Petromax:Luin tuossa sun palstoja.Oletko jo löytänyt vian aiheuttajan?
Jos luit koko ketjun, niin monennäköistä epäilyä on ollut.
Sitten paljastui tuo, että laatikko ei olekkaan 722.6 vaan 722.5 eli ei vielä ainakaan kovin paljon "sähköohjattu", joten periaatteessa vianetsintä pitäisi olla "helpompaa" tuossa 722.5:ssa.
Sinun laatikko on kyllä melkoisella varmuudella 722.6, toki voit sen tarkastaa VIN kooderilla.
Minun tapauksessa vian paikallistamisen ongelma on, että laatikko temppuilee niin epäsäännöllisesti. Siihen kun vielä yhdistää sen, että ajan tuolla autolla aika säästeliäästi(varsinkin näillä keleillä), niin ei oikein meinaa päästä kärryille, että mikä mättää. Välillä tosiaan luulin vikakoodien perusteella, että vika onkin moottoriohjauspuolella, mutta sitten kuulin, että nuo vikakoodit voi tulla pelkästään siitä, että konetta kaasuttaa konehuoneen puolelta.
Nyt olen ajatellut ottaa seuraavan strategian:
- odotan(edellyttää toki ajoa

), että oireet ilmaantuu uudelleen
- sen jälkeen käyn testerissä uudelleen
- jos taas näyttää jotain(esim samoja koodeja kun viimeeksi), niin sitten keskitytään niihin.
- jos testeri ei näytä mitään erityistä, niin sitten keskitytään laatikkoon
- laatikoon säädetään ensin paineita lisää(modulating pressure) ja ehkä samalla vaihdatan öljyt ja suodatin varmuuden vuoksi.
- jos sillä selviää niin hyvä
- jos taas ei selviä niin sitten ilmeisesti siellä on "tiivistevuotoa"
- ja silloin saattaapi auton nokka osoittaa kohti Siilinjärveä...

, jos ei lähempää "ihmisläheistä" ammattitaitoa löydy.
Siis ootko jossain toisessa topikissa tarkemmin selvitellyt tuota sinun nykimistä?, ootko edes varma että lähtee laatikosta?.