Ei menny w126 420:nen läpi katsastuksesta... :(

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Ei menny w126 420:nen läpi katsastuksesta... :(

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

CO jotukäynnillä liian korkea
CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea
HC joutokäynnillä liian korkea
HC korotetulla pyörmisnopeudella liian korkea

eli ei polta kaikkea bensaa mitä saa...

co-pitoisuus joutokäynnillä mitattu 1.93 sallittu 0.50
co-pitoisuus yli 2000rpm mitattu 0.86 salittu 0.30%
Hc- ------------ mitattu 1330 sallittu 100ppm
Hc- ------------ 2000rpm mitattu 257 sallittu 100ppm

Lambda-arvo 1.02 mitattu salittu 0.97-1,03
O2 pitoisuudet kohillaan ja hyvin alle sallitun 5.00%


Pistikö vähän kismittään
:evil:

Kehui autoa muutoin hyväksi.. mutta päästöt ei ollu kohdallaan :?
kuukaus aikaa saaha ne kohalleen... eli mistäs pienennän bensan syöttöä?
rikkaalla käy..

ja muutenki saa sahata aikalailla et saa käymään..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Mulle sanoi yksi katsastusmies, et aja kovaa, (siis kovilla kierroksilla) ennen katsastukseen menoa... kuulemma isommissa koneissa auttaa noihin arvoihin.. tiedä sitten toimiiko, mutta näin tuo asiaa kerran valotti..
W211 E55 AMG 2004
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Tuo korkeilla kierroksilla ajaminen vaikuttaa vain katalysaattorin toimintaan, katti pääsee kuumenemaan kunnolla ja antaa siten oikeita arvoja. Mutta tässä hän oli kysymys siitä että moottori saa liikaa pensaa. Onko seokset säädetty kohdalleen?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Moro! Yleensä vanhemmissa ruiskuissa niit pystyy säätään ihan "kotikonstein" ruuvarilla tahi imbus-avaimella, ja monasti nokian katsastuskonttorilla on saanu siin katsastettaessa säätää itse!! Mut on erilaisia asemia ja erilaisia insinöörejä..
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

juuri tätä seoksen säätöä olen tässä hakemassa... ja liiasta bensansannista on kysymys, näin kertoi katastusmies, että koneen saama bensa ei pala vaan tulee raakana ulos... :(

Mutta, mistäs tota seosta tästä säädetään? onkos heittää jtn vinkkiä kellää... :roll: :
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Tuo on vähäpäästöinen auto, koska on mitattu myös kieroksilla / raja-arvot. Ei siitä varsinaisesti voi seosta säätää, sen säädön hoitaa Lambda-anturi, tai luultavasti kaksi anturia. Niin, ja onko katti (katit) varmasti kunnossa, tai lämmin?
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ja millonkas on vaihdettu lambda anturi.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

yks katti siinä on.. ja tämä on eka katsastus moottorirempan jälkeen.. ja yhdellä anturilla.. Lämmin vaikuttas olevan.. mutta itsekkin olen kans pähkäilly, että tämä anturi tekee sen se säädön... pitää vielä kysellä tuolta korjaamolta... :x
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Voisiko olla, että yksi tai useampi venttiili, lähinnä pakoventtiili kantais, tällöin tulee epätäydellinen palaminen ja se saa arvot heittämään häränpyllyä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Itsellä saa ainakin syöttöä säädettyä ilmansuodattimen kotelon keskellä olevasta reiästä kuusiokoloavaimella. Tosin voihan sen laatikon ottaa kokonaankin ottaa pois niin helpottuu. En sitten tiedä miten on noissa uudemmissa.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

lambda anturia korjaaja käski vaihtamaan ensinnä, kun niitä näissä mersuissa on mennyt... täytyy yrittää sitä, ja jos ei sittenkään, niin tiedä nyt sitten, mikä siellä vielä tuota seosta ohjaa... josko pitää koko katallisaattoripönttö vaihtaa uuteen...? :roll: pirun kalliita vain...

minäki pidän, että tuota seosta vois käsinki säätää.. pitää jenkkien sivuilta käydä lukemassa vähän taas... sattuu onneks olemaan usa-malli...

tietenki alipainetunnistimelta oli alipaineletku irti, että sain tyhjäkäynnin katastuksessa alle 1000rpm. tuohon boksiin tulee moottorin johtosarja kiinni, sitte lähtee johonki ja lisäksi vaihdelaatikon sähköjohto.. 8) eli ota johtoa on..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Ennekun rupeat kovasti rassaamaan, niin tuo kunnolla lämpimäksi ajo kannattaa oikeasti kokeilla.
Kesällä coupessa oli kans päästöt tosi korkeella, liki sinun arvoja ja inssi puno päätään.
Kävin sit kiljuttamassa kovalla kolomosella vajaat 10km ja jopa oli lukemat mukavat, vaikka tuo ei vähäpäästöinen olekkaan niin päästöt tippu 0,01 CO 50 HC, katti kun löytyy kumminki.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Vastaa Viestiin