Imusarjan putsaus
Imusarjan putsaus
Mikäs / mitkäs ne parhaat aineet & konstit on nyt käytännössä koettu tähän imusarjan putsaus urakkaan? Millä ne töhkät sieltä parhaiten lähtee?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Fortella ei tuossa hommassa kyllä tee yhtään mitään, jos pikeä on imukanavissa sen verran, että keskellä rööriä on jäljellä sentin halkaisijaltaan oleva reikä.
Mekaanisesti noita on puukon kanssa kaavittu. Ei siihen oikein liuottimet tepsi.
Mekaanisesti noita on puukon kanssa kaavittu. Ei siihen oikein liuottimet tepsi.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Pikku Poika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:28
- Paikkakunta: Kälviä
- Pikku Poika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:28
- Paikkakunta: Kälviä
Kyllä se on, oli aikalailla pienet noi rei'iät tossa sarjassa. Ja tota ennen autolla oli ajettu muistaakseni n 200 tkmJari Ke kirjoitti:Onko tuo kuvan alareunassa näkyvä musta moska kaikki tuosta imusarjasta?Antti V kirjoitti:Yksi KUVA kertoo enemmän, kuin sata jänistä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
vastaus kysymykseen:
Tarvitaan hyvää liotinta, pari tiskiharjaa, pari pulloharjaa (jatkovarella)Ympäristön suojaamiseen pahvia/muovia ja käteen tiskihanskat.
Loppuksi pesu karkeapesuaineella ja kuumalla vedellä.
Imukanvaa (kannessa) ei saa puhtaaksi kuin ruuvarilla tms. kaapimalla.
Poppakonsteja ei ole. Vaatii raakaa työtä. Ellei sitten saa upotettu imusarjaa johonkin teollisuuden erikoisliottimiin?
Tarvitaan hyvää liotinta, pari tiskiharjaa, pari pulloharjaa (jatkovarella)Ympäristön suojaamiseen pahvia/muovia ja käteen tiskihanskat.
Loppuksi pesu karkeapesuaineella ja kuumalla vedellä.
Imukanvaa (kannessa) ei saa puhtaaksi kuin ruuvarilla tms. kaapimalla.
Poppakonsteja ei ole. Vaatii raakaa työtä. Ellei sitten saa upotettu imusarjaa johonkin teollisuuden erikoisliottimiin?
W210 290TD T
Tavallisella imurilla voi imeä moskat pois lopuksi venttiilien päältä. Ei tuo kierrätysmöhnä mun mielestä kovin vaarallista ole, vaikka johonkin palanen jääkin. On sen verta pehmeätä ainetta, öljyä ja nokea.PK234 kirjoitti:Mitäs kaikkea pitäisi imusarjaa putsatessa ottaa huomioon. Pitääkö uusia tiivisteet, pultteja ym.
Entäs kannessa olevä töhnä. Miten varmistutaan, ettei karstakikkare mene vaikka imu- tai miksei poistullessaa pakoventtiilin väliin, ja tee tuhojaan tiivistepinnoille.
Imusarjan tiiviste kannattaa varulta ostaa, jos irrottaa koko paskan. Tietysti siliconillakin pärjää.
Muutaman imusarjan putsanneena voin todeta että wurth:in brake clean on tehokkainta. 2 pulloa sitä menee per imusarja. Imusarja irti ja päädyt tukkoon sitten vaan suihkuttaa aineet sisään ja hyrskyttelee. Muutaman tunnin antaa olla ja sitten vaan paineilmalla töhäyttää paskat ulos.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
290 imusarja on melko helppo puhdistettava kun on alumiininen. Voi käyttää huoletta ronskempiakin moiveita. Eli imusarjaa vaan irti ja liuottimet sisään.
Jos kannen imukanavia putsaat ni niitten kanssa pitää olla tarkkana ettei mitään suurempiä likoja pääse männän päälle. Imurin ja jonkin taltan avulla kun taiteilee ni nekin saa puhtaaks.
Jos kannen imukanavia putsaat ni niitten kanssa pitää olla tarkkana ettei mitään suurempiä likoja pääse männän päälle. Imurin ja jonkin taltan avulla kun taiteilee ni nekin saa puhtaaks.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Juuri näin !mizemaze kirjoitti:Onkos jotain erityisiä vinkkejä 290 TDT:n imusarjan putsaukseen?
Sarja irti ja rassaamaan, vai?
Kaikki hilpetöörit ympäriltä kannataa heti irroittaa, niin sarja mahtuu kunnolla tulemaan pois. Tiiviste on varsin hauras kapistus ja se tulisi saada ehjänä takaisin.
W210 290TD T
- Pikku Poika
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ti 26.04.2005 19:28
- Paikkakunta: Kälviä
Escobar kirjoitti:Muutaman imusarjan putsanneena voin todeta että wurth:in brake clean on tehokkainta. 2 pulloa sitä menee per imusarja. Imusarja irti ja päädyt tukkoon sitten vaan suihkuttaa aineet sisään ja hyrskyttelee. Muutaman tunnin antaa olla ja sitten vaan paineilmalla töhäyttää paskat ulos.
Mistäs tätä ihmeainetta saa
Tiisseli on köyhille
Noista imusarjan tiivisteistä oli tossa joillain puhetta, niin tohon -97 250 turbodieseliin menee tuollaisia kumirinkuloita 10 kpl, osa 8.
Kannattanee vaihtaa, kun kumi kuitenkin ajan ja lämmön myötä kovettuu. Itse ainakin vaihdoin.
Hinta 2,4 €/kpl Veholta.
Niin ja puhdistus tapahtui ihan vaan liuotinpesulla, pulloharjalla ja räteillä, kun oli aika siisti imusarja kun oli ollut ties kuinka kauan EGR-venttiilin alipainekalvo rikki. Puhdistuu se ilmeisesti itsekin kunhan saa lisätavaran tulon estettyä.
Kannattanee vaihtaa, kun kumi kuitenkin ajan ja lämmön myötä kovettuu. Itse ainakin vaihdoin.
Hinta 2,4 €/kpl Veholta.
Niin ja puhdistus tapahtui ihan vaan liuotinpesulla, pulloharjalla ja räteillä, kun oli aika siisti imusarja kun oli ollut ties kuinka kauan EGR-venttiilin alipainekalvo rikki. Puhdistuu se ilmeisesti itsekin kunhan saa lisätavaran tulon estettyä.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Joo muakin kiinnostaisi tuollasen c n cdi koneen imusarjahomma - kuinkahan työläs kun putkia ym on aikalailla... ja jos joku kertoisi niiden imusarjan alla olevien läppäsysteemien tarkoituksen -miksi ne on siellä ? Ja kannattasko niille tehdä samalla jotain ? Mikä on se putki joka tukitaan egr venttiililtä- missäkohtaa se on, vai kuin se kannattas poistaa toiminnasta ?
Tartteeko cdi koneella varustettuun varata jotain osia , tiivisteitä tms kun ja jos imusarjaa alkaa irrottelemaan ?
Tartteeko cdi koneella varustettuun varata jotain osia , tiivisteitä tms kun ja jos imusarjaa alkaa irrottelemaan ?
Toivottamalta näyttää kun kannen avaa, ainakin jos on amatööri kuten minä. Tuo imupuolen tukkeutuminen taitaa olla 200 -> km ajetuissa enemmän sääntö kuin poikkeus. Oletteko keksineet hyvää pajaa joka näitä puhdistushommia hoitaisi kohtuullista korvausta vastaan? Kuulin joskus että on olemassa joitain mittareita joilla voisi mitata ilman saantia.
MB E 220 CDI vm.2000
Powered by DIGITUNING Serial
Powered by DIGITUNING Serial
.
Kaksiosaisessa imusarjassa, liekkö oikea nimitys, mutta kuitenkin ne läpät on siellä tukkimassa pienemmillä kierroksilla/rasituksilla toista imusarjan kanavaa.
Kun kaikki ilma pakotetaan näin kulkemaan vaan toista kanavaa pitkin, niin sen virtausnopeutta saadaan kasvatettua ja lisättyyä pyörteilyä sylinterissä.
