CDI-kulutus kaupungissa 220-320cdi w210
CDI-kulutus kaupungissa 220-320cdi w210
Mitä kokemuksia teillä on CDI-kulutuksesta kaupungissa? Ostin 320 cdi:n vm 2000 jolla ajettu 100tkm ja se vie yllätyksekseni about 11-12 l vaikka ajaisi kuinka nätisti. Aiemmin ajelin 300D 124:lla automat ja se vei aina vain sen 6-7 ja kaupungissa + 1 litra. Uudessa on kaikki mahdolliset varusteet ja mm sähkötoiminen lisälämmitin vedelle. Kylmänä se vie tietty energiaa mutta silti. Maantiellä 320 vie tasaisella ajolla 6-7 mutta keskikulutus on selkeästi vanhaa pahempi. Veho on tarkistranut kaiken mahdollisen -kaikki ok.
Kokeilin saksassa 220cdi ja se vei urku auki ajolla 10,5 mutta silloin keskinopeus oli tosi raju, huippua otti 220 mittariin. 270 cdi ajettu myös vuokra-autona ja kulutus about sama kuin 220 + ehkä litra lisää. A6 audi tdi 2,5 180 ps on janoisempi mutta sekin vei 12,5 l saksan baanalla ja silloin ajettiin yöllä pääasiassa yli 200 km/t. Arvelisin suomessa kulutuksen olevan ainakin 35% pienempi.
Erityisesti kiinnostaa mitä 270cdi vie suomessa tai 220 cdi. Ehkä pitäs ottaa se wanha, uudesta talossa ollut 300d käyttöön muutenkin koska mm ohjaustuntuma on siinä w124:ssa parempi! Vaikka on 430 tkm ajettu. w120 on liian tarkka ja siinä mielessä raskaampi ajaa.
Kokeilin saksassa 220cdi ja se vei urku auki ajolla 10,5 mutta silloin keskinopeus oli tosi raju, huippua otti 220 mittariin. 270 cdi ajettu myös vuokra-autona ja kulutus about sama kuin 220 + ehkä litra lisää. A6 audi tdi 2,5 180 ps on janoisempi mutta sekin vei 12,5 l saksan baanalla ja silloin ajettiin yöllä pääasiassa yli 200 km/t. Arvelisin suomessa kulutuksen olevan ainakin 35% pienempi.
Erityisesti kiinnostaa mitä 270cdi vie suomessa tai 220 cdi. Ehkä pitäs ottaa se wanha, uudesta talossa ollut 300d käyttöön muutenkin koska mm ohjaustuntuma on siinä w124:ssa parempi! Vaikka on 430 tkm ajettu. w120 on liian tarkka ja siinä mielessä raskaampi ajaa.
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Re: CDI-kulutus kaupungissa 220-320cdi w210
Moi!
Tehtaan ilmoittavat kulutusarvot: (maantie - yhdistetty - kaupunki /100km)
E320 CDI (W210): 5,9 - 7,8 - 11,1
E220 CDI (W210): man 4,8 - 6,2 - 8,5
aut 5,3 - 6,7 - 9,1
E270 CDI (W210): man 5,4 - 6,9 - 9,4
aut 5,7 - 7,2 - 9,6
Tehtaan ilmoittavat kulutusarvot: (maantie - yhdistetty - kaupunki /100km)
E320 CDI (W210): 5,9 - 7,8 - 11,1
E220 CDI (W210): man 4,8 - 6,2 - 8,5
aut 5,3 - 6,7 - 9,1
E270 CDI (W210): man 5,4 - 6,9 - 9,4
aut 5,7 - 7,2 - 9,6
Re: CDI-kulutus kaupungissa 220-320cdi w210
Jep!
Kiitos luvuista, näinhän se on mutta paatuneenna dieselistinä jäin silti olettamaan etta kaupunkikulutus olisi pienempi jos ajaa sikanätisti kuten minä, tuntuu että ajotyyli vaikuttaa sittenkin aika vähän.
Paljonkohan tuo 280E (upea vehje) vie yleisajossa, reilu 10 olisi arvaus.
Moi!
Tehtaan ilmoittavat kulutusarvot: (maantie - yhdistetty - kaupunki /100km)
E320 CDI (W210): 5,9 - 7,8 - 11,1
E220 CDI (W210): man 4,8 - 6,2 - 8,5
aut 5,3 - 6,7 - 9,1
E270 CDI (W210): man 5,4 - 6,9 - 9,4
aut 5,7 - 7,2 - 9,6[/quote]
Kiitos luvuista, näinhän se on mutta paatuneenna dieselistinä jäin silti olettamaan etta kaupunkikulutus olisi pienempi jos ajaa sikanätisti kuten minä, tuntuu että ajotyyli vaikuttaa sittenkin aika vähän.
