Jarru ja turbotus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Jarru ja turbotus

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.

Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.

Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)

Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.

Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.

Tiedoista etukäteen kiittäen.

Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.

Terveisin
JAP
Ja Paineistamaan
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: Jarru ja turbotus

Viesti Kirjoittaja jorma »

aalpe kirjoitti:Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.

Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.

Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)

Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.

Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.

mories!!

joo ite laitoin tohon 3,0 turbodieseliin joka on w201 korissa, aidon w124 3,0 turbodieselin jarrut ja kallistuksenvakaajan.ja myös vaihoin jarrutehostajan!

sun kannattaa ottaa 3,0 24venttiilisen bensan jarrut ja tehostajan. myös kannattaa vaihtaa kallistuksenvakaaja jos se on vahvempi. mutta kyllä nuo 3,0 turbodieselin jarrut käy kans. toppaa hyvin vaik on toi 386 hp :wink:

ps:tämä oli vain ehotus!

Tiedoista etukäteen kiittäen.

Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.

Terveisin
JAP
Ja Paineistamaan
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Jarru ja turbotus

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

aalpe kirjoitti:Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.

Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.

Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)

Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.

Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.

Tiedoista etukäteen kiittäen.

Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.
Minä jouduin tekemään tuon muutoksen.

Vaihdoin Etujarrusatulat, palat ja levyt 300 12V:stä. (samat kuin uudemmassa 230:ssä)

--> sopii suoraan, ja hommassa menee max. 2 tuntia.

Sen jälkeen hain paikalliselta valtuutetulta huollolta printtauksen jossa oli tuon 300 12V mallin tiedot. (tehot ja jarrujen speksit lähinnä konttoria kiinnostaa)

Noilla eväillä sai tehot olla 188hv +20%.
Ja sellainen merkintä tuli rekisteriotteeseenkin.
Vastaa Viestiin