ovien sirinä/resonointi äänet pois 124:sesta..
- MasaMbW124
- Mersumies

- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
ovien sirinä/resonointi äänet pois 124:sesta..
milläs ootte poistanu basson mukana tulevat resonointi äänet ovista...?? nyt on ovissa pienet bitumi lätkät joka ovessa.. mutta sei tuota sirisevää ääntä näytä poistavan.. mitenkähän olis jos ruiskis jotain kivenisku massaa sinne??
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Bitumimatto ovissa (sellainen tarrapintainen) auttaa useimmissa tapauksissa. Sivuääniä aiheuttaa kuitenkin useimmin muut oven osat. Oven lukitustapin "rautalanka" on ainakin on yksi sellainen. Myös se että niitä pahveja on kiskottu eessuntaas niin kiinnikkeet ei istu kunnolla. Jos kaiuttimet ei ole kunolla oven rungossa kiinni, niin se aiheuttaa turhaa pärinää ja bassoista häviää tehot.
Hyvä tapa on luukuttaa kaiuttimia ilman ovipahveja. Silloin on helpompi sulkea pois muut mahdolliset hälyäänet.
Tämä ihan vain yleisesti.
Hyvä tapa on luukuttaa kaiuttimia ilman ovipahveja. Silloin on helpompi sulkea pois muut mahdolliset hälyäänet.
Tämä ihan vain yleisesti.
W210 290TD T
- MasaMbW124
- Mersumies

- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
itellä ei oo ovipahveja kiinni, eikä edes ovissa kajareita.. peräkontissa vaan basso tällähetkellä. ovessa on 15cm x 30cm 3mm raskas bitumi keskitettynä siihen oveen. suurinosa tangoista on vuorattu solumuovilla... sellanen ruiskutettava massa vois toimia varmaan hyvin, se menis pienempiinkin koloihin... mitenkäs sitten, onko spray kivenisku massa hyvää siä oven sisäpinnalla...??
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
omaan calibraani laitoin muinoin koko oven pellit täyteen bitumimattoo.. eli siis oven "ulkopellin" sisäpuolelle niiltäosin kun pääsi suht vaivattomasti sisemmän pellin rööreistä laittaan ja sit vuorasin oikeestaan kokonaan siihen kabiinin puoleiseen "reikäpeltiin"kunnolla kuumentamalla ja painelemalla kaikkien muotojen ja taitosten mukaisesti, ne isommat "turhat" reiät peitin myös samoilla bitumipaloilla..
- MasaMbW124
- Mersumies

- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
eihän se perjaatteessa tarvi koko peltiä eristää. keskellä ku on niin se ei pääse värähteleen niin suuresti.. tosin ainahan parempi mitä enempi massaa pellillä.. mutta tota sirinää ei saa pois tolla matolla mikä omassa ocali kirjoitti:omaan calibraani laitoin muinoin koko oven pellit täyteen bitumimattoo.. eli siis oven "ulkopellin" sisäpuolelle niiltäosin kun pääsi suht vaivattomasti sisemmän pellin rööreistä laittaan ja sit vuorasin oikeestaan kokonaan siihen kabiinin puoleiseen "reikäpeltiin"kunnolla kuumentamalla ja painelemalla kaikkien muotojen ja taitosten mukaisesti, ne isommat "turhat" reiät peitin myös samoilla bitumipaloilla..
täytyy kattoo tos viikonloppuna paremmi, ja vetää solumuovilla vaikka noi kaikki tangot mitä tua menee..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- vito500tkm
- Asiantuntija

- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Moi, pääsekö ne basson paineet sieltä takaa matkustamon puolelle? Ex124:ssa laitoin elementin(vegaline 124) ja refleksiputken hattuhyllylle (kotelo 62L tavaratilassa) ja vakiopaikoilla muut kajarit. Ja hyvin toimi, kaikki paineet tuli matkustamoon, mitään ei päässyt hukkaan, eikä resonointiääniä kuulunut, eikä myöskään mitään muutoksia 124:n oviin tai muualle tarvinnut tehdä. Ainoastaan hattuhyllyyn.
Hyvä keino ostaa esim. Motonetistä noice killeriä ja sutii sillä kaikki paikat ovissa ja kontissa, niin pitäisi kyllä loppua räminät.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.


