Maalausta&pientä Fixiä
Maalausta&pientä Fixiä
Nyt kaivattaisiin Foorumilaisilla suosituksia hinta/laatusuhteelta hyvistä vaihtoehdoista jossa autoon voisi teettää maalaus ja peltitöitä esim. Turku Salo Somero Forssa akselilta tai näitten lähiseudut?
Toinen takalokasuojan kaari on joskus saanut siipeensä ja se on korjattu huonosti. Tuulilasin yläreunasta hankkarin puolelta vaatii pientä laittoa ja samalla tuulilasin vois vaihtaa. Helpottaa tuota katon fixausta kun vaihtaa lasin samontein.
Toinen takalokasuojan kaari on joskus saanut siipeensä ja se on korjattu huonosti. Tuulilasin yläreunasta hankkarin puolelta vaatii pientä laittoa ja samalla tuulilasin vois vaihtaa. Helpottaa tuota katon fixausta kun vaihtaa lasin samontein.
No niin eilen kävin tuolla verstaalla. Asiallinen kaveri. Sovittiin et tammikun eka tai tokaviikolla vien auton sinne. Meinasi et viikko menee joten tammikuun lopulla voi tuloksia arvioida. Foorumille siis palataan tämän asian tiimoilta.maaenala kirjoitti:Auto-ja metallityö Harri Uunimäki,Somero-Kerkola(Kuusjoen rajalla)
puh.0400-534597
Tänään sain auton maalauksesta&lasin vaihdosta. Vähän kesti mutta sopimuskin oli et ei kiireellä hosuta ja että kaikki mersun akilleen kantapää paikat käydään huolella läpi. Edeleen kommentit on et asiallinen kaveri ja saa sitä mitä tilaa. Minulla tuo on käyttöauto joten pinta pyrittiin tekemään niin että se todella kestäisi käyttöä. Kun jälkeä katsoo tarkemmin niin ymmärtää millä tuo on pyritty lunastamaan. Samalla tehtiin koteloihin ja muihin tarpeellisiin paikkoihin sopiva käsittely.
Uskallatko vihjata, mitä maksoi...
neljä numeroa ja ensimmäinen numero?
neljä numeroa ja ensimmäinen numero?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Kannattaa käydä paikanpäällä jos miettii laittoa. Hinta menee sen mukaan millaisen työn haluaa ja ennenkaikkea millainen aihio kyseessä on. Niinhän se pääpiirteittäin menee että "kahta hyvää halpaa ja hyvää ei ole".Timo999 kirjoitti:Uskallatko vihjata, mitä maksoi...
neljä numeroa ja ensimmäinen numero?
Re:
Vanha topiikki uudelleen esille. Marsu lähti toistamiseen pinnoitukseen ja korjaukseen EIKÄ menny enää Uunimäelle. Takalikasuojankaari jonka laitto uusiksi uudesta pellistä lähti saumasta vuosi sitten
Nyt oli irti jo lähes puolet. No tämä ei ole se ainut juttu miksi lähti laittoon. Hintaahan mä en sillon tinkiny.
Että tältä pohjalta.

Että tältä pohjalta.
Re: Maalausta&pientä Fixiä
tämä uunimäki olis kyllä tehnyt sen takuuseen ilmaiseksi.jos ei muuten niin kuluttaja-asiamiehen voimin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Maalausta&pientä Fixiä
Ei olis tehny. Kävin mutkan siellä alkusyksystä juttusilla ihan hyvässä hengessä ja aasinsiltana sit kattottiin kaarta. Muutaman sataeuroa olis kuulemma maksanu. En mitään äläkkää nostanu asiasta vaan ihan rauhassa lähdin mut arvelin ettei mun vehkeet enää ikinä tuonne mene.atlas kirjoitti:tämä uunimäki olis kyllä tehnyt sen takuuseen ilmaiseksi.jos ei muuten niin kuluttaja-asiamiehen voimin.
Hinta oli silloin muuten nelinumeroinen ja kakkosella alko. Ylimaalaus, paskapellit uusista pelleistä ja puhe et autoa tullaan pitämään kauemminkin. No ehkä oli vaan huono aihio kun muuallakin sitä kukkaa alko taas olemaan

Re: Maalausta&pientä Fixiä
Jälleenmaalauksesta EI PYSTY IKINÄ KUKAAN ANTAMAAN ELINIKÄISTÄ TAKUUTA. Se on vissiin varma.
Itse käytin omani 202 Muuralan VEHO:lla (siis vuonna 2008) auto oli silloin 9v vanha, joten meni merkin takuukorjaukseen... 0euroa maksoi.
1 vuosi ja kaksi kuukautta alkoi auto uudelleen kukkia HEIDÄN maalauksista.
Heidän yhden vuoden työn takuu ei ees tullut kyseeseen, koska oli kulunut yli vuosi.
GOOOOD WILL takuu olisi tullut vastaan puolella, joten omavastuuksi olisi jäänyt 700 euroo!
Eli Ammattimaalari kunnon työkaluilla kunnon maalaamolla, jossa on uuni pystyy antamaan vain yhden vuoden takuun työlleen. Työ on niin paskaa, että joutuu korjaamaan vuoden kuluttua 1400 eurolla
Itse asiassa oli ihan laskelmoitu korjaus VEHO:n suunnalta...
Sisälokareita eivät olleet vaivautuneet irrottamaan, koska ei ole alkuperäiset.
Joten olivat vetäneet maalarinteippin sisälokarin reunaan jättäen ruosteisen lokkarin reunan viereen odottamaan
Niin uskon vahvasti, että vaikka mihin muualle maalaamoon viet, niin ovat varmasti parempia, kuin MUURALAN VEHO ESPOOSSA.
Eikös toi sun maalaus kestänyt miltei kuusi vuotta, ennen kuin alkoi muhimaan. Mielestäni mersun pellille maalattuna yllättävän kauan. Perusteluna, että uusi mersu tehtaalla maalattu kestää 10 vuotta ennen kuin kukkii... Ja miltein puhtaalle pinnalle maalattu 6 vuotta... Mielestäni ihan ammattimaalari.
Itse käytin omani 202 Muuralan VEHO:lla (siis vuonna 2008) auto oli silloin 9v vanha, joten meni merkin takuukorjaukseen... 0euroa maksoi.
1 vuosi ja kaksi kuukautta alkoi auto uudelleen kukkia HEIDÄN maalauksista.
Heidän yhden vuoden työn takuu ei ees tullut kyseeseen, koska oli kulunut yli vuosi.
GOOOOD WILL takuu olisi tullut vastaan puolella, joten omavastuuksi olisi jäänyt 700 euroo!


Eli Ammattimaalari kunnon työkaluilla kunnon maalaamolla, jossa on uuni pystyy antamaan vain yhden vuoden takuun työlleen. Työ on niin paskaa, että joutuu korjaamaan vuoden kuluttua 1400 eurolla




Itse asiassa oli ihan laskelmoitu korjaus VEHO:n suunnalta...
Sisälokareita eivät olleet vaivautuneet irrottamaan, koska ei ole alkuperäiset.
Joten olivat vetäneet maalarinteippin sisälokarin reunaan jättäen ruosteisen lokkarin reunan viereen odottamaan

Niin uskon vahvasti, että vaikka mihin muualle maalaamoon viet, niin ovat varmasti parempia, kuin MUURALAN VEHO ESPOOSSA.
Eikös toi sun maalaus kestänyt miltei kuusi vuotta, ennen kuin alkoi muhimaan. Mielestäni mersun pellille maalattuna yllättävän kauan. Perusteluna, että uusi mersu tehtaalla maalattu kestää 10 vuotta ennen kuin kukkii... Ja miltein puhtaalle pinnalle maalattu 6 vuotta... Mielestäni ihan ammattimaalari.

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: Maalausta&pientä Fixiä
Kun nuo vuodet lasketaan oikein tataa tulla pikkasen reipas 4 vuotta
. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos homma kunnolla tehdään niin eikait joka neljäsvuosi tarte parsia varsinkin kun millään tinki säästöbutjetilla ei oltu liikkeellä. ...Voin toki olla väärässäkin?Ennen hommaa kerto hinnan ja lupasin maksaa sen ja niin myös tein.
No aivan sama... en moiti sillä tekevälle sattuu mutten kyllä kehukkaan enkä välttämättä suosittele. Tilanne olis toinen jos kaareen suhtautuminen olis ollu toisenlainen. Siinä oli kuitenkin uutta peltiä.

