Ei menny w126 420:nen läpi katsastuksesta... :(
Ei menny w126 420:nen läpi katsastuksesta... :(
CO jotukäynnillä liian korkea
CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea
HC joutokäynnillä liian korkea
HC korotetulla pyörmisnopeudella liian korkea
eli ei polta kaikkea bensaa mitä saa...
co-pitoisuus joutokäynnillä mitattu 1.93 sallittu 0.50
co-pitoisuus yli 2000rpm mitattu 0.86 salittu 0.30%
Hc- ------------ mitattu 1330 sallittu 100ppm
Hc- ------------ 2000rpm mitattu 257 sallittu 100ppm
Lambda-arvo 1.02 mitattu salittu 0.97-1,03
O2 pitoisuudet kohillaan ja hyvin alle sallitun 5.00%
Pistikö vähän kismittään
Kehui autoa muutoin hyväksi.. mutta päästöt ei ollu kohdallaan
kuukaus aikaa saaha ne kohalleen... eli mistäs pienennän bensan syöttöä?
rikkaalla käy..
ja muutenki saa sahata aikalailla et saa käymään..
CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea
HC joutokäynnillä liian korkea
HC korotetulla pyörmisnopeudella liian korkea
eli ei polta kaikkea bensaa mitä saa...
co-pitoisuus joutokäynnillä mitattu 1.93 sallittu 0.50
co-pitoisuus yli 2000rpm mitattu 0.86 salittu 0.30%
Hc- ------------ mitattu 1330 sallittu 100ppm
Hc- ------------ 2000rpm mitattu 257 sallittu 100ppm
Lambda-arvo 1.02 mitattu salittu 0.97-1,03
O2 pitoisuudet kohillaan ja hyvin alle sallitun 5.00%
Pistikö vähän kismittään
Kehui autoa muutoin hyväksi.. mutta päästöt ei ollu kohdallaan
kuukaus aikaa saaha ne kohalleen... eli mistäs pienennän bensan syöttöä?
rikkaalla käy..
ja muutenki saa sahata aikalailla et saa käymään..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Tuo korkeilla kierroksilla ajaminen vaikuttaa vain katalysaattorin toimintaan, katti pääsee kuumenemaan kunnolla ja antaa siten oikeita arvoja. Mutta tässä hän oli kysymys siitä että moottori saa liikaa pensaa. Onko seokset säädetty kohdalleen?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Moro! Yleensä vanhemmissa ruiskuissa niit pystyy säätään ihan "kotikonstein" ruuvarilla tahi imbus-avaimella, ja monasti nokian katsastuskonttorilla on saanu siin katsastettaessa säätää itse!! Mut on erilaisia asemia ja erilaisia insinöörejä..
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
juuri tätä seoksen säätöä olen tässä hakemassa... ja liiasta bensansannista on kysymys, näin kertoi katastusmies, että koneen saama bensa ei pala vaan tulee raakana ulos...
Mutta, mistäs tota seosta tästä säädetään? onkos heittää jtn vinkkiä kellää... :
Mutta, mistäs tota seosta tästä säädetään? onkos heittää jtn vinkkiä kellää... :
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
yks katti siinä on.. ja tämä on eka katsastus moottorirempan jälkeen.. ja yhdellä anturilla.. Lämmin vaikuttas olevan.. mutta itsekkin olen kans pähkäilly, että tämä anturi tekee sen se säädön... pitää vielä kysellä tuolta korjaamolta...
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
lambda anturia korjaaja käski vaihtamaan ensinnä, kun niitä näissä mersuissa on mennyt... täytyy yrittää sitä, ja jos ei sittenkään, niin tiedä nyt sitten, mikä siellä vielä tuota seosta ohjaa... josko pitää koko katallisaattoripönttö vaihtaa uuteen...? pirun kalliita vain...
minäki pidän, että tuota seosta vois käsinki säätää.. pitää jenkkien sivuilta käydä lukemassa vähän taas... sattuu onneks olemaan usa-malli...
tietenki alipainetunnistimelta oli alipaineletku irti, että sain tyhjäkäynnin katastuksessa alle 1000rpm. tuohon boksiin tulee moottorin johtosarja kiinni, sitte lähtee johonki ja lisäksi vaihdelaatikon sähköjohto.. eli ota johtoa on..
minäki pidän, että tuota seosta vois käsinki säätää.. pitää jenkkien sivuilta käydä lukemassa vähän taas... sattuu onneks olemaan usa-malli...
tietenki alipainetunnistimelta oli alipaineletku irti, että sain tyhjäkäynnin katastuksessa alle 1000rpm. tuohon boksiin tulee moottorin johtosarja kiinni, sitte lähtee johonki ja lisäksi vaihdelaatikon sähköjohto.. eli ota johtoa on..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Ennekun rupeat kovasti rassaamaan, niin tuo kunnolla lämpimäksi ajo kannattaa oikeasti kokeilla.
Kesällä coupessa oli kans päästöt tosi korkeella, liki sinun arvoja ja inssi puno päätään.
Kävin sit kiljuttamassa kovalla kolomosella vajaat 10km ja jopa oli lukemat mukavat, vaikka tuo ei vähäpäästöinen olekkaan niin päästöt tippu 0,01 CO 50 HC, katti kun löytyy kumminki.
Kesällä coupessa oli kans päästöt tosi korkeella, liki sinun arvoja ja inssi puno päätään.
Kävin sit kiljuttamassa kovalla kolomosella vajaat 10km ja jopa oli lukemat mukavat, vaikka tuo ei vähäpäästöinen olekkaan niin päästöt tippu 0,01 CO 50 HC, katti kun löytyy kumminki.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65