Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.
Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.
Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)
Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.
Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.
Tiedoista etukäteen kiittäen.
Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.
Terveisin
JAP
Ja Paineistamaan
Jarru ja turbotus
Re: Jarru ja turbotus
aalpe kirjoitti:Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.
Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.
Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)
Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.
Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.
mories!!
joo ite laitoin tohon 3,0 turbodieseliin joka on w201 korissa, aidon w124 3,0 turbodieselin jarrut ja kallistuksenvakaajan.ja myös vaihoin jarrutehostajan!
sun kannattaa ottaa 3,0 24venttiilisen bensan jarrut ja tehostajan. myös kannattaa vaihtaa kallistuksenvakaaja jos se on vahvempi. mutta kyllä nuo 3,0 turbodieselin jarrut käy kans. toppaa hyvin vaik on toi 386 hp![]()
ps:tämä oli vain ehotus!
Tiedoista etukäteen kiittäen.
Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.
Terveisin
JAP
Ja Paineistamaan
Re: Jarru ja turbotus
Minä jouduin tekemään tuon muutoksen.aalpe kirjoitti:Asiaa käytä lävitse varmaan aikaisemmin mutta en suoraan löytänyt tarkaa tietoa kuinka ja mitä ja miten homma hoituu.
Eli tarkoitus turbottaa W124 korinen 230 automaatti mersu jossa jäähdyttämättömät jarrut.
Kysymys 1.
Pitääkö jarrut vaihtaa (tehoarvio n. 300hp max)
Jos pitää niin minkä levyt pitää laittaa, vaatimuksena on että pulttijako pysyy samanana jotta rengas/vanne setti käy.
Samalla menee tottakai satulat vaihtoon mutta ne onjo sitten helppo homma kun on tiedosa minkä auton levyt autossa.
Tiedoista etukäteen kiittäen.
Jos olet tehdyt jo muutoksen niin laittakaa nuo muutostiedot tulemaan.
Vaihdoin Etujarrusatulat, palat ja levyt 300 12V:stä. (samat kuin uudemmassa 230:ssä)
--> sopii suoraan, ja hommassa menee max. 2 tuntia.
Sen jälkeen hain paikalliselta valtuutetulta huollolta printtauksen jossa oli tuon 300 12V mallin tiedot. (tehot ja jarrujen speksit lähinnä konttoria kiinnostaa)
Noilla eväillä sai tehot olla 188hv +20%.
Ja sellainen merkintä tuli rekisteriotteeseenkin.