PIONEER AVH-P 5700 DVD.
PIONEER AVH-P 5700 DVD.
Eli tuollaista soitinta tarjottiin mulle "halvalla"
Hinta ois 850e ja sitä myy ihan eräs yritys. Sama soitin maksaa kitupiikissä 100e enemmän :roll:
Kyselisin vaan oisko kenelläkään kokemuksia tuosta?
ps: takuu pelittää ihan normaalisti koska on suomalainen firma :wink:
Hinta ois 850e ja sitä myy ihan eräs yritys. Sama soitin maksaa kitupiikissä 100e enemmän :roll:
Kyselisin vaan oisko kenelläkään kokemuksia tuosta?
ps: takuu pelittää ihan normaalisti koska on suomalainen firma :wink:
Niin onhan siinä dvd mahdollisuus :wink: ja tuohon vitoon aattelin hommata sen niin sais taaksekkin viel näytöt :roll:e320 kirjoitti:Vaikuttaa aika kalliilta ollakseen laite jonka suurin käyttöarvo on siinä että voi näyttää serkkupojalle kännipäissään miten näyttö taittuu ylös keskikonsolista.
Hyvällä säkällä joku nappipää rullaa sen vielä viikon päästä ja sitten ollaan 850€ köyhempiä.
Lyhyestä virsi kaunis: ei kannata.
Hälyttimet on keksitty ja autotalli
Joo näin on moni muukin ajatellut kunnes natsaa kohdalle.
Toki saat tehdä mitä haluat, itse en niin turhaan kapistukseen kuin auto-dvd:hen rahaa laittaisi kiinni penniäkään. Laite ei nimittäin tule näkemään käyttöä kuin yhden käden sormilla mitatut kerrat mikäli olet vähänkään keskivertoihminen. Ajossa sitä ei kuski saa nähdä kuitenkaan ja miten usein kuskaat porukkaa autossa?
Toki saat tehdä mitä haluat, itse en niin turhaan kapistukseen kuin auto-dvd:hen rahaa laittaisi kiinni penniäkään. Laite ei nimittäin tule näkemään käyttöä kuin yhden käden sormilla mitatut kerrat mikäli olet vähänkään keskivertoihminen. Ajossa sitä ei kuski saa nähdä kuitenkaan ja miten usein kuskaat porukkaa autossa?
Tossa..finlex.fi kirjoitti:
24 a § (24.5.2002/423)
Viestintälaitteiden käyttö ajon aikana
Radio tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Niinpä
Eli suhteellista on näytön kieltäminen , koska onhan radiossakin näyttö ?
Tuohan kieltää niiden käytön niin että se häiritsee kuljettajaa.
Suhteellinen käsitys mikä häiritsee ketäkin. Eli jos tv-näyttö ei omasta mielestä häiritse niin voipi olla päällä ?
Vai päättääkö poliisi yms. asian puolestamme.
Eli suhteellista on näytön kieltäminen , koska onhan radiossakin näyttö ?
Tuohan kieltää niiden käytön niin että se häiritsee kuljettajaa.
Suhteellinen käsitys mikä häiritsee ketäkin. Eli jos tv-näyttö ei omasta mielestä häiritse niin voipi olla päällä ?
Vai päättääkö poliisi yms. asian puolestamme.
Pitäisi olla.Mika.S kirjoitti:Eikös tuossa soittimessa ollu sisäänrakennettu DSP vai muistanko väärin
Tuolta lisätietoja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74660
Ps: Noiden kautta tuli myös Vitoni
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: PIONEER AVH-P 5700 DVD.
Oletkos itse laittanut rokkilaitteita vitoon. Vitossa saa hyvän stereokuvan orkkiskaiutinpaikolla ja zupparillekin paikkoja löytyy.JoniVeli kirjoitti:Eli tuollaista soitinta tarjottiin mulle "halvalla"
Hinta ois 850e ja sitä myy ihan eräs yritys. Sama soitin maksaa kitupiikissä 100e enemmän
Kyselisin vaan oisko kenelläkään kokemuksia tuosta?
ps: takuu pelittää ihan normaalisti koska on suomalainen firma
Re: PIONEER AVH-P 5700 DVD.
en ole vielä asennellutvito500tkm kirjoitti:Oletkos itse laittanut rokkilaitteita vitoon. Vitossa saa hyvän stereokuvan orkkiskaiutinpaikolla ja zupparillekin paikkoja löytyy.JoniVeli kirjoitti:Eli tuollaista soitinta tarjottiin mulle "halvalla"
Hinta ois 850e ja sitä myy ihan eräs yritys. Sama soitin maksaa kitupiikissä 100e enemmän
Kyselisin vaan oisko kenelläkään kokemuksia tuosta?
ps: takuu pelittää ihan normaalisti koska on suomalainen firma
Kyllähän tuo taitaa päättää koska olen useasta paikkaa lukenut ettei katsastusmies saa laskea sellaista videonäyttölaitetta läpi katsastuksesta joka voi olla päällä ajon aikana kuskin nähtävissä. Ja ihan ymmärrettäväähän se tietysti onkin, ajaessa katse on pidettävä tiessä.vhkala kirjoitti:Niinpä
Eli suhteellista on näytön kieltäminen , koska onhan radiossakin näyttö ?
Tuohan kieltää niiden käytön niin että se häiritsee kuljettajaa.
Suhteellinen käsitys mikä häiritsee ketäkin. Eli jos tv-näyttö ei omasta mielestä häiritse niin voipi olla päällä ?
Vai päättääkö poliisi yms. asian puolestamme.
Onhan ne navigaattoritkin päällä ajaessa, ja sinnehän se kuskin katse kulkee vähän väliä. Eli miksei sitten näyttöä saisi olla? Suomen lainsäädäntö on sitten perseestä.
Mitäs jos pistät sen näytön kiinni ja laitat navigaattorin kartan siihen pyörimään konttorilla käydessä? Ei ne periaatteessa sitä voi hylätä, koska sehän on navigaattori, ja niiden käyttö on laillista, ajaessakin.
Mitäs jos pistät sen näytön kiinni ja laitat navigaattorin kartan siihen pyörimään konttorilla käydessä? Ei ne periaatteessa sitä voi hylätä, koska sehän on navigaattori, ja niiden käyttö on laillista, ajaessakin.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kyllä tässä nyt on taas ajattelutapa perseestä eikä lainsäädäntö. Navigaattoria vilkaistaan tarpeen tullessa kuten esim. nopeusmittaria, sitä ei seurata kuten elokuvaa näytöltä. Ei voi mitenkään verrata näitä keskenään.Pasi H. kirjoitti:Onhan ne navigaattoritkin päällä ajaessa, ja sinnehän se kuskin katse kulkee vähän väliä. Eli miksei sitten näyttöä saisi olla? Suomen lainsäädäntö on sitten perseestä.
Mitäs jos pistät sen näytön kiinni ja laitat navigaattorin kartan siihen pyörimään konttorilla käydessä? Ei ne periaatteessa sitä voi hylätä, koska sehän on navigaattori, ja niiden käyttö on laillista, ajaessakin.
Ja kysymys kuuluu, kuka idiootti katsoo elokuvaa ajaessaan? Eikös ne oo lähinnä niille apukuskeille tarkotettuja, kun ollaan tuolla liikenteessä? Vai täytyykö tässä tapauksessa pistää kuskille samanlaiset silmälaput, mitä hevosilla käytetään, jotta saataisiin tämäkin asia lailliseksi?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Jos näytön täytyy näkyä kuskille ajon aikana, mitä muuta käyttöä sille sitten olisi ellei ajon aikana katselu? Lain vaatimus täyttyy silloin jos näyttö on käännetty niin ettei kuski sitä näe. Tästä päästäänkin taas siihen miten järkevää on maksaa 800€ laitteesta jota ei itse voi sitten käyttää..Pasi H. kirjoitti:Ja kysymys kuuluu, kuka idiootti katsoo elokuvaa ajaessaan? Eikös ne oo lähinnä niille apukuskeille tarkotettuja, kun ollaan tuolla liikenteessä? Vai täytyykö tässä tapauksessa pistää kuskille samanlaiset silmälaput, mitä hevosilla käytetään, jotta saataisiin tämäkin asia lailliseksi?
