peteracing kirjoitti:tässä ois nyt 2 tapausta ystäväpiirissä ja näihin ei oo paikalliset asentajat saanu vastausta annettua ,joten josko täältä sais apua.
tapaus 1:
sprinter ..mallia en muista mut vm.96 ja 290 turbodiisselillä..
-lähtee kylmänä tosi huonosti käyntiin.. n.30 sek. sahaus
-veto loppu yhtäkkiä ja taas välillä toimi... tää on ny loppunu hetkeksi ku olivat huollossa puhdistaneet jonku magneettiventtiilin..
-sillon ku toimii vetää tosihyvin
-mittari ei löydä vikaa
tapaus 2:
w210 290td -97
- välillä toimii moitteettomasti ja yhtäkkiä veto loppuu... syttyy jotain tekstiä siihe näyttöön.. ebc??? tai jotain! vikatila?? auto on tehny tätä jo vuoden... joskus pelaa viikkojakin ettei mitään ja sit saattaa temppuilla monta kertaa päivässä.
kuka nää sais kuntoon? neuvoja?
kiitos jo etukäteen..
Testeri ei tunne mekaanista vikaa, vain sähköiset.
Mulla oli samat viat molemmissa 290 :ssä ja vika korjautuu kätevästi vaikka bussipysäkillä. Siinä ilmansuodattimen kotelossa on 2 magneetti venttiiliä. Niissä on vika, joko
- hukkaportin venttiili on rikki ja hukka portti on aina auki.
-pakokaasunkierrätyksen venttiili rikki, vuotaa alipaineet ja hukkaportille ei jää "voimaa" joten aina auki.
Kun vika on päällä niin vetäkää vaikka nippusiteellä hukka portti kiinni ja testille.
Itse olen tulpannut molemmista sen pakokaasun kierrätyksen venttiilille tulevan alipaine haaran 5mm pultilla ( purkin keskellä oleva putki), ja nuo kuvaamasi viat ovat korjautunee sillä.
Eli vika on alipaine vuoto, kuten mersuissa on tapana.
Ps. Testeri sanoi että kaikki on kunnossa.