250 turbo dieselin piristys ?
edellä oleeseen keskusteluun liittyen EGR:ään, niin voinko omasta-97 e300 tdt 24v dieselistä poistaa tuon läpän ja tulpata linjat, vai tuleeko heti vikakoodi? autossa on maf anturi. On vaan 1.9 tdi vw:ssa ollut tu imusarja ihan hirveässä töhnässä. VW :n Egr:n tulppaus on ollut helppoa.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Tulppaat vain sen letkun, joka tulee imusarjan liitoskohdasta tulevalta kierrätysventtiililtä. Minulla oli siinä sellainen keltainen muovinen jatkopala, jonka laitoin umpeen.mk kirjoitti:edellä oleeseen keskusteluun liittyen EGR:ään, niin voinko omasta-97 e300 tdt 24v dieselistä poistaa tuon läpän ja tulpata linjat, vai tuleeko heti vikakoodi? autossa on maf anturi. On vaan 1.9 tdi vw:ssa ollut tu imusarja ihan hirveässä töhnässä. VW :n Egr:n tulppaus on ollut helppoa.
On ollut jo jonkin aikaa tulpattuna ei vikakoodeja. Alussa tuntui että puhtia olisi ollut vähemmän ja että laatikon toiminta muuttui hieman, mutta nyt siihenkin on jo tottunut...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mikäli siellä oli MAF niin se huomaa muuttuneesta ilmamäärästä, ettei kaikki ole aivan niin kuin pitäis olla, ja laittaa vikatilan...luulen.mk kirjoitti:Tulppasin linjan. Toimi vähän aikaa. Muutaman kilometrin jälkeen menee vikatilaan, eli tehot katoaa tyystin. Tulppa pois ja taas toimii...Olikos siellä joku egr asentotunnistin?
Ei tarvita mitään asentotunnistimia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei pitäisi MAF:n tuohon vielä reagoida. Ei mulla ainakaan vanhalla MAF:lla eikä muutamalla muulla uudella MAF:lla.veskola kirjoitti:Mikäli siellä oli MAF niin se huomaa muuttuneesta ilmamäärästä, ettei kaikki ole aivan niin kuin pitäis olla, ja laittaa vikatilan...luulen.mk kirjoitti:Tulppasin linjan. Toimi vähän aikaa. Muutaman kilometrin jälkeen menee vikatilaan, eli tehot katoaa tyystin. Tulppa pois ja taas toimii...Olikos siellä joku egr asentotunnistin?
Ei tarvita mitään asentotunnistimia.
Tulppasitko nyt varmasti oikean letkun. (tulee vaan mieleen ettet tulpannut ahtopaineen tunnistimen letkua joka tulee kans imusarjan alkupäästä)
Eli tulpattavassa letkussa on keskellä letkua keltainen jatkopala.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Löytyy maf anturi.Joo keltainen jatko on letkun välissä. Ihan satavarmasti egr venttiili, työkseni kun kaikenlaisia ventiilejä testailen/suunittelen...
Säädettävän "tehoboxin" laitoin. Merkkiä Alpin. Kaveriellekin olen hommanut. ihan toimivia olleet.
http://www.motortuning.de/
3 säätöpotikkaa. 6 johtoa tinasin eculle. Kyllä sen huomaa, mutta ei mitään merkittävää. Ahdot hieman veltaa, eli nousee nopeasti, avaa hukkaportin, jolloin meno hyytyy, sulkee porttia, jolloin taas alkaa kiihtymään. Pitää varmaan joku kuristin laittaa map anturin linjaan, vai olisiko ahtopaineen ohjausventiilii kankea?
Meni pakoputki poikki hidastetöyssyssä. Heti katin jälkeen. Hyvä syy laittaa kunnon putkisto. Eli 3 tuumainen lienee sopiva 300 hv varten.
Säädettävän "tehoboxin" laitoin. Merkkiä Alpin. Kaveriellekin olen hommanut. ihan toimivia olleet.
http://www.motortuning.de/
3 säätöpotikkaa. 6 johtoa tinasin eculle. Kyllä sen huomaa, mutta ei mitään merkittävää. Ahdot hieman veltaa, eli nousee nopeasti, avaa hukkaportin, jolloin meno hyytyy, sulkee porttia, jolloin taas alkaa kiihtymään. Pitää varmaan joku kuristin laittaa map anturin linjaan, vai olisiko ahtopaineen ohjausventiilii kankea?
