220 cdi -99 autom. huipputeho? ei kulje?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

220 cdi -99 autom. huipputeho? ei kulje?

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Olen tässä pariin kertaan kokeillut uuden ostokseni huippunopeutta? (suljetulla alueella tietenkin :))

Kaupungissa ja pieniin nopeuksiin kiihdytettäessä voimaa tuntuu olevan tarjolla ihan hyvin. Huiput jää mielestäni vähän vaisuiksi sillä mittariin olen kelannut n. 180 km/h..

Mitään ongelmaa tekniikassa ei varsinaisesti tunnu olevan ja itse epäilen jonkunlaista tukkoisuustta pakoputkessa tai imusarjassa (egr).

Ilmansuodattimen vaihdoin ja sillä ei juuri vaikutusta menohaluihin.

Autolla ajettu 230 tkm ja kaikki tekniikka tuntuu olevan kunnossa. Autossa on automaattilaatikko (sähkömallia 722.6xxx). Vaikuttaako se tuonne moottoritiekulkuihin? Enolla oli vastaava mese uudempana manuaalilaatikolla ja se kelasi mittariin n. 210 km/h..

Eli ihan viimeinen piikki tehoissa tuntuu olevan hukassa tai sitten saatavissa todella hitaasti.

Onko kellään kokemuksia mistä tukkoisuutta kannattaisi käydä tutkimaan?

Olen tässä pohtinut sitä katin "avartamista" ja imusarjan putsausta. Olenko oikeilla jäljillä?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla ainakin oli aivan tukossa tuo imusarja egr-venttiilin kohdalta, tosin 340tkm ajettuna. Pakoputkea en ole vielä avartanut, mutta kyllähän nuo katit voi olla tukossa tai ainakin ahdistaa.

En oikein ehtinyt kokeilla vakiona huippuja, mutta nyt uudelleen ohjelmoituna auto kulkee sen, mitä pystyy...Vakionakin tuo c220cdia kulki käytännössä samat, kuin kaverin c250tdt manuaalivaihteilla, muutaman auton mitan jäin kovemmissa vauhdeissa paikoiltaan kiihdytettäessä.
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Re: 220 cdi -99 autom. huipputeho? ei kulje?

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Coupemies kirjoitti:Olen tässä pariin kertaan kokeillut uuden ostokseni huippunopeutta? (suljetulla alueella tietenkin :))

Kaupungissa ja pieniin nopeuksiin kiihdytettäessä voimaa tuntuu olevan tarjolla ihan hyvin. Huiput jää mielestäni vähän vaisuiksi sillä mittariin olen kelannut n. 180 km/h..

Mitään ongelmaa tekniikassa ei varsinaisesti tunnu olevan ja itse epäilen jonkunlaista tukkoisuustta pakoputkessa tai imusarjassa (egr).

Ilmansuodattimen vaihdoin ja sillä ei juuri vaikutusta menohaluihin.

Autolla ajettu 230 tkm ja kaikki tekniikka tuntuu olevan kunnossa. Autossa on automaattilaatikko (sähkömallia 722.6xxx). Vaikuttaako se tuonne moottoritiekulkuihin? Enolla oli vastaava mese uudempana manuaalilaatikolla ja se kelasi mittariin n. 210 km/h..

Eli ihan viimeinen piikki tehoissa tuntuu olevan hukassa tai sitten saatavissa todella hitaasti.

Onko kellään kokemuksia mistä tukkoisuutta kannattaisi käydä tutkimaan?

Olen tässä pohtinut sitä katin "avartamista" ja imusarjan putsausta. Olenko oikeilla jäljillä?
Tsekkasin sen egr-venttiilin ja ei näyttänyt pahalle :)

Sanokaapas nyt Tuikku ja muut tietäjät onko putkessa sitten tukosta?

