MB W115 240 D 3.0 käynnistely-yrityksiä-missä vika?
MB W115 240 D 3.0 käynnistely-yrityksiä-missä vika?
KOitettiin käynnistää tänään W115 240 D:tä, joka seisonut 5 vuotta. Apuakulla annettiin virtaa, mutta laiskasti pyörii. Eilen käynnistyi kun toinen kaveri heilutti solenoidin mustaa ohutta johtoa kun minä starttasin. Ei silti pyörittänyt eilenkään hyvin vaan todella laiskasti, mutta kun kone on tiukka niin lähti silti käyntiin, jopa yllättävästi.
Tänään aivan vaisu vou......vou.....vou. Pitääkö tuo vanha akku, joka siis ollut autossa varmaan kymmenen vuotta ja 5 vuotta seisomassa heittää välistä pois-haittaako se virran kulkua vaikka autetaankin toisesta akusta? Mikä se musta solenoidille menevä ohut johto on-voiko se aiheuttaa tuon, että startti ei oikein pyöri ollenkaan-ihan kuin ei virtaa juurikaan olisi-ei jaksa pyörittää.
Pitäisi saada viikonloppuna auto käymään ja siirtää sisätiloihin kuivumaan ja odottamaan keväällä alkavaa puunausta.
PS. Alkuperäinen W115 240 D 3.0 ajettu 317 tkm. -75-minusta melkoisen hyvä peli.
Tänään aivan vaisu vou......vou.....vou. Pitääkö tuo vanha akku, joka siis ollut autossa varmaan kymmenen vuotta ja 5 vuotta seisomassa heittää välistä pois-haittaako se virran kulkua vaikka autetaankin toisesta akusta? Mikä se musta solenoidille menevä ohut johto on-voiko se aiheuttaa tuon, että startti ei oikein pyöri ollenkaan-ihan kuin ei virtaa juurikaan olisi-ei jaksa pyörittää.
Pitäisi saada viikonloppuna auto käymään ja siirtää sisätiloihin kuivumaan ja odottamaan keväällä alkavaa puunausta.
PS. Alkuperäinen W115 240 D 3.0 ajettu 317 tkm. -75-minusta melkoisen hyvä peli.
Itse kokeilisin hyvällä akulla ja putsaisin startille menevät johdot ja hehkujen johdot myöskin, solenoidin johto saattaa olla syynä, mutta veikkaisin startille menevää paksumpaa piuhaa. Voi kestää hetken aikaa käynnistely, omaakin 3.0:aa -79:siä sai remontin jälkeen kääntää pitkään että ilmaantui.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
ilmaa käsipumpulla jos on aito 3.0 kato startti jos likaa vie tehon ,jos hehkut ei toimi ei lähde ilman eetteriä tai puhallus lamppua käyntiin startilla vetämällä kylläkin.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Voi olla viisain kun vaihdat akun suosiolla.
Seuraavaksi katsele ja käytä irti startille menevä iso kaapeli. Tarkista myös akun maadoitusjohto... Huom. muista tarkistaa korilta moottorille menevä / menevät maadoitusjohdot. Jos ei vieläkään mikään auta, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa startti pöydälle... Startin pikku johdossa vika tuskin on, jos kerran startti yrittää, mutta ei sekään ole iso homma tarkistaa. Voisin veikata että viiden vuoden seisominen on ollut liian pitkä aika startin solenoidille, joka on luultavammin hapettunut ja ei anna kunnon kontaktia... oletko kokeillut yhdistää startinsolenoidissa olevat isot mutterit toisiinsa esim. jakoavaimella (ainut paikka mihin se todella käy
)? jos isot navat yhdistämällä startti toimii on vika solenoidin kosketuspinnoilla...
