Eli muutama kysymys liittyen W123:sen sähkökäyttöisen keskuslukituksen asennukseen:
1) Miten B-pilarin sisäverhoilu otetaan irti. Eli johdot pitäisi ujuttaa takaovista B-palkin reijästä eteenpäin.
2) Mistä saisin haitarikumit takaovien ja B-palkin väliin. Etuoviin löytyi uusia kaksi kappaletta MB-varaosa kokoelmistani, mutta taakse ei-ovat pidempiä takana.
3) Keskuslukituksen keskusyksikössä on kaksi piuhaa, jotka pitäisi liittää valoihin, jotka vilkuttavat kerran kun ovi menee kiinni ja kahdesti kun ovi aukeaa. Mihin liitän johdot vai jätänkö liittämättä kokonaan? Tarviiko oikeastaan vilkkujen välkkyä, jos muutenkin kuulee ja näkee, että ovet aukeaa tai mene kiinni?
Muuten tuo homma näyttäisi olevan melko yksinkertaista ja mukavaa. En ole vielä avannut oviverhoilujakaan, joten en tiedä vielä miten päin moottorit olisi paras/helpoin kiinnittää. Se selviää varmaan kun näkee miten ne vivut siellä kulkee. Mielessä oli, että sivuttain ne voisi olla näpsäkkä laittaa ja liittää sisäkahvasta lähtevään metallitankoon. Jo sinulla on itse laitettu sähköinen järjestelmä niin kerroppa miten itse homman toteutit.
W123 sähköisen keskuslukituksen asennuksen niksejä?
B-piarin oviverhous lähtee irti kun irrottaa ruuvin verhoilun alalaidassa olevasta muovi " sokkelista " Ruuvi t on siellä syvennyksessä. Pitkässä osassa on muistaakseni koukut joiilla se on kiinni pellissä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Muistaakseni ovien lukoissa oli jotkut korvat valmiina joihin alipaine sylinterit liitetään ap keskuslukossa.Korvat sijaitsevat muistaakseni jossain lukitusnapin lähellä.Siihen kun laittaa lukkomoottorilta tangon niin pitäis onnistua helposti ilman ylimääräistä värkkäämistä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Olli Lajunen
- Asiantuntija

- Viestit: 1227
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
3) Johdot tulisi liittää vasemmanpuoleisen ja oikeanpuoleisen vilkkupiirin plusjohtimiin. Itse tinasin ne hätävilkkukatkaisijan johdon varteen. Ei niitä ole pakko kytkeä, jos ei katso niitä tarpeelliseksi.
Laiton sähkömoottorit suoraan lukkonuppien rinnalle pystyyn, mutta oven vivustoissa on L-kappaleet joihin vaakasuuntainenkin asentaminen luultavasti onnistuu.
Laiton sähkömoottorit suoraan lukkonuppien rinnalle pystyyn, mutta oven vivustoissa on L-kappaleet joihin vaakasuuntainenkin asentaminen luultavasti onnistuu.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96