Lähteekö se katti sieltä muuten miten helposti irti sitä rautakanki-tangoa varten?
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4688
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Imusarjan läpät kiinni ? -> ei ilmaa riittävästi suurilla kierroksilla.
Läpistä löytyy haulla runsaasti juttua.
Läppien toimintavivustot ovat tosi heppoisista osista tehty ja kun piki ajan kanssa imusarjan puolelta niitä läppiä jäykistää, seuraa epänormaalia kulumista ja toimintahäiriöitä.
Sormilla kokeilu, hammaslääkärin peili, notkea taskulamppu.

Ahtopainevuoto ?
Saattaa tulla sauhuakin joissain tilanteissa, ei välttämättä.
Saattaa myös kuulua suhinaa voimakkaassa kiihdytyksessä.
Auton ohjelma säätää syöttöä ahtopainetiedon perusteella - jos ahdot ei nouse "huippuunsa" ei syöttökään sitä tee.
Imusarjan ja mappianturin välille painemittari kiinni ja kokeilemaan.
Hiukan uudemmissa pitää nousta väh. 1,2bar. Varmaan lähelle sitä sinullakin.

Katti/pakoputki tukossa.
Rajoittaa ilmankiertoa jollekkin (pienemmälle) tasolle ja estää näin huipputehon saavuttamisen.
Katti on kiinni kolmesta kohden. Ahtimessa pannalla, pakoputkessa onnettomalla klipsillä ja kytkinkopassa parilla ruuvilla.
Pakoputki on helppo irroittaa.
Mahdollisia tukkoja voisi yrittää kuunnellakkin ulkopuolelta, kuuluuko suhinoita vääristä kohteista.
Siihen kattiin liittyvien toimien yhteydessä käytä hengityssuojainta, ympärillä leijuvat metallihiukkaset eivät varmaan ole hyväksi keuhkoille.

Eihän jarrut laahaa, onkos autossa sellainen "huippunopeuden rajoitin", tai mikä viralliselta nimeltä lieneekään.

Siinäpä nyt, mitä äkkiä tulee mieleen.
Paljon muitakin juttuja on, mutta niistä pitäisi tulla jo herjaa.
Autoon tallentuneita vikatietoja voisi käydä vaikkapa veholla katsastamassa.
Samalla voisi sieltäkin saada vinkkiä.

Sehän onkin jo yleisesti tiedossa, että näihin on vakiona laitettu "liian" pienet ahtimet ja suuttimet. Mutta valmistaja on varmaankin ajatellut, että mesen omistajat ovat niin valveutunutta sakkia, että älyävät ne kuitenkin vaihdattaa parempiin jo pikapuoliin ja Mikahan nuihin ohjelman tekee yhtä kätevästi, kun äiti ranskanpullan. :-)

Sitten pitäisikin jo mittarin nousta tappiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Noissa vanhemmissa cdikoneissa ei ole (onneksi) niitä muoviläppiä imusarjassa. Imusarjakin on alumiinia (onneksi). Ainoa läppä on EGR-venttiilin luona oleva. Se on helppo eliminoida, kun ottaa alipainekellon vivun irti ja lukitsee nippusitellä auki asentoon. Näin tein itse. Toinen vaihtoehto on poistaa akselilta läppä kokonaan.
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

tuikku kirjoitti:...onkos autossa sellainen "huippunopeuden rajoitin", tai mikä viralliselta nimeltä lieneekään.
Semmoinenhan se ja on osana vakionopeudensäädintä.

Virrat päälle laittaessa pitäisi mittaristossa palaa "LIM"-valo jos sellainen on olemassa. Ja olikohan se nyt trippi- vai kilometrimittarissa kun vilkkuu rajoitettu huippunopeus hetken ajan jos se on siihen erikseen asetettu.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mercefreakenin mukaan 202 220 dieselin huiput jää toiselle sadalle, oli laatikko sitten kova tai pehmeä.
http://www.mercefreaken.com/
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Huippunopeuden rajoitin tuli vasta 2000- luvun malliin vakiona ei ole vanhemmissa.