Paljonkohan tuo 280E (upea vehje) vie yleisajossa, reilu 10 olisi arvaus.
Moi!
Tehtaan ilmoittavat kulutusarvot: (maantie - yhdistetty - kaupunki /100km)
E320 CDI (W210): 5,9 - 7,8 - 11,1
E220 CDI (W210): man 4,8 - 6,2 - 8,5
aut 5,3 - 6,7 - 9,1
E270 CDI (W210): man 5,4 - 6,9 - 9,4
aut 5,7 - 7,2 - 9,6[/quote]
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
E 270 CDI:n kulutus
160 tkm:ä ajetulla DEMEC:in HI-Power 2-(plus-)paketilla piristetty E 270 CDI vm 2000 automaatti kuluttaa keskikulutuksena 7,3 litraa syksyn ja talven loskakeleissä.
Nätisti ajamalla olen päässyt jopa 4,9 l:n kulutuksiin.
Talla pohjassa 9,4 litraa ...vain kortti on vaarassa...!
Kulutusvertailuin Veli.
Pakokaasujen takaisinkierrätys on pois kytkettynä...pikeää imusarjan muuten umpeen kuin terva...
Nätisti ajamalla olen päässyt jopa 4,9 l:n kulutuksiin.
Talla pohjassa 9,4 litraa ...vain kortti on vaarassa...!
Kulutusvertailuin Veli.
Pakokaasujen takaisinkierrätys on pois kytkettynä...pikeää imusarjan muuten umpeen kuin terva...
345 # 650
Re: E 270 CDI:n kulutus
terve!earl kirjoitti:160 tkm:ä ajetulla DEMEC:in HI-Power 2-(plus-)paketilla piristetty E 270 CDI vm 2000 automaatti kuluttaa keskikulutuksena 7,3 litraa syksyn ja talven loskakeleissä.
Nätisti ajamalla olen päässyt jopa 4,9 l:n kulutuksiin.
Talla pohjassa 9,4 litraa ...vain kortti on vaarassa...!
Kulutusvertailuin Veli.
Pakokaasujen takaisinkierrätys on pois kytkettynä...pikeää imusarjan muuten umpeen kuin terva...
tämäpä hauska kuulla.
Ajoin nyt sikapihtaillen maalle ja mittari näytti keskikulutuksena 5,5 mutta nollasin sen vasta kun kone oli lämmin. Se mikä minua ihmetyttää on se kaupunkikulutus joka tuntuu olevan selvästi päälle 12 nätilläkin ajolla. Ja sitten Vehon pojat väittää että kaikki mahdollinen olisi OK.....Noh ehkä täällä Hgissä tulee ajettua joskus melkein koko tankki keskustassa sellaista lyhyttä muutamien kilsojen pätkäajoa.
Paljonko muuten 270 CDI antaa tehoja, voiskohan jopa laskea kulutusta tuo kortti sanoi joku.....
Miten pakokaasun tak.kierrätys saa pois päältä ?
Miten sen huomaa etta sarja tervaantuu?
Ajotapani kun on Suomessa kovin "pikeävä"
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Moips taas
Pakokaasujen takaisinkierrätys uudelleen imusarjaan pikeää tervan lailla imuputkiston jolloin tämä (piki/terva)=pakokaasujen palamisjäännökset tarttuvat/palavat kiinni pienentäen imuputkiston tehollista läpimittaa muuraten sen lopulta umpeen tämän huomaat tehojen laskuna (=kone ei saa palamiseen tarvittavaa ilmaa) sekä kone yleensä alkaa vetää huonosti savuttaen ynnä tuntuu ajettaessa yleensäkin "nuhaiselta".
Umpeenmuurautuminen tapahtuu viimeistään ennen 500 tkm:ä ...300 tkm:n paikkeilla jo vähintään 50 hv:n tehonlasku...sen kyllä jo huomaa "takapuolituntumaltakin".
Demecin pojat tekivät muutostyön itse en näppiäni liannut ...
Tehoja löytyy riittävästi "ripeään" liikkumiseen ,itse kylläkin olen suuren vääntömomenttiarvon kannattaja koska vääntöhän autoa kuljettaa ...kuskihan vain valitsee halutun nopeuden ... rajoitusten mukaan.
Vakio E 320 CDI jää helposti kakkoseksi...lastuviritetytkin jäävät alakynteen...arvot vastaavat E 400 CDI:n arvoja lastutettuna !
Moottori vetää nöyrästi ja mukisematta jo alarekisteristä aina maksimikierroslukuun, vakionopeussäädin vaihtaa entistä harvemmin pienemmälle kuormituksen kasvaessa hyvän väännön vuoksi .
