Mulle taas kerrottiin mesemiesten taholta, että sitä ei saa voidella
ollenkaan millään voiteella???????
Tyhjäkäyntiventtiili uusittu, auto sammuilee edelleen.
...
No sitä en taas minä tiedä... en olekkaan ollut vasta kuin kohta 2vkoa tähdellisen omistaja...
mutta mulla toimii nyt lähestulkoon kuten pitääkin....

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vein lopulta vaimon satunnaisesti sammuilevan kauppakassin Hyvinkäänportin autoon ihmeteltäväksi. Auto oli siellä vähän aikaa neuvottelemassa johdon kanssa ja sitten vielä koeajolenkillä.
Mitään varsinaista vikaa, siis rikkinäistä osaa, ei löytynyt. Sen sijaan löytyi kosteutta virranjakajasta. Jakaja kuivattiin ja lasku kirjoitettiin. Auto on sen jälkeen toiminut lähes kuukauden moitteetta.
Olishan tuon tietysti voinut itsekin kuivata mutta kun ei tiennyt...
Kaizu
Mitään varsinaista vikaa, siis rikkinäistä osaa, ei löytynyt. Sen sijaan löytyi kosteutta virranjakajasta. Jakaja kuivattiin ja lasku kirjoitettiin. Auto on sen jälkeen toiminut lähes kuukauden moitteetta.
Olishan tuon tietysti voinut itsekin kuivata mutta kun ei tiennyt...
Kaizu
Mitenkäs tuo virranjakajan kuivaaminen käytännössä tapahtuu... Jakaja irti ja rätillä kuivaks, vai saako sen esim. painettua paineilmalla, ilman irrottamista?kaitsu kirjoitti:Jakaja kuivattiin ja lasku kirjoitettiin. Auto on sen jälkeen toiminut lähes kuukauden moitteetta.
Olishan tuon tietysti voinut itsekin kuivata mutta kun ei tiennyt...
Kaizu
Jakajan kansi pitää irroittaa. Periaatteessa helppo juttu, kolme ruuvia auki ja silleen, mutta...
Kaksi ruuvia on hyvin esillä mutta kolmas ei. Lyhensin kaksi kuusikoloavainta noin 1,5 sentin mittaiseksi ja väänsin sen jälkeen toisen vartta 30 astetta. Näillä kahdella avaimella vuorotellen työntelemällä saa alimmaisen ruuvin pikkuhiljaa auki. Kaikki vain sen takia että joku suunnitteluinsinööri on keksinyt laittaa 6-sylinterisen koneen 4-sylinteriselle tehtyyn konehuoneeseen.
Jakajan kannen kiinnitys viittaa siihen että sitä ei yleensä tarvitse avata.
Niin, avaimia ei kannata pudottaa. Kokeilin kauanko menee siihen että pudotetun avaimen saa kaivettua esiin vesiputkien ja hihnojen seasta, siihen meni vähän yli kaksi tuntia eli hieman kauemmin kuin varsinaiseen työhön eli kannen aukaisuun.
Kaizu
Kaksi ruuvia on hyvin esillä mutta kolmas ei. Lyhensin kaksi kuusikoloavainta noin 1,5 sentin mittaiseksi ja väänsin sen jälkeen toisen vartta 30 astetta. Näillä kahdella avaimella vuorotellen työntelemällä saa alimmaisen ruuvin pikkuhiljaa auki. Kaikki vain sen takia että joku suunnitteluinsinööri on keksinyt laittaa 6-sylinterisen koneen 4-sylinteriselle tehtyyn konehuoneeseen.
Jakajan kannen kiinnitys viittaa siihen että sitä ei yleensä tarvitse avata.
Niin, avaimia ei kannata pudottaa. Kokeilin kauanko menee siihen että pudotetun avaimen saa kaivettua esiin vesiputkien ja hihnojen seasta, siihen meni vähän yli kaksi tuntia eli hieman kauemmin kuin varsinaiseen työhön eli kannen aukaisuun.
Kaizu