Webasto Väyryseen. Ohjeita pliiis. PALKKIO LUVASSA!
Webasto Väyryseen. Ohjeita pliiis. PALKKIO LUVASSA!
Tulee laitettavaksi eka Webasto väyryseen 220D -00.
Maahantuojalla (Kaha) ei ole ohjeita, kun kuulemma kaikissa on jo Webasto ensiasennuksena, myös saksasta tuoduissa. Vaan tässäpä ei ole. Olen asentanut useita Webastoja, joten nuo perusjutut on selvillä, mutta lämppärin puhaltimen kytkentä on hakusessa. Samoin polttoaineen ottaminen, ettei tarttis arpoo noita tulo/paluu putkia.
Kiittäen ja kumartaen .............so mykke at de rekkär.
HUOMIO!!!!!!
ENSIMMÄISELLE OIKEAT OHJEET ANTANEELLE TAI LINKITTÄNEELLE POSTITAN MERSUN ÖLJYNPUTSARIN.
Kyselkää asiantuntijoilta, isältä, äidiltä, kummeilta ja vaikka kummien kaimoilta. Ohjeet tulevat tarpeeseen.
Maahantuojalla (Kaha) ei ole ohjeita, kun kuulemma kaikissa on jo Webasto ensiasennuksena, myös saksasta tuoduissa. Vaan tässäpä ei ole. Olen asentanut useita Webastoja, joten nuo perusjutut on selvillä, mutta lämppärin puhaltimen kytkentä on hakusessa. Samoin polttoaineen ottaminen, ettei tarttis arpoo noita tulo/paluu putkia.
Kiittäen ja kumartaen .............so mykke at de rekkär.
HUOMIO!!!!!!
ENSIMMÄISELLE OIKEAT OHJEET ANTANEELLE TAI LINKITTÄNEELLE POSTITAN MERSUN ÖLJYNPUTSARIN.
Kyselkää asiantuntijoilta, isältä, äidiltä, kummeilta ja vaikka kummien kaimoilta. Ohjeet tulevat tarpeeseen.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Jos kyseessä todellakin on 220D eikä cdi, niin polttoaineen syöttö on helppo ottaa t-haaralla webaston pumpulle ennen siirtopumppu. jos kyseessä on cdi niin en osaa auttaa. Lämppärin sähkökytkentä on helpoin laittaa suoraan lämppärin sulakkeelle, jos se vain onnistuu. jos autossa on ilmastointi, niin ei mahda onnistua. yhteen 290 td laitettiin siten, etä haettiin mittarilla mihin lämmönsäätöpaneelille tulee virtaa ( 2 johtoa, joiden värejä en muista), ja laitettiin sitten syöttö diodien kera, ettei koko kojetaulu herää, kun webasto käynnistyy.
Taitaapa tämä olla sittenkin cdi. Täytynee kysyä asiakkaalta tarkka tyyppi. No, jos helpottaa yhtään, niin auto on musta. Ja vielä piti lisäämän, että ilmastointi tästä pirssistä löytyy.
Kiitos tästä ekasta vinkistä. Lisää saa tulla.
Pannaanpa kehiin vielä toinenkin palkkio, jos se antaa aivonystyröille vauhtia.
KAIKKIEN NEUVOA ANTANEIDEN KESKEN ARVOTAAN...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.SILEÄ KYMPIN SETELI - Kotiosoitteeseen postitettuna.
Kiitos tästä ekasta vinkistä. Lisää saa tulla.
Pannaanpa kehiin vielä toinenkin palkkio, jos se antaa aivonystyröille vauhtia.
KAIKKIEN NEUVOA ANTANEIDEN KESKEN ARVOTAAN...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.SILEÄ KYMPIN SETELI - Kotiosoitteeseen postitettuna.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Eilen illalla paikallistin omasta E220CDi:stä sen sieltä jalkalistan alta, tai oikeammin se oli lähempänä "käsi"jarrupoljinta. Otin sen jalkalistan ja sen etupuolella olevan muovin (1-ruuvi keskellä) pois ja sieltä löytyikin useampikin liitin.