Seuraavaksi katsele ja käytä irti startille menevä iso kaapeli. Tarkista myös akun maadoitusjohto... Huom. muista tarkistaa korilta moottorille menevä / menevät maadoitusjohdot. Jos ei vieläkään mikään auta, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa startti pöydälle... Startin pikku johdossa vika tuskin on, jos kerran startti yrittää, mutta ei sekään ole iso homma tarkistaa. Voisin veikata että viiden vuoden seisominen on ollut liian pitkä aika startin solenoidille, joka on luultavammin hapettunut ja ei anna kunnon kontaktia... oletko kokeillut yhdistää startinsolenoidissa olevat isot mutterit toisiinsa esim. jakoavaimella (ainut paikka mihin se todella käy

Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Re: MB W115 240 D 3.0 käynnistely-yrityksiä-missä vika?
Vanha akku keirrätykseen vaan. Ihmettelen suuresti että saitte siihen jopa virtaa tungettua edes sitä yhtä käynnistysyritystä varten. Eihän noi akut kestä nykyään normaalikäyttöäkään kuin sen 4-8vuotta. 5 vuoden seisotus se vasta myrkkyä onkin noille.kardaani kirjoitti:Pitääkö tuo vanha akku, joka siis ollut autossa varmaan kymmenen vuotta ja 5 vuotta seisomassa heittää välistä pois
Pitääpä laittaa kunnon akku väliin ja koittaa. Ilmaa ei ole järjestelmässä. Silloin kun saatiin se käymään niin käynnistyi vaikka startti pyöritti vain vou........vou-eli puristuksia on ja ilmaa ei ole järjestelmässä. Silloin käynnistysakkuna oli melkoisen iso akku ja paksut käynnistyskaapelit. Nyt kun tiistaina yritin niin mulla oli onnettoman ohuet kaapelit ja käynnistelin oman 88 Ah akun kera. Ja moottori siis lähtisi heti jos saisi startin kunnolla pyörähtämään-edes hieman. No lauantaina aamupäivällä todennäköisesti saan sen käymään kunnon akulla. Sitten täytyykin vaihtaa öljyt seuraavaksi ja suodatin ja polttonestesuodin. Ilmansuodatin onkin öljykylpymallia. Ajattelin laittaa ihan tavalliset mobil delvacin dieselöljyt sisään enkä mitään synteettisiä. Tuntuisi minusta oivalta vaihtoehdolta?
ei 5 vuotta ole mitään startille mun mersu seisoi 38 vuotta ja lähti heti käyntiin kun koitin sen jälkeen kun olin putsannu tankin ja vaihtanut öljyt ja rasvannu nokan ja on vielä 6 voltin vehe
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
kyllä mobil tervac on oiva öljy, ite käytin samaisessa mallissa nesteen traktor 10-30 yleisöljyä. synteettiset saattaa irrottaa likaa kanavista ja tukkia esim kiertokangen laakerin tai jonkun muun tärkeän öljy kanavan (pitkän seisokin jälkeen). tarkista ja puhdista vielä kunnolla se moottorin maadoitus, saattaa maadoittaa muiden sähkölaitteiden kautta ja maa ei silloin riitä startille. pahimmassa tapauksessa polttaa jonkun muun laitteen.
Otin isän autosta(W12) 100Ah:n akun ja laitoin W115 nokalle-hehkutus ja pata lähti käyntiin. Sain siis siirrettyä auton latoon kuivumaan. Maalipinta on mennyt auringossa tosi mataksi, mutta puhdistavalla autovahalla näyttää kirkastuvan mainiosti (autoglym-superresinpolish). Pellit ovat erittäin ehjät ja oven alareunatkin hyvät. Etuiskarit uupuvat-mulla on erittäin hyvät W123:sen iskarit, joten ne aion sovituspalan avulla laittaa W115:seen, kun joku tällä foorumilla taannoin niin neuvoi.
Alustasta on hitsailtu muutamia kohtia-takalattiat, helmoja ja takapyöränkotelot. Pohja siis kunnossa ja pohjamaalattuna-kuivassa ladossa pitäisi pysyä hyvänä. Pohjamaalatut kohdat pitäisi suojata ensi kesänä. Miten homma kannattaa toteuttaa? Massaa suoraan päälle vai ensin jotain ohuempaa, jotta menee kaikkiin hitsaussaumojen uriin?
Etuakselisto oli irti ja hiekkapuhalleettiin ja maalattiin. Kootessa laitettiin uudet kumipuslat.
