W211 E220CDI vai E270CDI

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

W211 E220CDI vai E270CDI

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Ymmärtääkseni ko. korilla on näitä malleja ollut tuotannossa v. 2002 lopulta lähtien. Sopivan hetken tullessa lähden taas auton hakuun ja ajattelin tällä kertaa käyttää aikaa analyysiin hiukan enemmän kuin viimeksi. En ole toistaiseksi löytänyt mitään erityistä syytä, miksi pitäisi tuoda E220, koska hinnoissa ja veroissa ei ole merkittävää eroa E270:een verrattuna. Onko koneiden rakenteessa jotain sellaista, jota tulisi huomioida tässä yhteydessä. Onko W211 "ruostumattomuus" parantunut yhtään sitten W210:n? Tietääkseni W211:ssa tuli vuoden 2003 aikana käyttöön ns. nanolakka (mikä kuukausi?). Onko tämä tuonut parannusta ruosteongelmiin, jos niitä yleensä tässä mallissa on ollut? Ovatko ensimmäiset W211-koriset jotenkin herkempiä niille kuuluisille MB:n sähköongelmille. Perus-Väyrystä tuskin kannattaa enää tuoda.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

E220 CDI ja E270CDI moottorit ovat samaa moottoriperhettä, 220 on neljäsylinterinen ja 270 viisisylinterinen. Muuten koneiden tekniikka on melko lailla identtinen, esim. sylinterimitat ovat samat.

Tuosta ruostumisherkkyydestä en tiedä, mutta en ole ainakaan kuullut puhuttavan samanlaisista vaivoista kuin W210 malleissa on ollut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Maahantuojan sivuilta: Uutta lakkaa kehitettiin neljä vuotta ja testattiin yli 150 koeautossa kesästä 2001 alkaen.
Tästä päätellen ei olisi 2003. Mulla auto tehty 6/2003 eikä ole nanolakkaa. Vehon miehet sano kerran että kohta tuon jälkeen...
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
W211 korimallin diiselit on jo kaikki kolmannen sukupolven cdi- tekniikkaa.
Siis mm. 1600bar ja täysin säköohjattu ahdin, ym ....

Käytännössä 200cdi on yhtäkuin 220cdi auto.
Näitä taitaa jo Suomessa ollakkin aikalailla valita asti.

270cdi = yksi sylinteri ed. lisää.
Riippuen alunperin ruksatuista varusteista, voi olla, ettei edellisiin malleihin olekkaa sen sylinterin lisäksi mitään eroa.
Manuaalivaihteisessa kytkin/vauhtipyörä kestävämpi.
Automaatissa taisi jo olla sama loota.

220 + 270cdi,n ahdin + AMG,n suuttimet + ohjelma = 270+ ohjelman muutos.
Itseasisaa pikkumoottorissa on jo tuolloin vähän enemmän potkua.

Minun mielestäni moottorin koolla ei ole mitään väliä.
Tärkeämpi on löytää mieluinen kori ja varusteet, joita pitää olla paljon, jotta kannattaa sakemanneista ylejään tänne uittaa.
Perusmallin autoja on jo täälläkin.
Jokaisesta moottorista saa varmasti riittävästi tehoja ulos, niin ettei niillä sen puolesta ole mitään eroja.
Ja kyllä ne kaikki jo perusmalleinakin kulkee ihan tarpeeksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kyllä 200cdi on todella nuhainen ohitustilanteissa kuitenkin, vai puhuitko 220 ja ylöspäin vakiona?
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Kiitoksia tiedoista. Eikö 270:n etuna ole kuitenkin hiukka tasaisempi käynti johtuen juuri tuosta 5:stä sylinteristä ja jos annettuihin myyntitietoihin on luottamista, niin kulutuskin olisi tietyllä ajotavalla hiukan pienempi. Tuonti tässä hintaluokassa kyllä kannattaa etenkin jos hakee autoon hiukan korkeampaa varustusta: automaatti, ilmastointi, tempomat, luistonesto ja kattoluukku eivät nykyään ole enää mitään ylellisyyttä, mutta osa tästäkin listasta puuttuu monista Suomi-takseista, joita tuolla palstoilla myydään.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Käynnin tasaisuus, tai epätasaisuus, on näissä ihan uusimmissa diiseleissä pelkästään korvienvälijuttuja.

