W211 E220CDI vai E270CDI
W211 E220CDI vai E270CDI
Ymmärtääkseni ko. korilla on näitä malleja ollut tuotannossa v. 2002 lopulta lähtien. Sopivan hetken tullessa lähden taas auton hakuun ja ajattelin tällä kertaa käyttää aikaa analyysiin hiukan enemmän kuin viimeksi. En ole toistaiseksi löytänyt mitään erityistä syytä, miksi pitäisi tuoda E220, koska hinnoissa ja veroissa ei ole merkittävää eroa E270:een verrattuna. Onko koneiden rakenteessa jotain sellaista, jota tulisi huomioida tässä yhteydessä. Onko W211 "ruostumattomuus" parantunut yhtään sitten W210:n? Tietääkseni W211:ssa tuli vuoden 2003 aikana käyttöön ns. nanolakka (mikä kuukausi?). Onko tämä tuonut parannusta ruosteongelmiin, jos niitä yleensä tässä mallissa on ollut? Ovatko ensimmäiset W211-koriset jotenkin herkempiä niille kuuluisille MB:n sähköongelmille. Perus-Väyrystä tuskin kannattaa enää tuoda.
E220 CDI ja E270CDI moottorit ovat samaa moottoriperhettä, 220 on neljäsylinterinen ja 270 viisisylinterinen. Muuten koneiden tekniikka on melko lailla identtinen, esim. sylinterimitat ovat samat.
Tuosta ruostumisherkkyydestä en tiedä, mutta en ole ainakaan kuullut puhuttavan samanlaisista vaivoista kuin W210 malleissa on ollut.
Tuosta ruostumisherkkyydestä en tiedä, mutta en ole ainakaan kuullut puhuttavan samanlaisista vaivoista kuin W210 malleissa on ollut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
.
W211 korimallin diiselit on jo kaikki kolmannen sukupolven cdi- tekniikkaa.
Siis mm. 1600bar ja täysin säköohjattu ahdin, ym ....
Käytännössä 200cdi on yhtäkuin 220cdi auto.
Näitä taitaa jo Suomessa ollakkin aikalailla valita asti.
270cdi = yksi sylinteri ed. lisää.
Riippuen alunperin ruksatuista varusteista, voi olla, ettei edellisiin malleihin olekkaa sen sylinterin lisäksi mitään eroa.
Manuaalivaihteisessa kytkin/vauhtipyörä kestävämpi.
Automaatissa taisi jo olla sama loota.
220 + 270cdi,n ahdin + AMG,n suuttimet + ohjelma = 270+ ohjelman muutos.
Itseasisaa pikkumoottorissa on jo tuolloin vähän enemmän potkua.
Minun mielestäni moottorin koolla ei ole mitään väliä.
Tärkeämpi on löytää mieluinen kori ja varusteet, joita pitää olla paljon, jotta kannattaa sakemanneista ylejään tänne uittaa.
Perusmallin autoja on jo täälläkin.
Jokaisesta moottorista saa varmasti riittävästi tehoja ulos, niin ettei niillä sen puolesta ole mitään eroja.
Ja kyllä ne kaikki jo perusmalleinakin kulkee ihan tarpeeksi.
W211 korimallin diiselit on jo kaikki kolmannen sukupolven cdi- tekniikkaa.
Siis mm. 1600bar ja täysin säköohjattu ahdin, ym ....
Käytännössä 200cdi on yhtäkuin 220cdi auto.
Näitä taitaa jo Suomessa ollakkin aikalailla valita asti.
270cdi = yksi sylinteri ed. lisää.
Riippuen alunperin ruksatuista varusteista, voi olla, ettei edellisiin malleihin olekkaa sen sylinterin lisäksi mitään eroa.
Manuaalivaihteisessa kytkin/vauhtipyörä kestävämpi.
Automaatissa taisi jo olla sama loota.
220 + 270cdi,n ahdin + AMG,n suuttimet + ohjelma = 270+ ohjelman muutos.
Itseasisaa pikkumoottorissa on jo tuolloin vähän enemmän potkua.