Sisustassa penkit ehjät kermanväriset MB-tex?, mutta pölyä on runsaasti ja kojelaudassa halkeamia ja lohkeamia lämmönvaihteluiden johdosta.
Öljyt taidankin vaihtaa vasta keväällä, kun käyntiin nyt puoleen vuoteen ei autoa tarvitse laittaa. Kiva kun on nyt projektia ensi kesäksi. Kiitollisinta on haalistuneen, mutta erityisen ehjän maalipinnan hinkkaaminen kiiltäväksi. Hyviä W115 nimenomaan alkuperäisenä 3.0 versiona ei liene maailmassakaan liikaa.
Puhallin ei toimi. Moottori pitäisi puhdistella hapettumista? Onko sisäilman puhallin vaikeassa paikassa kuten W123:ssa?
Alustasta on hitsailtu muutamia kohtia-takalattiat, helmoja ja takapyöränkotelot. Pohja siis kunnossa ja pohjamaalattuna-kuivassa ladossa pitäisi pysyä hyvänä. Pohjamaalatut kohdat pitäisi suojata ensi kesänä. Miten homma kannattaa toteuttaa? Massaa suoraan päälle vai ensin jotain ohuempaa, jotta menee kaikkiin hitsaussaumojen uriin?
Etuakselisto oli irti ja hiekkapuhalleettiin ja maalattiin. Kootessa laitettiin uudet kumipuslat.
Sisustassa penkit ehjät kermanväriset MB-tex?, mutta pölyä on runsaasti ja kojelaudassa halkeamia ja lohkeamia lämmönvaihteluiden johdosta.
Öljyt taidankin vaihtaa vasta keväällä, kun käyntiin nyt puoleen vuoteen ei autoa tarvitse laittaa. Kiva kun on nyt projektia ensi kesäksi. Kiitollisinta on haalistuneen, mutta erityisen ehjän maalipinnan hinkkaaminen kiiltäväksi. Hyviä W115 nimenomaan alkuperäisenä 3.0 versiona ei liene maailmassakaan liikaa.
Puhallin ei toimi. Moottori pitäisi puhdistella hapettumista? Onko sisäilman puhallin vaikeassa paikassa kuten W123:ssa?
Kyllähän tuohon pitää laittaa joku hyvä pintamaali päälle. Sen jälkeen sitten massat, ym. 2 komponenttinen automaali tai teollisuusmaali olisi hyvä.kardaani kirjoitti:Pohjamaalatut kohdat pitäisi suojata ensi kesänä. Miten homma kannattaa toteuttaa? Massaa suoraan päälle vai ensin jotain ohuempaa, jotta menee kaikkiin hitsaussaumojen uriin?
Käsittääkseni tuo puhallin on siellä aika piilossa kojelaudan alla ja siihen verrattuna W123:sen puhallin on muuta kuin ottaa irti vaan.kardaani kirjoitti:Puhallin ei toimi. Moottori pitäisi puhdistella hapettumista? Onko sisäilman puhallin vaikeassa paikassa kuten W123:ssa?
W115 puhaltimen irrotuksesta.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Käytännössä (ja käytännöllisesti
) koko sisusta on koottu tuon sisäpuhaltimen ympärille. Keskikonsolin kautta pystyy vaihtamaan puhaltimen, mutta hommaa helpottaa olennaisesti kojelaudan poistaminen. Ilmeisesti kojelaudassa on halkeamia joten sekin vaihtuisi samalla ehjään. Kojelaudan irroittamisestakin on joskus jutusteltu.
Tarttisin melkein vanhat 115 iskarit joiden alapäät vaihtaisit 123:n alapäiden tilalle. Voi ne itsekin tehdä, mutta olisi noin helpompaa. Iskarin liikerata on hieman (n. pari senttiä) lyhyempi kuin 115 alkuperäisessä, mutta itse en ole huomannut ongelmia.
Onnittelut AUTOn hankinnasta, 115 on hieno peli!

Tarttisin melkein vanhat 115 iskarit joiden alapäät vaihtaisit 123:n alapäiden tilalle. Voi ne itsekin tehdä, mutta olisi noin helpompaa. Iskarin liikerata on hieman (n. pari senttiä) lyhyempi kuin 115 alkuperäisessä, mutta itse en ole huomannut ongelmia.
