MB 300 Ce EVO X MYYTY!
Toksia,
panelit on n.5-35mm vahvuisia riippuu vähän mitä osaa kattoo..
Tosiaan HTS:ään ei taideta lähteä. menee ihan liian tiukaksi aikataulu.
ainiin, myös takalasinlipan väsäsin tohon sedanin osasta. Sen voin sanoa että sellaisenaan ei oo kyllä sinnepäinkään että menis coupeen, mutta kuviosaha ja rälläkkä on oiva apuväline..
panelit on n.5-35mm vahvuisia riippuu vähän mitä osaa kattoo..
Tosiaan HTS:ään ei taideta lähteä. menee ihan liian tiukaksi aikataulu.
ainiin, myös takalasinlipan väsäsin tohon sedanin osasta. Sen voin sanoa että sellaisenaan ei oo kyllä sinnepäinkään että menis coupeen, mutta kuviosaha ja rälläkkä on oiva apuväline..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
35mm pelkkää kuitua?EVO X kirjoitti:Toksia,
panelit on n.5-35mm vahvuisia riippuu vähän mitä osaa kattoo..
Tosiaan HTS:ään ei taideta lähteä. menee ihan liian tiukaksi aikataulu.
ainiin, myös takalasinlipan väsäsin tohon sedanin osasta. Sen voin sanoa että sellaisenaan ei oo kyllä sinnepäinkään että menis coupeen, mutta kuviosaha ja rälläkkä on oiva apuväline..

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Hartsia ja Gelcoatia lähinnä..pakkeliakin on joissain kohtaa ihan mukavasti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Gelcoat on lehes yhtä vahvaa ellei vahvempaakin kuin hartsi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
no tollaseen käyttöön mä oon sitä kuullu käytettävän, ja myös että sillä voi pinnottaa lasikuitua. mutta sillä on jäykkyyteen vaikuttavaa vaikutusta niin se oli mulle uus asia..tovayryn kirjoitti:öhöm. eikös gelcoattia laiteta muottiin täyttämään pieniä ilmareikiä, kun se on hienompaa ku hartsi, sit sen päälle muottivaha ja siihen sit varsinainen valu?
voikos sitä sitten kuinka vahvan kerroksen laittaa? mitenkäs sitten topcoat?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
itellä on topcoatia.. se on kuulemma kevyempää hioo kun gelcoat.. juurikin ilmakuplien täyttöä varten.. eikös se oo niinkun "viimeistelykittiä"? eiks kaikki "tehdasvalmisteiset" lasikuitupuskurit oo maalattavalta pinnalta jotain coatia tai sen kaltaista? kovempaa ainetta hioo kun normi kitti ja löysempää levittää..MasaMbW124 kirjoitti:no tollaseen käyttöön mä oon sitä kuullu käytettävän, ja myös että sillä voi pinnottaa lasikuitua. mutta sillä on jäykkyyteen vaikuttavaa vaikutusta niin se oli mulle uus asia..tovayryn kirjoitti:öhöm. eikös gelcoattia laiteta muottiin täyttämään pieniä ilmareikiä, kun se on hienompaa ku hartsi, sit sen päälle muottivaha ja siihen sit varsinainen valu?
voikos sitä sitten kuinka vahvan kerroksen laittaa? mitenkäs sitten topcoat?
en ainakaan sitä kauheesti laittais..sama kun kitillä lähtis jotain tekeen.. aina lohkee jos on yli 2mm paksu kerros.. jos se pääsee joustaan jostain..
miksi se ei laita kuitua?
Jees, sitä Geeliähän on siis montaa sorttia. tuo kovaksi muuttuva josta vaha ei nouse pintaan maksoi ainakin aivan jumalattomasti..mulla tais olla jotain 15e/litra mutta saattaa olla 5kin kertaa kalliimpaa kuin hartsi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MasaMbW124 kirjoitti:mitenkäs sen hinta? kun oon ite tekemässä just sitä subbari poksia, niin täytyy pistää tota sitten, niin saa tukevuutta. no hemmetti.. onkos tyyristä tavaraa?
ja vielä lisäyksenä että eihän hartsi kestä pelkästään mitään vaan se matto tekee sen jäykkyyden. Tarkoitin lähinnä että pntamateriaalina gel on ainakin yhtä kestävää (lue yhtä vaikeasti hiottavaa) kuin hartsi. jos haluat tukevuutta ja vaimennusta sekoita hartsia ja hiekkaa ja sivele sillä se kotelo..miinuspuoli on sitten se paino.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)

