W210 takajousi vai mikä kolahtelee ?
W210 takajousi vai mikä kolahtelee ?
Kyseessä on n. 1/2 vuotta ollut silloin tällöin repsikan puolelta takaa kuuluva "kolaus". Ääni kuuluu sopivasti isompaan kuoppaan tai mutkassa heittoon ajettaessa ja esim. kadun reunakiven päältä, kun repsikan puolen takapyörä sopivasti putoaa pari senttiä. Ilmenee vain suht. pienessä vauhdissa (alle 30-40 km/h, useimmiten ihan ryömintävauhti). Äänessä on mukana "jousimainen", sävy ja on melkosen voimakas. On ihan erilainen, kuin esim. etupään koiraluiden enempi "kolinamainen" ääni, joka ilmenee myös nimismiehen kihara-tyyppisessä tienpinnassa. Tämä ei kuulu kiharalla, vain isommissa montuissa. Välillä menee viikko / pari ilman mitään ja sitten taas kolahtaa satunnaisesti. Vaikuttais, että takajouseen paikallistuu, mutta mikä ihme voi tämmösen aiheuttaa. Haulla en löytäny vastausta, mitä nyt katkenneita jousia, mutta ihan niin pahalta tämä ei vaikuttais.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Oliskohan tästä apua? Oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta, kuin omassa ex-väykyssä aikanaan...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kiitokset ideoista.
Eipä taida kuitenkaan olla kumpikaan noista vioista. Täytyypä tutkailla lisää ...
Eipä taida kuitenkaan olla kumpikaan noista vioista. Täytyypä tutkailla lisää ...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Ei perhana, näinkö on. Oliko semmoinen "jousimainen" melko kova paukahdus ? Takana vasta vajaa 200 tkm. Joko tämmönen voi olla?timi.lin kirjoitti:itellä ollu saman tyyppinen vika,takajousi oli poikki.välillä ei pitänny ääntä ja välillä paukahti.
Mitäs on odotettavissa kustannuspuolella?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No nyt on uusi takajousi. Oli puoli kierrosta poikki alareunasta.
Kiitokset vinkeistä.
Olis muutoin ollut kokolailla mahdoton löytää. Näki vasta, kun irroitti. Äänestä pystyi päätteleen, että oli repsikan puolella.
Kiitokset vinkeistä.
Olis muutoin ollut kokolailla mahdoton löytää. Näki vasta, kun irroitti. Äänestä pystyi päätteleen, että oli repsikan puolella.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Rolle (Rollen Tähtihuolto) joskus totesi, että iskareiden yläpäissä on vakiona liian ohuet kumit.
Ja ne kun vaihtaa paksumpiin, niin kolinat kaikkoaa.
Saattaisikohan olla samasta asiasta kysymys.... ?
Ja ne kun vaihtaa paksumpiin, niin kolinat kaikkoaa.
Saattaisikohan olla samasta asiasta kysymys.... ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Liitytäänpä tähän kerhoon. Eli Väykyssä nyt kilsoja mittarissa 223 tkm ja oire on:
Joskus kun lähtee liikkeelle paikaltaan ja auto "niiaa" niin kuuluu kopsahdus repsikan puolelta jostain takapenkin oikean reunan tienoilta. Olisko hyviä ehdotuksia mikä tuo vois olla? Ajossa ei huomaa mitään olevan vialla, mitä nyt joskus saattaa kopista kun ajaa tosi hiljaa montuista tai töyssyistä, mutta jos vauhtia on tyyliin 40 km/h tai enempi niin ei mitään ylimääräistä ääntä.
Kävin läpi kaikki takakontin puolen sisuskalut ja takapenkin penkin alta, ettei ole mitään irtonaista. Polttoainetankin eristeet oli vähä irrallaan, sekä akun ja sulakkeiden välissä joku musta laatikko irti, mutta nuo korjaamalla ei mikään muuttunut kopinan suhteen. Aina kun pihassa testaan nytkäyttää autoa pikkusen eteenpäin, niin liikkeen ollessa tarpeeksi äkkinäinen kuuluu kops.
Oliko nyt hyviä ehdotuksia, mitä osia ruetaan vaihteleen takapäähän?
Joskus kun lähtee liikkeelle paikaltaan ja auto "niiaa" niin kuuluu kopsahdus repsikan puolelta jostain takapenkin oikean reunan tienoilta. Olisko hyviä ehdotuksia mikä tuo vois olla? Ajossa ei huomaa mitään olevan vialla, mitä nyt joskus saattaa kopista kun ajaa tosi hiljaa montuista tai töyssyistä, mutta jos vauhtia on tyyliin 40 km/h tai enempi niin ei mitään ylimääräistä ääntä.
Kävin läpi kaikki takakontin puolen sisuskalut ja takapenkin penkin alta, ettei ole mitään irtonaista. Polttoainetankin eristeet oli vähä irrallaan, sekä akun ja sulakkeiden välissä joku musta laatikko irti, mutta nuo korjaamalla ei mikään muuttunut kopinan suhteen. Aina kun pihassa testaan nytkäyttää autoa pikkusen eteenpäin, niin liikkeen ollessa tarpeeksi äkkinäinen kuuluu kops.
Oliko nyt hyviä ehdotuksia, mitä osia ruetaan vaihteleen takapäähän?
Takaovi siellä kopsuu. Kokeileppas noita lähtöjä takaovi raollaan.masaf1 kirjoitti:Liitytäänpä tähän kerhoon. Eli Väykyssä nyt kilsoja mittarissa 223 tkm ja oire on:
Joskus kun lähtee liikkeelle paikaltaan ja auto "niiaa" niin kuuluu kopsahdus repsikan puolelta jostain takapenkin oikean reunan tienoilta. Olisko hyviä ehdotuksia mikä tuo vois olla? Ajossa ei huomaa mitään olevan vialla, mitä nyt joskus saattaa kopista kun ajaa tosi hiljaa montuista tai töyssyistä, mutta jos vauhtia on tyyliin 40 km/h tai enempi niin ei mitään ylimääräistä ääntä.
Kävin läpi kaikki takakontin puolen sisuskalut ja takapenkin penkin alta, ettei ole mitään irtonaista. Polttoainetankin eristeet oli vähä irrallaan, sekä akun ja sulakkeiden välissä joku musta laatikko irti, mutta nuo korjaamalla ei mikään muuttunut kopinan suhteen. Aina kun pihassa testaan nytkäyttää autoa pikkusen eteenpäin, niin liikkeen ollessa tarpeeksi äkkinäinen kuuluu kops.
Oliko nyt hyviä ehdotuksia, mitä osia ruetaan vaihteleen takapäähän?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Takaovihan se oli joka kopsui. En kyllä tiedä mikä kohta siinä tarkalleen aiheuttaa kopinan oven takareunassa. Anyway, veivailin vähän ovea sen auki ollessa yläsuunnassa ja sen jälkeen kopina katosi yhtä mystisesti kuin ilmestyikin. Mikäs kohta tarkalleen ottaen siinä ovessa voi sen kopinan aiheuttaa?
Saranat oli ihan jämäkät ja klappia ei tuntunu olevan missään suunnassa. Jos painan ovea ylös tai alas, niin koko auto painuu ja ovi toimii OK.
Saranat oli ihan jämäkät ja klappia ei tuntunu olevan missään suunnassa. Jos painan ovea ylös tai alas, niin koko auto painuu ja ovi toimii OK.