
Vaikka autoja olen pidellyt neljättätoista vuotta, ei nakki ole vielä tähän mennessä viuhahtanut omalle kohdalle.
Kyselisinkin neuvoja arvoisalta raadilta, miten hommasta selviytyisi mahdollisimman ehjin nahoin.
Teoriassa homma on ilmeisesti varsin yksinkertaista, pohjapultti irti, odotellaan että öljyt valuvat pois, pultti takaisin, suodatin uusiksi ja uudet öljyt sisään. Sitten tarkastetaan että öljytikun merkintöjen puolivälissä (about) sojottaa musta raina. Öljyä menee vissiin siinä kanisterillinen (?)
Mielessä kuitenkin kummittelee öljyjä aikaisemmin vaihtaneen ammattihenkilön kommentti, että mersussa pitäisi muistaa vielä joku "jippo" öljyjä vaihdettaessa. Muistini mukaan se saattoi liittyä jotenkin öljysuodattimeen.
Tässä samassa yhteydessä utelisin kakssatasen 124-koppaisen diisselin vm 1989 öljypohjan pultin tuumakokoa, että säästyisi taas yhdeltä ryömimiseltä.
Tarkoitus olisi vaihtaa samalla ilmasuodatin. Se on vissiin tyyliä vanhaa pois ja uutta tilalle...
Kysymystä kysymyksen perään. Jos joku ennättäisi vastata johonkin