Tasapainoakseli pikkumoottorissa, sekä muutokset vanhempiin ruiskutusjärjestelmiin verrattuna, tasaavat käynnin niin, ettei sitä eroa kyllä kukaan perstuntumalla erota.
Toinen moottori kuulosta toiselta, mutta se on eri juttu.
Viisipyttyinen ei luontojaan ole kyllä mitenkään tasaisesti käyvä.

Uusimmassa ruiskutussukupolvessa jokainen ruiskaus lasketaan erikseen.
Jokaisen ruiskauksen jälkeen boxi laskee vauhtipyörän kiihtyvyyseroja ja tasaa siten eri sylintereiden työtahdit samantehoisiksi.

Minä kyllä olen oikeastaan vähän väärä henkilö vastailemaan koko aiheeseen, kun varusteet autossa ei oikeastaan kiinnosta ollenkaan.
Mulla on vaan niin suuri suu.
Minua kun kiinnostaa oikeastaan vaan se tekniikka, ja näprääminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Eräissä W211 korisissa näyttäisi olevan jonkinlaiset "proput " takapuskurissa (kts.kuva). Mikä on näiden tarkoitus, ruostesuojausta vartenko?


http://www.mobile.de/SIDmXtYK5QvzAplFtu ... 1228585468&
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

kaarik kirjoitti:Eräissä W211 korisissa näyttäisi olevan jonkinlaiset "proput " takapuskurissa (kts.kuva). Mikä on näiden tarkoitus, ruostesuojausta vartenko?


http://www.mobile.de/SIDmXtYK5QvzAplFtu ... 1228585468&

Eiköhän nuo ole peruutustutkan "reikiä".... :roll:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Heh heh.. suomiautoissa ei peruutuslutkia näy. :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä kai sellanen w211 ihan kelpo auto on. ukko toi saksasta vajaa kuukausi sitten juurikin w211 E270:sen. kyllähän sillä ajelee. onhan se ihan eri, kun toi oma w201 tai w126... nappulaa ja mittaria vimpstaakia on niin, että päätä huimaa... kun puhelin alko soimaa, niin ei meinannu saada ratiookaan sammuun, mut kaippa siihenkin tottuu. ihan hyvin vetää ja kulkee, ei tartte kokoajan ohjata, menee suaraan ja muutenkin ihan hyvä auto. ainoo mikä vastustaa meikäläistä hankkiin sellasen on hinta ja se että auto on niin uus. eli uus auto ja uuden auton muovinen vaikutelma.

maku ja raha asia. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Oli jonkinlainen yllätys, että tuo "Colorverglasung" on numeroitu varuste (690).
"690 Colorverglasung blau": kysymys on kaiketi lasituksesta ja tässä tapauksessa siniseen päin? Mikä on käytännön toimenpide, jos se jo tuotannossa tehdään?
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

Colorverglasung tarkoittanee sävylaseja, tässä tapauksessa sinisiä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.

Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jukka-tre kirjoitti:Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.

Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Molemmissa on samankokoinen OM 648 rivi-6, E280 CDI on matalaviritteisempi versio ja auto täyttää Euro4 päästönormit. Tarkkoja eroavaisuuksia apulaitteiden ja voimansiirron osalta en osaa sanoa, mutta eiköhän tuo ero ole hoidettu pääasiallisesti moottorinohjauselektroniikalla.
Tätä mallia ei ole myyty kaikille markkina-alueille, muistaakseni ei tarjottu myöskään Suomessa virallisessa myyntiohjelmassa, mutta tuosta en kyllä ihan satavarma.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

kaarik kirjoitti:Oli jonkinlainen yllätys, että tuo "Colorverglasung" on numeroitu varuste (690).
"690 Colorverglasung blau": kysymys on kaiketi lasituksesta ja tässä tapauksessa siniseen päin? Mikä on käytännön toimenpide, jos se jo tuotannossa tehdään?
Nuo siniset lasit on vakiona Avantgarde-mallissa.
Paremmin tietävät lisätkää tai korjatkaa...muita Avantgarden herkkuja on matalampi alusta, viisipuolaiset aluvanteet, xenon-valot, kromilistat puskureissa ja kyljissä, valkoiset mittaripohjat, puolinahkaistuimet.

Itse hommasin juuri pari viikkoa sitten E 270cdi:n, vm.2002.
Minulle etsi autoa Saksassa asuva henkilö ja tulikin muutama varteenotettava vaihtoehto, mutta löysin kuitenkin omani Suomesta ja vieläpä pääkaupunkiseudulta autoliikkeestä.
Auto on tuotu Rinta-Juopon toimesta Saksasta 3000km ajettuna "jahreswagenina". Edellistä omistajaa haastatellessa selvisi, että autossa oli ollut tuolloin vielä muovisuojia sisustassa, eli auto oli ollut käytännössä uusi.
Muutenkin keskusteltuani ed. omistajan kanssa, vakuutuin, että en lähde hakemaan autoa Saksasta. Hinta oli sama, eikä tarvinnut lähteä reissuun, vaan sain rauhassa koeajella ja tutkia auton.

Itsellä on Avantgarde-varustelun lisäksi parkkitutkat ja 6CD:n vaihtaja, kaukosäätöinen mersulämmitin, jälkiasennettu ajastimellinen Defa ja tietty automaattilaatikko ja kahdet renkaat Avantgarde-vanteilla.

Joku tietäväinen voisi kertoa minulle tuosta kaukosäätöisestä moottorinlämmittimestä, kun en ole siihen ehtinyt perehtyä.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Eldorado kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:Onko tietoa, mitä eroa on tarkkaan ottaen näissä koneissa? Kumpikin taitaa olla 3222 cm3 -kokoinen ja rivi-6. Ei kiinnosta 2006-alkaen V6-versiot. Kiinnostaa nimenomaan vuosimallit 2004/2005 ja rivi-6. Tämmöseen varmaan jossain vaiheessa tulee vaihdettua.

Saako tuosta 280:stä ohjelmapäivityksellä vastaavan, kuin 320:stä. Onko eroa turbossa, suuttimissa, lootassa, voimansiirrossa tms. , vai onko oikeastaan sama laite?
Molemmissa on samankokoinen OM 648 rivi-6, E280 CDI on matalaviritteisempi versio ja auto täyttää Euro4 päästönormit. Tarkkoja eroavaisuuksia apulaitteiden ja voimansiirron osalta en osaa sanoa, mutta eiköhän tuo ero ole hoidettu pääasiallisesti moottorinohjauselektroniikalla.
Tätä mallia ei ole myyty kaikille markkina-alueille, muistaakseni ei tarjottu myöskään Suomessa virallisessa myyntiohjelmassa, mutta tuosta en kyllä ihan satavarma.
Erikoinen homma, noita 2005-mallin E280CDI:tä näkyy olevan pitkä lista myynnissä Sports Car Centerissä (autotalli.com). Liekö sitten jostain tuotu käytettynä rekallinen heti kerralla.