Minun mielestäni moottorin koolla ei ole mitään väliä.
Tärkeämpi on löytää mieluinen kori ja varusteet, joita pitää olla paljon, jotta kannattaa sakemanneista ylejään tänne uittaa.
Perusmallin autoja on jo täälläkin.
Jokaisesta moottorista saa varmasti riittävästi tehoja ulos, niin ettei niillä sen puolesta ole mitään eroja.
Ja kyllä ne kaikki jo perusmalleinakin kulkee ihan tarpeeksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitoksia tiedoista. Eikö 270:n etuna ole kuitenkin hiukka tasaisempi käynti johtuen juuri tuosta 5:stä sylinteristä ja jos annettuihin myyntitietoihin on luottamista, niin kulutuskin olisi tietyllä ajotavalla hiukan pienempi. Tuonti tässä hintaluokassa kyllä kannattaa etenkin jos hakee autoon hiukan korkeampaa varustusta: automaatti, ilmastointi, tempomat, luistonesto ja kattoluukku eivät nykyään ole enää mitään ylellisyyttä, mutta osa tästäkin listasta puuttuu monista Suomi-takseista, joita tuolla palstoilla myydään.
.
Käynnin tasaisuus, tai epätasaisuus, on näissä ihan uusimmissa diiseleissä pelkästään korvienvälijuttuja.
Tasapainoakseli pikkumoottorissa, sekä muutokset vanhempiin ruiskutusjärjestelmiin verrattuna, tasaavat käynnin niin, ettei sitä eroa kyllä kukaan perstuntumalla erota.
Toinen moottori kuulosta toiselta, mutta se on eri juttu.
Viisipyttyinen ei luontojaan ole kyllä mitenkään tasaisesti käyvä.
Uusimmassa ruiskutussukupolvessa jokainen ruiskaus lasketaan erikseen.
Jokaisen ruiskauksen jälkeen boxi laskee vauhtipyörän kiihtyvyyseroja ja tasaa siten eri sylintereiden työtahdit samantehoisiksi.
Minä kyllä olen oikeastaan vähän väärä henkilö vastailemaan koko aiheeseen, kun varusteet autossa ei oikeastaan kiinnosta ollenkaan.
Mulla on vaan niin suuri suu.
Minua kun kiinnostaa oikeastaan vaan se tekniikka, ja näprääminen.
Käynnin tasaisuus, tai epätasaisuus, on näissä ihan uusimmissa diiseleissä pelkästään korvienvälijuttuja.
Tasapainoakseli pikkumoottorissa, sekä muutokset vanhempiin ruiskutusjärjestelmiin verrattuna, tasaavat käynnin niin, ettei sitä eroa kyllä kukaan perstuntumalla erota.
Toinen moottori kuulosta toiselta, mutta se on eri juttu.
Viisipyttyinen ei luontojaan ole kyllä mitenkään tasaisesti käyvä.
Uusimmassa ruiskutussukupolvessa jokainen ruiskaus lasketaan erikseen.
Jokaisen ruiskauksen jälkeen boxi laskee vauhtipyörän kiihtyvyyseroja ja tasaa siten eri sylintereiden työtahdit samantehoisiksi.
Minä kyllä olen oikeastaan vähän väärä henkilö vastailemaan koko aiheeseen, kun varusteet autossa ei oikeastaan kiinnosta ollenkaan.
Mulla on vaan niin suuri suu.
Minua kun kiinnostaa oikeastaan vaan se tekniikka, ja näprääminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eräissä W211 korisissa näyttäisi olevan jonkinlaiset "proput " takapuskurissa (kts.kuva). Mikä on näiden tarkoitus, ruostesuojausta vartenko?
http://www.mobile.de/SIDmXtYK5QvzAplFtu ... 1228585468&
http://www.mobile.de/SIDmXtYK5QvzAplFtu ... 1228585468&
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
kaarik kirjoitti:Eräissä W211 korisissa näyttäisi olevan jonkinlaiset "proput " takapuskurissa (kts.kuva). Mikä on näiden tarkoitus, ruostesuojausta vartenko?
