Nonnii. Auton vaihto/osto olisi käsillä ja seuraava hankinta olisi tod.näkoisesti tuo humppalamppu väyrynen (2000-2003), kysymys kuuluukin millä tekniikalla? Hintaluokka 20-30t€ (30t€ jos jokin huolii entisen autoni )
320cdi olisi tietysti omassamielessä mut kun vieroksun sitä automaattia ja tietääkseni ko.autoa ei manuaalilla saa. Vai onko tuollainen steppilaatikko kuinka luotettava toiminnansa kannalta?
200/220cdi--> onko liian tehoton isossa ruhossa?
kaikki väyrysen omistajat nyt tietojanne/mielipiteitänne kaivattaisiin!!
Toki omaa mersuakin saa tarjota jos myyntiaikeissaan on.
aqi kirjoitti:320cdi olisi tietysti omassamielessä mut kun vieroksun sitä automaattia ja tietääkseni ko.autoa ei manuaalilla saa. Vai onko tuollainen steppilaatikko kuinka luotettava toiminnansa kannalta?
Eläpä epäile automaattia. Kun sillä oot ajellu jonkun tonnin, niin käsihämmenteistä ei taatusti tule ikävä. Mitä sitä nyt nykyisen tekniikan aikana vaihteita vaihtamaan. Ihan kreisiä hommaa. Varjopuolena on vaan se, että tarvitaan enempi tehoa ja varsinkin vääntöä, että eteneminen tapahtuu tarvittaessa yhtä rivakasti (mieluummin rivakammin), kuin manuaalilla.
No tämähän ratkeaa viimesen päälle hommaamalla 320 CDI. On tosin muitakin etuja. Kattos vaikka galluppien puolelta W210/S210, eli Väykky-gallupista tietoa. On myös vaihtoehtona vaikka 220 CDI + ohjelmapäivitys. Tällä saa toimivan paketin aikaan jonkun satasen kustannuksella.
Vikoja ei näissä 5-v lootissa ei taida juurikaan olla. En ainakaan ole kuullut, että keltään ois hajonnu, vaikka olis viritetty kone (kop..kop..).
Mä inhosin ennen automaatteja, mutta nyt olen valaistunut. Olen tosi tyytyväinen tuon oman ajokin lootan toimintaan ja ei ole ikävä käsinhämmennettävää. Toki semmoisella ajaa, mutta automaatti on niin paljon mukavampi riskin moottorin kanssa.
200/220cdi riittää yleensä aivan hyvin ja ohjelmalla siitä saa suorastaan ripeän käyttöpelin.
Ajelin omalla Mersulla kesällä 18t km 5 kk aikana ja sitten kun taas vaihdoin talviauto quattroon manuaaliaskilla niin kylläpä ihan v*tuttaa ajella kaupungissa ja liikennevaloissa. Ainakin nuo mersun uudemmat automaagilootat on ominaisuuksiltaan senverta hyviä että en manuaalia Mersuun edes huolisi. Kulutuksessakaan ei ole käytännön merkitystä nykyään.
Mersun automaatit on isommankin moottorin perässä mekaanisesti kestävän maineessa, toisin kuin esim. VAG:n tiptronicit.
kaltio15 kirjoitti:Laita 320 niin et jää mopolla toisten alle
Mikä nykyinen kulkuväline?
Tollanen 325 tds:ä automaatilla. Kyllä bemun laatikkokin (vaikka onkin zf:n automaatti) on kyllä pelannut koko ikänsä herjailematta, jotenki vaan kaipais 6v manuaalia. Tiedä sitte...
kaltio15 kirjoitti:Laita 320 niin et jää mopolla toisten alle
Mikä nykyinen kulkuväline?
Tollanen 325 tds:ä automaatilla. Kyllä bemun laatikkokin (vaikka onkin zf:n automaatti) on kyllä pelannut koko ikänsä herjailematta, jotenki vaan kaipais 6v manuaalia. Tiedä sitte...
no juu toi 6v on vakiona just noissa 2000-2003 malleissa, mikäli manuaalin ottaa... tuliko se nyt sitten e-malliin (W210) faceliftin myötä?
Ylläpidolta anteeksi, tämä on 100% OT ja saa poistaa. Mutta
Titu hyvä,
olen pahoillani, jos Sinulla on ollut autosi kanssa huonoja kokemuksia.
Tämän palstan tarkoitus on uskoakseni kuitenkin nimenomaan *keskustella* niistä ongelmista ja etsiä niihin ratkaisuja, eikä pelkästään purkaa omaa pahaa oloa, kuten näytät tekevän.
Luin juuri kaikki 11 kirjoittamaasi viestiä, eikä niissä ollut informatiivista sisältöä ollenkaan, ainoastaan mersun mollaamista merkkinä yleensä. Mollaaminenkaan ei auta, kun joku on mennyt rikki. Se pitää vain hyväksyä, että mersutkin ovat ihmisen tekemiä vehkeitä. Rikki menneet vehkeet pitää korjata, myydä rikkinäisenä tai romuttaa. A fact of life.
Jos Sinulla ei ole muuta kirjoittamista, kuin mollata mersua merkkinä yhden rivin kommenteilla, pyydän, että jättäisit senkin vähemmälle. Itse olet ukoakseni alunperin ostopäätöksen tehnyt, ja jos se osoittautui virheelliseksi, et kuitenkaan saa hyvitystä trollaamalla harrastajien foorumilla.
Trollaa maahantuojaa, jälleenmyyjää, huoltoa tai valmistajaa ihan suoraan. Kirjeitse omalla nimelläsi tai puhelimitse. Anonyymi trollaaminen täällä ei kerää Sinulle sympatiaa eikä poista ongelmiasi.
Ystävällisesti,
Peter Forsell
041-4343199
Pori
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ei pysty lukemaan viestejä jotka perustuvat tosiasioihin niin ei kannata lukea. Mutta jos joku jolla ei vielä ole mersua ja kysyy minkälainen auto se on niin vastaan sen mitä kokemuksia minulla on. Kokemukset perustuu omiin ja muiden tuttujeni, joilla on yllättäen samanlaisia kokemuksia. Kokemuksia on pitänyt vaihtaa koska ns. merkkihuolto ei ole ongelmia pystynyt ratkomaan.
Se mikä tulee lämpöihin niin omassa autossani koko olemassaolon ajan lämmöt seilasi ja en kantanut siitä sen enempää huolta seilaa mikä seilaa.
Kysyjääkin varmaan helpottaa kun tietää, että ei se ole autoa hajottava vika. Muuta autoa hajottavia vikoja sitten olikin ja se siitä.
Pyydän anteeksi jos mersusi on sinulle niin henkilökohtainen, että otat itseesi jos ko. merkistä kerrotaan negatiivista.
Olen vain oppinut, että jos jotain kysytään niin vastataan niinkuin asia on ja sinä voit vastata niinkuin sinulla on mersusi kanssa mennyt. Näin asiasta tulee erilaisia mielipiteitä. Jos tämän foorumin tarkoituksena on jollain tapaa nostattaa mersua ja keskustella vain positiivisia asioita niin silloin minun ei tarvitse ottaa osaa keskusteluun.
Mutta jos joku jolla ei vielä ole mersua ja kysyy minkälainen auto se on niin vastaan sen mitä kokemuksia minulla on. Kokemukset perustuu omiin ja muiden tuttujeni, joilla on yllättäen samanlaisia kokemuksia. Kokemuksia on pitänyt vaihtaa koska ns. merkkihuolto ei ole ongelmia pystynyt ratkomaan.