Liittimeen menee kolme piuhaa ja tulee kaksi pois. Tuo ohjaus tulee siihen yksinäiseen (ei voi erehtyä kun kaikki muut piuhat on kytketty, muissakin liittimissä).
Liitin on melko kookas ja ne kaksi kytkettyä piuhaa on varmaan 6mm piuhoja, eli paksuja. Ohjauspiuha 2mm ja minulla väriltään harmaa/valkoinen.
Toivottavasti löytyy.
oisko noista apua...Käsijarrun kohdalla kuskinpuoleisessa kynnyskotelossa on liitin jossa kolme johtoa kaksi paksua ja yksi ohut. Paksut (punakeltaisia 6mm2) kulkevät läpi liittimen, mutta harmaa/valkoinen ei jatku. Tähän harmaa valkoiseen kytketään musta puhaltimen johdoista punaista ei tarvitse kytkeä ollenkaan. Puhallin pyörii 1-2 nopeudella säätimen asennosta riippumatta. Koska kyseinen kytkentä on vain herätetyyppinen sulake on syytä vaihtaa pienempään 1-5A (kitissä 25A).
Tarkka malli
Kysäisen huomenna asiakkaalta tarkan mallin. Laitan sitten näkyviin.
Kiitos tähänastisista vinkeistä. Lisää faktaa saa tulla.
Nuo palkkiot eivät tietenkään mitään lottopotteja ole, mutta lähtevät 100 varmasti, kuten lupasin.
- Asko -
Kiitos tähänastisista vinkeistä. Lisää faktaa saa tulla.
Nuo palkkiot eivät tietenkään mitään lottopotteja ole, mutta lähtevät 100 varmasti, kuten lupasin.
- Asko -
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
On uusi putsari käytössäsi olevaan mersumalliin (M-Filter), mutta tuo kympin seteli voi olla käytetty, mutta aito sellainen.e320 kirjoitti:aseva onhan kyseessä siis käyttämätön mersun öljynputsari?![]()
Muuten olisikohan käytetyllä ja toimivaksi havaitulla putsarilla ollut sittenkin enemmän kysyntää......jaaa. Mutta postittaminen tulisi tapahtua kannellisessa muovipäälärissä ja vielä särkyvänä. Tulisi suhteettoman kalliiksi?? Ja kun nuo kaikki talon päälärit on töhisemässä kotiviiniä, niin pitäisi yksi kaataa viemäriin tai tunkiolle. Sehän vasta olisi alkoholin väärinkäyttöä - vai mitä.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Malli : E220 CDi -00 ilmastoinnilla
Jeps.
Sain asiakkaalta tarkennuksen tuohon malliin.
Näyttäisi, että puhallinpiuhat löytyvät annettujen ohjeiden mukaan, mutta nuo polttoaineputket vielä arveluttaa.
Asko
Sain asiakkaalta tarkennuksen tuohon malliin.
Näyttäisi, että puhallinpiuhat löytyvät annettujen ohjeiden mukaan, mutta nuo polttoaineputket vielä arveluttaa.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
alkuperäisissä asennuksissa ne polttoaineputket tulevat ominaan tankilta asti ja se pa-pumppukin on tankin luona. Sillä ei ole väliä onko kone 220 d /220 cdi samat putket tulevat molemmissa, mutta jos aine otetaan konehuoneessa t-haaralla moottorin linjoista;
Ongelmia tulee esiintymään polttoaineen saannin kanssa kun pieni pumppu joutuu imemään polttoaineen konehuoneeseen asti sieltä tankista ( n. 4 m). Pumppu olisi parempi olla niin että imupuolella ei olisi pitkää linjaa, painepuolella tavara liikkuu ongelmitta pitkäkin matkan tai korkeuseron.
Eli suosittelen asentamaan pumpun joko tankin luo (mielellään nestepinnan alapuolelle) ja sieltä omalla linjalla webastolle, tai sitten se oma tankki.