No tässä tän aiheen aloittajalle myös vinkiksi, että 6-pyttyseen on useitakin vaihtoehtoja, jos alkaa kiinnostaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 280CDI vs. 320CDI 2004/2005

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jukka-tre kirjoitti:Erikoinen homma, noita 2005-mallin E280CDI:tä näkyy olevan pitkä lista myynnissä Sports Car Centerissä (autotalli.com). Liekö sitten jostain tuotu käytettynä rekallinen heti kerralla.
On sitä näköjään tuotu Suomeen, löytyy Vehon hinnastosta 2.2.2005. Meikäläinen taisi muistella jotain ihan muuta mallia. V-6 koneinen 280 CDI tuli vasta loppuvuodesta 2005 joten tuo hinnaston auto on siis rivi-6.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja kaarik »

En voi kiistää sitä, etteikö Rintajoupilta voisi löytyä sopivaa autoa, mutta setti mistä valikoida on auttamattomasti pienempi kuin Saksassa. Jo sopiva löytyy niin hyvä ja onnea vain, jos se kohdallesi sattui. Olen itse päässyt eroon kohta 10 v vanhasta Avantgarde 280:sta Väyrysestä, joka ei ajettavuudeltaan ollut kadehdittava (ei ainakaan Suomen teillä). Toivottavasti tuo W211 on tässä suhteessa parempi. Saksasta tuotuna 2003-mallille (270CDI) tulee hintaa tuollaiset 35k€, jolloin auton taustojen selvittäminen on tärkeää. Enpä kelpuuta juuri muita Erste Hand yksilöitä, nekin vielä mielellään Daimlerin tai jonkun isomman ketjun liikkeestä. Turkkilaisten verkkoaitaukset Berliinin ja Hampurin liepeilä voi unohtaa.
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

kaarik kirjoitti:En voi kiistää sitä, etteikö Rintajoupilta voisi löytyä sopivaa autoa, mutta setti mistä valikoida on auttamattomasti pienempi kuin Saksassa. Jo sopiva löytyy niin hyvä ja onnea vain, jos se kohdallesi sattui. Olen itse päässyt eroon kohta 10 v vanhasta Avantgarde 280:sta Väyrysestä, joka ei ajettavuudeltaan ollut kadehdittava (ei ainakaan Suomen teillä). Toivottavasti tuo W211 on tässä suhteessa parempi. Saksasta tuotuna 2003-mallille (270CDI) tulee hintaa tuollaiset 35k€, jolloin auton taustojen selvittäminen on tärkeää. Enpä kelpuuta juuri muita Erste Hand yksilöitä, nekin vielä mielellään Daimlerin tai jonkun isomman ketjun liikkeestä. Turkkilaisten verkkoaitaukset Berliinin ja Hampurin liepeilä voi unohtaa.
En ostanut autoa Joupilta, vaan toisesta liikkeestä, mutta Jouppi on auton tuonut maahan lähes uutena.
Saksasta piti minunkin lähteä hakemaan, muttei kannattanut, koska hinta oli sama, kuin Suomesta hommattu.
Tuohon mainitsemaasi hintaan minä en olisi autoani saanut lähellekään, mutta sehän on tietysti siitä kiinni, mitä kriteerejä auton valinnalle on.
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

kaarik kirjoitti: Joku tietäväinen voisi kertoa minulle tuosta kaukosäätöisestä moottorinlämmittimestä, kun en ole siihen ehtinyt perehtyä.
Minulla on ainakin tuossa omassani mersun alkuperäinen "webasto" ja siinä on niin kaukosäädin kuin myös ajastin samassa. Kaukosäätimestä menee päälle heti ja on sen tunnin päällä. Ajastimesta taas saa säätää aloittamis ajan mutta on sen tunnin maksimissaan päällä.

Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä :lol:
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

onhan niitä autoja

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Kyllä niitä Saksassa autoja riittää.

Yhdessä tavallisessa merkkiliikkeessä näytti olevan E-sarjalaisia semmoiset 20 kappaletta. eniten tietysti 220cdi:tä, mutta kyllä siellä oli isompiakin koneita.

Ikähaarukka 2002-2005 ja ajokilometrit alle 100 tuhatta.

Hintataso 22- 30 tuhatta.