Itse en ole kokeillut ihan tappiin, mutta antaako katsastuksessa mitattu savuarvo viitteitä siitä että kuinka tukossa pakoputkisto on, eli jos arvo on esim. 0.59 niin pitäisikö sen olla vielä pienempi ?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4688
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

M.K kirjoitti:Mercefreakenin mukaan 202 220 dieselin huiput jää toiselle sadalle, oli laatikko sitten kova tai pehmeä.
http://www.mercefreaken.com/
Perskules, kun en itse älynnyt, mutta minä en oikein hyvä ole koskaan nuissa tervepäisten jutissa ollutkaan.
Samasta paikasta varmaan löytyy kiihtyvyyskin, jota voi verrata.
Automaatilla pitäis tulla vertailukelpoisia tuloksiakin.
Aiheesta voisi avata tänne topiikinkin, jotta voisi tarkistaa itsekukin.
Samalla tulisi selville mahdollisen lastutuksenkin ero.
Tosin voisi kiihdyttää vähän pidemmällekkin, niin tulisi todellisia eroja.
Tämä olisi siis vakioille/lähes vakioille autoille, ei mikään kilpailu.

Ahdetuissa diiseleissä piti nokiarvon olla alle 3.
Eli 0, jotain on kyllä hyvä.

Jos oikeasti pakoputkesta on kiinnostunut, niin paras tapa todeta sen virtaavuus on mitata vastapaine.
Siihen kaulukseen ahtimen ja katin väliin hitsataan helmi ja siihen sitten vaikka jarruputkea pätkä ja loppu kumiletkua. Päähän painemittari ja sitten kaasupohjassa kiihdyttelemään.
0,1 ja 0,2 bar on vielä ihan ok vakiossa, 0,5 on jo varmasti liikaa.
Parhaissa putkissa ei mitattavaa vastapainetta juuri ole.
= Kolmen tuuman putki kahdella läpivirtausvaimentimella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

On siinä vakkari mutta ei sitä nopeudenrajoitusmallia vaan ihan tavallinen, sen tarkastin ohjekirjasta. Rajoitusmallissa on vähän enemmän säätöjä kun tässä..

Auto ei ihmeemmin savuta tai siis minun mielestä ei. Ihan korkeilla siis maksimi kierroksilla se saattaa pientä huntua antaa putkesta mutta ei siis mitää koovin kummallista. Peilistä sen erottaa just just.. Muutamassa mitä koeajoin savutus oli ihan selvää ja tää ei siis sitä tee..

Jarrut on uusittu vastikään eli ei laahaa.


Ahtopaineet vois tietysti mitata jos siinä jossain sopivaa paikkaa väliaikaiseen asennukseen.

Lastutus ois suunnitteilla siellä Mikan pajalla (jonoa 5 viikkoa) mutta ajattelin ensiks tsekkailla että perustekniikka on tikissä eikä tukossa.
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

räätäli kirjoitti:Huippunopeuden rajoitin tuli vasta 2000- luvun malliin vakiona ei ole vanhemmissa...
Voi olla, mutta itsellä tuossa -97:ssa tuommoinen on, ja kantakortissa koodi 423 5-speed automatic transmission incl. tempomat/cruise control.

Ja myös käyttöohjekirjassa on opastettu huippunopeussäätimen käyttö.

btw. Coupemies, onko rengastus oikealla ulkohalkaisijalla? Avattaressa näyttäisi ainakin olevan aluvannetta alla.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla menee suljetulla alueella toi-99 220 cdi mittarin leveyden verran vajaa 210 kuulemma, lastutettuna......Kiihtyvyys oli tosi hidasta, kuulemma, kun lähestyttiin huippunopeutta. Kierrokset loppuvat kesken tuohon nopeuteen ja kyseessähän oli automaattilaatikko. :lol:
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Paljoko sen sitten pitäs kulkea :shock:

http://www.autodb.fi/mallit/mercedes/c2 ... t_farm.php

Automaatilla huiput pitäs olla 186km/h
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

ohjekirja ja tuo saksan mersufreakki sanoo tomaatille kans 194 tai 195 km/h..