Pakokaasujen takaisinkierrätys uudelleen imusarjaan pikeää tervan lailla imuputkiston jolloin tämä (piki/terva)=pakokaasujen palamisjäännökset tarttuvat/palavat kiinni pienentäen imuputkiston tehollista läpimittaa muuraten sen lopulta umpeen tämän huomaat tehojen laskuna (=kone ei saa palamiseen tarvittavaa ilmaa) sekä kone yleensä alkaa vetää huonosti savuttaen ynnä tuntuu ajettaessa yleensäkin "nuhaiselta".
Umpeenmuurautuminen tapahtuu viimeistään ennen 500 tkm:ä ...300 tkm:n paikkeilla jo vähintään 50 hv:n tehonlasku...sen kyllä jo huomaa "takapuolituntumaltakin".
Demecin pojat tekivät muutostyön itse en näppiäni liannut ...
Tehoja löytyy riittävästi "ripeään" liikkumiseen ,itse kylläkin olen suuren vääntömomenttiarvon kannattaja koska vääntöhän autoa kuljettaa ...kuskihan vain valitsee halutun nopeuden ... rajoitusten mukaan.
Vakio E 320 CDI jää helposti kakkoseksi...lastuviritetytkin jäävät alakynteen...arvot vastaavat E 400 CDI:n arvoja lastutettuna !
Moottori vetää nöyrästi ja mukisematta jo alarekisteristä aina maksimikierroslukuun, vakionopeussäädin vaihtaa entistä harvemmin pienemmälle kuormituksen kasvaessa hyvän väännön vuoksi .
345 # 650
kulutus
Kerran menin 320 cdi:n kyydissä baariin ja kuski esitteli kiihtyvyyden lisäksi myös keskikulutuslukemaa mikä oli 8 piste jotain ja auto oli siis mittarikäytössä...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Hmn, tehtaan arvojen mukaan Johanin auto on siis aivan tyypillinen E 320 CDI. Mutta mikä kohottaa kaupunkiajon kulutusta noin korkealle?
Toki ruiskutekniikka on erilainen verrattuna esikammiokoneisiin, mutta OM60x-sarjan koneiden kulutushajonta eri nopauksilla ja eritoten kuormilla on paljon suppeampi.
P.S. Mitkä ovat uusien dieseleiden tyyppimerkinnät? Ei ole oikein missään tullut eteen.
Toki ruiskutekniikka on erilainen verrattuna esikammiokoneisiin, mutta OM60x-sarjan koneiden kulutushajonta eri nopauksilla ja eritoten kuormilla on paljon suppeampi.
P.S. Mitkä ovat uusien dieseleiden tyyppimerkinnät? Ei ole oikein missään tullut eteen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Olisiko 200/220 CDI sitten OM 611, vanhan logiikan mukaisesti?Leka kirjoitti:270 CDI = OM612Timo L. kirjoitti:P.S. Mitkä ovat uusien dieseleiden tyyppimerkinnät? Ei ole oikein missään tullut eteen.
320 CDI = OM613

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aika kovalta kuulostaa jos 270:sen saa vastaamaan 400:sen arvoja (260 hv / 560 Nm) ilman fyysisiä muutoksia, kyllä varmasti tarvitsee suuremman turbon, coolerin ja pumppuun radikaaleja muutoksia. Ihan pelkkä lastu ei ainakaan kyllä riitä kuin johonkin max. 30 lisähevoseen jolloin 270:nen vastaa aikalailla 320:stä. Vääntöä voi olla hiukan enemmän jos puhutaan W210:stä.earl kirjoitti:Moips taas
Pakokaasujen takaisinkierrätys uudelleen imusarjaan pikeää tervan lailla imuputkiston jolloin tämä (piki/terva)=pakokaasujen palamisjäännökset tarttuvat/palavat kiinni pienentäen imuputkiston tehollista läpimittaa muuraten sen lopulta umpeen tämän huomaat tehojen laskuna (=kone ei saa palamiseen tarvittavaa ilmaa) sekä kone yleensä alkaa vetää huonosti savuttaen ynnä tuntuu ajettaessa yleensäkin "nuhaiselta".
Umpeenmuurautuminen tapahtuu viimeistään ennen 500 tkm:ä ...300 tkm:n paikkeilla jo vähintään 50 hv:n tehonlasku...sen kyllä jo huomaa "takapuolituntumaltakin".
Demecin pojat tekivät muutostyön itse en näppiäni liannut ...
Tehoja löytyy riittävästi "ripeään" liikkumiseen ,itse kylläkin olen suuren vääntömomenttiarvon kannattaja koska vääntöhän autoa kuljettaa ...kuskihan vain valitsee halutun nopeuden ... rajoitusten mukaan.
Vakio E 320 CDI jää helposti kakkoseksi...lastuviritetytkin jäävät alakynteen...arvot vastaavat E 400 CDI:n arvoja lastutettuna !