Meni pakoputki poikki hidastetöyssyssä. Heti katin jälkeen. Hyvä syy laittaa kunnon putkisto. Eli 3 tuumainen lienee sopiva 300 hv varten.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
No kuten tuolla aiemmin sanoin, sytytyslanka paloi loppuun. Joten pikku päivitystä tapahtui.
Lähtökohtana oli saada toi OM605 heräämään kunnolla ja käytännön tehoa paremmaksi. Ajatuksena oli saada auto pysymään lähes orkkiksena ja kestävyydestä tinkimättä.
Reseptinä käytettiin omia käsiä, pitkää pinnaa , Hevosvoima.com:ia, Euro-steinlessiä ja Alt-controllia.
Ahtimeksi tuli Master Power 802312, joka kokonsa puolesta sopii erinomaisesti ahtaaseen alkuperäisen koloon. Pumppu pidettiin alkuperäisenä sähköisenä, jotta saisi kaikki muutkin laitteistot sopimaan keskenään (vaihdelaatikon, luistoneston, jne.). Kun ahdin svamppi ja putki oli tehty, tuli suunnaksi Leppävesi ja Alt-Controll Oy. Tuolla Mika Karala otti oikein kunnia-asiakseen tehdä autosta toimivan ja ennenkaikkea hakea optimi asetukset ko paketille.
Auton käytännön muutokset olivat todella huikeat, ahdin toimii kuten VNT-ahdin, eli vetoja on lähes heti kaasua painettaessa, ei kuole vaihteen vaihdossa ja vetoja riittää ylös asti. 90% väännöstä on käytössä alueella 2400-4600 ja sen todellakin huomaa. Mun autoni on yllättävän raskas, sillä auton omapaino ilman polttoainetta ja kuskia on 1640 kg ja ennen svamppia suoritusarvot olivat n 11,3 sek 0-100km/h ja Saksassa ajettuna 208 km/h (kylläkin optimi olosuhteissa), niin nyt eilen testattuna 0-100 km/h n 8,5 sek ja ohituskiihtyvyys ihan USKOMATON. Kun vauhtia oli n 80 km/h ja lapun lattiaan asetti oli täysi voima heti mukana, ei minkäänlaista viivettä.
Joten puheet Master Powerin ahtimista ja niiden laadusta sai ainakin mut vakuuttuneeksi, tietysti kestosta on vaikea tässävaiheessa puhua mitään, mutta erittäin luottavaisin mielin kohti uusia seikkailuja.
Lastuttamisista tuli mulla nyt todellakin täysin uusi käsitys. Olen joihinkin autoihin laittanut noita ns lisäpalikoita, OK ne toimivat ihan hienosti tietyillä kirroksilla, mutta kun auto säädetään penkissä ja sen säädön tekee henkilö joka siihen todella haluaa oman leimansa, on kyseessä aivan eri asia. Oli tossa eilis iltana todella upeata ajaa Jyväskylä-Turku n 350 km ja välillä pikkuisen nautiskella. Ei tullut mieleenkään pysähtyä kahville auton takia, mutta pikkuisen ennen Auraa ihmettelin, että miksi n 100 metriä edeessäni ollut auto alkoi hiljentää vauhtia ja sarvipäähän se siellä. Meinas olla käytettyä ruokaa turhankin kanssa ja samaan kasaan oli tulla perässä ajakin.
No summa summarum, eka erä otettu ja kokemuksesta todeten tuskin vika, olen auton käytökseen nyt todella tyytyväinen. Ja näille parille joita olen tyhmillä kyssäreillä ja ajatuksilla häirinnyt, niin tässä vaiheessa jo kiitos ja anteeksi. Joudutte vielä ehkäpä kuuntelee mua
Lähtökohtana oli saada toi OM605 heräämään kunnolla ja käytännön tehoa paremmaksi. Ajatuksena oli saada auto pysymään lähes orkkiksena ja kestävyydestä tinkimättä.
Reseptinä käytettiin omia käsiä, pitkää pinnaa , Hevosvoima.com:ia, Euro-steinlessiä ja Alt-controllia.
Ahtimeksi tuli Master Power 802312, joka kokonsa puolesta sopii erinomaisesti ahtaaseen alkuperäisen koloon. Pumppu pidettiin alkuperäisenä sähköisenä, jotta saisi kaikki muutkin laitteistot sopimaan keskenään (vaihdelaatikon, luistoneston, jne.). Kun ahdin svamppi ja putki oli tehty, tuli suunnaksi Leppävesi ja Alt-Controll Oy. Tuolla Mika Karala otti oikein kunnia-asiakseen tehdä autosta toimivan ja ennenkaikkea hakea optimi asetukset ko paketille.
Auton käytännön muutokset olivat todella huikeat, ahdin toimii kuten VNT-ahdin, eli vetoja on lähes heti kaasua painettaessa, ei kuole vaihteen vaihdossa ja vetoja riittää ylös asti. 90% väännöstä on käytössä alueella 2400-4600 ja sen todellakin huomaa. Mun autoni on yllättävän raskas, sillä auton omapaino ilman polttoainetta ja kuskia on 1640 kg ja ennen svamppia suoritusarvot olivat n 11,3 sek 0-100km/h ja Saksassa ajettuna 208 km/h (kylläkin optimi olosuhteissa), niin nyt eilen testattuna 0-100 km/h n 8,5 sek ja ohituskiihtyvyys ihan USKOMATON. Kun vauhtia oli n 80 km/h ja lapun lattiaan asetti oli täysi voima heti mukana, ei minkäänlaista viivettä.
Joten puheet Master Powerin ahtimista ja niiden laadusta sai ainakin mut vakuuttuneeksi, tietysti kestosta on vaikea tässävaiheessa puhua mitään, mutta erittäin luottavaisin mielin kohti uusia seikkailuja.
Lastuttamisista tuli mulla nyt todellakin täysin uusi käsitys. Olen joihinkin autoihin laittanut noita ns lisäpalikoita, OK ne toimivat ihan hienosti tietyillä kirroksilla, mutta kun auto säädetään penkissä ja sen säädön tekee henkilö joka siihen todella haluaa oman leimansa, on kyseessä aivan eri asia. Oli tossa eilis iltana todella upeata ajaa Jyväskylä-Turku n 350 km ja välillä pikkuisen nautiskella. Ei tullut mieleenkään pysähtyä kahville auton takia, mutta pikkuisen ennen Auraa ihmettelin, että miksi n 100 metriä edeessäni ollut auto alkoi hiljentää vauhtia ja sarvipäähän se siellä. Meinas olla käytettyä ruokaa turhankin kanssa ja samaan kasaan oli tulla perässä ajakin.
No summa summarum, eka erä otettu ja kokemuksesta todeten tuskin vika, olen auton käytökseen nyt todella tyytyväinen. Ja näille parille joita olen tyhmillä kyssäreillä ja ajatuksilla häirinnyt, niin tässä vaiheessa jo kiitos ja anteeksi. Joudutte vielä ehkäpä kuuntelee mua
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ihmeen painava laitos tuo c-mallin farkku tuolla tekniikalla. Mun auto painoi n. 90? kilosen kuskin (JP75) kanssa, tankki puolillaan 1420 kiloa vaakalla...Sedan ja 4-cyl cdi automaatti siis, ilmastoinnilla ja vetokoukulla.
Paljonkos tehoa löytyi....? Karalahan säätää aina penkissä autot. Tuottiko automaatti mitään ongelmia?
Paljonkos tehoa löytyi....? Karalahan säätää aina penkissä autot. Tuottiko automaatti mitään ongelmia?
Niinhän noi SuomiautotJP74 kirjoitti:Ihmeen painava laitos tuo c-mallin farkku tuolla tekniikalla. Mun auto painoi n. 90? kilosen kuskin (JP75) kanssa, tankki puolillaan 1420 kiloa vaakalla...Sedan ja 4-cyl cdi automaatti siis, ilmastoinnilla ja vetokoukulla.
No tossa mun autossa optiolistaan on vedetty lähinnä suora viiva, eikä oikein päällekkäisyyksiä ole raksittu pois. Mutta kuten sanoit, painavahan toi on, sillä mun vanha samalla tekniikalla painoi n 1500 kipparin kanssa.
