190 E aivasti startatessa, eikä enää käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

190 E aivasti startatessa, eikä enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Eli näin kävi,että meinasin täräyttää aina niin luotettavasti pelanneen tenavatähden käynttiin kotopihassa,mutta toisin kävi :cry:

Samalla hetkellä kun kone tuli ekan puristuksen kohtaan,ni aivasti aivan perkeleesti takasin,ja sen jälkeen ei luvannukkaan käynnistyä,hetken odottelun jälkeen rupes joka startilla vähän hörähtelemään,mutta ei jää käyntiin,vaan käy maks.n.2sekuntia ja sammuu,heti uutta starttia perään,ni taas käy sen pari sek.jne.

Eli nyt ehdotuksia missä vika,ja auto on siis vm.91 1,8E,voisko olla sytkäyksikkö tullu tiensä päähän???

JA TÄMÄ TARTTIS SAADA KUNTOON ÄKKIÄ!!!!,AUTTAKAA!!!!
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

oiskos yskästessä irronnu määränjakjan alta se tyhjäkäynti säätimelle menevä letku,semmosta peukalon vahvusta torvee,käsi sinne alle vaan ja koplaamaan :wink: jaah vai lieneekö semmosta noin uudessa :roll:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: 190 E AIVASTI STARTATESSA,EIKÄ ENÄÄ KÄYNNISTY

Viesti Kirjoittaja kleitos »

jublomb kirjoitti:Eli näin kävi,että meinasin täräyttää aina niin luotettavasti pelanneen tenavatähden käynttiin kotopihassa,mutta toisin kävi :cry:

Samalla hetkellä kun kone tuli ekan puristuksen kohtaan,ni aivasti aivan perkeleesti takasin,ja sen jälkeen ei luvannukkaan käynnistyä,hetken odottelun jälkeen rupes joka startilla vähän hörähtelemään,mutta ei jää käyntiin,vaan käy maks.n.2sekuntia ja sammuu,heti uutta starttia perään,ni taas käy sen pari sek.jne.

Eli nyt ehdotuksia missä vika,ja auto on siis vm.91 1,8E,voisko olla sytkäyksikkö tullu tiensä päähän???

JA TÄMÄ TARTTIS SAADA KUNTOON ÄKKIÄ!!!!,AUTTAKAA!!!!
8) Terve! Onko jakajankansi/ pyörijä priima kunnossa? Ellei niin pienikin halkeama ja kosteana aivastelee ja potkii takaisin :roll:
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Täytyypä tarkistaa noi jutut,nii ja sen verran vielä lisäystä faktoihin,että kone oli siis semmonen "kusenkuuma",kun tää tapahtu,eli seissy ajon jälkeen ehkä n. tunnin verran.

Lisää vaan ehdotuksia heti kun tulee mieleen,ja kiitos jo vastaneille,ja niille jotka vielä ehkä vastaavat tähän aiheeseen.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

No tutkinut jo yhtään edellä mainituista? Eli virranjakaja kokonaisuudessaan yms..

Tuli tässä vaan mieleen että kaverilla meni kerran tollasessa yskäsyssä, tosin sammutuksessa että hyppäs ketju etiä päin. Tämä muistaakseni Ford v8.. Mutta toivottavasti nyt ei tollasta..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

naftale_n kirjoitti:No tutkinut jo yhtään edellä mainituista? Eli virranjakaja kokonaisuudessaan yms..

Tuli tässä vaan mieleen että kaverilla meni kerran tollasessa yskäsyssä, tosin sammutuksessa että hyppäs ketju etiä päin. Tämä muistaakseni Ford v8.. Mutta toivottavasti nyt ei tollasta..
Älähän maalaile :twisted: seinille,vaikka myönnettäköön,että kyllä se ittelläki mielessä kävi,mut toisaalta ketju on vasta n.20tkm ajettu,että ei sen pitäis :?

Ja vasta aamulla pääsen tutkimaan näitä vaihtoehtoja.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Pietu71 kirjoitti:oiskos yskästessä irronnu määränjakjan alta se tyhjäkäynti säätimelle menevä letku,semmosta peukalon vahvusta torvee,käsi sinne alle vaan ja koplaamaan :wink: jaah vai lieneekö semmosta noin uudessa :roll:
Tässä on vika :wink: :wink:
RED POWER IHC DT-358
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: 190 E AIVASTI STARTATESSA,EIKÄ ENÄÄ KÄYNNISTY

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jublomb kirjoitti:Eli näin kävi,että meinasin täräyttää aina niin luotettavasti pelanneen tenavatähden käynttiin kotopihassa,mutta toisin kävi :cry:

Samalla hetkellä kun kone tuli ekan puristuksen kohtaan,ni aivasti aivan perkeleesti takasin,ja sen jälkeen ei luvannukkaan käynnistyä,hetken odottelun jälkeen rupes joka startilla vähän hörähtelemään,mutta ei jää käyntiin,vaan käy maks.n.2sekuntia ja sammuu,heti uutta starttia perään,ni taas käy sen pari sek.jne.

Eli nyt ehdotuksia missä vika,ja auto on siis vm.91 1,8E,voisko olla sytkäyksikkö tullu tiensä päähän???

JA TÄMÄ TARTTIS SAADA KUNTOON ÄKKIÄ!!!!,AUTTAKAA!!!!
Tuleeko polttoainetta? Tarkista pumppu (että se pyörii ) ja sen rele (tinaukset tyyppivikana), löytyy haulla. Katso myös se ECU:n ylivirtasuojamokkulan sulake (löytyy myös haulla)

Pamahtiko se niinkuin kunnolla siellä imupuolella siis? Tarkista että ilmamäärämittarin lautanen on pysynyt suorana. Kerran säätelin jotain ja startissa imusarjassa oleva bensa posahti ja se kyllä pamautti läppiä jonkinverran. Niin onhan siellä tietysti alempana toinenkin laatanen.

Mutta katsele ensin että tulee varmasti bensaa ja kipinää.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

aivastaessa voi määrän säätimen läppä iskeytyä kartioon ja jää siihen jumiin
280e koneessa itellä kävi niin
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Nonii,nyt on saatu pelit soimaan taas,ja vika oli todellakin se mitä Pietu71 ja Dieselpower ehdotti,yks letku sieltä oli irti,ei muuta,onneks 8)

Eli isot kiitokset vielä kaikille jotka otitte osaa suruun :D :D :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mul oli sama vika, mutta lisäksi virranjakajan kansi ja pyörijä oli loppu. Samalla katosi noi mun käyntihäiriöt, tosin tyhjäkäynti on varsin matala nyt, mutta kuitenkin on olemassa, siinä 600-700rpm.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Narski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 04.10.2004 16:47
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Narski »

mikähän voisi olla syy tuon letkun irtoamiseen? Itellä alkaa jo irtoileen turhan usein! Voiskohan sytytyspuolen osilla (tulpan/puolan johdot,virranjakajan kansi, pyörijä) olla jotain vaikutusta asiaan? nii ja autohan on tuo 230 E...
W124 230 E
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Narski kirjoitti:mikähän voisi olla syy tuon letkun irtoamiseen? Itellä alkaa jo irtoileen turhan usein! Voiskohan sytytyspuolen osilla (tulpan/puolan johdot,virranjakajan kansi, pyörijä) olla jotain vaikutusta asiaan? nii ja autohan on tuo 230 E...
Jos se vaan on letku vanhuuttaan kovettunut?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

sytkävialta ainaki kuulostaa. itellä kans tupsi pöhölönä vaan ku olin vahingossa konetta kasatessa laittanu ajotuksen perseelleen. anto kolmoselle kipinää ku ois pitäny ykkös mukille antaa. :lol:
leinra33
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 14.01.2005 19:42
Paikkakunta: Parkano

190e aivastistartatessa eikä enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja leinra33 »

3ooe 4 matic teki just samat temput jos vika vain selviää kiitti tiedosta ,ei hetikää viittis hinata kalliiseen huoltokorjaamoon. pitkään startatessa yskii imupuolelle ja kohta taas pakoputkeen ti8edoista erittäin kiitollinen .ps mersua en vaihda
Vastaa Viestiin