Automaatin öljytikku: min & max hukassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Automaatin öljytikku: min & max hukassa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

W126 420 SE: automaatin öljytikusta ei löydy min & max -kohtia! Ei vaikka tsekkaa valoa vasten niin edes kuluneita stanssauksia ei löydy.

Missä niiden kuuluisi olla? Tikku on muuten suora, mutta sekä keskiosassa että alhaalla (n. 50mm alapäästä) on "mutkat". Tikku on ikäänkuin aalloilla noilla kohdin. (Yksi kuva kertoisi enemmän jne mutta nyt ei ole digiä käytettävissä) :(

Huoltomanuskan kuvassa tikku on suora ja min on n. 35mm alapäästä ja max n. 50mm alapäästä. Mutta oma tikkuni ei siis ole kuvan mukainen ja nyt arvuuttelen missä kohtaa tikkua öljypinnan pitäisi olla...

Apuja? :shock:
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ettei olisi käynyt niinkuin yhden w124 230E automaticin kanssa; öljytikku oli katkennut ja se tikunpätkä löytyi sieltä laatikon öljypohjasta :shock:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ti 23.09.2003 19:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Todennäköisesti juuri näin on käynyt :(

Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.

Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

teejiil kirjoitti:Todennäköisesti juuri näin on käynyt :(

Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.

Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
Kyllä sillä uskaltaa, laatikko kyllä huohottaa ylimääräiset öljyt ulos.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

liiat öljyt

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Mauri H. kirjoitti:
teejiil kirjoitti:Todennäköisesti juuri näin on käynyt :(

Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.

Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
Kyllä sillä uskaltaa, laatikko kyllä huohottaa ylimääräiset öljyt ulos.
Eikä pidä säikähtää sitä savupilveä mikä syntyy kun öljyt lentävät huohotinputkesta kuuman pakoputken päälle. SIinäpä sitä olikin selittämistä ohikulkijoille: "Ei mersussa mitään vikaa ole, se vain vähän oksentaa liikoja nesteitä ulos" :(
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Siinä on vaan semmonen riskitekijä että kun öljy ottaa pyöriviin osiin, se vaahtoutuu ja tursuu huohottimesta pihalle. Ja sitten lootassa on liian vähän öljyä, koska sitä tuppaa tulemaan pihalle aikalailla.
Vastaa Viestiin