En mä tiiä mitä sitä tuli, enhän mä osaa lukea niitä lappuja Joo ei mitään ongelmaa automaatin kanssa, vaihtaa kuin unelma, ei mitään luistoa ja vaihtokohta 100 kierrosta ylemmäksiJP74 kirjoitti:Paljonkos tehoa löytyi....? Karalahan säätää aina penkissä autot. Tuottiko automaatti mitään ongelmia?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No totta, niin piti. Auto oli ihan makoisa tuolla illan laskiessa. Mutta mistä ihmeen AUTOSTA sä hölisetMauri H. kirjoitti:No niin, tuollainenhan siitä pitikin tulla
Sitten kotimatkalla poikkeat täällä niin koeajetaan sitä ja miksei tuota huomenna päivitettävää talviautoanikin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
minkäs suuntainen on antilla kustannus puoli noin suunnillee (tonnillee)?
sähän olet melkein virittääs jo edellistä autoaskii...
sähän olet melkein virittääs jo edellistä autoaskii...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Voi voi.
Nyt pitää varmaan minunkin aloittaa sitten piritys projekti... Eihän se sovi että kakspuolikkaat alkaa hyppimään nenille
Jahka pidetään tuossa Antin kanssa pikku palaveri niin taitaa alkaa projektin suunnittelu...
Vihjeitä otetaan jo vastaan... Mikä se ois tuohon kolmisatkuun soppeli ahdin jos haetaan noin 300 konia... HX 35 on pyörinyt mielessä, oiskohan tuosta mihinkään ja löytyykö tuosta superi versiota?
Nyt pitää varmaan minunkin aloittaa sitten piritys projekti... Eihän se sovi että kakspuolikkaat alkaa hyppimään nenille
Jahka pidetään tuossa Antin kanssa pikku palaveri niin taitaa alkaa projektin suunnittelu...
Vihjeitä otetaan jo vastaan... Mikä se ois tuohon kolmisatkuun soppeli ahdin jos haetaan noin 300 konia... HX 35 on pyörinyt mielessä, oiskohan tuosta mihinkään ja löytyykö tuosta superi versiota?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
No joo, mähän sanoin mortti joskus, että pahaa pelkään, mitä ton nykyisen kanssa tulee olemaan, kun toi sun oli ainakin tosi makoisa, jo pikku piristyksillä.mortti kirjoitti:minkäs suuntainen on antilla kustannus puoli noin suunnillee (tonnillee)?
sähän olet melkein virittääs jo edellistä autoaskii...
Kustannuspuoli on pikkuisen siitä kiinni, miten paljon pystyy itte tekee, mutta kun noita ynnäilee, niin 2-3 k€ saa menee helposti, riippuen pikkuisen osista ja kuten me kaikki tiedetään, niin kattoa ei ole. Mullakin, vaikka yritin itse paljon tehdä, oli kaikki hitsaushommat(pakoputki) teetettävä muualla, kun sen kerran oli toimittava. Mutta kyllä siinä sitten taas lopputulos olikin sellainen, että kehtaa näyttää.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kulku oli lähinnä odottavalla kannalla, viimeinen sata kilsaa lähes kokoajan vikatilassaJyrki P kirjoitti:Minkäslainen vaikutus, jos ollenkaan, oli pelkällä ahtimen ym. vaihdolla? Eli millaista oli kulku Karalalle mennessä?
Eli pelkkä ahtimen vaihto ei tee juuri muuta kuin hallaa, sillä ohjelma ei toimi muun kuin orkkiksen kanssa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Syytä itseäs vaanpyhimys kirjoitti:Voi voi.
Nyt pitää varmaan minunkin aloittaa sitten piritys projekti... Eihän se sovi että kakspuolikkaat alkaa hyppimään nenille
Tota me ruvetaan pohdiskelee, kyllä se tästä vielä itkuksi muuttuupyhimys kirjoitti:Jahka pidetään tuossa Antin kanssa pikku palaveri niin taitaa alkaa projektin suunnittelu...
Vihjeitä otetaan jo vastaan... Mikä se ois tuohon kolmisatkuun soppeli ahdin jos haetaan noin 300 konia... HX 35 on pyörinyt mielessä, oiskohan tuosta mihinkään ja löytyykö tuosta superi versiota?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
.
Siitä vikatilojen paukkumisesta ei kannata olla millänsikään.
Sen ohjelman pyynnin ja toteutuneen ahtopaineen justeeraaminen kohdilleen näkyy olevan ohjelmoijalle suunnilleen yhtä vaikeaa, kun ranskanpullan syönti.
Itseasiassa.
Se tilanne, että vakio- ohjelma menee välillä vikatilaan, mutta kuitenkin jotenkin toimii, on jopa toivottavaa.
Sehän merkitsee, että ilman virtauksiin moottorin läpi on saatu jotain muutosta, lisäpotentiaalia aikaiseksi.
Joka taas on välttämätömyys, että jotain todellista muutosta kannattaa edes odotella.
Siis sen perinteisen ~20% lastun lisäksi.
Jos uusikin ahdin toimii jo heti täysin alkuperäisen kaltaisesti, niin tehonnostomielessä se on liian pieni.
Ja siinä mielessä mitätön.
Näitä muutostöitä ei vielä foorumilla juuri olekkaan, joissa suurin mahdollinen tehonnosto onkin jätetty toisarvoiseksi, tai oikeastaan huomioitta.
Vaan on valittu "sopivan" kokoinen ahdin, jolla sitten penellä ahtopaineella on selkeästi tyydytty pienempään max tehoon, mutta mahdollisimman laajaan käyttökelpoiseen kierroslukualueeseen ja käytännön käyttömukavuuteen.
Hyvä !
Toivottavasti herra Antilla sinni riittä valitulla tiellä.
Nyt pitäis varmaan laittaa porttikielto ahdin- ja tappikauppaan, muutamaksi vuodeksi.
"Parhaiden kavereiden" kommentit kyllä hiukan vierittää mielipidettä siihen suuntaan, ettei kauaa ole "rauha" maassa.
No, kilpavarustelu alkakoon, minä taidan olla vähän jäävi huomauttalemaan tästä nimenomaisesta aiheesta.
Ohjelmoinnista vielä hiukan.
Itsekkin arvostan suuresti juuri sitä, että moottori toimii muutoksien jälkeenkin täysin moitteetta myöskin arkiajossa niillä kaikkein pienimmilläkin kaasunpainalluksilla.
Vaikka max käyrät olisivat mitenkä raflaavat tahansa, mutta jokapäiväisesssä arkikäytössä olisi joku häiritsevä puute, vaikka sitä ei juuri toiset huomaisikkaan, niin kuitenkin se ajaa raivohulluuden partaalle.
Rullilla säätämisen etu onkin juuri siinä, että mikäli ohjelman muokkaaja haluaa ja osaa, niin moottorin käytös saadaan muokattua "kuin tehtaan paketista" kaikkiin nopeuksiin ja ajotilanteisiin.
Liiallisesta vääntömomentista johtuvat vaivat saadaan näkyviin/kuuluviin ja eliminoitua heti poikkeen.
Lopputulos on sitten sellainen, ettei koko ohjelmanmuokkausta joku vieras ajaja edes hoksaa olevankaan.
Siitä vikatilojen paukkumisesta ei kannata olla millänsikään.
Sen ohjelman pyynnin ja toteutuneen ahtopaineen justeeraaminen kohdilleen näkyy olevan ohjelmoijalle suunnilleen yhtä vaikeaa, kun ranskanpullan syönti.
Itseasiassa.
Se tilanne, että vakio- ohjelma menee välillä vikatilaan, mutta kuitenkin jotenkin toimii, on jopa toivottavaa.
Sehän merkitsee, että ilman virtauksiin moottorin läpi on saatu jotain muutosta, lisäpotentiaalia aikaiseksi.
Joka taas on välttämätömyys, että jotain todellista muutosta kannattaa edes odotella.
Siis sen perinteisen ~20% lastun lisäksi.
Jos uusikin ahdin toimii jo heti täysin alkuperäisen kaltaisesti, niin tehonnostomielessä se on liian pieni.
Ja siinä mielessä mitätön.
Näitä muutostöitä ei vielä foorumilla juuri olekkaan, joissa suurin mahdollinen tehonnosto onkin jätetty toisarvoiseksi, tai oikeastaan huomioitta.
Vaan on valittu "sopivan" kokoinen ahdin, jolla sitten penellä ahtopaineella on selkeästi tyydytty pienempään max tehoon, mutta mahdollisimman laajaan käyttökelpoiseen kierroslukualueeseen ja käytännön käyttömukavuuteen.
Hyvä !
Toivottavasti herra Antilla sinni riittä valitulla tiellä.
Nyt pitäis varmaan laittaa porttikielto ahdin- ja tappikauppaan, muutamaksi vuodeksi.
"Parhaiden kavereiden" kommentit kyllä hiukan vierittää mielipidettä siihen suuntaan, ettei kauaa ole "rauha" maassa.
No, kilpavarustelu alkakoon, minä taidan olla vähän jäävi huomauttalemaan tästä nimenomaisesta aiheesta.
Ohjelmoinnista vielä hiukan.
Itsekkin arvostan suuresti juuri sitä, että moottori toimii muutoksien jälkeenkin täysin moitteetta myöskin arkiajossa niillä kaikkein pienimmilläkin kaasunpainalluksilla.
Vaikka max käyrät olisivat mitenkä raflaavat tahansa, mutta jokapäiväisesssä arkikäytössä olisi joku häiritsevä puute, vaikka sitä ei juuri toiset huomaisikkaan, niin kuitenkin se ajaa raivohulluuden partaalle.
Rullilla säätämisen etu onkin juuri siinä, että mikäli ohjelman muokkaaja haluaa ja osaa, niin moottorin käytös saadaan muokattua "kuin tehtaan paketista" kaikkiin nopeuksiin ja ajotilanteisiin.
Liiallisesta vääntömomentista johtuvat vaivat saadaan näkyviin/kuuluviin ja eliminoitua heti poikkeen.
Lopputulos on sitten sellainen, ettei koko ohjelmanmuokkausta joku vieras ajaja edes hoksaa olevankaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Juu toimii, pientä hienosäätöä/viimeistelyä vielä.mk kirjoitti:Hyvää, että homma toimii! Pitää sit vaan itsekin mennä karalalle, kun vaan saisi turbon hommattua. 3 tuuman putken sain jo väänneltyä. Katti tyhjättiin. Ahdot
herää kyllä nopeammin.
Suositeltavia turbopajoja tampereen seudulla Lempäälän laatudieselin lisäksi?
Mun on pakko ainakin todeta, että toi www.hevosvoima.com ja Anton Murola oli erinomainen paikka asioida, joten voin suositella ja eikös se siinä kohtuu matkan päässä Tamperetta ole.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
250td piristys?
Yhteistyökumppanien sanoja lainatakseni: Vain taivas on rajana!
itselläni samanmoinen projekti menossa aloitimme isommasta ja paremmasta välijäähystä jonka jälkeen ahtimen vaihto eli gt20:nen pois ja holset h1 modifield ahdin tilalle sitten mynämäkeen 7mm:sten tappien perässä josta leppävedelle Karalan ohjelmoitavaksi. eli suotta tehdä uudesta vanhaa ja vaihtaa mekaanista pumppua sähköisen tilalle
tehoja kyseisestä autosta saadaan noin 350-400 tosin auton alkuperäinen
putki on myös vaihdettava tehojen ylittäessä 280hv ja muistutan vielä että
kunnossa oleva alkuperäis kytkin kestää sinne 250-280 jonka jälkeen luistaa. olemme
turtuneet käyttämään sprintterin kaksimassakytkintä se on jäykkä asetelma ja kestää erinomaisesti isompiakin tehoja.
itselläni samanmoinen projekti menossa aloitimme isommasta ja paremmasta välijäähystä jonka jälkeen ahtimen vaihto eli gt20:nen pois ja holset h1 modifield ahdin tilalle sitten mynämäkeen 7mm:sten tappien perässä josta leppävedelle Karalan ohjelmoitavaksi. eli suotta tehdä uudesta vanhaa ja vaihtaa mekaanista pumppua sähköisen tilalle
tehoja kyseisestä autosta saadaan noin 350-400 tosin auton alkuperäinen
putki on myös vaihdettava tehojen ylittäessä 280hv ja muistutan vielä että
kunnossa oleva alkuperäis kytkin kestää sinne 250-280 jonka jälkeen luistaa. olemme
turtuneet käyttämään sprintterin kaksimassakytkintä se on jäykkä asetelma ja kestää erinomaisesti isompiakin tehoja.