Onnittelut AUTOn hankinnasta, 115 on hieno peli!

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Niin tuo puhallin on toiminut ennen kuin auto on ollut pois käytöstä lähes 10 vuotta. Eli voihan tuo puhallin alkaa toimimaan kun sulakkeita pyörittelee? Auto on ladossa enkä pääse sitä nyt näkemään, mutta missä W115 sulakkeet sijaitsee?
PS. Tuo vanhemmalla pumpulla varustettu W115 (80hv)tuntuu vastaavan kaasun reippaammin kuin W123 88 hv:n moottorilla.
PS. Tuo vanhemmalla pumpulla varustettu W115 (80hv)tuntuu vastaavan kaasun reippaammin kuin W123 88 hv:n moottorilla.
Tuosta on ollut joskus puhetta, että tuo vanhempi pumppu on kierrosherkempi. Itsekin on tullut tuo todettua. Syksyllä käytin tuollaista vanhemmalla pumpulla olevaa 80hv konetta tosin W123:ssa ja huomasin, että kone ottaa herkästi kierroksia. Kone oli muutenkin tosi hyvässä kunnossa. Remontoitu 90tkm sitten ja ei huohotellut se mylly.kardaani kirjoitti:PS. Tuo vanhemmalla pumpulla varustettu W115 (80hv)tuntuu vastaavan kaasun reippaammin kuin W123 88 hv:n moottorilla.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Sulakkeet ovat konetilan vasemmassa reunassa tuulilasinpyyhkijänmoottorin tuntumassa muovikannen alla, joka on kiinni kahdella käsinkierrettävällä ruuvilla. Saattaapi olla että vaikka puhaltimen saisi pyörimään niin se luultavasti pitää rasittavaa kitinää, ainakin ykkösasennossa. 

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Nytkun kerran pääsin w115 makuun...
Vinkkejä 5v maanneelle 200 dieselille starttaukseen? Savua olen saanut jo paljonkin aikaan, mutta käyntiin ei ole lähtenyt. Uusi 65A akku. Miten tuo hehkutuksen merkkivastus hytissä toimii?
Ikäänkuin: vou vou hrh vou vou hrh... Lupaa mutta ei ihan.
Ite en ole dieselillä ajanut vuosikausiin ja tällaisella vanhalla en ikinä, viimeks W124 250D ja sitä ennen W123 200 ja 300D.
Yleensäkin W115 diesel vinkit olisi kiintoisia alottelijan näkökulmasta. Voiko hehkuja tarkistaa kotikonstein? Entäpä suuttimia?
Vinkkejä 5v maanneelle 200 dieselille starttaukseen? Savua olen saanut jo paljonkin aikaan, mutta käyntiin ei ole lähtenyt. Uusi 65A akku. Miten tuo hehkutuksen merkkivastus hytissä toimii?
Ikäänkuin: vou vou hrh vou vou hrh... Lupaa mutta ei ihan.
Ite en ole dieselillä ajanut vuosikausiin ja tällaisella vanhalla en ikinä, viimeks W124 250D ja sitä ennen W123 200 ja 300D.
Yleensäkin W115 diesel vinkit olisi kiintoisia alottelijan näkökulmasta. Voiko hehkuja tarkistaa kotikonstein? Entäpä suuttimia?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
1. Väännät virtalukosta, solenoidista signaali että hehkurele käynnistyy ja hehkukierukka (hieno!) tai merkkivalo palaaSergey kirjoitti:Nytkun kerran pääsin w115 makuun...
Vinkkejä 5v maanneelle 200 dieselille starttaukseen? Savua olen saanut jo paljonkin aikaan, mutta käyntiin ei ole lähtenyt. Uusi 65A akku. Miten tuo hehkutuksen merkkivastus hytissä toimii?