Katsellaan, kyllä se selviää kun ehtii näppejä likaamaan :)
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

meijän äijällä oli joskus vm.97 220cdi väyrynen. lastun kanssa se kulki juuri ja juuri 200km/h. kiihtyvyys tais olla muistaakseni jotain 13s. suurinpiirtein?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

pera8x kirjoitti:meijän äijällä oli joskus vm.97 220cdi väyrynen. lastun kanssa se kulki juuri ja juuri 200km/h. kiihtyvyys tais olla muistaakseni jotain 13s. suurinpiirtein?
Vai oliko 220 vapari? Gtecillä mitattuna ainakin tuo oma auto menee 0-96 km/h 9.5 s ja ohjelmoituna 8.3-8.5.

Kuulostaa vaparin arvoilta nuo, varsinkin tuo kiihyvyys. Mulla meni aikonaan 220 Väykky melkein 190 mittariin, siis vapari, lucaspumppuinen, -97. Cdi tuli vasta 98 puolella, vapariakin oli vielä 98 saatavilla.
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Mittailin eilen kiihtyvyyksiä, paras oli 11,6 ja sekin ruopi alussa ihan kiitettävästi :)
Sitten 11,8s , 12,1s ja 12,3 s

Paras tuli jarrun päällä seisoen ja kaikki luistonestot pois, vaikka se ruopikin.

Ei muuta kun testailee millaisia saikoja muut saatte.

Tehdas lupaa 11,3 automaatille ja farmarille.. Eli en usko että tehoa hirveesti on hukassa. Luulen että sieltä pakoputkesta tai imusarjasta ne tukot löytyy..
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

JP74 kirjoitti:
pera8x kirjoitti:meijän äijällä oli joskus vm.97 220cdi väyrynen. lastun kanssa se kulki juuri ja juuri 200km/h. kiihtyvyys tais olla muistaakseni jotain 13s. suurinpiirtein?
Vai oliko 220 vapari? Gtecillä mitattuna ainakin tuo oma auto menee 0-96 km/h 9.5 s ja ohjelmoituna 8.3-8.5.

Kuulostaa vaparin arvoilta nuo, varsinkin tuo kiihyvyys. Mulla meni aikonaan 220 Väykky melkein 190 mittariin, siis vapari, lucaspumppuinen, -97. Cdi tuli vasta 98 puolella, vapariakin oli vielä 98 saatavilla.
no voi olla, että muistelen jotain ihan puuta heinää, mutta 200 tai 220 CDI se ainakin oli. vuosimallista ja tosta kiihtyvyydestä en sano varmaks mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Ahtoja mittailtu ja egr venttiili puhdistettu- ei vaikutusta..

Ahdot oli maks. 1,3 bar ajossa 1-1,2 täydellä kaasulla. Moottoritiellä yli 4000 rpm jaksoi vielä ahtaa yli 1,0 baria ja enemmänkin riippuen tien muodosta. Eli ahdin puoli siis varmaankin kunnossa. :D

Seuraavaksi kai sinne pakoputken kimppuun.. Kumpaa kattia herrat ovat rassailleet vai molempia? Eli siis sitä mikä siinä heti turbon jälkeen vai auton alla majailevaa?
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

demecille ja päivitys ni rupes liikkumaan.. 8)
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Nyt on tehty lähes kaikki rassaukset - ääntä ei juuri vaimenneta :)

Imusarja vielä putsaamatta ja sitten lastutukseen.. Ei tuo tunnu paljon 190 km/h enempää mittariin kelaavan millään. Ei taida kuuluakaan, kun automaatti farkku..

Polttoainetta tuntuu kaupungissa menevän ihan reippaasti cdi:ssäkin.. Katsoin toista ketjua ja siinä oli termarista puhetta. Tämä ei ainakaan matka-ajossa lämpene kuin n 70 astetta kohdalle. Kaupungissa vähän enemmän ja jos oikein polkee saa sen 80 ja aavistus yli lämpöjäkin..

