hihna poikki...
hihna poikki...
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Siis öljypumpun vain ohjaustehostimen?
Itselläni lähti ohjaustehostin irti pikkuhiljaa. Kerran työreissulla Vaasassa jouduin sitä jo tekohengittämään nippusiteellä, mutta ei se pysynyt paluu matkalla kuin Parkanoon saakka. Tammer Diesel sitten laittoi sen kiinni lattaraudoin ja sen jälkeen se sitten pysyikin.
Tosin siitä jäi sellainen juttu elämään, että aina kun kaverini (jolla ei ole mersua) näkee W124 tienposkessa, niin se kysyy, "lieneekö nippuside pettänyt?"
Itselläni lähti ohjaustehostin irti pikkuhiljaa. Kerran työreissulla Vaasassa jouduin sitä jo tekohengittämään nippusiteellä, mutta ei se pysynyt paluu matkalla kuin Parkanoon saakka. Tammer Diesel sitten laittoi sen kiinni lattaraudoin ja sen jälkeen se sitten pysyikin.
Tosin siitä jäi sellainen juttu elämään, että aina kun kaverini (jolla ei ole mersua) näkee W124 tienposkessa, niin se kysyy, "lieneekö nippuside pettänyt?"
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Joo eli se on kohtuu helppo korjata niillä lattaraudoilla, kun se lohko taitaa olla alumiiniä, joten hitsaaminen vaatii omat vehkeet.
Vinkuiko hihna aiemmin?
Minä huomasin omastani silloin siitä, että hihna vikisi koko ajan pikkuisen, vaikka oli vaihdettu jo kaikki mitä siitä vaihtaa saattoi. Ohjaustehostin oli hiukan vinossa, joten mulle se ei silloin tullut yllätyksenä. Väitänpä, että sullakin olisi halkeaman huomannu, jos olis ollu joku syy sitä tarkasti tutkia.
Katsoppas tuommoinen aihe kuin "moottorin korvakkeen hitsaus", niin huomaat, että muillakin on samoja ongelmia.
Vinkuiko hihna aiemmin?
Minä huomasin omastani silloin siitä, että hihna vikisi koko ajan pikkuisen, vaikka oli vaihdettu jo kaikki mitä siitä vaihtaa saattoi. Ohjaustehostin oli hiukan vinossa, joten mulle se ei silloin tullut yllätyksenä. Väitänpä, että sullakin olisi halkeaman huomannu, jos olis ollu joku syy sitä tarkasti tutkia.
Katsoppas tuommoinen aihe kuin "moottorin korvakkeen hitsaus", niin huomaat, että muillakin on samoja ongelmia.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Jussa kirjoitti:Joo eli se on kohtuu helppo korjata niillä lattaraudoilla, kun se lohko taitaa olla alumiiniä, joten hitsaaminen vaatii omat vehkeet.
Vinkuiko hihna aiemmin?
Minä huomasin omastani silloin siitä, että hihna vikisi koko ajan pikkuisen, vaikka oli vaihdettu jo kaikki mitä siitä vaihtaa saattoi. Ohjaustehostin oli hiukan vinossa, joten mulle se ei silloin tullut yllätyksenä. Väitänpä, että sullakin olisi halkeaman huomannu, jos olis ollu joku syy sitä tarkasti tutkia.
Katsoppas tuommoinen aihe kuin "moottorin korvakkeen hitsaus", niin huomaat, että muillakin on samoja ongelmia.
kyllä honasin joskus pientä ei vinkunaa vaan nk laahausta ja olin paikantavanani sen hihnaan/pumpun alueelle.pitää kattoa tuosta vihjeestäs mitä siellä tarinoidaan....
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
hihna poikki
Omani vastaava teki saman tempun pari vuotta sitten. Ennakoivaa oli sellainen hieman rämisevä ääni pinehköillä kierroksilla juuri liikkeelle lähdettäessä. En vain löytänyt vikaa silloin. Omani kohdalla asia korjattiin siten, että otettiin purkumoottorista hyväkuntoinen lohko, eli se jossa on ohjaustehostimen kiinnityksen korvake. Työtähän siinä on mutta voi olla varteenotettava vaihtoehto.
Kannentiiviste ei oikein tykännyt etulohkon irrottamisesta, se kun oli kuin näkkileipää. No sopivaa liimaa ensihätään ja varmistuminen ettei vuoda tai tihku öljyä välistä. Vuoden verran ajelin ennenkuin sitten vaihdettiin uusi kannentiiviste ja kansi käytettiin koneistamossa. Tämä korvakkeen murtuminen on kuulemma aika tyypillistä tälle mallille. Eli aika-ajoin on hyvä varmistua että ohjaustehostimen pumpun kiinnitykset ovat tarpeeksi kireällä.
Kannentiiviste ei oikein tykännyt etulohkon irrottamisesta, se kun oli kuin näkkileipää. No sopivaa liimaa ensihätään ja varmistuminen ettei vuoda tai tihku öljyä välistä. Vuoden verran ajelin ennenkuin sitten vaihdettiin uusi kannentiiviste ja kansi käytettiin koneistamossa. Tämä korvakkeen murtuminen on kuulemma aika tyypillistä tälle mallille. Eli aika-ajoin on hyvä varmistua että ohjaustehostimen pumpun kiinnitykset ovat tarpeeksi kireällä.
Re: hihna poikki
Eli aika-ajoin on hyvä varmistua että ohjaustehostimen pumpun kiinnitykset ovat tarpeeksi kireällä.[/quote]
minä kiitän ja yritän muistaa täst edes..kävi mielessä mullaki...koska toinen korvake oli lian ja rasvan peittämä eli se hajonnut 'pinta' ja toinen kirkas (kävin toss äsken tarkistamassa säiliön) .eli oisko aiemmin jo murtunut .
minä kiitän ja yritän muistaa täst edes..kävi mielessä mullaki...koska toinen korvake oli lian ja rasvan peittämä eli se hajonnut 'pinta' ja toinen kirkas (kävin toss äsken tarkistamassa säiliön) .eli oisko aiemmin jo murtunut .
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...



