Joo,jos vanhalla vedät uuden paikoilleen,niin hommaa sitte friski kaveri vetään ketjusta ,ettei varmana pääse pomppaan mistään pyörästä ylitte,kuten kävi mulla..
Jos niin käy ni se on jako senjälkeen tattis ja pruttis
On siellä pumpussa ja samoin nokka-akselilla sellasia kohtia ,että ihan varmana plompsahtaa ,ellei ketjua pidä tyrnästi kiinni.
tietysti sitte jos avaat sen jakopään kannen ni saat helpommoin siten .että haet
kampimerkin OT kohtaan ja sillon pitäs nokan ,merkki olla kohdallaa ,jos ei ,niin pyöräytä kampea kerran ympäri ,ni pitäs löytyä .Sit senjälkeen pyöräytät kammesta siihen kohtaan ,missä pumpun lukitushahlo tulee näkyviin ,(yleensä se on 13-18 ast. jälkeen yläkuolokohdan ((jykk)),eli OT merkin), näet sen siitä pumpun kyljessä olevan ison pultin reiästä. Lukittet pumpun siihen niin ,ettei se varmasti pääse pyörähtään. Jos teet omatekoisen lukittimen 11 mm pyöreästä tapista ,johon teet rälläkällä 2-3 mm hahlon ,niin varmista sen hahlotapin pysyminen sen "meisselin" kärjen pään näkösessä kohoumassa ,joka on siellä pumpun akselilla.,siten ettei se pääse nousemaan vahingossakaan siitä ylös.
Hyvä varmistus voisi olla vaikkapa pitkä putkiklemmari kiertää pumpun ympäri ja kahlita tappi sen sisään.
Siten voit olla varma ,etteipumppu pääse plomsahtamaan.
Tämän jälkeen vaihtyö onkin jo pelkkää juhlaa,mutta hyvä olisi tietty vielä lukita se nokka-akselikin asentoonsa ,koska nyt se ei ole enää merkissä .
Kampiakselin merkin laitat ylös muisiin ,jos satut sitä vahingossa tonäsemään.