No siis näistä ongelmista ois mukava kuulla tarkemmin, minkämallinen autosi oli, mikä vuosimalli, kuinka paljon sillä oli ajettu jne....Useinmiten mersuja morkataan kun on ostettu yli 300tkm ajettua auto ja sitten ihmetellään kun se ei toimikkaan kuin alle 100tkm ajettu japsi
Tähän mennessä omat mersuni ovat olleet halvimpia auto pitää, joita minulla on ollut. Toisaalta ne ovat olleet hinnaltaan suht. kalliita. Mitä tulee cdi moottoreihin ne on kyllä huollettuna todella varmoja pelejä. Omalla autollanikin olen ajanut nyt 40000km perushuolloilla ja kolmella lampun vaihdolla.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
Autooni C 220 CDI A tehtiin vähän yli 50.000 km:n ajon jälkeen ovien ruostumiskorjaus kuten niin, niin monessa muussakin C- ja E- mallin mersussa, joista tämän foorumin lukijat ovat kovinkin hyvin tietoisia. Kyllähän Titu tiesi mistä puhui. Nyt kun oma autoni saavutti 80.000 km:n ajomäärän oli vuorossa matkamittarin eli koko mittariston vaihto. En ole ainoa mersunomistaja, vika ja sen korjaaminen oli Vehossa kovinkin tuttu asia.
Olisi täysin kohtuutonta luulotella, että esimerkiksi tämän tyyppiset viat ovat hyväksyttäviä tämän hintaluokan autoissa.
Niin että pari vikaa joista ainakin toisen korvaa tehdas, riittää koko kokonaisuuden hylkäämiseen? Kun vanhempani ostivat Chevy Astro vanin (AWD LT 8 hengen malli) sen hinta oli uutena korkeampi kuin monen uuden mersun. Silti siitä vain hajosi hieno digitaalinen mittaristo 120tkm kohdalla ja uuden joutui tilaamaan keskieuroopasta. Hinta 1000€ ja risat päälle.
Nämä minun kaksi väykkyä ainakin ovat olleet parhaat autot mitkä minulla koskaan on ollut, riippumatta siitä että olen käyttänyt niiden huoltoon 10-100 kertaa sen rahamäärän mitä aiempiin autoihini. Itse asiassa kerran vuodessa teen sen hintaisen huollon mitä jotkut aiemmat autoni ovat maksaneet käytettynä kaupassa.
Siitä huolimatta en vaihtaisi mersujani toyotaan mistään hinnasta.
Ja hajoaa se Toyotakin - kaverin vuoden vanha Avensis käväisi vastikään neljättä kertaa anturien vaihdossa vaikka autossa ei ole kuin 8000km mittarissa. Minä olen nyt ajanut ilman mitään ongelmaa sen 8000km tuolla 380tkm ajetulla cdi:llä ja sitä ennen 110 000km tuolla bensa 320:lla ilman ainuttakaan tekniikkaan liittyvää ongelmaa jos termostaatin vaihto ja jarrujen uusiminen lasketaan pois. Ei kuitenkaan mitään 'check engine - contact service' lamppuja kabiinissa kuten uudessa Avensiksessa.
Autooni C 220 CDI A tehtiin vähän yli 50.000 km:n ajon jälkeen ovien ruostumiskorjaus kuten niin, niin monessa muussakin C- ja E- mallin mersussa, joista tämän foorumin lukijat ovat kovinkin hyvin tietoisia. Kyllähän Titu tiesi mistä puhui. Nyt kun oma autoni saavutti 80.000 km:n ajomäärän oli vuorossa matkamittarin eli koko mittariston vaihto. En ole ainoa mersunomistaja, vika ja sen korjaaminen oli Vehossa kovinkin tuttu asia.
Olisi täysin kohtuutonta luulotella, että esimerkiksi tämän tyyppiset viat ovat hyväksyttäviä tämän hintaluokan autoissa.