Tuo sähkö juttu menee tosiaan noin kun edellä on kerrottu, eli kuskin kynnys kotelosta se liitin mihin päättyy harmaa johto, ja siihen puhaltimen heräte. Alkuperäisissä on myös anturi veden lämmölle ettei puhallin käynnisty ennen kuin vesi on riittävän lämmintä( säästää virtaa ), eli tämän anturin ohjaama rele tietysti väliin jos sarjassa on sellaiset.
Ongelmia tulee esiintymään polttoaineen saannin kanssa kun pieni pumppu joutuu imemään polttoaineen konehuoneeseen asti sieltä tankista ( n. 4 m). Pumppu olisi parempi olla niin että imupuolella ei olisi pitkää linjaa, painepuolella tavara liikkuu ongelmitta pitkäkin matkan tai korkeuseron.
Eli suosittelen asentamaan pumpun joko tankin luo (mielellään nestepinnan alapuolelle) ja sieltä omalla linjalla webastolle, tai sitten se oma tankki.
Tuo sähkö juttu menee tosiaan noin kun edellä on kerrottu, eli kuskin kynnys kotelosta se liitin mihin päättyy harmaa johto, ja siihen puhaltimen heräte. Alkuperäisissä on myös anturi veden lämmölle ettei puhallin käynnisty ennen kuin vesi on riittävän lämmintä( säästää virtaa ), eli tämän anturin ohjaama rele tietysti väliin jos sarjassa on sellaiset.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Jep,Onkohan tähän väyrysen puhaltimen herätejohtoon
(valk/harmaa)edellisissä ketjuissa mainittu
järkeä kytkeä eberissä toi rele mukaan vai riittääkö pelkkä
herätevirta johtosarja liittimestä?
Kertokaahan kuinka olette tehneet.
(valk/harmaa)edellisissä ketjuissa mainittu
järkeä kytkeä eberissä toi rele mukaan vai riittääkö pelkkä
herätevirta johtosarja liittimestä?
Kertokaahan kuinka olette tehneet.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
tästä vois olla apua,on releet ja polttoaineelle haaroitus liitin
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Webasto-Kab ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Webasto-Kab ... dZViewItem
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Omani olen jo laittanut ja se pelittelee kyllä.kaltio15 kirjoitti:tästä vois olla apua,on releet ja polttoaineelle haaroitus liitin
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Webasto-Kab ... dZViewItem
Tuo johtosarja ja systeemit on vissiinkin automaatti ilmastoinnilla
varustettuihin autoihin.
Manu lmastointi ei tarvii releitä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
KUMARTAEN ILMAN KIITOSTA
Lähetetty: Sun 06.11, 2005 17:41 Viestin aihe: Webasto Väyryseen. Ohjeita pliiis. PALKKIO LUVASSA!
--------------------------------------------------------------------------------
Tulee laitettavaksi eka Webasto väyryseen 220D -00.
Maahantuojalla (Kaha) ei ole ohjeita, kun kuulemma kaikissa on jo Webasto ensiasennuksena, myös saksasta tuoduissa. Vaan tässäpä ei ole. Olen asentanut useita Webastoja, joten nuo perusjutut on selvillä, mutta lämppärin puhaltimen kytkentä on hakusessa. Samoin polttoaineen ottaminen, ettei tarttis arpoo noita tulo/paluu putkia.
Kiittäen ja kumartaen .............so mykke at de rekkär.
Riittäkö akku ja laturin teho,webastolla ei tee mitään.Jos aikaisemmin sanomani asiat ei toimi.
--------------------------------------------------------------------------------
Tulee laitettavaksi eka Webasto väyryseen 220D -00.
Maahantuojalla (Kaha) ei ole ohjeita, kun kuulemma kaikissa on jo Webasto ensiasennuksena, myös saksasta tuoduissa. Vaan tässäpä ei ole. Olen asentanut useita Webastoja, joten nuo perusjutut on selvillä, mutta lämppärin puhaltimen kytkentä on hakusessa. Samoin polttoaineen ottaminen, ettei tarttis arpoo noita tulo/paluu putkia.
Kiittäen ja kumartaen .............so mykke at de rekkär.
Riittäkö akku ja laturin teho,webastolla ei tee mitään.Jos aikaisemmin sanomani asiat ei toimi.