Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (MYYNNISSÄ HALVALLA!)
Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (MYYNNISSÄ HALVALLA!)
W201 2.3-16 vuosimallia '85 + Eatonin M45 mekaaninen ahdin (roots).
Ruisku/sytkä: Tatech 5 hukkakipinäsytkä ja sekv. ruiskutus
Kone on vakiopuristuksilla (9,7:1), joten mitään suuria tehoja ei toistaiseksi haeta.
Kuvia löytyy täältä:
http://s21.photobucket.com/home/jesserontu/allalbums
Ruisku/sytkä: Tatech 5 hukkakipinäsytkä ja sekv. ruiskutus
Kone on vakiopuristuksilla (9,7:1), joten mitään suuria tehoja ei toistaiseksi haeta.
Kuvia löytyy täältä:
http://s21.photobucket.com/home/jesserontu/allalbums
Viimeksi muokannut jesse, Ke 09.04.2014 13:15. Yhteensä muokattu 22 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kiitoksia.
Autocad, Pro/e ja SolidWorks on ollut käytössä...
Autocad, Pro/e ja SolidWorks on ollut käytössä...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Uusia kuvia lisätty!
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Ei kun se on ahtimen painepuoli ja isommasta putkesta menee ilma coolerille ja pienemmästä bypassille kun imusarjassa on alipainetta (tyhjäkäynti ja osakaasu).
Ahtimen imupuoli näkyy tosiaan noissa konehuoneen kuvissa aika huonosti kun se on vielä keskenkin. Ilmanputsari siis tulee sinne missä normaalisti on akku ja siitä tulipellin läpi tulee putki ahtimen persiiseen. Siinä yhdessä kuvassa kyllä näkyy se ahtimen imuaukkokin (sellainen epämääräisen muotoinen soikio) ja siinä sitä hommaa on ollutkin kun on pitänyt miettiä miten sen yhdistää pyöreään imuputkeen. Homma on kuitenkin jo ratkaistu ja 3D-CADilla olen mallintanut soviteputken joka on toisesta päästä tarkasti tuon ahtimen imuaukon muotoinen ja muuttuu noin 100 mm matkalla pyöreäksi putkeksi. Ainakin SW ja Pro/e pystyvät levittämään tällaisen putken tasolevyksi ja se olisi tarkoitus viedä DXF-kuvana vesileikkurille tai sitten nakertelen ite 2mm alumiinilevystä.
Ahtimen imupuoli näkyy tosiaan noissa konehuoneen kuvissa aika huonosti kun se on vielä keskenkin. Ilmanputsari siis tulee sinne missä normaalisti on akku ja siitä tulipellin läpi tulee putki ahtimen persiiseen. Siinä yhdessä kuvassa kyllä näkyy se ahtimen imuaukkokin (sellainen epämääräisen muotoinen soikio) ja siinä sitä hommaa on ollutkin kun on pitänyt miettiä miten sen yhdistää pyöreään imuputkeen. Homma on kuitenkin jo ratkaistu ja 3D-CADilla olen mallintanut soviteputken joka on toisesta päästä tarkasti tuon ahtimen imuaukon muotoinen ja muuttuu noin 100 mm matkalla pyöreäksi putkeksi. Ainakin SW ja Pro/e pystyvät levittämään tällaisen putken tasolevyksi ja se olisi tarkoitus viedä DXF-kuvana vesileikkurille tai sitten nakertelen ite 2mm alumiinilevystä.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
mankeli
Mikäli laskelmat vastaa todellisuutta niin tässä tapauksessa suurimmillaan jotain 10kW luokkaa.
Mikäli laskelmat vastaa todellisuutta niin tässä tapauksessa suurimmillaan jotain 10kW luokkaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kiitoksia...
Eikös se noiden vähänpäästöisten kanssa ole aika hankalaa, tai ainakin kallista (VTT:n testi). Jos Eatonin haluaa niin 3,2 litraiseen koneeseen täytyisi olla vähintään M62. Tuo M45 kun alkaa olemaan jo 2,3 L koneellekin vähän alamittainen.
Eikös se noiden vähänpäästöisten kanssa ole aika hankalaa, tai ainakin kallista (VTT:n testi). Jos Eatonin haluaa niin 3,2 litraiseen koneeseen täytyisi olla vähintään M62. Tuo M45 kun alkaa olemaan jo 2,3 L koneellekin vähän alamittainen.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Muutamia kuvia ja hieman tarinaa projektista lisätty kotisivujen puolelle:
http://www.students.tut.fi/~rontuj/proj ... kuvat.html
http://www.students.tut.fi/~rontuj/proj ... kuvat.html
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kuinka jotkut osaa ja jaksaa hieroa noin. Kade
Respect.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Jeh siistiä jälkeä tulee. Ite tein volkkariin mutta toisin kuin sinä, mä tein yritys/erehdysperiaatteella ja nollabudjetilla vakio koneeseen jossa on korotettu vain polttoaineen paine joka säätyy 1:1,4.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61983
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61983
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Uusia kuvia lisätty kotisivuille:
http://www.students.tut.fi/~rontuj/proj ... kuvat.html
http://www.students.tut.fi/~rontuj/proj ... kuvat.html
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
On samassa paikassa, eli oikeanpuoleisen iskaritolpan läheisyydessä.
Stanssasin uuden numeron oikeanpuoleisen ajovalon yläpuoliseen peltiin ja siihen katsastusmies löi AKE:n merkit ja laittoi rekisteriotteeseen merkinnän uudesta paikasta. Vanha numero oli siis tietenkin siinä vaiheessa vielä paikallaan.
Stanssasin uuden numeron oikeanpuoleisen ajovalon yläpuoliseen peltiin ja siihen katsastusmies löi AKE:n merkit ja laittoi rekisteriotteeseen merkinnän uudesta paikasta. Vanha numero oli siis tietenkin siinä vaiheessa vielä paikallaan.
Viimeksi muokannut jesse, To 07.09.2006 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Mikäs pieni reikä tässä ahtoputken vieressä on? tollanen 10-15mm?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Pistin siihen varttituumasen kierteen ja tulpan. Ei sillä tällä hetkellä mitään käyttöä ole, mutta jos joskus mittaa esim. ahtoputkiston/coolerin painehäviötä tai lämpötiloja niin on sitten paikka mittarille...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Alipainereikä
Milläs sä tulppasit tämän alipainereijän jossa siis punanen kaulus, mulla tossa on tollanen musta korkin tapainen juttu, mutta se tuntuu löysältä...? kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Se liitin siinä ahtimen rungossa punaisine kauluksineen on ns. pistoliitin (yleinen pneumatiikkaliitin), johon sopii 9mm letku. Tulppia ei 9 millisinä oikein saa mistään, joten viilailin siihen 10mm nylon-tangosta tulpan joka siis pysyy siinä ihan vaan painamalla paikalleen. Siinä punaisessa kauluksessa on sellaiset metalli kynnet jotka tarttuvat kiinni siihen tulppaan ja siellä poterossa on vielä o-rengas jota vasten tulppa tiivistyy.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kyllä se punanen osa siitä irti lähtee ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin taisin ottaa sen pois eli se tulppa on mulla sen o-renkaan varassa
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Jassoo. En oo uskaltanut apinanraivolla vetää. Kovaa kun yritin, se ei lähde. Kuuluuko tuo musta osa siihen liittimeen vielä vai onko se todellakin jo tulppa. Ei sulla olis jotain kuvaa tuosta. Että vähän tietäis mitä on odotettavissa. Mullahan nimittäin tässä tuo sininen letku on tulppana, mutta haluaisin pois sen kun se on turha, se letku aina hyppää pois sieltä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuossa sinun kuvassa olevassa letkussahan näyttäisi olevan juuri sellainen pistoliitin toisessa päässä, eli samalla periaatteella toimii kuin ahtimen liitinkin, vähän erinäköinen vain.
Eiköhän se ulommaisena oleva musta osa ole ihan tulppa. Kannattaa kyllä varmistaa että se on tiivis, nimittäin jos siihen on lyöty vain joku tulppa sen kummemmin tarkistamatta, niin se tulppa ei välttämättä ylety siihen o-renkaaseen asti.
Ja jos haluat sen punaisen kauluksen irti niin eka pitää saada se tulppa irti, koska niinkuin kuvastakin näkyy, kaulus on kartiomainen ja jos sen sisällä on jotain, niin se ei anna periksi eli ei tule ulos poterostaan.
Eiköhän se ulommaisena oleva musta osa ole ihan tulppa. Kannattaa kyllä varmistaa että se on tiivis, nimittäin jos siihen on lyöty vain joku tulppa sen kummemmin tarkistamatta, niin se tulppa ei välttämättä ylety siihen o-renkaaseen asti.
Ja jos haluat sen punaisen kauluksen irti niin eka pitää saada se tulppa irti, koska niinkuin kuvastakin näkyy, kaulus on kartiomainen ja jos sen sisällä on jotain, niin se ei anna periksi eli ei tule ulos poterostaan.
Viimeksi muokannut jesse, Pe 14.05.2010 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/