skuuppi nokalle??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
skuuppi nokalle??
190ssa kun on tuo 300td keulalla, niin siel on aika tukkosta. oliskos hyvä idea värkkäillä konepelliin jonninmoinen skuuppi ilmakierron parantamiseksi??
jos. niin vissinkin niin että aukko taakseppäin??
entäs ne evo-mallin jutut joissa on verkkoa konepellin keskellä, silloin tulee kyllä lumi porstuaan asti...ei kai kovin hyvä.
mahtaakohan tuosta tulla jotain ropleemia? esim. konepelti silmille 200:n vauhtdissa tms. vai toimiiko ensinkään suunniteltuun tarkoitukseen??
kai tuo huonokaan juttu ole.
jos. niin vissinkin niin että aukko taakseppäin??
entäs ne evo-mallin jutut joissa on verkkoa konepellin keskellä, silloin tulee kyllä lumi porstuaan asti...ei kai kovin hyvä.
mahtaakohan tuosta tulla jotain ropleemia? esim. konepelti silmille 200:n vauhtdissa tms. vai toimiiko ensinkään suunniteltuun tarkoitukseen??
kai tuo huonokaan juttu ole.
Ilmankierron parantamiseksi ei kannattane laittaa konepellille verkkoa, alkaa helposti ilma kiertää väärään suuntaan. Paras konsti on miettiä, miten saa rajoitettua ylimääräisen ilman menoa konehuoneeseen. Tämän jälkeen on aika miettiä, mistä sen saisi parhaiten pois, jotta sinne jo mennyt ilma huuhtelisi konetilan parhaalla mahdollisella tavalla.
Yksi hyvä konsti olisi konepellin takareunaan lievä tunneli, eli joko pellin takareuna vähän ylöspäin, tai sitten peltiä pari senttiä eteenpäin. Tällöin konehuoneessa saadaan ilma mahdollisimman hyvin kiertoon. Tuossakin on semmoinen ongelma, että tuulilasin alareunassa on kovahko paine ja se tarvitsee konepellin päälle ns siiven rikkomaan virtausta, jotta sieltä saadaan ilmaa tulemaan pois.
Ajatuksena oikein hyvä, mutta kannattaa tarkasti miettiä ilman kulkua, ellei halua vain "streetcredibiliteetin" takia näin tehdä
Yksi hyvä konsti olisi konepellin takareunaan lievä tunneli, eli joko pellin takareuna vähän ylöspäin, tai sitten peltiä pari senttiä eteenpäin. Tällöin konehuoneessa saadaan ilma mahdollisimman hyvin kiertoon. Tuossakin on semmoinen ongelma, että tuulilasin alareunassa on kovahko paine ja se tarvitsee konepellin päälle ns siiven rikkomaan virtausta, jotta sieltä saadaan ilmaa tulemaan pois.
Ajatuksena oikein hyvä, mutta kannattaa tarkasti miettiä ilman kulkua, ellei halua vain "streetcredibiliteetin" takia näin tehdä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Ja jotensakkin ei tuo skuuppi mersuun istu... Tuntuu, et enemmänkin noitten japsiautojen juttuja. Se oli vain mielipiteeni, mutta kyl secci pelti menee vielä, mutta ei kyl mitään skuuppeja. Saa sen jotensakkin muutenkin hengittelemään.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Periaatteessa sitä pystyy muotoilemaan sillä tavalla, ettei mikään näy ulospain. Katso miten tiiviste tulipellissä ottaa konepeltiin kiinni ja tee siihen riittävän iso kulkureitti poistoilmalle, leikkaamalla tätä ko kohtaa auki. Huomio kumminkin se, että saat siihen tuulilasin alareunaan alipaineen, niin rupee konehuoneesta ilma häipymaan. Tämän jälkeen tutki, voitko keulasta sulkea kaikki ylimääräiset raot, mistä pääsee konehuoneeseen ilmaa. Siellä konehuoneessa on aina yliilmaa, mutta sen poistohan on yleisesti hivenen hankalaa.taistovainaa kirjoitti:voisko konespeltiä koittaa hiukan nostaa takapäästään, tuossa ideaa?
taitaa skuupit jäädä.
Tulee uskomattomia hyötyjä, kun sitä ilman poistoa konehuoneesta parantaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tää nyt ei ole suoraan ilmankierron kanssa tekemisissä mutta konepeltiknööli kuitenkin. Eli Opel Record 2.3D on saksalaismakuun väännetty knööli. Tuollasen pellin hankit ja leikkaa se pois ja hitsaa kiinni... jos vain kyseessä ulkonäköasia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tää vissii sitten olisi sellanen mersumainen toteutusmeze1 kirjoitti:Ja jotensakkin ei tuo skuuppi mersuun istu... Tuntuu, et enemmänkin noitten japsiautojen juttuja. Se oli vain mielipiteeni, mutta kyl secci pelti menee vielä, mutta ei kyl mitään skuuppeja. Saa sen jotensakkin muutenkin hengittelemään.

<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
Tulee moottoriäänet kokolailla selvemmin kabiiniin. Jos sellaisella on jotain merkitystäAntti V kirjoitti:Katso miten tiiviste tulipellissä ottaa konepeltiin kiinni ja tee siihen riittävän iso kulkureitti poistoilmalle, leikkaamalla tätä ko kohtaa auki.
Tulee uskomattomia hyötyjä, kun sitä ilman poistoa konehuoneesta parantaa.

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04