No vihdoinkin takaluukku on valmis..tai ainakin melkeen. Kannen sisäverhoilulle pitää vielä keksiä jotain, ehkä näyttöä tms. Ei nyt ihan niin hyvä lopputulos kuin oli odotukset, mutta saa kelvata tällä erää.
Kuvia:
valitettavasti melko huonoja. Otan lisää kun kerkeän.
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat043.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat044.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat047.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat048.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... t046-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat059.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat051.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat052.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat053.jpg
kasausta:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat055.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat027.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat033.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat029.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... vat024.jpg
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
En kyllä voi suositella kenellekkään.. ite tein noita aina joskus enemmän joskus vähemmän aikaa meni vain n.10kk, toki asuin eri paikassa kun säilytyin autoa joten aina ei pääse rakentamaan vaikka olis mielenkiintoakin.TuNa kirjoitti:Kyllä kateeksi käy. Todella hienot asennukset!
Pientä viimeistelyä vielä ja sitten katsastamaan ens kauden näyttelyt, toivottavasti tuolla jo pärjäisi näiden tingentangeli riisikippojen kulta-aikana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
mä luovutin FASCA kisojen kiertämisen just tän tingeltangeliledibuumin takia. Oli muuten helkkarin eksoottista 90 luvun puolesvälis kun oli pari neonputkee autossa. varma ykköspysti
Siitä ajalta o jälel jotai Soundstreamin Reference palikoita läjä. Johonki neki pitäs viel ruuvaa. Sopis varmaa tähä mun mesee hyvin. tyyliin jne.
Ei kiitos enää. kliini on in.

Ei kiitos enää. kliini on in.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tämäkin projekti on taas kaivettu talviuniltaan:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... Coupe1.jpg
Viime lauantaina piti lähtee vähän kartsalle kun keli oli vielä mukavan keväinen. Äkkiä vaan kromit alle ja pesu. Takakontin kansi vuotaa kun seula jos siellä on kannen verhoilu kiinni, joten pitää tehdä sille jotain. Jytävehkeis oli muutenkin jotain ongelmaa kun ei meinannut soida oikein mitenkään päin elikkä purkaa pitää nekin. Mutta kyllä se tästä taas kesää odotellessa.
Cebari saatiin kuntoon ja koottua. Penkkikin sai uuden verhoilun entisen tylsän harmaan kankaan tilalle:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ebari1.jpg
Tarrat vielä uupuu..
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... Coupe1.jpg
Viime lauantaina piti lähtee vähän kartsalle kun keli oli vielä mukavan keväinen. Äkkiä vaan kromit alle ja pesu. Takakontin kansi vuotaa kun seula jos siellä on kannen verhoilu kiinni, joten pitää tehdä sille jotain. Jytävehkeis oli muutenkin jotain ongelmaa kun ei meinannut soida oikein mitenkään päin elikkä purkaa pitää nekin. Mutta kyllä se tästä taas kesää odotellessa.
Cebari saatiin kuntoon ja koottua. Penkkikin sai uuden verhoilun entisen tylsän harmaan kankaan tilalle:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ebari1.jpg
Tarrat vielä uupuu..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
En tiä kyllä pystyykö myydä
onhan niis kaikki 5 nastaa. No jos 50e saan niin hyvä 


MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Toivottavasti et joudu vaihtamaan rengasta tienpäällä
.
Ei vaan, korkea hatunnosto, hienolta näyttää ja aikaa ja ekejä on varmaan palanu.
Mutta ihan vakavasti, kertokaas tyhmälle, kun en ole mikään huippuhifisti, että mikä idea on sijoittaa noita subeja tollain että toiset "osoittaa" kabiiniin ja toiset taas konttiin. Siis onko siitä oikeasti äänentoiston kannalta jotain hyötyä vai onko se vaan ulkonäkökysymys noihin näyttelyihin? Noita kun näkyy noissa tunninglehdissä aika paljon.
Tätä mää oon miettiny nii maa perusteellisest
ja tasasee.