Kävin vaan mietiskelemään voisiko termarissa olla sitten tässäkin vikaa?
Selittäisi ainakin polttoainemenekkiä ja mites vaikutus tehoihin jos ei ihan lämmin? Antaako kylmänä vai läpimänä enemmän voimaa?

Vie tässä pelkässä kaupunki ajossa n. 9 l/100km ohjekirja kyllä sanookin automaatille 9,4 että toisaalta ihan arvoissaan.
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kaupungissa ja pieniin nopeuksiin kiihdytettäessä voimaa tuntuu olevan tarjolla ihan hyvin. Huiput jää mielestäni vähän vaisuiksi sillä mittariin olen kelannut n. 180 km/h..
Jos on ns face lift-malli niin ajotietokoneesta voi määritellä nopeudenrajoittimen talvirenkaiden nopeusluokkaa vastaavaksi. Olisiko se päällä???
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Tuossa mun autossa rek, 11.4.2000 ei ole nopeuden rajoitinta, vai mistä sen löytää jos siinä sellaanen on???
Huippuja ei ole tullu kokeiltua :arrow: ei uskalla.
Automaattilaatikolla. 3 vaihteella vois kokeilla paljon ottaa nopeutta, kertooko se mitään?? Löytyykö muilta vertailuarvoa 3 vaihteen huippunopeudeksi.. :?:
Ja auto on tuo s 202 220 cdi
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Missä vuosimallissa tuo ajotietokone tulee? Mulla on -99 ja siinä ei ole mitään ajotietokonetta, siis c-mallissa.

Mullakin kuluttaa tuo 220 cdi yllättävän paljon, 7.9 on lähes aina kulutus, vaikka kohtalaisen paljon matka-ajoa.

Auttoiko kattejen puhdistus vetoihin?
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

202:ssa ei ole (eikä tule) ajotietokonetta.

Itsellä on myös kaupunkikulutus kohtalaisen suuri, ei tosin poikkea muista mainituista. Katti on puhdas (ei kuitenkaan "syväpuhdas"...). En oikein jaksa uskoa tuon vaikutukseen kulutuksen osalta, paitsi jos on aivan tukossa.

Vesku: Vakionopeuden säätimestä pitäisi löytyä teksti "LIM", jotta olisi nopeudenrajoitin.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tuossa kuvassa näkyy toi limitterillä varustettu vakionopeuden säädin. Säädin toimii yhtä loogisesti limitterinä, kuin vakkarikin. Eli ylöspäin suuremmaksi 10 km/h:n välein ja alas pienemmäksi 1 km/h:n välein. Täällä pääkaupunki seudulla tulee tota aika paljon käytettyäkin, sillä noita 30-40 km/h tutkamiinoja on aika taajaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Antti V kirjoitti:Tuossa kuvassa näkyy toi limitterillä varustettu vakionopeuden säädin. Säädin toimii yhtä loogisesti limitterinä, kuin vakkarikin. Eli ylöspäin suuremmaksi 10 km/h:n välein ja alas pienemmäksi 1 km/h:n välein. Täällä pääkaupunki seudulla tulee tota aika paljon käytettyäkin, sillä noita 30-40 km/h tutkamiinoja on aika taajaan.
Eipä ole tommosta toimintoa mun vakionopeuden säätimessä..
Kulutus vaihtelee 7 - 8.5 l / 100 kilsaa.. sekalaisessa ajossa, kaupunki ja motari.. :idea:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Ei mieletöntä vaikutusta mihinkään sillä putkijumpalla.. Vähän kevyemmin vetää mutta siin se.

Mihis lämpöön teillä nuo motit lämpenee? Aattelin sitä tuohon kulutukseen kun tuo ei kyllä yli 80 oo nyt milloinkaan.
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tuo mun C250 kuluttaa 7-7,5 sekalaisessa ja kelaa hetkessä 205 lasiin...kovin pitkää kiihdytystä en ole uskaltanut ottaa.
Kiihtyvyyttä en tiedä mutta esim uusi 2.0 bensaAvensis on ihan mopo tohon verrattuna...
Muuten vakio mutta Digituning Stage 2. :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin