Dieseli miehet nyt tarvitaan teidän neuvoa w124 250 TD:ssä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Dieseli miehet nyt tarvitaan teidän neuvoa w124 250 TD:ssä

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Terve.

Olen nyt hieromassa kauppaa farmarista w124 250TD. Mitkä ovat kyseisen
auton huolen aiheet? Itse en ole ostamassa autoa kuin vaan ensitalveksi,
kun en raski coupella sahata tuota työmatkaväliä. Laskin tulevan talven kilometreiksi 25tkm, niin dieseli on hyvä vaihtoehto. Tekniikkapuolen
tietoa olen vailla. Ei ole kauhesti dieseleistä tietämystä. Aina ollu bensa
auton miehiä.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 05.09.2006 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

aa. Dieselimiehet on ropaamassa mersujaan näköjään para-aikaa..

Ei kai siinä sit kummempia o. Jos kone käy eikä kuulu selvä metallinen nakutus käyntiäänen läpi, niin hyvä on.. Ja perä ei ulvo että tärykalvot puhkee..
220.128 Black Mirror
Peksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Mielestäni dieselmersua ostaessa on syytä tekniikan osalta tarkastella pääpiirteittäin samoja asioita kuin bensavehkeessäkin: Kuulostella naputtaako venttiilit, vaeltaako tyhjäkäynti, katsoa onko öljyvuotoja taikka kansivian oireita jne..

Koeajossa pitäisi selvitä kardaanin ja perän sekä alustan viat kuulostelemalla ja perstuntumalla ( Jyriseekö kardaani, vollaako/lonksuuko perä, kulkeeko auto suoraan jne.).

Useampaa yksilöä kokeilemalla saa tuntumaa ja oppii huomaamaan mikä auto on kunnossa ja mikä ei. Molempia ääripäitä kokeilleena voin kertoa että huonoimmillaan W124 on todellakin kaamea ajettava :shock: , kunnossa ollessaan taas parempaa ajonautintoa saa hakea..
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.

MB W124 200d -90
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Samanlainen perustekniikkahan tuossa on kuin vastaavissa bensamalleissa joten siitä ei tarvi varmaan keskustella. Konehuoneesta tarkastan itse ostopuuhissa ollessani ensimmäisenä moottoriöljyt ja nesteet, kertoo yllättävän paljon myyjästä jos nestettä ei juuri näy ja tikku ei ole edes alarajassa. Kansivian oireet kannattaa tarkastaa. Kaiken kaikkiaan W124 dieselmersu on oikein huollettuna ja hyvin pidettynä järkyttäviä kilometrimääriä kestävä kulkine
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Vastaa Viestiin