C220 farmarin takaluukun lukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mika_kokkola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C220 farmarin takaluukun lukko

Viesti Kirjoittaja mika_kokkola »

Hei

Minulla on C220 farkussa ilmeisesti takaluukun lukossa löysää kun kolisee ajaessa kuin olisi auki vähän vaikka ei ole. Saako lukkoa säädettyä jotenkin tiukemmalle vai meneekö vaihtoon. Väljyys johtuu ilmeisesti kulumisesta. Eli onko säätömahdollisuutta tai jotain vastaavaa konstia vai pitääkö jotenkin vaihtaa uusi.

t Mika
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Takaluukun lukon kolina

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Kyllä saa lukkoa säädettyä...

Minulla on kanssa vastaava auto ja siinä ilmentyi sama kolina tossa pari kuukautta sitten. Voit säätää lukon vastakappaletta,ottamalla ensin pois sellaisen muovisen suojalevyn siitä lukon vastakappaleen ympäriltä. Tämän jälkeen lukon vastakappaleen kiinnitysruuvit jo näkyvätkin ja näitä löysentämällä saa liikuteltua vastakappaletta,sillä siinä on soikeat kiinnitysreijät. Siirsin itse vastakappaletta omassa hieman sisäänpäin niin luukku istui paremmin kiinni ja ei kolissut.

Muista samalla katsoa,että sinulla on myös siinä luukussa paikallaan sellaiset rajoitin kumit siellä reunoilla,joiden mittaa voit säätää myös pyörittämällä niitä....
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
mika_kokkola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vielä takaluukun lukosta

Viesti Kirjoittaja mika_kokkola »

Onko itse lukkoa mahdollista liikuttaa myös jos sattuu ettei tuossa vara riitä

t Mika
C-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja C-mies »

Älä kiristä lukon vastakappaletta liian tiukalle. Alkaa luukku hankaamaan rungon puolelle ja seurauksena pienenpieni "nirhauma", josta alkaa ruostumaan. Kokemusta on!
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Vastaa Viestiin