Ei kuitenkaan tarvittu E-sarjalaista tällä kertaa. Isä kyllä hommas itselleen auton ja kyllähän se vaan tuntuu vielä eri peliltä kuin E-sarjalainen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

mackj kirjoitti: Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä :lol:
Mulla on siis juuri tuo Mersun oma "webasto" (tai mikä lie), eli oma kaukosäädin ja vaihdestaagin vieressä "heti päälle"-nappi.
Onko mittariston kautta löytyvä joku ajastin tuon lämmittímen. Muistaakseni kolme ajastusmahdollisuutta?

Tuota Defan ajastinta olenkin ihmetellyt, miksi sellainen on asennettu autoon, kun on omakin lämmitin.
Eli tuo Defa on siis jälkiasenteinen.
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

K70 kirjoitti:
mackj kirjoitti: Edit. Oho nyt huomasin tuon moottorilämmittimen..Eli ei taida olla sama kun webasto...hmmm...mene ja tiedä...en minä ainakaan tiedä :lol:
Mulla on siis juuri tuo Mersun oma "webasto" (tai mikä lie), eli oma kaukosäädin ja vaihdestaagin vieressä "heti päälle"-nappi.
Onko mittariston kautta löytyvä joku ajastin tuon lämmittímen. Muistaakseni kolme ajastusmahdollisuutta?

Tuota Defan ajastinta olenkin ihmetellyt, miksi sellainen on asennettu autoon, kun on omakin lämmitin.
Eli tuo Defa on siis jälkiasenteinen.
Juu mittariston valikoista pitäisi löytyä sellainen kun Heating valikko. Muistaakseni oli setup valikon alla. Sieltä saa säädettyä 3 eri aikaa. Oliko se nyt myös niin että kun virrat ovat päällä mutta auto sammuksissa niin myös sitä nappia painamalla pääsee sinne valikkoon suoraan. Vai oliko se kun virrat pois..En muista nyt kun ei ole tullut kesällä käytettyä tota webastoa ja nyt olen afrikassa joten en pääse koittaan :) Mutta jomminkummin päin se oli.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

mackj kirjoitti: En muista nyt kun ei ole tullut kesällä käytettyä tota webastoa ja nyt olen afrikassa joten en pääse koittaan :)
MITÄ!!!...eiks Afrikassa tartte webastoa, vai eikö siellä tarvii Mersua :D

...täytyy perehtyä tuohon(kin) lämppäriin.
Kun pistän ton orkkislämppärin ja Defan tohisemaan, niin auto on kuin afrikassa :P
Opiskelut vaan unohtuu, kun ajaa autoa tallista talliin, niin ei kovin usein ole tarvetta noille.
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

K70 kirjoitti:
MITÄ!!!...eiks Afrikassa tartte webastoa, vai eikö siellä tarvii Mersua :D
Ei tänne ny viitti Mersua raiskattavaksi tuoda.. Kaikki autot ku on tää niin pökittyjä ja kolaroituja miljoonaan kertaan. Hyvänä esimerkkinä meidän Renault Laguna täälä 60 000km ajettu mutta ei tule 100 000 näkemään :lol: No ranskalaisuus tietysti tekee osan siitä ettei tule näkemään mutta kun täälä nämä tiet on mitä on ja huolto on sitä että vaihdetaan öljyt kun jaksetaan/muistetaan. Hyvänä esimerkkinä voisin kertoa yhden "tarinan". Yks tuttu oli nähny ku valtion auto ja joku vanha taksi oli jossain "metsässä" ottivat ne muutaman tuhannen nähneet vanhat öljyt siitä valtion autosta ja myi ne sit sille taksille. Ja tämä valtion auto otti ne taksin vanhat öljyt. Että näin täälä afrikassa :lol: Tälläsiä esimerkkejä on lukemattomia, vois melki kirjoittaa kirjan niistä jo... Sorry vähä O.T
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Vastaa Viestiin