Itellä kyseinen soitin satakaksnelkus ja ei ole poliisit tai inssit vielä itkeneet mitää ja en usko että rupee edes itkemään,. Soittimeen olen ollut ihan tyytyväinen ja on toiminut ihan moitteettomasti reilun vuoden.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Missähän julkaisussa tämä kyseinen teksti oikeen on ja koskeeko navigaattoreitakin....taisi olla mätäkuun juttue320 kirjoitti:Kyllähän tuo taitaa päättää koska olen useasta paikkaa lukenut ettei katsastusmies saa laskea sellaista videonäyttölaitetta läpi katsastuksesta joka voi olla päällä ajon aikana kuskin nähtävissä. Ja ihan ymmärrettäväähän se tietysti onkin, ajaessa katse on pidettävä tiessä.vhkala kirjoitti:Niinpä
Eli suhteellista on näytön kieltäminen , koska onhan radiossakin näyttö ?
Tuohan kieltää niiden käytön niin että se häiritsee kuljettajaa.
Suhteellinen käsitys mikä häiritsee ketäkin. Eli jos tv-näyttö ei omasta mielestä häiritse niin voipi olla päällä ?
Vai päättääkö poliisi yms. asian puolestamme.
vhkala kirjoitti:
Missähän julkaisussa tämä kyseinen teksti oikeen on ja koskeeko navigaattoreitakin....taisi olla mätäkuun juttu
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020423
Mätäkuun juttuja juu..
Minusta tuo teksti on aika selkeää, ei pitäisi jäädä kenellekkään mitään epäselvää..?
Pykälän viilaus ja se kuka tota lakia noudattaa on sitten aivan eri asia, mutta jos haluat tarkennusta asiaan, soita Ake:lle..
http://www.finlex.fi/
http://www.ake.fi/
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Yhdyn E320:n kirjoitteluihin.
Jos ajaa illat rallia kaupungilla ja istuu yöt kartsalla parkissa, niin OK, siinäs katselkaa leffojanne. Elämää tuokin.
Jos ei tuollaista elämäntapaa harjoita, ei DVD laitteesta ole hyötyä, mikäli osapuilleen itsekseen ajelee.
Vaikka lakia ei olisikaan minkäänlaista, älyää sen vähempilahjainenkin kuinka vaarallista ajon aikana on ko. laitteita katella alvariinsa. Navigointia ei tarvitse kuin vilkuilla, sitäkin todella harvoin.. Diivailua.
Jos ajaa illat rallia kaupungilla ja istuu yöt kartsalla parkissa, niin OK, siinäs katselkaa leffojanne. Elämää tuokin.
Jos ei tuollaista elämäntapaa harjoita, ei DVD laitteesta ole hyötyä, mikäli osapuilleen itsekseen ajelee.
Vaikka lakia ei olisikaan minkäänlaista, älyää sen vähempilahjainenkin kuinka vaarallista ajon aikana on ko. laitteita katella alvariinsa. Navigointia ei tarvitse kuin vilkuilla, sitäkin todella harvoin.. Diivailua.
124.023
Juu laki on laki mutta tarkoitin aikaisempaa tekstiäsi missä luki ettäe320 kirjoitti:Tässäpä näkyy taas forumilta niin tuttu thyyning ihmisten asenne: Laki on tehty muiden noudatettavaksi jos se haittaa harrastusta.
laite pitää olla lain mukaan KYTKETTY siten että se ei toimi ajon aikana.
Lukiko laissa jotain kytkennästä , lukiko ?
Se on eri asia kuka ajaa p-rallia , minä en ole siinä iässä enään.
Useimmissa näytöllisissä soittimissa on johto, mikä pitää kytkeä käsijarrun merkkivaloon (maadoittaa), että itse näytön saa auki.
Ei ne valmistajat varmaankaan niitä v*ttuutaan laittele..
Ja kuuleman mukaan joissain Alpinen jenkkimalleissa, näytön auki pitäminen ajossa on tehty vielä vaikeammaksi pääyksikköön asennetulla tunnistimella, mikä havaitsee auton kallistelut/kiihdytykset/jarrutukset.
Tämähän estää aikas hyvin saksalaisen sukelluspukup*rnon katselun itse ajo tapahtumassa..
Ei ne valmistajat varmaankaan niitä v*ttuutaan laittele..
Ja kuuleman mukaan joissain Alpinen jenkkimalleissa, näytön auki pitäminen ajossa on tehty vielä vaikeammaksi pääyksikköön asennetulla tunnistimella, mikä havaitsee auton kallistelut/kiihdytykset/jarrutukset.
Tämähän estää aikas hyvin saksalaisen sukelluspukup*rnon katselun itse ajo tapahtumassa..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]