W124: Lämmityslaiteongelma
W124: Lämmityslaiteongelma
Puhallin ei lähde käyntiin. Kun läpsäyttää kädellä pelkääjän puolen jalkatilassa keskikonsolin kylkeen, lähtee pyörimään, mutta pitää aika rumaa ääntä. Mistä voisi olla kyse?
Re: W124: Lämmityslaiteongelma
moottorista hiilet loppu....siis lämmityslaitteen moottorista...ahis12 kirjoitti:Puhallin ei lähde käyntiin. Kun läpsäyttää kädellä pelkääjän puolen jalkatilassa keskikonsolin kylkeen, lähtee pyörimään, mutta pitää aika rumaa ääntä. Mistä voisi olla kyse?

Itse tein ja säästin
Samaa mäkin olen kiroillut,kun kaikki koivun urputahis12 kirjoitti:Samalla uutena Mersun omistajana kysyn: W124 vm 90. Voiko ko. malliin asentaa jonkinlaiset tuloilman suotimet? Roskaa tulee pirusti sisään.
ja lehdet tulee sisään asti,en tiedä saisko siihen
jotkut suodattimet.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
No hätäpäivää !felmit kirjoitti:Tuo sana JÄLKI epäilytti, kun ovat olleet alkuperäisasennuksena.W124 JÄLKIasennus 93-- (37x9cm). . . . . . . . . . . . . . 19-2021 11.90
Nyt on hinnastoon ilmestynyt mitat ja rohkenin ostattaa putiikista ja sieltähän ne löytyivät.
Taas ilma kulkee
minne se suodin laitetaan ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Raitisilmasuotimien irroitus, W124E ilmastoitu, orginal
Raitisilmasuotimien irroitus:
-Aluksi kannattaa nykäistä kaikki 3 kumitiivistettä irti.
Jos olet vaihtamassa vain suotimia, riittää kumin nykäisy vain kuljettajan puolelta.
-Seuraavana irroittaisin muovilistan, joka on ritilöiden edessä pystyssä, siis moottoritilan ja ritilöiden välissä. (tulipellissä) Se on kiinnitetty taipuvilla muovikielillä molemmista päistä (4 muovikieltä). (Periaatteessa tässäkin riittää kuskin puolelta irroitus)
-Sulakekotelon takana, lasin alareunassa olevasta muovikourusta (26) irroitetaan kourun vasemmassa alareunassa oleva valkoinen muoviklipsi (35)(vedä vaakasuorassa kohti auton keulaa). Kourun yläreunassa kumitiivisteen alta 2 ristipää (philips 2) peltiruuvia irti. (32)
Kourua ei tarvitse vältämättä iroittaa, mutta sitä pitää nostaa jatkossa, että saat seuraavan kourun osan (5) irti sen alta.
-Kouru on kiinni neljällä ruuvilla, kaksi peltiruuvia jälleen (32) lasin alareunassa olevan kumitiivisteen alla ja kaksi ristipäistäkoneruuvia kuskin puoleisen ritilän vasemmassa reunassa.
(-Irroita keskimmäinen pieni ritilä (23) nostamalla se ylös) Nuo em. koneruuvit on tämän ritilän oikeassa reunassa. Jos otat tämän ritilän irti, kannattaa se tehdä vasta nyt, niin pysyy koneruuvit tallessa
-Ja nyt voit nostaa kuskin puoleisen muovisuojan ylöspäin (5) ja suotimet on vaihdettavissa.
Nappaa alimmaisen suodin ensin nostamalla sitä kuskin puolelta ylöspäin.
Eli kommentina toteaisin: ei kovin vaikea tehtävä vaihtaa suotimia. Ajattelen, että ilmeisesti alunperin W124 koriin ei oltu suunniteltu asennettavaksi raitisilmasuotimia.
linkki varaosakirjaan, josta suluissa olevat No löytyy
-Aluksi kannattaa nykäistä kaikki 3 kumitiivistettä irti.
Jos olet vaihtamassa vain suotimia, riittää kumin nykäisy vain kuljettajan puolelta.
-Seuraavana irroittaisin muovilistan, joka on ritilöiden edessä pystyssä, siis moottoritilan ja ritilöiden välissä. (tulipellissä) Se on kiinnitetty taipuvilla muovikielillä molemmista päistä (4 muovikieltä). (Periaatteessa tässäkin riittää kuskin puolelta irroitus)
-Sulakekotelon takana, lasin alareunassa olevasta muovikourusta (26) irroitetaan kourun vasemmassa alareunassa oleva valkoinen muoviklipsi (35)(vedä vaakasuorassa kohti auton keulaa). Kourun yläreunassa kumitiivisteen alta 2 ristipää (philips 2) peltiruuvia irti. (32)
Kourua ei tarvitse vältämättä iroittaa, mutta sitä pitää nostaa jatkossa, että saat seuraavan kourun osan (5) irti sen alta.
-Kouru on kiinni neljällä ruuvilla, kaksi peltiruuvia jälleen (32) lasin alareunassa olevan kumitiivisteen alla ja kaksi ristipäistäkoneruuvia kuskin puoleisen ritilän vasemmassa reunassa.
(-Irroita keskimmäinen pieni ritilä (23) nostamalla se ylös) Nuo em. koneruuvit on tämän ritilän oikeassa reunassa. Jos otat tämän ritilän irti, kannattaa se tehdä vasta nyt, niin pysyy koneruuvit tallessa
-Ja nyt voit nostaa kuskin puoleisen muovisuojan ylöspäin (5) ja suotimet on vaihdettavissa.
Nappaa alimmaisen suodin ensin nostamalla sitä kuskin puolelta ylöspäin.
Eli kommentina toteaisin: ei kovin vaikea tehtävä vaihtaa suotimia. Ajattelen, että ilmeisesti alunperin W124 koriin ei oltu suunniteltu asennettavaksi raitisilmasuotimia.
linkki varaosakirjaan, josta suluissa olevat No löytyy
autodidakti