Moottori vetää nöyrästi ja mukisematta jo alarekisteristä aina maksimikierroslukuun, vakionopeussäädin vaihtaa entistä harvemmin pienemmälle kuormituksen kasvaessa hyvän väännön vuoksi .
[
Niin kyllä se on ihan normaali e320cdi sedan automat. Ja koskaan ei ole ollu lastua kiinni tai mitään muutakaan säädelty. Hiukan olisin uskonu ett Vehon pojat ois jotain pystyny säätämään mutta ei.
Onko jollain kokemusta mitä tämmöseen edes vois koittaa säätää ja missä?
Eihän se kulutus nyt maailmaa kaada mutta harmittaa vierailla 80 L:n tankilla alle 600 km:n tankkaamassa .....Vanha 300d kun meni 70 L:n tankilla niiiiiiiin mukavasti.
Niin kyllä se on ihan normaali e320cdi sedan automat. Ja koskaan ei ole ollu lastua kiinni tai mitään muutakaan säädelty. Hiukan olisin uskonu ett Vehon pojat ois jotain pystyny säätämään mutta ei.
Onko jollain kokemusta mitä tämmöseen edes vois koittaa säätää ja missä?
Eihän se kulutus nyt maailmaa kaada mutta harmittaa vierailla 80 L:n tankilla alle 600 km:n tankkaamassa .....Vanha 300d kun meni 70 L:n tankilla niiiiiiiin mukavasti.
320cdi-00 + 300d-90
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
Hehkutus - hiljainen hetki Konrad Adenauerin muistoksi
[/quote]Aika kovalta kuulostaa jos 270:sen saa vastaamaan 400:sen arvoja (260 hv / 560 Nm) ilman fyysisiä muutoksia, kyllä varmasti tarvitsee suuremman turbon, coolerin ja pumppuun radikaaleja muutoksia. Ihan pelkkä lastu ei ainakaan kyllä riitä kuin johonkin max. 30 lisähevoseen jolloin 270:nen vastaa aikalailla 320:stä. Vääntöä voi olla hiukan enemmän jos puhutaan W210:stä.[/quote]
Olet aivan oikeassa ...suurempaa turboa ,tehokkaampi korkeapainepumppu (kakkosversio Common Railista ,suuremmalla paineella ) uudet seitsemän reikäiset suuttimet ,niin suuri cooleri kuin keulaan mahtuu näillä resepteillä pääsee alkuun...katti mäkeen jne...
Vääntöähän löytyy jopa enemmänkin kuin esim. vakio E 400:sta kuin myös tehoja ,kulutus vain on pienempi kuin V8:ssa !
Olet aivan oikeassa ...suurempaa turboa ,tehokkaampi korkeapainepumppu (kakkosversio Common Railista ,suuremmalla paineella ) uudet seitsemän reikäiset suuttimet ,niin suuri cooleri kuin keulaan mahtuu näillä resepteillä pääsee alkuun...katti mäkeen jne...
Vääntöähän löytyy jopa enemmänkin kuin esim. vakio E 400:sta kuin myös tehoja ,kulutus vain on pienempi kuin V8:ssa !
345 # 650
Kas kas, oletkos käyttänyt penkissä?earl kirjoitti:Olet aivan oikeassa ...suurempaa turboa ,tehokkaampi korkeapainepumppu (kakkosversio Common Railista ,suuremmalla paineella ) uudet seitsemän reikäiset suuttimet ,niin suuri cooleri kuin keulaan mahtuu näillä resepteillä pääsee alkuun...katti mäkeen jne...
Vääntöähän löytyy jopa enemmänkin kuin esim. vakio E 400:sta kuin myös tehoja ,kulutus vain on pienempi kuin V8:ssa !
Ja paljonko muutostyö maksoi?
Hyvältä kuulostaa.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 03.12.2003 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo yms osat mitoitettu 350 hv:n alueelle ja vääntö asettuu välille 60-70 kpm:ä ...ei sentään liikaa ahnehdita ettei voimansiirtolinja sano yya-sopimustaan irti !
En halua mitään superturbo-tunnuksia vaan huomaamattoman "sleeperin" .koska tunnuksen paikallakin on vain E 200 CDI...yllättää E 400:set CDI:t ja E 500:set bens. (ilman kompuraa olevat),
kulkee kevyesti ja kuluttaa vähän kuten jo edellä kerroin.
En halua mitään superturbo-tunnuksia vaan huomaamattoman "sleeperin" .koska tunnuksen paikallakin on vain E 200 CDI...yllättää E 400:set CDI:t ja E 500:set bens. (ilman kompuraa olevat),
kulkee kevyesti ja kuluttaa vähän kuten jo edellä kerroin.
345 # 650