Mitä kannattaisi mahdollisesti ensiksi katsoa kun kyseinen peli vuotaa jonkin verran öljyä moottorin etupuolelta,ei kuiteskaan venttiilinkopan tiivisteestä?
Jarruissa taasen poljin tuntuu ottavan todella alhaalta vaikka uudet levyt,rummut ja pääsylinteri.Voisiko jarruletkut antaa periksi?
Korjaus ehdotuksia kaivattaisiin?
Vito 110 öljyvuoto+jarrut pehmeät?
Re: Vito 110 öljyvuoto+jarrut pehmeät?
Tarkoitatko moottorin etupuolella etuvetoisen auton ollessa kyseessä moottorin kylkeä, jossa on mm. öljytikun reikä vai henkilöautossa moottorin ollessa pitkittäin sitä puolta, jossa on moniurahihnat yms.ts636 kirjoitti:Mitä kannattaisi mahdollisesti ensiksi katsoa kun kyseinen peli vuotaa jonkin verran öljyä moottorin etupuolelta,ei kuiteskaan venttiilinkopan tiivisteestä?
Jarruissa taasen poljin tuntuu ottavan todella alhaalta vaikka uudet levyt,rummut ja pääsylinteri.Voisiko jarruletkut antaa periksi?
Korjaus ehdotuksia kaivattaisiin?
Öljytikun reiästä vuosi minulla tuo Viton moottori, vuoto tapahtui kun ahdot nousivat riittävästi eli liittyi jollakin tavalla myös moottorin huohotusjärjestelmään, eli käsittääkseni pääsi keräämään hieman painetta öljytilaan ja sitten tihkui vuotavasta öljytikun tiivisteestä ulos. korjauksena uusi tiiviste ja hylomar möhnällä käsiteltynä.
Mikäli vuotaa sieltä päädystä niin yleisin syy lienee kannentiiviste, tätä esiintyy kuuleman mukaan paljon henkilöautoissa, joten miksei Vitossakin kun on sama kone. Tuossa kannattaa ensiapuna koittaa kiristää niitä kahta 6mm kuusiokolopulttia, jotka puristavat sitä kannen päätyä.
Jarruja kannattaa koittaa ilmata, varsinkin jos on jarrupaineensäädin niin saattaa olla vaikeat ilmata. Volkkareissa ilmaus onnistuu vain kun lukitsee sen säätimen sisäänasentoon ja sen jälkeen ilmaa, en tiedä onko Vitossa tarve samanlaiselle kikalle. En usko että ehjät jarruletkut joustavat niin paljoa, eli ei ole normaalia, jos menee kovin syvälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
Mulla oli kanssa reiluhko öljyvuoto. Öljyä valui ihan tipoittain. Syynä silloin oli koneen etuosassa lohkossa oleva tulppa. Tulppa oli jostain syystä löystynyt. Nyt on havaittu lisää öljyvuotoa, joten itsekin joudun vielä tulpan tarkistamaan sekä täytyy katsoa noi veskola:n kuvaamat vuoto kohdat.
Onhan jarrunestettä kierrätetty oikein huolella putkien läpi. Mulla oli joskus ongelmia jarrujen kanssa kun ne hävis kokonaan välillä. Huollossa vaihdettiin nesteet ja ilmattiin huolella. Kahta sylinteriä ei meinattu saada mitenkään ilmattua kun ei vaan menny neste läpi. Sanoivat että ainakin ABS malleissa kannattaa aina kun vain mahdollista tehdä liukkaalla lukkojarrutus, jotta jarrut joutuvat töihin. Nyt mulla toiminut ihan hyvin ( koputan puuta )
.
Onhan jarrunestettä kierrätetty oikein huolella putkien läpi. Mulla oli joskus ongelmia jarrujen kanssa kun ne hävis kokonaan välillä. Huollossa vaihdettiin nesteet ja ilmattiin huolella. Kahta sylinteriä ei meinattu saada mitenkään ilmattua kun ei vaan menny neste läpi. Sanoivat että ainakin ABS malleissa kannattaa aina kun vain mahdollista tehdä liukkaalla lukkojarrutus, jotta jarrut joutuvat töihin. Nyt mulla toiminut ihan hyvin ( koputan puuta )

Nyt viat löytyivät ja myös korjaantuivat.Eli jarrut,vika oli kun levyt vaihdoin uusiin ja palat oli ajettu vanhoilla levyillä vinoksi (500km)niin jarrusatulat antoivat periksi.UUsilla paloilla ei mitään ongelmaa.
Öljy vuodon paikallistin lopulta suuttimien ylivuotoletkuihin jotka olivat kuluneet niin että vuosivat sen verran että pienet tipat jäi auton alle.
Jos jota kuta kiinnostaa niin jyväskylästä löytyy kaveri jolta onnistuu Vitoon termostaatin vaihto ilman moottorin irroitusta ja alle työpäivässä.
Öljy vuodon paikallistin lopulta suuttimien ylivuotoletkuihin jotka olivat kuluneet niin että vuosivat sen verran että pienet tipat jäi auton alle.
Jos jota kuta kiinnostaa niin jyväskylästä löytyy kaveri jolta onnistuu Vitoon termostaatin vaihto ilman moottorin irroitusta ja alle työpäivässä.
- vito500tkm
- Asiantuntija
Eipä ollut sitten iso vika. Hyvä niin...ts636 kirjoitti:Jos jota kuta kiinnostaa niin jyväskylästä löytyy kaveri jolta onnistuu Vitoon termostaatin vaihto ilman moottorin irroitusta ja alle työpäivässä.
Ei siinä termarin vaihdossa mahottomia mene aikaa. Jos vaan pultit lähtee irti.
Tuolta näyttää kun turbo irti. Turbo paikallaan on aika ahdasta.
Termari kannattaa vaihtaa vitoon aina kansipahvin vaihdon tai turbon irrotuksen yhteydessä.