W124 hankinta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

W124 hankinta

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Eka postaus tänne...

Olen hankkimassa ekaksi autoksi w124 mersua saksasta alle kolmella tonnilla+verot.
Esimerkiksi tämä kiinnostaa:

http://mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich= ... 1234523124&

Kauhean pitkä linkki :oops: toivottavasti joku saa tomimaan...
Jokatapauksessa auto on w124 400E vm.92, 4.2 v8, ajettu 213tkm automaatti ja hintaa 2799e( :shock: )!
Tässä yksilössä on jotenkin kummallisen näköiset etuvalot kun ovat jotenkin normaalia kapeammat ja maski on puolestaan vähän leveämpi, muuten näyttää ihan 124:lta.

Miltäs tämä tapaus näyttää kokeneempien mielestä?


Tulee tosiaan ekaksi autokseni. Autokortin saantiinkin tosin on vielä pari vuotta mutta siihen asti pidän auton harrastuksena. Tavoite olisi saada auto katukuntoon ulkonäön puolesta kun täytän 18.

Autosta olisi tarkoitus vielä joskus saada yksi suomen hienoimmista satakaksnelosista :) .

Todellakin autoon tulee rajua tuninkia sekä näkö että kulkupuolelle.
Olen lukenut että vuoden 92 ja sen jälkeen käyttöönotettuihin autoihin on käytännössä mahdotonta asentaa turboa, pitääkö paikkaansa?

Onko noihin v8 koneisiin tavallista hankalampi asentaa turboa/ja kun näyttää konehuone olevan aika tiukkaan täytetty? Tarkoitus olisi asentaa koneen molemmille puolille turbot.

Kulkupuolen tuunaus saa kuitenkin odottaa muutaman vuoden ja aluksi tulen keskittymään sisätiloihin ja mahdollisesti koneremonttiin

Jokatapauksessa jonkinlainen 124-Mersu tulee kuitenkin varmasti suomeen ensi kesän aikana.

Varsinainen kysymys kuuluukin siis; onko fiksua tilata saksaksta tuommoinen mersu tuninkia varten?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tervetuloa vain tännekkin

Tuossa olisi toimivampi linkki: KLIK!

Tuossa autossa on niin sanotusti "sec-maski" jonka takia nuo valot näyttävätkin omituisilta, toiset pitävät tyylistä ja toiset ei.

Mikäli mallisarjan halvimpia autoa aikoo hakea saksasta niin saahan niihin varmasti varautua jonkinlaisiin remontteihin, mutta niinkai se olikin sinulla suunnitelmissa. Muuta en kyseisestä autosta ossaa sanoa :)

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

No niin tervetuloa vain ja onnea hienosta valinnasta... kyllähän sillä 124:sella päästelee!
Ajattelinpa sitten vastata pariin kysymykseesi ja kertoa oman näkökulmani.

''Jokatapauksessa auto on w124 400E vm.92, 4.2 v8, ajettu 213tkm automaatti ja hintaa 2799e( Shocked )!''

Minun käsitykseni on se, että saksassa verotus ei oikein ole näiden yli mitoitetulla moottorilla varustettujen autojen puolella... siksi siis ''halpa''. Kannattaa muistaa myös suomen verotus...

''Todellakin autoon tulee rajua tuninkia sekä näkö että kulkupuolelle.
Olen lukenut että vuoden 92 ja sen jälkeen käyttöönotettuihin autoihin on käytännössä mahdotonta asentaa turboa, pitääkö paikkaansa?''

Pitäähän se tai siis ainakin jos autossa on katti ja se on vähäpäästöinen niin täytyisi hommata luvat VTT:ltä ja se on oletettavasti byrokraattista hommaa vaikeaa ja vieläpä tuhottoman kallista.

''Onko noihin v8 koneisiin tavallista hankalampi asentaa turboa/ja kun näyttää konehuone olevan aika tiukkaan täytetty? Tarkoitus olisi asentaa koneen molemmille puolille turbot. ''

On ja tuo ahtaus onkin sitten jo pienin murhe... eli tuohonkin vastaukseni on vaikeaa ja tuhottoman kallista... tai ehkä vähän vielä kalliimpaa.

''Kulkupuolen tuunaus saa kuitenkin odottaa muutaman vuoden ja aluksi tulen keskittymään sisätiloihin ja mahdollisesti koneremonttiin''

Tuohon osa-alueeseen varmaan itsekkin kiinnittäisin huomioni jos moisen auton laittaisin... ja on fiksua varautua esim. juuri tuohon moottori remonttiin, koska sekin on oletettavasti tuhottoman kallista kun kuitenkin puhutaan vähän harvinaisemmasta autosta kuin 124 200D.

''Jokatapauksessa jonkinlainen 124-Mersu tulee kuitenkin varmasti suomeen ensi kesän aikana. Varsinainen kysymys kuuluukin siis; onko fiksua tilata saksaksta tuommoinen mersu tuninkia varten?''

Oma vastaukseni on että ei, mutta jos sattuu olemaan massia mielinmäärin niin mikä ettei 8) ja eihän aina tarvitse olla fiksu. Hieno pelihän se tuollainen kieltämättä on.
Kuitenkin jos kerran aikomuksesi on laittaa bensiini 124 jossa on kulkupuolta niin itse suosittelisin esim 300E:tä tai jotain muuta mikä on varustettu suoralla kutskalla, koska kuitenkin sillä on takuuvarmasti halvempi ajella, osat halvempia ja menojakin on vähintään tarpeeksi... kulkupuolessa siis :D
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Kiitos vastauksista!

Kyllä taidan pidättäytyä tuossa nelisatkussa...
Kun saan vakituisen työn ja palkan niin tavalla tai toisella kyllä varmasti ahdan tuon kuluista ja hankaluuksista huolimatta. Johonkin mieluisaan tarkoitukseen sitä rahaa aina menee ja tästä tulee minulle sellainen. Ei välttämättä lähelläkään fiksua mutta tästä tulee kuitenkin MELKO varmasti hintansa arvoinen.

Nyt nämä pari vuotta ennen kortin saantia laitan autoa kesäduunirahoilla... Kaikki laitteet sentään löytyy omasta takaa.

Muuten, mikä ihme on G-Kat?
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

G-Kat Geregelter Katalysator (German: catalytic converter)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli jälkiasennettu katalysaattori. Mikä sinällään on ihmeellistä, koska minusta nimenomaan M119:sta ei tainnut olla saatavana edes katitonta mallia?! No, jos vaikka lienee vaihdettu esim. korjaustoimenpiteen yhteydessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Eli jälkiasennettu katalysaattori. Mikä sinällään on ihmeellistä, koska minusta nimenomaan M119:sta ei tainnut olla saatavana edes katitonta mallia?! No, jos vaikka lienee vaihdettu esim. korjaustoimenpiteen yhteydessä.
Mielestäni tämä G-Kat on se "parempi" eli upgreidattu katti. Alun perin saattanut olla se "tavallinen" mutta nyt geregelt eli säädettävä (suom. kolmitoimikatalysaattori). Omaan Ässään upgreidaus oli tehty 2003 ja autossa alunperin kai se säätämätön katti. Tässähän - hahaa :!: - on porsaanreikä sille että ei autoa tarvinne katsastaa vähäpäästöiseksi ensi keväänä :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

karra kirjoitti:Mielestäni tämä G-Kat on se "parempi" eli upgreidattu katti. Alun perin saattanut olla se "tavallinen" mutta nyt geregelt eli säädettävä (suom. kolmitoimikatalysaattori).
Saaneeko Saksassa kolmitoimikatista enemmän etua käyttömaksuissa tms. vai miksi niitä on vaihdettu?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Juhis. kirjoitti:
karra kirjoitti:Mielestäni tämä G-Kat on se "parempi" eli upgreidattu katti. Alun perin saattanut olla se "tavallinen" mutta nyt geregelt eli säädettävä (suom. kolmitoimikatalysaattori).
Saaneeko Saksassa kolmitoimikatista enemmän etua käyttömaksuissa tms. vai miksi niitä on vaihdettu?
Suomessahan ei saa. Tosiaan - viittasin harhaanjohtavasti omaan autooni, se on siis upgreidattu Saksassa. Sain auton vasta vajaa kuukausi sitten kotiin eli on vielä tax-freenä tallissa odottamassa aikoja parempia. Yritän saada katsastettua ei-vähäpäästöiseksi, perusteena tuon konversion kuitit ja kytkentäkaavio ja aion yrittää puhua sen minkä voin että uutena ko. autossa ei kattia ole ollut. Katsotaan miten käy :roll: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

karra kirjoitti:
Juhis. kirjoitti:
karra kirjoitti:Mielestäni tämä G-Kat on se "parempi" eli upgreidattu katti. Alun perin saattanut olla se "tavallinen" mutta nyt geregelt eli säädettävä (suom. kolmitoimikatalysaattori).
Saaneeko Saksassa kolmitoimikatista enemmän etua käyttömaksuissa tms. vai miksi niitä on vaihdettu?
Suomessahan ei saa. Tosiaan - viittasin harhaanjohtavasti omaan autooni, se on siis upgreidattu Saksassa. Sain auton vasta vajaa kuukausi sitten kotiin eli on vielä tax-freenä tallissa odottamassa aikoja parempia. Yritän saada katsastettua ei-vähäpäästöiseksi, perusteena tuon konversion kuitit ja kytkentäkaavio ja aion yrittää puhua sen minkä voin että uutena ko. autossa ei kattia ole ollut. Katsotaan miten käy :roll: .
Kyllä pitäis onnistua.Veholta tai kl:tä todistus,että kyseisessä autossa ei ole suomessa ollut uutena kattia.S-kylän taksimies toi -89 260E,josta oli katti rikki.Ei hankkinut kattia vaan sen lappusen ja läpi meni.
Varma tieto ,soitin itse kun oli samat mielessä.Olin kerennyt vaan katsastamaan autoni katilla ,muuten hyvä yritys.
Päästöt saa olla -92 asti suuremmat,mutta katti on oltava paikoillaan,jos se on merkitty otteeseen.(siteeraan kats.inssiä)
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin