Elikkäs täällä Saksanmaalla luin AutoBildiä ja siinä esiteltiin 2009 julkaistavaa E-mallia. Ulkonäköhän muuttuu uuden S/C-sarjalaisten suuntaan, mutta erottuu kyllä niistä. Eniten silmiin pisti uusista moottoreista olevat tiedot, farkkuunkin oli saatavilla V10 ~600hp ja uusi 200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Elikkäs täällä Saksanmaalla luin AutoBildiä ja siinä esiteltiin 2009 julkaistavaa E-mallia. Ulkonäköhän muuttuu uuden S/C-sarjalaisten suuntaan, mutta erottuu kyllä niistä. Eniten silmiin pisti uusista moottoreista olevat tiedot, farkkuunkin oli saatavilla V10 ~600hp ja uusi 200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
No hyvä, tämä sopiikin omaan aikatauluun. Tarkoitus olis vaihtaa tuohon W211-versioon joskun 2010-paikkeilla. Silloin vanhan hinta sopivasti putoo, kun tulee uusi korimalli. Tosin näin pitkälle nyt ei tiedä...
maxy kirjoitti: .....200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Tota mä vähän olenkin ihmetellyt miksi tehdas ei aikaisemmin ole hyödyntänyt koneidensa potenttiaalia kunnolla. Nyt on moottorista on otettu löysät pois ja lastuttaminen ei taida enää tuoda mitään eritysta lisää...?
Varmasti on virityspotentiaalia jäljellä. Kyllä nuokin moottorit on mitoitettu varmasti kestämään varman päälle, joten värkeissä on varaa kiristää.
On nuo dieseleiden tehot hiissaantunut aika reippaaseen tahtiin ylöspäin viimevuosina.
-98 ajattelin mielessäni, että joku 220cdi 125 heppasena on jo aika kova peli....kymmenen vuotta ja tehoa on melkein 100 heppaa lisää. Paljonkohan kahdenkymmenen vuoden päästä tulee...
TIMO T T kirjoitti:[
Noi ajovaloihin joutuu kyllä totuttelemaan.
Minusta tuo näyttää hyvältä, mua onkin alkanut yrpimään tuo nyky-väyrysten pallisilmä-look , tosin niitä joutuu katteleen vielä 15 vuotta ennenkuin tuohon w212 on varaa
Noihin autolehtien kuvankäsittelyohjelmilla muokattuihin kuviin kannattaa kyllä suhtautua varauksella, varsinkin kun auton esittelyyn on aikaa vielä yli kaksi vuotta. Eli tuo keulan ilme ja ajovalot voi vielä "elää" jonkin verran.
Tällaisilla kuvilla ja julkaisuilla autotehdas saa tietysti mielenkiintoista palautetta ja tietyin ajoin kuvia päästetään julkisuuteen ihan tahallaan juuri reaktioita kuulostellen. Tai sitten tehdään muotoilututkielmia autonäyttelyihin, kuten vuonna 1993 julkaistun coupé-tutkielman kohdalla jossa tulevan E-sarjan (W210) nelisilmäilmettä esiteltiin ensi kerran.
Uuden E-sarjan osalta päälinjat designpuolella on kyllä varmaan tässä vaiheessa aika pitkälle päätetty mutta juuri yksityiskohtien osalta muotoiluun voidaan vielä puuttua.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Varmasti on virityspotentiaalia jäljellä. Kyllä nuokin moottorit on mitoitettu varmasti kestämään varman päälle, joten värkeissä on varaa kiristää.
Näin minäkin uskon, että vielä siitä saa puristettua lisääkin, mutta tarviiko?? No tottahan sitä turtuu tuohonkin ja lisää pitää saada ! On se todella kova kehitys tapahtunut diesel puolella kun itsekin on aloittanut mersulla ajon 200d:llä ja kun ottaa huomioon kaikki koventuneet ympäristö/saastelait, vaikka diesel onkin puhtaampi!
Vaatii taas tuo uusi look totuttelua, itsekin aikoinaan manasin väyrysen rumuutta ja nyt se jo sopii silmään .
masaf1 kirjoitti:Hyi mitkä valot tossa uudessa... Tulee ihan joku Chrysleri mieleen.
Mäkin pidin aikoinaan väyrystä lamppujen vuoksi helevetin rumana autona. Nyt se jo kelpaisi, joten ei mennyt siihenkään tottumiseen kauaa
Täällä foorumilla on useasti mielipiteitä, että W124 on viimeinen oikea Mersu. Tällä menolla W210 on viimeinen muusta automassasta erottuva Mersu. Tämän jälkeen kaikki sitten sulautuukin muitten autojen massaan... Kiilamainen muoto, joka voisi olla mikä auto vaan... No vähän kärjistäen...
98 ajattelin mielessäni, että joku 220cdi 125 heppasena on jo aika kova peli....kymmenen vuotta ja tehoa on melkein 100 heppaa lisää. Paljonkohan kahdenkymmenen vuoden päästä tulee...
Näillä näkymin noita vanhoja öljyllä kulkevia kummajaisia ihmetellään kalliina harrastajapeleinä tai museosta.
Photoshopattuja/ "taitelijan näkemyksiähän" nuo ovat..mutta ihmeen usein ne kuitenkin osuvat ainakin "sinne päin".
Eräs esimerkki tuosta on SLK R171 jonka kuvissa ja "taitelijan näkemyksissä" esiintyi SLR-keula jo hyvin varhaisessa vaiheessa. En suostunut uskomaan SLR-keulan tuloon ennenkuin se sitten tosiaan tuli..
Eli ei ne ihan pieleen useinkaan mene nuo kuvatkaan..ja toisaalta ei siihen mitään valtavaa mielikuvitusta tarvitse että voi päätellä aika hyvin tulevan E-sarjan ulkomuodon pääpiirteet.
Tarkastelee S-, CL- ja C-sarjoja ja siitä yhdistellen ei asiansa osaava tulevia automalleja työkseen photoshoppaava heppu paljoa erehdy.
Moottorivailikoiman suhteen olisin itse enemmän skeptinen. Perusteena siihen skeptisyyteen se tosiseikka että tällä hetkellä EU:ssa on meneillään aivan valtava vimma "pelastaa maailma" ja siihen vimmaan kuuluu vakaa usko siitä että maailma pelastetaan rajoittamalla CO2-päästöjä voimakkaasti esimerkiksi juuri autoilun osalta.
Se taas "ohjaa" voimakkaasti autovalmistajia etsimään vähäpäästöisiä ja vähän energiaa kuluttavia vaihtoehtoja moottoripuolella..joka taas johtaa siihen että nykyinen trendi entistä isompiin ja tehokkaampiin moottoreihin kääntyy kenties piankin toiseen suuntaan. Suuri teho ja suorituskyky kun harvoin syntyy taloudellisesti, vähän polttoainetta kuluttaen ja päästöjä tuottaen..
Tuohon suuriin moottoreihin ja autoihin liittyen voi käydä tutustumassa Lexukseen hybrid malliin.
Auto on iso, tehokas, suorituskykyinen, ympäristöystävällinen ja mikä vielä erittäin taloudellinen.
Hinta vaan on kauhea, mutta niin se on näillä kaikilla saksankin jätemyllyillä.