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Onko jollain heittää arviota kuinka paljon nopeammin c 250 TD kiihtyy 0-100 km/h lastulla. Eli jos lastu tuo noin 180 hv ja 330 nm. Vakio peli taitaa mennä vähän reilu 10s.
Mites tekniikka, kestääkö?
Omassa autossa on 4 vaihteinen automaatti. Kestääkö laatikko lisääntyneen väännön vai rupeaako luistamaan?
Mites tekniikka, kestääkö?
Omassa autossa on 4 vaihteinen automaatti. Kestääkö laatikko lisääntyneen väännön vai rupeaako luistamaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Tuo Laatu-diesel ( LDS racing turbo ) sijaitsee kylläkin kangasalla, lempäälässä on ainakin Helenius joka kylläkin korjaa mersuja.mk kirjoitti:Hyvää, että homma toimii! Pitää sit vaan itsekin mennä karalalle, kun vaan saisi turbon hommattua. 3 tuuman putken sain jo väänneltyä. Katti tyhjättiin. Ahdot
herää kyllä nopeammin.
Suositeltavia turbopajoja tampereen seudulla Lempäälän laatudieselin lisäksi?
Eikö kenelläkään ole heittää arviota tai tietoa siitä paljon tuo aika paranee 0-100km/h lastuttamisen jälkeen?
Eniten kaipaisin tehoja/vääntöä noille alakierroksille, mutta ei taida lastu paljon tuonne apuja antaa. Ilmeisest monilla muillakin tuo sama asia päätä puristaa, mitä noita kirjotuksia luin.
Eniten kaipaisin tehoja/vääntöä noille alakierroksille, mutta ei taida lastu paljon tuonne apuja antaa. Ilmeisest monilla muillakin tuo sama asia päätä puristaa, mitä noita kirjotuksia luin.
yleisesti on n 2 sek lähtenyt pois 0-100 ajassa, mitä nyt olen dieselitä lastutellut.
tähän aikaisempaan keskusteluun liittyen, niin karalasa on käyty, isompi ahdin(holset h1, 58 pako,12cm^2) ja iso cooleri paikoillaan, pumppu vakio, vakiopakosarja, 3" putki.
ahdot 1 bar, vääntö 400 Nm(3900), teho 191 kw.(4300)
kustannukset yht. n 2000e(käyetty ahdin, asennukset itse tehty)
Nyt on toinen turbo odottamassa asennusta, edellinen kun ei ahda alle 3000 rpm. 1 bar tuli vasta 3800 kohdalla.
mit. td05-18, 8 cm^2 , pitäis herätä, ja riittää samoihin tehoihin. Saas nähdä..
tähän aikaisempaan keskusteluun liittyen, niin karalasa on käyty, isompi ahdin(holset h1, 58 pako,12cm^2) ja iso cooleri paikoillaan, pumppu vakio, vakiopakosarja, 3" putki.
ahdot 1 bar, vääntö 400 Nm(3900), teho 191 kw.(4300)
kustannukset yht. n 2000e(käyetty ahdin, asennukset itse tehty)
Nyt on toinen turbo odottamassa asennusta, edellinen kun ei ahda alle 3000 rpm. 1 bar tuli vasta 3800 kohdalla.
mit. td05-18, 8 cm^2 , pitäis herätä, ja riittää samoihin tehoihin. Saas nähdä..
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Mitähän tuo C 250 TD:een tekniikka kestää tehoja?
Missä teholukemissa rupeaa koneen paikat antautumaan vai tuleeko voimansiirrossa ensin se heikko paikka. Esim automaattin luisto, perä leviää?
Siis ajatuksena vaihtaa ahdin, pakoputkisto ja pumpu säätöön.
Vai jättääkö suosiolla haaveet ton koneen suhteen.
Missä teholukemissa rupeaa koneen paikat antautumaan vai tuleeko voimansiirrossa ensin se heikko paikka. Esim automaattin luisto, perä leviää?
Siis ajatuksena vaihtaa ahdin, pakoputkisto ja pumpu säätöön.
Vai jättääkö suosiolla haaveet ton koneen suhteen.