http://www.mobile.de/SIDmXtYK5QvzAplFtu ... 1228585468&
Eiköhän nuo ole peruutustutkan "reikiä"....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kyllä kai sellanen w211 ihan kelpo auto on. ukko toi saksasta vajaa kuukausi sitten juurikin w211 E270:sen. kyllähän sillä ajelee. onhan se ihan eri, kun toi oma w201 tai w126... nappulaa ja mittaria vimpstaakia on niin, että päätä huimaa... kun puhelin alko soimaa, niin ei meinannu saada ratiookaan sammuun, mut kaippa siihenkin tottuu. ihan hyvin vetää ja kulkee, ei tartte kokoajan ohjata, menee suaraan ja muutenkin ihan hyvä auto. ainoo mikä vastustaa meikäläistä hankkiin sellasen on hinta ja se että auto on niin uus. eli uus auto ja uuden auton muovinen vaikutelma.
maku ja raha asia.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
maku ja raha asia.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005
Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.
Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005
Molemmissa on samankokoinen OM 648 rivi-6, E280 CDI on matalaviritteisempi versio ja auto täyttää Euro4 päästönormit. Tarkkoja eroavaisuuksia apulaitteiden ja voimansiirron osalta en osaa sanoa, mutta eiköhän tuo ero ole hoidettu pääasiallisesti moottorinohjauselektroniikalla.jukka-tre kirjoitti:Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.
Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Tätä mallia ei ole myyty kaikille markkina-alueille, muistaakseni ei tarjottu myöskään Suomessa virallisessa myyntiohjelmassa, mutta tuosta en kyllä ihan satavarma.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Nuo siniset lasit on vakiona Avantgarde-mallissa.kaarik kirjoitti:Oli jonkinlainen yllätys, että tuo "Colorverglasung" on numeroitu varuste (690).
"690 Colorverglasung blau": kysymys on kaiketi lasituksesta ja tässä tapauksessa siniseen päin? Mikä on käytännön toimenpide, jos se jo tuotannossa tehdään?
Paremmin tietävät lisätkää tai korjatkaa...muita Avantgarden herkkuja on matalampi alusta, viisipuolaiset aluvanteet, xenon-valot, kromilistat puskureissa ja kyljissä, valkoiset mittaripohjat, puolinahkaistuimet.
Itse hommasin juuri pari viikkoa sitten E 270cdi:n, vm.2002.
Minulle etsi autoa Saksassa asuva henkilö ja tulikin muutama varteenotettava vaihtoehto, mutta löysin kuitenkin omani Suomesta ja vieläpä pääkaupunkiseudulta autoliikkeestä.
Auto on tuotu Rinta-Juopon toimesta Saksasta 3000km ajettuna "jahreswagenina". Edellistä omistajaa haastatellessa selvisi, että autossa oli ollut tuolloin vielä muovisuojia sisustassa, eli auto oli ollut käytännössä uusi.
Muutenkin keskusteltuani ed. omistajan kanssa, vakuutuin, että en lähde hakemaan autoa Saksasta. Hinta oli sama, eikä tarvinnut lähteä reissuun, vaan sain rauhassa koeajella ja tutkia auton.
Itsellä on Avantgarde-varustelun lisäksi parkkitutkat ja 6CD:n vaihtaja, kaukosäätöinen mersulämmitin, jälkiasennettu ajastimellinen Defa ja tietty automaattilaatikko ja kahdet renkaat Avantgarde-vanteilla.
Joku tietäväinen voisi kertoa minulle tuosta kaukosäätöisestä moottorinlämmittimestä, kun en ole siihen ehtinyt perehtyä.
Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005
Erikoinen homma, noita 2005-mallin E280CDI:tä näkyy olevan pitkä lista myynnissä Sports Car Centerissä (autotalli.com). Liekö sitten jostain tuotu käytettynä rekallinen heti kerralla.Eldorado kirjoitti:Molemmissa on samankokoinen OM 648 rivi-6, E280 CDI on matalaviritteisempi versio ja auto täyttää Euro4 päästönormit. Tarkkoja eroavaisuuksia apulaitteiden ja voimansiirron osalta en osaa sanoa, mutta eiköhän tuo ero ole hoidettu pääasiallisesti moottorinohjauselektroniikalla.jukka-tre kirjoitti:Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.
Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Tätä mallia ei ole myyty kaikille markkina-alueille, muistaakseni ei tarjottu myöskään Suomessa virallisessa myyntiohjelmassa, mutta tuosta en kyllä ihan satavarma.
No tässä tän aiheen aloittajalle myös vinkiksi, että 6-pyttyseen on useitakin vaihtoehtoja, jos alkaa kiinnostaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005
On sitä näköjään tuotu Suomeen, löytyy Vehon hinnastosta 2.2.2005. Meikäläinen taisi muistella jotain ihan muuta mallia. V-6 koneinen 280 CDI tuli vasta loppuvuodesta 2005 joten tuo hinnaston auto on siis rivi-6.jukka-tre kirjoitti:Erikoinen homma, noita 2005-mallin E280CDI:tä näkyy olevan pitkä lista myynnissä Sports Car Centerissä (autotalli.com). Liekö sitten jostain tuotu käytettynä rekallinen heti kerralla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
En voi kiistää sitä, etteikö Rintajoupilta voisi löytyä sopivaa autoa, mutta setti mistä valikoida on auttamattomasti pienempi kuin Saksassa. Jo sopiva löytyy niin hyvä ja onnea vain, jos se kohdallesi sattui. Olen itse päässyt eroon kohta 10 v vanhasta Avantgarde 280:sta Väyrysestä, joka ei ajettavuudeltaan ollut kadehdittava (ei ainakaan Suomen teillä). Toivottavasti tuo W211 on tässä suhteessa parempi. Saksasta tuotuna 2003-mallille (270CDI) tulee hintaa tuollaiset 35k€, jolloin auton taustojen selvittäminen on tärkeää. Enpä kelpuuta juuri muita Erste Hand yksilöitä, nekin vielä mielellään Daimlerin tai jonkun isomman ketjun liikkeestä. Turkkilaisten verkkoaitaukset Berliinin ja Hampurin liepeilä voi unohtaa.
En ostanut autoa Joupilta, vaan toisesta liikkeestä, mutta Jouppi on auton tuonut maahan lähes uutena.kaarik kirjoitti:En voi kiistää sitä, etteikö Rintajoupilta voisi löytyä sopivaa autoa, mutta setti mistä valikoida on auttamattomasti pienempi kuin Saksassa. Jo sopiva löytyy niin hyvä ja onnea vain, jos se kohdallesi sattui. Olen itse päässyt eroon kohta 10 v vanhasta Avantgarde 280:sta Väyrysestä, joka ei ajettavuudeltaan ollut kadehdittava (ei ainakaan Suomen teillä). Toivottavasti tuo W211 on tässä suhteessa parempi. Saksasta tuotuna 2003-mallille (270CDI) tulee hintaa tuollaiset 35k€, jolloin auton taustojen selvittäminen on tärkeää. Enpä kelpuuta juuri muita Erste Hand yksilöitä, nekin vielä mielellään Daimlerin tai jonkun isomman ketjun liikkeestä. Turkkilaisten verkkoaitaukset Berliinin ja Hampurin liepeilä voi unohtaa.
Saksasta piti minunkin lähteä hakemaan, muttei kannattanut, koska hinta oli sama, kuin Suomesta hommattu.
Tuohon mainitsemaasi hintaan minä en olisi autoani saanut lähellekään, mutta sehän on tietysti siitä kiinni, mitä kriteerejä auton valinnalle on.
Minulla on ainakin tuossa omassani mersun alkuperäinen "webasto" ja siinä on niin kaukosäädin kuin myös ajastin samassa. Kaukosäätimestä menee päälle heti ja on sen tunnin päällä. Ajastimesta taas saa säätää aloittamis ajan mutta on sen tunnin maksimissaan päällä.kaarik kirjoitti: Joku tietäväinen voisi kertoa minulle tuosta kaukosäätöisestä moottorinlämmittimestä, kun en ole siihen ehtinyt perehtyä.
Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
onhan niitä autoja
Kyllä niitä Saksassa autoja riittää.
Yhdessä tavallisessa merkkiliikkeessä näytti olevan E-sarjalaisia semmoiset 20 kappaletta. eniten tietysti 220cdi:tä, mutta kyllä siellä oli isompiakin koneita.
Ikähaarukka 2002-2005 ja ajokilometrit alle 100 tuhatta.
Hintataso 22- 30 tuhatta.
Ei kuitenkaan tarvittu E-sarjalaista tällä kertaa. Isä kyllä hommas itselleen auton ja kyllähän se vaan tuntuu vielä eri peliltä kuin E-sarjalainen.
Yhdessä tavallisessa merkkiliikkeessä näytti olevan E-sarjalaisia semmoiset 20 kappaletta. eniten tietysti 220cdi:tä, mutta kyllä siellä oli isompiakin koneita.
Ikähaarukka 2002-2005 ja ajokilometrit alle 100 tuhatta.
Hintataso 22- 30 tuhatta.
Ei kuitenkaan tarvittu E-sarjalaista tällä kertaa. Isä kyllä hommas itselleen auton ja kyllähän se vaan tuntuu vielä eri peliltä kuin E-sarjalainen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Mulla on siis juuri tuo Mersun oma "webasto" (tai mikä lie), eli oma kaukosäädin ja vaihdestaagin vieressä "heti päälle"-nappi.mackj kirjoitti: Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä
Onko mittariston kautta löytyvä joku ajastin tuon lämmittímen. Muistaakseni kolme ajastusmahdollisuutta?
Tuota Defan ajastinta olenkin ihmetellyt, miksi sellainen on asennettu autoon, kun on omakin lämmitin.
Eli tuo Defa on siis jälkiasenteinen.
Juu mittariston valikoista pitäisi löytyä sellainen kun Heating valikko. Muistaakseni oli setup valikon alla. Sieltä saa säädettyä 3 eri aikaa. Oliko se nyt myös niin että kun virrat ovat päällä mutta auto sammuksissa niin myös sitä nappia painamalla pääsee sinne valikkoon suoraan. Vai oliko se kun virrat pois..En muista nyt kun ei ole tullut kesällä käytettyä tota webastoa ja nyt olen afrikassa joten en pääse koittaanK70 kirjoitti:Mulla on siis juuri tuo Mersun oma "webasto" (tai mikä lie), eli oma kaukosäädin ja vaihdestaagin vieressä "heti päälle"-nappi.mackj kirjoitti: Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä
Onko mittariston kautta löytyvä joku ajastin tuon lämmittímen. Muistaakseni kolme ajastusmahdollisuutta?
Tuota Defan ajastinta olenkin ihmetellyt, miksi sellainen on asennettu autoon, kun on omakin lämmitin.
Eli tuo Defa on siis jälkiasenteinen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
MITÄ!!!...eiks Afrikassa tartte webastoa, vai eikö siellä tarvii Mersuamackj kirjoitti: En muista nyt kun ei ole tullut kesällä käytettyä tota webastoa ja nyt olen afrikassa joten en pääse koittaan![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
...täytyy perehtyä tuohon(kin) lämppäriin.
Kun pistän ton orkkislämppärin ja Defan tohisemaan, niin auto on kuin afrikassa
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Opiskelut vaan unohtuu, kun ajaa autoa tallista talliin, niin ei kovin usein ole tarvetta noille.
Ei tänne ny viitti Mersua raiskattavaksi tuoda.. Kaikki autot ku on tää niin pökittyjä ja kolaroituja miljoonaan kertaan. Hyvänä esimerkkinä meidän Renault Laguna täälä 60 000km ajettu mutta ei tule 100 000 näkemäänK70 kirjoitti:
MITÄ!!!...eiks Afrikassa tartte webastoa, vai eikö siellä tarvii Mersua![]()
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500