290:set temppuilee...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

290:set temppuilee...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

tässä ois nyt 2 tapausta ystäväpiirissä ja näihin ei oo paikalliset asentajat saanu vastausta annettua ,joten josko täältä sais apua. :D

tapaus 1:
sprinter ..mallia en muista mut vm.96 ja 290 turbodiisselillä..
-lähtee kylmänä tosi huonosti käyntiin.. n.30 sek. sahaus
-veto loppu yhtäkkiä ja taas välillä toimi... tää on ny loppunu hetkeksi ku olivat huollossa puhdistaneet jonku magneettiventtiilin..
-sillon ku toimii vetää tosihyvin
-mittari ei löydä vikaa

tapaus 2:
w210 290td -97
- välillä toimii moitteettomasti ja yhtäkkiä veto loppuu... syttyy jotain tekstiä siihe näyttöön.. ebc??? tai jotain! vikatila?? auto on tehny tätä jo vuoden... joskus pelaa viikkojakin ettei mitään ja sit saattaa temppuilla monta kertaa päivässä.

kuka nää sais kuntoon? neuvoja?
kiitos jo etukäteen..
power is nothing without control...
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: 290:set temppuilee...

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

no nää kummatki on käyny testerissä eikä vikaa löydy... väyryseen olivat meinanneet ett jotku jouset ois pumpusta poikki! en oikeen usko että ne jouset voi olla välillä kunnossa ja sit taas 2 viikon päästä poikki ja päin vastoin. :? imusarjakaan tuskin tukkiutuu aina välillä..ja jos ajonesto on päällä ni ei kai sillä ajaa voi??
power is nothing without control...
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

oireilut

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mites onko tankki ollu miten tyhjän puolella kun on oireillu.
Niin ja ilma vuotoa tarjoisin tohon kulmä sahaukseen, toki
välillä isömpi ilmakupla pumpussa saa 290padan vikatilaan, joka poistuu taas uudelleen startatessa.

Terveisin Jamppa
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

polttoaineen määrällä ei vaikutusta ainakaan väyrysessä... mutta kylmällä ilmalla herkemmin koirii
power is nothing without control...
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

ilmaa p-aine linjassa tai tukos kummittelee.
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

peteracing kirjoitti:polttoaineen määrällä ei vaikutusta ainakaan väyrysessä... mutta kylmällä ilmalla herkemmin koirii
Voisiko olla vettä väärässä paikassa eli polttoainejärjestelmässä ?
Kylmällä jäätyy kunnes kone lämpiää ja jäähelmi sulaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: 290:set temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Timo J »

peteracing kirjoitti:tässä ois nyt 2 tapausta ystäväpiirissä ja näihin ei oo paikalliset asentajat saanu vastausta annettua ,joten josko täältä sais apua. :D

tapaus 1:
sprinter ..mallia en muista mut vm.96 ja 290 turbodiisselillä..
-lähtee kylmänä tosi huonosti käyntiin.. n.30 sek. sahaus
-veto loppu yhtäkkiä ja taas välillä toimi... tää on ny loppunu hetkeksi ku olivat huollossa puhdistaneet jonku magneettiventtiilin..
-sillon ku toimii vetää tosihyvin
-mittari ei löydä vikaa

tapaus 2:
w210 290td -97
- välillä toimii moitteettomasti ja yhtäkkiä veto loppuu... syttyy jotain tekstiä siihe näyttöön.. ebc??? tai jotain! vikatila?? auto on tehny tätä jo vuoden... joskus pelaa viikkojakin ettei mitään ja sit saattaa temppuilla monta kertaa päivässä.

kuka nää sais kuntoon? neuvoja?
kiitos jo etukäteen..
Testeri ei tunne mekaanista vikaa, vain sähköiset.
Mulla oli samat viat molemmissa 290 :ssä ja vika korjautuu kätevästi vaikka bussipysäkillä. Siinä ilmansuodattimen kotelossa on 2 magneetti venttiiliä. Niissä on vika, joko
- hukkaportin venttiili on rikki ja hukka portti on aina auki.
-pakokaasunkierrätyksen venttiili rikki, vuotaa alipaineet ja hukkaportille ei jää "voimaa" joten aina auki.

Kun vika on päällä niin vetäkää vaikka nippusiteellä hukka portti kiinni ja testille.

Itse olen tulpannut molemmista sen pakokaasun kierrätyksen venttiilille tulevan alipaine haaran 5mm pultilla ( purkin keskellä oleva putki), ja nuo kuvaamasi viat ovat korjautunee sillä.

Eli vika on alipaine vuoto, kuten mersuissa on tapana.

Ps. Testeri sanoi että kaikki on kunnossa.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

ok...pitääpä kokeilla! nuo jäätymiset voi varmaanki unohtaa ku oli sama homma kesällä...
power is nothing without control...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ohho! menny tällanen topicci ihan ohi :D Kaverilla sprintterissä oli juuri samanlainen vika kuin "Peteracingin" kuvailemassa rintterissä. Vika korjaantui pumpun 2000e remontilla... Ja taas toimii... Oli korjaajan mielestä kulunut lähes pilalle. Vaikka mittarissa oli vain 400tuhatta suomi kilometriä.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Samaa minäkin ihmettelin, ei sen 400 tonnissa pitäs vielä loppua.

Täällä päin on tuplasti ajettuja pumppuja vielä elämänsä parhaassa ruiskuttelu kunnossa.

Tietysti venäläisellä dieselillä sen saa loppumaan ennenaikojaan.

Toisaalla kiisteltiin 2t-öljyn käytöstä ja sen vaikutuksista, itse ainakin käytän lähes joka tankkauksella 2t-öljyä tai x1r-dsl lisäainetta, justiinsa pumppu ja suutin vikojen lykkäämiseksi kauemmas. Saa nähä onko tuosta hyötyä...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

PaHa kirjoitti:290:sessä kulunut pumppu loppuun!?

Tarkoitit varmaan 220:sen pumppu remontteja johon pumppuremontti maksaa tuon noin 2tonnia?
Ei vaan juurikin 290 OM602:sen sähköinen jakaja pumppu. ei sprinttereissä ole 220 koneita. :wink:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mulla olis ylimääraisenä vm 95 sprintterin pumppu ja ahdin ajettu 220tkm
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin