SLK 230 ja lohkolämmittimen asennus
SLK 230 ja lohkolämmittimen asennus
Eli otsikon mukaista asiaa... Onkohan vaikea itse suorittaa, vai kannattaako siirtyä suoraan alan ammattilaisten juttusille?
Kokemusta vain 200 CDI:n moottorilämmittimen asentamisesta, mutta periaatteessa samat ongelmat. Suurin ongelma (ja ainoa todellinen hankaluus) on tulpan irroittaminen koneen kyljestä. Tulppa on kierteillä ja pirun tiukassa. Jotkut lämmittävät, mutta foorumilla on myös kerrottu että tulppa irtoaa kylmänä kun hakkaa pitkällä raudalla tulpan reunat irti moottorin kyljestä ja sitten kiertää sen irti. Tulpan keskellähän on mutterikuvio, mutta vähän epämääräisen muotoinen joten hylsy ei siinä kunnolla pysy vaan kulmat pyöristyy entisestään jos yrittää vääntää ilman "esivalmistelua".
En tiedä miten helposti SLK:ssa pääsee tulppaan käsiksi, omassani piti irroittaa startti, ja silti oli ahtauden vuoksi hankalaa . Kokeilin myös erikoistyökalua, suippenevaa hylsyä, mutta sekin vain pyöristi tulpan mutterikuviota.
En tiedä miten helposti SLK:ssa pääsee tulppaan käsiksi, omassani piti irroittaa startti, ja silti oli ahtauden vuoksi hankalaa . Kokeilin myös erikoistyökalua, suippenevaa hylsyä, mutta sekin vain pyöristi tulpan mutterikuviota.
W203CDI
W208:ssa 230K-koneeseen pääsi hyvin käsiksi. Lämmittimen asennus oli siksi kohtuullisen helppoa. Konehan on sama kuin R170:ssä.
Toisaalta, monet pajat asentavat lämmittimen niin edullisesti, että kannattaa harkita tarkoin "ulkoistamisvaihtoehtoakin".
Toisaalta, monet pajat asentavat lämmittimen niin edullisesti, että kannattaa harkita tarkoin "ulkoistamisvaihtoehtoakin".
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jos et itse viitsit sitä tulppaa irrotta voit antaa sen lämmitysvastuksen asennuksen jollekin pajalle ja sitten teet loput hommat (sisäänmeno, haaroitussarja, sisätilanlämmmitin, akkulaturi, ajastin...) itse kaikessa rauhassa.eerola kirjoitti:...että kannattaa harkita tarkoin "ulkoistamisvaihtoehtoakin".