MB 300Tdt Ei liiku oikein kunnolla
MB 300Tdt Ei liiku oikein kunnolla
Moi Minulla on mb 300TDT Vm-88 ja vaihdoin noin vuosisitten autoon uudemman tekniikan vm -90 vastaavasta autosta! Minua on jo pitkän aikaa vaivannut auton tehottomuus ja huono kulkusuus tunttu kuin hv olisi alle 100hp! Ero on merkittävä verrattuna aiempaan koneeseen
Misä mahtaa olla vika ahtopaineet on 0,8Bar. kone ei kyllä savuta paljoa onko mahdollista että syötötö on yksinkertaisesti vaan niin pienellä vai mistä lähteä etsimään vikaa? Onko mahdollista että koneen vaihdossa olisi mennyt jotkut letkut nurin päin ja syy olisi siinä? Yksi asia mitä olen miettinyt voiko vika olla automaattilaatikossa!
Siinä kysymyskiä jos joku kokee että voi avitta kertokaa toki!
Tervesin Maketus
Misä mahtaa olla vika ahtopaineet on 0,8Bar. kone ei kyllä savuta paljoa onko mahdollista että syötötö on yksinkertaisesti vaan niin pienellä vai mistä lähteä etsimään vikaa? Onko mahdollista että koneen vaihdossa olisi mennyt jotkut letkut nurin päin ja syy olisi siinä? Yksi asia mitä olen miettinyt voiko vika olla automaattilaatikossa!
Tervesin Maketus
Re: MB 300Tdt Ei liiku oikein kunnolla
Jos vaikka hakkasit palan kakkaa ja vaihdoit huonompaan, millainen kulutus on suhteessa aikaisempaan? Laatikossa mielestäni vika ei voi olla, jos muuten toimii normaalista..Maketus kirjoitti:Moi Minulla on mb 300TDT Vm-88 ja vaihdoin noin vuosisitten autoon uudemman tekniikan vm -90 vastaavasta autosta! Minua on jo pitkän aikaa vaivannut auton tehottomuus ja huono kulkusuus tunttu kuin hv olisi alle 100hp! Ero on merkittävä verrattuna aiempaan koneeseen
Tervesin Maketus
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Onko kaasuvivusto säädetty siten, että kaasu menee varmasti pohjaan?
On syöttöpumpu sama kuin vanhassa koneessa?
On alkuperäinen magneettiventtiili systeemi käytössä(kikkula johon menee imusarjan anturilta johto ja pari letkua), vai meneekö imusarjasta suoraan letku pumpun kellolle??
On syöttöpumpu sama kuin vanhassa koneessa?
On alkuperäinen magneettiventtiili systeemi käytössä(kikkula johon menee imusarjan anturilta johto ja pari letkua), vai meneekö imusarjasta suoraan letku pumpun kellolle??
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
w124 300tdt pitäis kulkea
Et kertonut, tuprautteleeko savuja, kun peltiä vähän ravottelee?? Itellä -89 vastaava 300 tuhatta mittarissa, 80-90km/h vauhdista kun polkaisee peltin auki, niin continenthalit vielä vinkaisee kuivalla asfaltilla, kun kickdown tipauttaa kakkoselle. Huohottaako moottori, onko siisti ääni vai rallattaako?
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Eipäse anna paljon savua edes kovassa kiihytyksessä!
Kone ei huohota eikä kuluta öljyä! Kylmällä käynnistyy hyvin samoin kuin lämpimänä! Ja käynti ääni on minun mielestä sellainen kuin sen pitääkin olla!
Mutta puhtia ei ole! Syöttö pumppu ei ole sam akuin edellisessä koneessa!
Ja on se alkuperäinen mangneettiventtiili systeemi eli ei mene suoraan imusarjalta letkua pumppuun!
Kone ei huohota eikä kuluta öljyä! Kylmällä käynnistyy hyvin samoin kuin lämpimänä! Ja käynti ääni on minun mielestä sellainen kuin sen pitääkin olla!
Ja on se alkuperäinen mangneettiventtiili systeemi eli ei mene suoraan imusarjalta letkua pumppuun!
Tempase se magneettiventtiili pois välistä, eli suoraan letku pumppuun imusarjasta. Oli samaa vikaa aikanaan vastaavan auton kans, ja ongelmat korjaantu kaikki tuon venttiilin ohituksella...Maketus kirjoitti:Eipäse anna paljon savua edes kovassa kiihytyksessä!
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
niin.. tai sit siel on joku kyläseppä säätänyt pumpun johonkin eco-asentoon.
se mikä on 100% varmaa, on että ei se moottorissa itte ole vika jos ei kulje kunnolla. tai sen kyllä huomaa aika nopeasti, jos kone on oikeasti paskana
ennemminkin jos moottori olis jo kunnolla väljä, niin kulkee yleensä paremmin kuin timmi kone.
jos olet vaihtanut koneen itse autoon, jonka jälkeen kulku on muuttunut, niin varmasti vikä löytyy jossain asennus vaiheessa olevasta pikku virheestä, jolloin helposti käy aina tälläisiä ylläreitä.. milloin ei lähe käyntiin, milloin ei reagoi kaasuun kunnolla, milloin ravistaa.. milloin mitäkin.
pyydä joku asiantuntija katsomaan sitä konehuonetta, tai vie johonkin pajalle, esim. mynään, niin alkaa kyllä kulkemaan

se mikä on 100% varmaa, on että ei se moottorissa itte ole vika jos ei kulje kunnolla. tai sen kyllä huomaa aika nopeasti, jos kone on oikeasti paskana

jos olet vaihtanut koneen itse autoon, jonka jälkeen kulku on muuttunut, niin varmasti vikä löytyy jossain asennus vaiheessa olevasta pikku virheestä, jolloin helposti käy aina tälläisiä ylläreitä.. milloin ei lähe käyntiin, milloin ei reagoi kaasuun kunnolla, milloin ravistaa.. milloin mitäkin.
pyydä joku asiantuntija katsomaan sitä konehuonetta, tai vie johonkin pajalle, esim. mynään, niin alkaa kyllä kulkemaan

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Sitten vielä syöttöä lisää pumpun takakannen alta, niin kyllä se siitä kiljasee...
Lisää tietoa: www.skg.fi
- j.s.lehti.
- Mersumies
Kyllä kulkee
Nyt kun kaikki on kohdallaan niin maantielle ja urku auki ja antaa kiertää niinkauan että putkesta tulee sellainen metrin mittainen kipinäsuihku vaihtamisen jälkeen niin kyllä senjälkeen kulkee Näin minulle tehtiin ensimmäiseen mersuun
senjälkeen olen pitänyt kierroksia riittävästi ,ja kyllä on kone myös puhdas. Olin viikko takaperi katsastuksessa. ja katsastusmies totesi että taitaa olla ainoa mersu Salon seudulla jossa on pumppu tehtaan arvoissa kun arvo 1,3 ja ylin saa olla 2,5 ja koneella on ajettu noin 500000km Eihän näitä ajamalla loppuun saa.
senjälkeen olen pitänyt kierroksia riittävästi ,ja kyllä on kone myös puhdas. Olin viikko takaperi katsastuksessa. ja katsastusmies totesi että taitaa olla ainoa mersu Salon seudulla jossa on pumppu tehtaan arvoissa kun arvo 1,3 ja ylin saa olla 2,5 ja koneella on ajettu noin 500000km Eihän näitä ajamalla loppuun saa.
Re: Kyllä kulkee
Kyllähän minullakin on tehtaan arvoissa ja Salossa mitattu, ai että minkä tehtaan
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... 1_2005.jpg

http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... 1_2005.jpg
Lisää tietoa: www.skg.fi