Onko nämä sitten mersujen "tyyppi" vikoja? Mitäs muita yllätyksiä olisi mahdollisesti esim juuri E-malleissa? Missä vuosimalleissa ruosteongelma on jäänyt pois, vai onko jäänyt??
Muistakaa, että auton uushankintahinta ei ole mikään luotettavuusmittari. Hinta koostuu varusteista, moottorin tehosta ja koosta sekä merkkikohtaisesta brändiarvosta.
Mitä enemmän tingentangelia, sitä enemmän takuuremppaa ja takuuajan ulkopuolella tapahtuvaa remppaa.
Jokaiselle meistä se on valinta, muuttaako kilometrit paremman luokan autoilla ilometreiksi ja on valmis maksamaan siitä hankintahinnan + ylläpidon vai tyytyykö kirkkaan punaiseen Corollaan ja tuhlaa ylimääräiset rahansa johonkin muuhun.
Eihän tämä kymmenen vuotta vanha V8:kaan mikään järkivalinta ole, mutta tää nyt vaan on niin helvetin hauskaa!
Meikäläisen ajokilometreillä ja tien päällä vietettyjen tuntien määrällä laskettuna se punainen Corolla kuulostaa hyvin epäkiitolliselta vaihtoehdolta.
Jos ajaa 20km töihin ja lähikaupan väliä, on taatusti fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin käytetty mersu, saati sitten uusi.
aqi kirjoitti:Onko nämä sitten mersujen "tyyppi" vikoja? Mitäs muita yllätyksiä olisi mahdollisesti esim juuri E-malleissa? Missä vuosimalleissa ruosteongelma on jäänyt pois, vai onko jäänyt??
Toi olisi mielenkiintoinen tieto, että jos löytyisi joku selvä "raja". Taitaa vaan olla vähän niin, ettei ole vielä riittävän pitkää kokemusta esim. 2003/2004-malleista. Ainakin 1998-2000-vuosimalleissa on ruosteita. Omassa ja parin kaverin autoissa: Takaluukun lukon ympärillä, lokareittein reunat, ovien tiivisteitten alla, ovien alareunat. Nämä menee Veholla takuuseen, elikä ongelmaksi jää vain tästä koituva vaiva. Suosittelen kunnon ruostesuojausta, itellä jo tilattu. Oon tehny jokuseen aiempaankin autoon. Mielestäni kannattaa arvokkaampaan autoon tehdä. Rauta kun tunnetusti ruostuu, vaikka olis mimmonen merkki keulalla. Nykyään(kin) taitaa vaan olla meneillään vähän semmonen kertakäyttökulttuuri, että ajetaan vaan. Hoitakoon sitten seuraava omistaja.
jukka-tre kirjoitti: Rauta kun tunnetusti ruostuu, vaikka olis mimmonen merkki keulalla. Nykyään(kin) taitaa vaan olla meneillään vähän semmonen kertakäyttökulttuuri, että ajetaan vaan. Hoitakoon sitten seuraava omistaja.
Puhumattakaan siitä että muualla mailmassa yli 2-300tkm ajettu auto on yleisesti romurautaa jonka seuraava omistaja on paalauskone (Jos sitä ei myydä suomalaiselle taxfree auton hakijalle). Kierrätykseen romut kuuluu jotta saadaan uusia.
Tämä menee jo rankasti OT.ksi mutta mitä sellainen ruostesuoja käsittely nykyisin oikein sisältää?
Meinaan jos kerran autot ruostuu karmit ,ovet ,luukunkannet niin massataanko nekin vai mitä se sitten muka auttaa.? Jos pohjaan vedetään massat vaikka joka vuosi .
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Mulla ainaki volkkariin paikallinen autohoitomies laitto tosiaan luukun kannet, ikkunatiivisteet ja kaikki muutki ahtaat lävet jotka on ko. mallissa kuuluisia mätänemään. Kaveri kun oli, niin maksoin tietty vaan materiaalit. Eli hinnasta ei mitään tietoa. Kauan siinä meni.