Voit Heavy nukkua yösi rauhassa, et nimittäin ole ainoa! Kuljin muutama vuosi sitten pari kuukautta Kauhavalla duunissa. Ihmeteltiin samaa kylttiä kavereiden kanssa. Että Homopalvelu ja vielä suoraselkäisyydestään tunnetulla Pohjanmaalla!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Pyydän kovasti anteeksi aikaansaamaani asiatonta sivujuonnetta keskustelussa. Kantanen on erittäin hyvä firma, vaikka kutsumanimens välillä herättääkin kummastusta.
Mutta asiaan! Bongattu viikko-puoltoista takaperin stadiilaisittain sanoen "sairaan siisti" valkoinen W114 jyväskylän Starkin pihassa. Käsittämättömän hyvään kuntoon laitettu, kuin pakasta vedetty. Lisävarustuksena etuovien alakulmissa metkat rosterisuojat.
Tänään Saarijärvellä hyvämaalinen ja ryhdikäs W115 2. sarjan diesel. Vihreä, vanha äijä puikoissa..
SInäkin olet varmaan vihreä syystä tai toisesta, kun en tullut hälyyttäneeksi sinua paikalle kun käytiin kääntymässä Kalmanraudalla Jyväskylässä reilu viikko sitten.
Hmm... Heilutteliko se puolueen jäsenkirjaa vai mistä tiedät että äijä oli vihreä?
Saul kirjoitti:SInäkin olet varmaan vihreä syystä tai toisesta, kun en tullut hälyyttäneeksi sinua paikalle kun käytiin kääntymässä Kalmanraudalla Jyväskylässä reilu viikko sitten.
Tulehan pyörähtämään kaupungissa niin mennään ajamaan Kaivopuisto ympäri? Tai vaikka perjantaina kruisingiin?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Daaz kirjoitti:Tulehan pyörähtämään kaupungissa niin mennään ajamaan Kaivopuisto ympäri? Tai vaikka perjantaina kruisingiin?
Muuten kyllä sopisi mainiosti, mutta se raatovaunu on taas viety syvien metsien autonsäilytyskeskukseen pois kateellisten kaupunkilaisten silmistä. Eikä sillä missään vaiheessa Jyväskylää lähempänä Helsinkiä tullut tänä kesänä käytyäkään.
Tänään tapahtui mersumiesurani huvittavin pystäribongaus; ajelin parin kaverin kanssa Jyväskylän mkl:n Ruokkeen/Kintauden suunnalla vaihdelaatikko/moottoritestauskierroksella toistaiseksi (muutos)katsastamattomalla pystärilläni. Eiköhän autiolla syrjätiellä pärähdä risteyksessä auto vastaan! Musta pystäri! Vähän rojektin näköinen, hitsausasioita näkyvissä ja maalia vailla.
Pitihän sitä juttelemaan jäädä, oli hupaisa tapaus, virret sieltä raikasi radiosta. Rapiat viiskymppisellä herralla oli dieselistä tehty bensa, minulla päinvastoin. En kehdannut kysyä että "onkos katsastettu?"
Tampereella kun lähdetään ajamaan Poriin päin sen uuden risteyshässäkän jälkeen oli pienteollisuusalueella valkoinen pystäri-coupe pihalla parkissa. Näkyi siis siihen tielle no. 11.
OT: Pirusti oli Porissa noita W124 coupe mersuja muuten, vähän joka kadunkulmassa tuli sellainen vastaan . Ens viikolla pitäisi käydä taas siel päin...
Tien nro 88 varressa Vihannista Pulkkilaan päin oikealla puolellla punaisen teollisuushallin kulman takaa pilkisti viinin/tummanpunaisen pystärin lisävalotettu keula. Olipas pitkä lause, huh.
Ja taas OT: kesällä kun illallistimme Seinäjoella kisamatkalla niin silmään pisti se että melkein jokaisessa iltarinkiä pyörittävässä mersussa oli _todella_isot_vanteet. Olikohan se väsyneen matkajoukon silmien tekemät tepposet vaiko aivan oikea havainto .
Punainen (ehkä Signalrot) pystäricoupe ajeli tänään Länsiväylää maalle päin ja veti Espoonlahden rampista ylös. Komea ja harvinainen näky. Autoa seurasi uudempikorinen CLK, liekö ollut cruisingit kyseessä.
Seinäjoen raviradan pihassa oli sunnuntaina 1.10 noin klo 13.00 valkoinen pystäri.
Ohiajettuna näytti ihan perus siistiltä yksilöltä. Kuskia ei paikalla näkynyt sillähetkellä
Jos vaan ensi viikolla kerkiän niin käyn katsomassa kun olen siellä päin: http://www.autoscout24.de/home/index/de ... etail_bild
Kuulemma siisti, käyttökunnossa, mutta museokuntoon kaipaa maalin, sekä pohjaa on kuulemma hitsattava. Teknisesti toimiva, seisoo omistajansa autotallissa ja kuulemma voi lähteä ajamaan suoraan vaikka satamaan...noh, katsotaan...
pystyvalo kirjoitti:Vaasassa asemakadun varressa pitää majaa pitkäakselivälinen, matalakattoinen ja valkoinen "farmari"-w115 pystäri.
Mikähän tuollaisella on ollut alkuperäinen käyttötarkoitus?
Yleensä ambulanssit ovat korkeita ja valkoisia
ja hautausautot matalia ja mustia
70-luvulla valmistettiin eri koripajoilla (ainakin Saksassa ja Englannissa) farmarimuunnoksia W115 lang -malleista, jossain lähteissä noita kummajaisia on kutsuttu nimellä "airport-taxi". Lieneekö siksi että mukaan mahtuu paljon matkustajia ja myös matkatavaroita. Monissa tällaisissa on vielä katolle laitettu jykevä taakkateline että mahtuu lisää tavaraa. Voipii olla että on joskus ollut kantokyky tiukoilla...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
pystyvalo kirjoitti:Vaasassa asemakadun varressa pitää majaa pitkäakselivälinen, matalakattoinen ja valkoinen "farmari"-w115 pystäri.
Mikähän tuollaisella on ollut alkuperäinen käyttötarkoitus?
Yleensä ambulanssit ovat korkeita ja valkoisia
ja hautausautot matalia ja mustia
70-luvulla valmistettiin eri koripajoilla (ainakin Saksassa ja Englannissa) farmarimuunnoksia W115 lang -malleista, jossain lähteissä noita kummajaisia on kutsuttu nimellä "airport-taxi". Lieneekö siksi että mukaan mahtuu paljon matkustajia ja myös matkatavaroita. Monissa tällaisissa on vielä katolle laitettu jykevä taakkateline että mahtuu lisää tavaraa. Voipii olla että on joskus ollut kantokyky tiukoilla...
Tehtiinhän niitä farmareita ihan normisedaneistakin.
Tuosta bongauksesta arvelisin, että se on suurella todennäköisyydellä Kokkolalaisen Spendexin ambulanssista aikanaan tekemä ruumisauto, joka on sitten myöhemmin maalattu. Valkoinenkin on kyllä lakisääteisesti sallittu, vaikkakin Suomessa harvinainen ruumisauton väri. Jos auto on poistettu virkakäytöstä, niin sittenhän se saa olla minkä värinen tahansa. Musta on tietenkin must.
Tiistaina kun soitin, niin - pirulainen sentään - oli myyty .
Ensi viikon reissua haittaa tuo saakelin Finnairin lakko - kaiken muun riesan päälle; viime viikolla oli laitteet myöhässä, tällä viikolla SAS hukkasi laukut - päivä paloi odotellessa - ja nyt tuo lakkokin...kun taasen valitsin finskin lennot...
Ajoin just Regensburgista päin Münchenin kentälle, moottoritiellä sitten tuli perä edellä vastaan saakelin hieno sellainen lemon-green 280CE pystäri. Ajelin perässä jonkin aikaa ja ihailin sen kulmikkaita - mutta - ah niin kauniita muotoja. Kahden herrasmiehen marssivauhti oli 150-160 km/h mikä on aika kiva saavutus . Näky pelasti aamuni ja varmaan koko raskaan viikonkin pettymyksineen .
Ohitin heidät hissukseen ja ukot pälyili vuokra-autoani mikä ei todellakaan ole yleinen näky täällä - uusi Fiat Croma TDi.
Käännyin tieltä 93 tielle 9 ja hiljentelin sinne 120:iin nopeutta koska ei ollut ruuhkia ja näytin ehtivän kentälle ajoissa. No - pystäri se tuli takaa edelleen samaa marssivauhtia ja porhalsi ohitseni jatkaen Müncheniin.
OT/ Croma otti tasaisella 215 km/h ja alamäessä jopa 225 ja olisi kulkenut kovempaakin mutta liikaa liikennettä tiellä "hauskan pitoon". / OT
Viimeksi muokannut karra, Su 22.10.2006 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bongattu 240D Automatic -74 yhden kaverin pihasta. Tullut sinne talvisäilöön talliin. On myös myytävänä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=949712
Todella hienokuntoinen peli. Kävin lenkin heittämässä, laatikko toimii täsmällisesti ja muutenkin vakaa ajaa. Alkuperäiskunto ja useasti ruostesuojattu. Kova pyynti hinnassa, mutta vastineena ehjä ja räpeltämätön auto
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Täällä Turussa on tuossa valtion virastotalon parkkipaikalla näen päivittäin [ joskus tuntuu, että hän jopa yöpyy siinä ] sellaisen beigen..peessin...tai maitokahvinruskean W115.
RRustler kirjoitti:Sen verta voin kertoa et oma /8 nielasee reilusti yli 15l/100km jos ajaa tasan 90kmh, ja tuossa komistuksessa oli 3,5L merkinnät takakontissa.. eli tuolla varmaan palo tuossa vauhdissa ihan rouheesti gasoa Mutt olihan hieno ilmestys tuo 350se.
Kommentti topicin alkuajoilta eli ensimmäisestä viestistä.
Ei taida olla pystärisi säädöt ihan kohdillaan. Kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa. Ohjekirjan mukaan esim. 220 (M115) vie tasaisessa 110 km/h vauhdissa 11,1 litraa. Kesällä ruumisauto vei 11,2 litraa sataselle. Siinä on 230.6 (M180) ja vauhti oli aika lähellä 90 km/h suurimman osan matkasta.
tapioh kirjoitti:
bongaili Kanarian saarilla muutaman 7o - lukuisen
mitenkähän helpoimmin saisin kuvia teillekin näkyviin.
kun olen niin h-tin huono oppimaan näitä koukeroita
Rekisteröidy vaikka tuonne ja laita kuvat sinne niin ne saa näkyviin. Tai laita minulle yv:tä niin voin laittaa sinun kuvat näkyville. Mukava olisi kyllä nähdä niitä kuvia