Josta on taas etua polttoaineen hyvän palamistuloksen suhteen.
Siis taloudellisuutta, puhtaammat pakokaasut ja enemmän vääntöä.
Pienellä moottorin rasituksella saadaan myös menemään kätevästi vähemmän ilmaa moottorin läpi, millä on omat hyvät vaikutuksensa ahtimen käyttöikääkin ajatellen.
Pakokaasun kierrätyksen toimintaedellytyksiä parannetaan.
Toimiessaan ihan hyvä systeemi.
Täyskaasulla, kun tehoa ja ilmaa sitten todella tarvitaan, aukeaa läpät ja ilma virtaa vapaammin.
Moottori toimii ihan hyvin, vaikka ne läpät poistaakin/lukitsee auki.
Kun vaihdetaan suuri ahdin, niin läpät poistamalla voidaan vähentää sakkaustaipumusta, kun moottori saadaan "syömään" herkemmin ilmaa myös pienemmillä kierroksilla.
Mutta kukapa nyt sellaisia edes ajattelisi.
Omasta kun katselee, niin kyllä näyttäisi, että ne polttoaineletkutkin on kierrätelty siten, että varsin pienillä manöövereillä pitäisi irrota.
EGR- venttiilin luona näyttäisi ahtaus tulevan, siellä kuskinpuolipäässä.
Joku muistaakseni on foorumilla vaihtanutkin, löytyisikköhän se juttu.
Kaikenlaisen rassaamisen näennäiseen "vaikeuteen" en ota kantaa.
Alkaa vaan ruuveja irroitteleen, siitä se lähtee, kameralla vaan runsaasti kuvia purkuvaiheessa.
Imusarjan ja kannen välisä muistaakseni tiivisteenä kumiset "rinkulat", kannattaa veholta ensin hakea.
Ei tuo nyt niin kamalalta minusta vaikuta.
Kaksiosaisessa imusarjassa, liekkö oikea nimitys, mutta kuitenkin ne läpät on siellä tukkimassa pienemmillä kierroksilla/rasituksilla toista imusarjan kanavaa.
Kun kaikki ilma pakotetaan näin kulkemaan vaan toista kanavaa pitkin, niin sen virtausnopeutta saadaan kasvatettua ja lisättyyä pyörteilyä sylinterissä.
Josta on taas etua polttoaineen hyvän palamistuloksen suhteen.
Siis taloudellisuutta, puhtaammat pakokaasut ja enemmän vääntöä.
Pienellä moottorin rasituksella saadaan myös menemään kätevästi vähemmän ilmaa moottorin läpi, millä on omat hyvät vaikutuksensa ahtimen käyttöikääkin ajatellen.
Pakokaasun kierrätyksen toimintaedellytyksiä parannetaan.
Toimiessaan ihan hyvä systeemi.
Täyskaasulla, kun tehoa ja ilmaa sitten todella tarvitaan, aukeaa läpät ja ilma virtaa vapaammin.
Moottori toimii ihan hyvin, vaikka ne läpät poistaakin/lukitsee auki.
Kun vaihdetaan suuri ahdin, niin läpät poistamalla voidaan vähentää sakkaustaipumusta, kun moottori saadaan "syömään" herkemmin ilmaa myös pienemmillä kierroksilla.
Mutta kukapa nyt sellaisia edes ajattelisi.
Omasta kun katselee, niin kyllä näyttäisi, että ne polttoaineletkutkin on kierrätelty siten, että varsin pienillä manöövereillä pitäisi irrota.
EGR- venttiilin luona näyttäisi ahtaus tulevan, siellä kuskinpuolipäässä.
Joku muistaakseni on foorumilla vaihtanutkin, löytyisikköhän se juttu.
Kaikenlaisen rassaamisen näennäiseen "vaikeuteen" en ota kantaa.
Alkaa vaan ruuveja irroitteleen, siitä se lähtee, kameralla vaan runsaasti kuvia purkuvaiheessa.
Imusarjan ja kannen välisä muistaakseni tiivisteenä kumiset "rinkulat", kannattaa veholta ensin hakea.
Ei tuo nyt niin kamalalta minusta vaikuta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5