w124 200D mersuun 250D kone???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

w124 200D mersuun 250D kone???

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Juu rupee kyllästyttää tuo jalkoihin jääminen 200D koneella liikenteessä... =)

Tarttis informaatiota minkälainen homma olis vaihtaa 250D kone kakssataseen... Omasta mielestäni kuulostais helpolta hommalta, mutta entäs katsastus ym. muut tarvittavat työt... Ja 5 vaihteinen laatikkokin olis haaveena... Mutta eikös tuo nelilovinenkin käy 250deehen???
Avatar
Pete190D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 16.10.2005 19:54

Viesti Kirjoittaja Pete190D »

käyt säädättämässä pumpun tai säädät itse! pääset 200 dieselin koneella 250 dieselin teholukemiin suurinpiirtein.. helpommaksi tuo varmaan tulee ku koko koneen vaihtaminen! :D
Ei tippa tapa, mut tipasta voi tulla tapa!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vaihdat sen koneen ja ruuvaat pumpun, niin ollaan jo kolmesatasessa...

No koneenvaihto varmaan riippuu lähtökohdista, eli jos vanha on huono, uusi 2,5 on hyvä ja halpa niin sitten kannattaa.

Tuo 2 litranen kone on juuri vastaavasta projektista, eli vapautunut 2,5:n tieltä. Jarruthan ja muu pitää olla samanlaiset kuin siinä 2,5:ssa on alunperin, en sitten tiedä tarviiko sieltä mitään vaihtaa, Mauri varmaan osaa sanoa...

Parashan se on laittaa sinne 250 DT kone :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Vaihdoin viimevuonna 200D:hen 2.5 koneen. Helppo homma, kaikki käy suoraan. Alustakin on sama molemmissa, joten ei tarvitse leimalle muuttaa mitään. (ehkä etujouset, riippuu katsurista)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Samuli H kirjoitti:Vaihdoin viimevuonna 200D:hen 2.5 koneen. Helppo homma, kaikki käy suoraan. Alustakin on sama molemmissa, joten ei tarvitse leimalle muuttaa mitään. (ehkä etujouset, riippuu katsurista)
Eikös kuitenkin etu kallistuksenvakaaja pidä vaihtaa ettei jää liian lähelle koneen etupäätä.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

juhaoh kirjoitti: Eikös kuitenkin etu kallistuksenvakaaja pidä vaihtaa ettei jää liian lähelle koneen etupäätä.
Näinhän se tosiaan on. Ei tullut äkkiseltään tuo mieleen.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Kyllähän sitä helpommalla pääsi kun vaihtoi autoa... :oops:
S202 220 CDI Äsprit
Vastaa Viestiin