No aivan sama... en moiti sillä tekevälle sattuu mutten kyllä kehukkaan enkä välttämättä suosittele. Tilanne olis toinen jos kaareen suhtautuminen olis ollu toisenlainen. Siinä oli kuitenkin uutta peltiä.
Re: Maalausta&pientä Fixiä
Kaaren vaihto ja tinaamalla ja oikeat maalit niin kestää tooosi pitkään.
Maalaus on vain toheloitu ja nopeasti tehty.
Maalaus on vain toheloitu ja nopeasti tehty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2648
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Maalausta&pientä Fixiä
Lähtötilanne oli siis ruostevaurioitunut vanha mersu jota parsittiin pellinpaloilla ja muovikitillä. Tuollaisen kestoikä on kovin rajallinen ja käytännössä lyhyempi kuin se aika jonka kuluessa siitä uudesta autosta on tullut se ruosteinen.Jari Ke kirjoitti:Kun nuo vuodet lasketaan oikein tataa tulla pikkasen reipas 4 vuotta. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos homma kunnolla tehdään niin eikait joka neljäsvuosi tarte parsia varsinkin kun millään tinki säästöbutjetilla ei oltu liikkeellä. ...Voin toki olla väärässäkin?Ennen hommaa kerto hinnan ja lupasin maksaa sen ja niin myös tein.
Kuluneiden vuosikymmenten opettamina olen havainnut ruosteisen auton myynnin ja ruosteettoman oston olevan kaikkien varmin tapa välttyä peltisepiltä ja pakkelilta.
Fiksaat metallikitillä ja maali päälle ja myyntiin. Saksasta löytyy paljon parempia ja uudempia ruosteettomina heti käyttöön.
Ei noihin kannata rakastua.
Re: Maalausta&pientä Fixiä
No ei ehkä ihan noin ollu tuo lähtötilanne
Heti kättelyssä tein asian selväksi että auto on pitoauto joten sillä tyylillä tarttee laittaa. Uudet peltiosat sinne minne ne pitää laitta jne.
Kaari oli ottanu kontaktia jossain kohtaa saksanmaalla. Korjattu sitten kitillä ja maalilla ja sen nyt tietää mitä siitä seuraa. No tämä uusi kaari piti pysyä liimalla
En mä nuista muista isoa numeroa nostakkaan. Ja jonkun mielestä tuo on "lähes ruosteeton". Joku mulle ihmettelikin että mitä kohtaa meinasit laitattaa
Kulkine on rakennettu silleen että sillä voi kiskoa vaunua (560 Solifer Artic) niin että vauhdin voi halutessaan pitää siinä reippaassa 80 oli mäkiä tai ei. Jos vastaavaa meinaa hommata niin ne peeveli ei oo ihan ilmaisia. Toisaalta mikä olisi. Kaikki on niin suhteellista. Mutta totta on se ettei niihin tosiaan pidä "rakastua". Ajettavaksi ne tehty on.
Eikä tässä mitään pahana olla jos joku niin käsitti enkä tosiaan riemastunu kun syksyllä pihassa käväisin vaikka tuosta kaaresta olisin jotain kompensaatiota odottanutkin. Joku sata euroa... ei tosiaan kannata numeroa siitä nostaa.

Kaari oli ottanu kontaktia jossain kohtaa saksanmaalla. Korjattu sitten kitillä ja maalilla ja sen nyt tietää mitä siitä seuraa. No tämä uusi kaari piti pysyä liimalla


Kulkine on rakennettu silleen että sillä voi kiskoa vaunua (560 Solifer Artic) niin että vauhdin voi halutessaan pitää siinä reippaassa 80 oli mäkiä tai ei. Jos vastaavaa meinaa hommata niin ne peeveli ei oo ihan ilmaisia. Toisaalta mikä olisi. Kaikki on niin suhteellista. Mutta totta on se ettei niihin tosiaan pidä "rakastua". Ajettavaksi ne tehty on.
Eikä tässä mitään pahana olla jos joku niin käsitti enkä tosiaan riemastunu kun syksyllä pihassa käväisin vaikka tuosta kaaresta olisin jotain kompensaatiota odottanutkin. Joku sata euroa... ei tosiaan kannata numeroa siitä nostaa.