C250td

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

C250td

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Siis, ois ehkä tarkoitus hankkia c250td farkku 96- tai 97-, automaatti, millaisia kokemuksia foorumilaisilla on kyseisestä ajopelistä, tekniikasta ja muutenki kaikki mielipiteet on tervetulleita.
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Uskoisin että haulla löytyy juttua lisää, mut mitä olen päässyt kaverin 250 td sedania ajamaan, niin tykkäsin kovasti. 150 heppaa riittää jo mukavasti liikuttamaan pikkukoria ja 5-v automaattiloota sopii mainiosti koneen jatkeeksi.

C 250tdt ilmastoinnilla on suht haluttu peli muuallakin, varaudu siihen että kelpo yksilöä ei välttämättä ihan helposti löydy.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Antti V
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla on ollut kaksi kappaletta noita, eka oli -96 sedan ja tämä nykyinen -99 farkku. Moottori on luonteeltaan täysin erilainen kuin nämä nykyiset CDI / TDI moottorit. Tämä 2,5 litrainen diesel on vielä esikammio tekniikalla, vaikka onkin moniventtiili moottori. Kone herää jossain 2000 r/min kohdalla, mutta toisaalta se vetää lähes 5000 r/min asti, kun näissä commonrail koneissa taas tehoalueet on n 1500-3500. Ajossa tuo moottori tuntuu "nöyremmältä", mutta kun taas vetoja riittää ylemmäs, niin ajokäytös on jotenkin "rauhallisempi"

Automaattilaatikko tuon ikäisessä voi olla kumpi tahansa, eli vanhempi 4-vaihteinen, tai uudempi 5-vaihteinen sähköohjattu. Tuota sähköohjattua on aina silloin tällöin yritetty parjata, sen huonon kestävyyden takia, mutta yleisesti siinä on ollut ongelmana lähinnä huollon puutteesta väsähtäneet sisäkalut. Jossain vaiheessa oli esim Vehon ohjeistus lähinnä sen kaltainen, ettei se tarvitse minkäänlaista huoltoa :shock: :shock: . No nyttemmin sekin ohje on muuttunut :wink: Mulla noi kummatkin ollut tolla sähkölodjulla ja ekassa oli ostettaessa lievä venttiilivika, joka korjattiin, eikä sen jälkeen ole ollut mitään muuta, kuin kovaa ajoa.

Ruosteelle nämä W/S202 koriset autot eivät ole niin persoja, kuin väykyt, vaikka mulla juuri toi farkku kävikin veholla hoidossa. Perustekniikka on kohtuu vahvaa, mitään oikein akilleen kantapäätä ei sinäänsä ole. No vesipumppu on ehkä sellainen, kestää noin 200 tkm +/- jotain, mutta orkkiksena se on muovi rattaalla ja se halkee mitään varottamatta. Korvaava pumppu on jo sitten metallisella pyörällä.

Auto on aikanaan ollut kohtuu arvokas ostaa (ainakin -98 ja -99 C250 TDT lähtöhinta ollut 349000 mk), joten pääasiassa myynnissä olevat on jälkituontia, mikä taas ei välttämättä ole niinkään paha asia. Näissä Saksasta tulleissa saattaa olla hyvinkin pikkuautn hinnan verran varusteita ruksattuna.

Olen kyllä vähän jäävi kertomaan oikeastaan mitään ko kulkineesta, sillä itse olen tykästynyt tuohon malliin ja moottoriin (sillä tuota viripotentiaaliakin löytyy ihan kummasti), mutta jos todellakin olet tuommoista hankkimassa, katso kunto tarkkaan, se vaan tuntuu olevan niin, ettei hyvä ja halpa ole synonyymejä. Mielummin ota se, mikä vaikuttaa käteen sopivalta, kuin se mikä on muutaman euron halvempi.

Toivottavasti löydät mieleises, tuolla myydään palstallakin on yksi, mikä sopisi kriteereihisi
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin