W126 420 SE: automaatin öljytikusta ei löydy min & max -kohtia! Ei vaikka tsekkaa valoa vasten niin edes kuluneita stanssauksia ei löydy.
Missä niiden kuuluisi olla? Tikku on muuten suora, mutta sekä keskiosassa että alhaalla (n. 50mm alapäästä) on "mutkat". Tikku on ikäänkuin aalloilla noilla kohdin. (Yksi kuva kertoisi enemmän jne mutta nyt ei ole digiä käytettävissä)
Huoltomanuskan kuvassa tikku on suora ja min on n. 35mm alapäästä ja max n. 50mm alapäästä. Mutta oma tikkuni ei siis ole kuvan mukainen ja nyt arvuuttelen missä kohtaa tikkua öljypinnan pitäisi olla...
Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.
Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
teejiil kirjoitti:Todennäköisesti juuri näin on käynyt
Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.
Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
Kyllä sillä uskaltaa, laatikko kyllä huohottaa ylimääräiset öljyt ulos.
teejiil kirjoitti:Todennäköisesti juuri näin on käynyt
Tikku on tarkemmin katsottuna selvästi leikkautunut poikki. Auto menee lootan öljynvaihtoon viikon päästä. Nyt laatikossa on selvästi liikaa öljyä koska katkennut tikku kostuu alaosasta pari senttiä, ja tuossa alaosassa ei näy max-kohtaa.
Uskaltaako tuolla ylitäytetyllä laatikolla ajaa "pakolliset" pikkuajot vai onko parempi seisottaa telakalla kunnes saa öljynvaihtoon? Mitä haittaa laatikolle on ylitäytöstä (Arvaan itse: kuumenee helpommin ja tiivisteet joutuu kovemmalle?)
Kyllä sillä uskaltaa, laatikko kyllä huohottaa ylimääräiset öljyt ulos.
Eikä pidä säikähtää sitä savupilveä mikä syntyy kun öljyt lentävät huohotinputkesta kuuman pakoputken päälle. SIinäpä sitä olikin selittämistä ohikulkijoille: "Ei mersussa mitään vikaa ole, se vain vähän oksentaa liikoja nesteitä ulos"
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Siinä on vaan semmonen riskitekijä että kun öljy ottaa pyöriviin osiin, se vaahtoutuu ja tursuu huohottimesta pihalle. Ja sitten lootassa on liian vähän öljyä, koska sitä tuppaa tulemaan pihalle aikalailla.