Olen tästä samasta aiheesta joskus aiemminkin täällä valitellut, mutta kokeilen nyt uudelleen, jos joku on joutunut samanlaisen probleemin kiusaamaksi viime aikoina. Eli moottori sammuu aina joskus (nykyisellään vielä aika harvoin), kun autolla hidastaa esim. pysähtyäkseen. Yleensä takana on ollut jonkun verran maantie- tai moottoritieajoa, jonka jälkeen ilmiö saattaa esiintyä, kun autolla siis joutuu pysähtymään. Moottori ei mitenkään varoita sammumisesta, vaan käynti loppuu kuin kanan lento. Tänään kävi jälleen näin. Ajelin aamutuimaan n. 50 km matkan Hämeenlinnaan ja siellä kaupunkiajossa auto sammui kun kurvasin eräälle parkkipaikalle. Ja kun masiinan käynnisti, niin se hyrähti käyntiin aivan normaalisti ilman sahauksia tms.
Ja moottorihan oli M103, joka lymyilee 300SE:n nokalla. Virtapuolella ei pitäisi olla häikkää, sillä jakajat, johtimet, tulpat jne. ovat ok. Ilmeisesti ruiskupuolella on joku toiminto, joka ei aina pelitä, kun koneen pitäisi esim. pitkähkön maantieajon jälkeen rullata tyhjäkäynytiä?

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)