2. hehkukierukka tai merkkivalo sammuu kun lämpötila on saavutettu, hehkutus jatkuu kumminnii edelleen
3. Jos hörähtää käyntiin niin sammutussignaali ja hehkutus lakkaa
Oliko W115sessa semmoinen että jos joku hehku on pilalla niin hehkukierukka ei myöskään pala, vai tuliko se vasta W123seen ja siihenkin myöhempään?
Nyt en voi varmaksi sanoa, kun rakensin dieselöimääni pystäriini W123sen hehkutuksen. EDIT Virtalukosta virta, hehkutus ja käynnistys, jihuu! Onnistui W115 240 3.0D:n virtalukolla, jossa oli avainstartti erotuksena rahvaasta!
Vastusmittarillahan noita hehkuja voi ihmetellä, sanokaapa joku mitä toimiva hehku antaa lukemiksi ja mitä rikkinäinen..
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Minkäänlaista hehkurelettä ei ole (paitsi juppimallissa 240D 3.0 missä avainhehkuSergey kirjoitti:Nytkun kerran pääsin w115 makuun...
Vinkkejä 5v maanneelle 200 dieselille starttaukseen? Savua olen saanut jo paljonkin aikaan, mutta käyntiin ei ole lähtenyt. Uusi 65A akku. Miten tuo hehkutuksen merkkivastus hytissä toimii?


Johdot irti hehkuista niin niitä voi mitata tavallisella vastusmittarilla. En muista arvoja, mutta voithan tarkistaa että kaikissa neljässä on suunnilleen sama arvo. Onkos tässä koneessa alkuperäiset sarjaan kytketyt hehkut? Tällöin yhden pimetessä eivät muutkaan hehkuta.Sergey kirjoitti: Yleensäkin W115 diesel vinkit olisi kiintoisia alottelijan näkökulmasta. Voiko hehkuja tarkistaa kotikonstein? Entäpä suuttimia?
Kerroppa hieman lisää ko autosta!

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Joo saman johdon varrella kaikki hehkut. Manuaalista luinkin oikeaoppisen starttaussysteemin. Käyttäjän kirja kun on lähes uuden veroinen.
Kehnosti se hehkun kohta löytyy, kulunut aikalailla, mutta kyllä mä sen sain haettua. Mutta punahehkuiseksi se vastus kojelaudassa ei tullut, hyvä että lämpesi niin että sen tuntee kädellä. Tai sit mä kuvittelin senkin.
Mun pitäis tehä autolle oma topicci kohta puoleen. Siellä lisää. Auto on entinen taxi ja rekisteröity 6 hengelle, käsinoja/selkänoja puuttuu, mutta tyyny keskikonsoliin löytyy. Yleisesti iha ok kunnos, maali hilseilee. Paitti lattia, joka iha poistokunnos. Joku sen poiston onkin jo aloittanutkin. Helmat on joskus jo duunattu ja massattu, aika hyväs kunnos. Lokarin kaaret alapäistä pikkusen mureat mutta ei kyl yläpäästä jäänyt käteen vaikka aika rankalla kädeääl olen autoa käsitellyt.
Alkuperäinen Ahvenanmaalainen auto joten suolassa ei ole ikinä ajanut.
Kehnosti se hehkun kohta löytyy, kulunut aikalailla, mutta kyllä mä sen sain haettua. Mutta punahehkuiseksi se vastus kojelaudassa ei tullut, hyvä että lämpesi niin että sen tuntee kädellä. Tai sit mä kuvittelin senkin.
Mun pitäis tehä autolle oma topicci kohta puoleen. Siellä lisää. Auto on entinen taxi ja rekisteröity 6 hengelle, käsinoja/selkänoja puuttuu, mutta tyyny keskikonsoliin löytyy. Yleisesti iha ok kunnos, maali hilseilee. Paitti lattia, joka iha poistokunnos. Joku sen poiston onkin jo aloittanutkin. Helmat on joskus jo duunattu ja massattu, aika hyväs kunnos. Lokarin kaaret alapäistä pikkusen mureat mutta ei kyl yläpäästä jäänyt käteen vaikka aika rankalla kädeääl olen autoa käsitellyt.
Alkuperäinen Ahvenanmaalainen auto joten suolassa ei ole ikinä ajanut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021