Ei vaan, korkea hatunnosto, hienolta näyttää ja aikaa ja ekejä on varmaan palanu.
Mutta ihan vakavasti, kertokaas tyhmälle, kun en ole mikään huippuhifisti, että mikä idea on sijoittaa noita subeja tollain että toiset "osoittaa" kabiiniin ja toiset taas konttiin. Siis onko siitä oikeasti äänentoiston kannalta jotain hyötyä vai onko se vaan ulkonäkökysymys noihin näyttelyihin? Noita kun näkyy noissa tunninglehdissä aika paljon.
Tätä mää oon miettiny nii maa perusteellisest
ja tasasee.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Ihan ulkonäkö syistä tuo subi on noin. Sen verran siitä on hyötyä tai haittaa että se kasvattaa kotelon tilavuutta sen subin verran.
Kalvot on Foliatecin Color reflex aqua blue ( www.autovaruste.net ), mutta mun tietääkseni eivät ole enää maahantuojan tuontilistalla. Näin ainakin mainostoimistossa sanottiin. Sitä tummempaan deep blue versiota tiettävästi saa vielä, mutta on kyllä ei niin poliisiystävällinen. Sun Gardilta löytyy myös sinertävä kalvo mutta ei ole peilaava kuten tuo. On kuulemma lähempänä avantgarde laseja.
Kalvot on Foliatecin Color reflex aqua blue ( www.autovaruste.net ), mutta mun tietääkseni eivät ole enää maahantuojan tuontilistalla. Näin ainakin mainostoimistossa sanottiin. Sitä tummempaan deep blue versiota tiettävästi saa vielä, mutta on kyllä ei niin poliisiystävällinen. Sun Gardilta löytyy myös sinertävä kalvo mutta ei ole peilaava kuten tuo. On kuulemma lähempänä avantgarde laseja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
100+ Lähestyy
Tulihan sieltä ACS:stä taas saatua tuo tuninki purema kun näki tuon hessun Löövenin. Elikkäs pikainen puhelu JaPi:lle ja kahvojen kromit + sileät etuvilkut tilaukseen. Pakettikin saapui juuri joten sais laittaa kiinni kun pääsee hallille.
Pientä takapakkia on noiden hifien kanssa tullut kun ei tahdo soida kunnolla. Joten ei muutakun takaluukku auki ja ihmettelemään. Samalla pitää vaihtaa subbarien kiinnitys niin että vastakappaleeksi tulee iskumutteri. Ei oikein kestä tuo MDS levy poraruuveja. Sitten kun homma on hanskassa niin ei muutakun myllytykseen ja odottamaan tuota näyttelyä. Onneksi nyt tämän enempää kiirettä ei ole näköpiirissä

Tulihan sieltä ACS:stä taas saatua tuo tuninki purema kun näki tuon hessun Löövenin. Elikkäs pikainen puhelu JaPi:lle ja kahvojen kromit + sileät etuvilkut tilaukseen. Pakettikin saapui juuri joten sais laittaa kiinni kun pääsee hallille.
Pientä takapakkia on noiden hifien kanssa tullut kun ei tahdo soida kunnolla. Joten ei muutakun takaluukku auki ja ihmettelemään. Samalla pitää vaihtaa subbarien kiinnitys niin että vastakappaleeksi tulee iskumutteri. Ei oikein kestä tuo MDS levy poraruuveja. Sitten kun homma on hanskassa niin ei muutakun myllytykseen ja odottamaan tuota näyttelyä. Onneksi nyt tämän enempää kiirettä ei ole näköpiirissä

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Ei vaan tuu ääntä tarpeeksi. Joskus kun ei ollu paneleita kiinni, soi niin maan perkuleesti mutta nyt jotenkin ontuu ja pahasti, luultavasti vuotaa panelin ja kotelon välistä. Erkkarit soi hienosti mutta subit vaan ei pääse mukaan. Alussa kuulostaa aina hyvältä mutta kun volaa lisää niin hyytyy niinkun PV ylämäkeen. Tietysti on voinut tulla jotain hallaa digille kun takakontin tiiviste ei pidä vettä kun panelit kantaa kontinluukkua viime pesun jälkeen sielä oli varmaan 10l vettä
mutta ei se silti pääse sähköihin vaan kelluu siinä kuitupanelin päällä (onneksi). Pitää noita sivupaneleita muokata samalla paremminnistuviksi..

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Onko keskimmäisen subin vaihe sama kuin kahella muulla?
Ja muutenkin, onko kaikki kaiuttimet samassa vaiheessa?
eedittiä:
Koitas mittailla mahollisia jännite-eroja, akusta, konkasta, vahvistimen navoista.. Tiiät varmaan
Ja muutenkin, onko kaikki kaiuttimet samassa vaiheessa?
eedittiä:
Niin kait sulla wirran kuitenki pitäs riiittää?EVO X kirjoitti: Alussa kuulostaa aina hyvältä mutta kun volaa lisää niin hyytyy niinkun PV ylämäkeen.
Koitas mittailla mahollisia jännite-eroja, akusta, konkasta, vahvistimen navoista.. Tiiät varmaan

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Kaikki 3 ovat samassa vaiheessa. Soi kyllä kesällä hienosti. Eikös se olisi niin että jos keskimmäisessä on vaihe käännetty niin se kumoaa nuo reunoilla olevien äänet. Akun vaihdoin just, sen puolesta toimii ihan ok. Konkat on aina ollut hieman eri jäännitteessä 1-konkka -> 2 x 3004:t ja 2-konkka -> Digi, heittää n. 0.5V.. eli kakkosessa vähemmän._Antti kirjoitti:Onko keskimmäisen subin vaihe sama kuin kahella muulla?
Ja muutenkin, onko kaikki kaiuttimet samassa vaiheessa?
Niin kait sulla wirran kuitenki pitäs riiittää?
Koitas mittailla mahollisia jännite-eroja, akusta, konkasta, vahvistimen navoista.. Tiiät varmaan
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)