Kauko-ohjattava keskuslukko Viper 211HV --> W202 Mersuun
Kauko-ohjattava keskuslukko Viper 211HV --> W202 Mersuun
Voisiko joku kyseisen laitteen asentaneesta kertoa minne tämä mööpeli kannattaisi asentaa, minullahan alipaine pumppu on siellä peräkontissa oikeassa laidassa! Ja jos voisi kirjoittaa selvät asennusohjeet, kun minulle ei oikein aukene se kytkentäkaavio vaikka on suomeksi kaikki selitettykin tuntuu, että jää aika paljon ylimääräisiä johtoja! Asennusta en ole vielä aloittanut, enkä aloitakkaan ennen kun kaikille johdoille on paikka löytynyt! Moni on asentanut vastaavanlaisia valokatkaisimen taakse, jotkut peräkonttiin, jotkut takapenkin alle missä se paras paikka on että ei tule pitkiä johdon vetoja??? Helppiä kaivattais nopeesti!
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi
Eli jos joku joka on asentanu w202:seen Viperin vois kertoa missä boxin paras asennuspaikka sijaitsee että johtojen veto ei olisi kauhean pitkä...Haittaako jos keltaiseen johtoon vetää virran ihan jatkuvasta +12v:stä vai pitääkö se ottaa virtalukosta siinä asennossa missä tulee +12v?? Ei kiitos enää niitä viestejä että lue tuossa on tietoa ja sitten linkki..Olen lukenut jo kaikki ne mutta vielä tuntuu hämärältä minun päässä tämä homma! Voihan se olla että kun rupeaa asentamaan homma tuntuukin ihan selvältä!
Juu minä sain kanssa tuon Viperin asennettua,muuten toimii ok, mutta ovia lukittaessa pitää painaa lukkoon 2 kertaa ellei malta odottaa n. 30s että boxissa naksahtaa ilmeisesti jokin rele, silloin menee 1:llä kiinni...Juu tosiaan jotka w202 asentaa kauko-ohjainta niin katkaistava johto, jonka väliin boxi pannaan on valko-vihreä ei sininen kuten esim. w124:ssa! Ja kyseinen johto löytyy esim. hätävilkun-napin vierestä lukitus/avaus napin takaa! Mitenkähän tuon lukitus hommankin sais pelaamaan niin että ne menis ekalla lukkoon??Avaus toimii kyllä ekalla painalluksella aina..
Boxi on mittariston alla...Mikähän johto siinä pitäis sitten olla kiinni kun tällä hetkellä boxi on valko-vihreän välissä?Jännä kun mittasin alipainepumpulta niin kun lukitsee niin jännite ei mene ihan 0v vaan 0,34v tai jotain...Ja se oli oikeastaan ainut johto joka maadoitti lukitesssa ja antoi 12v avatessa...
Voitko eemeli asiantuntijana sanoa mikä on w202 oikea johto jonka väliin boxi pitää laittaa???Miksiköhän pitää odottaa n.30s että menee ekalla painalluksella kiinni??Onko muuten normaalia että ovet lukittuu kun auto käynnistetään ja avautuu kun sammutetaan?? Saako ohjelmoimalla toimimaan tuon lukitus homman ekalla vai onko tosiaan väärä piuha viperissa kiinni? Ja onko alipaine pumppu ihan ok, kun se jää aina lukittaessa joskus surisemaan..niin se on tehnyt niin kauan ku auto on minulla ollu, yleensä vain jos laittaa vänkärin ovesta avaimella lukkoon?!
Voitko eemeli asiantuntijana sanoa mikä on w202 oikea johto jonka väliin boxi pitää laittaa???Miksiköhän pitää odottaa n.30s että menee ekalla painalluksella kiinni??Onko muuten normaalia että ovet lukittuu kun auto käynnistetään ja avautuu kun sammutetaan?? Saako ohjelmoimalla toimimaan tuon lukitus homman ekalla vai onko tosiaan väärä piuha viperissa kiinni? Ja onko alipaine pumppu ihan ok, kun se jää aina lukittaessa joskus surisemaan..niin se on tehnyt niin kauan ku auto on minulla ollu, yleensä vain jos laittaa vänkärin ovesta avaimella lukkoon?!
Se ovien lukittuminen virrat päällekytkettäessä on viperin ominaisuus ja ohjelmoitavissa pois päältä. Samoin kuin avautuminenkin virrat katkaistaessa.
Jenkeissä ryöstetään porukkaa liikennevaloissa niin siksi tämä ominaisuus.
Olet oikeassa johdossa kiinni.
Tarkista lukkojen ilmaletkut että suhiseeko missään kun ovia avataan/lukitaan. Jos pumppu jää pyörimään, niin silloin letkuissa on yleensä vuoto.
Jenkeissä ryöstetään porukkaa liikennevaloissa niin siksi tämä ominaisuus.
Olet oikeassa johdossa kiinni.
Tarkista lukkojen ilmaletkut että suhiseeko missään kun ovia avataan/lukitaan. Jos pumppu jää pyörimään, niin silloin letkuissa on yleensä vuoto.
- MasaMbW124
- Mersumies
Rohkeesti vaan Viperia asentamaan kyllä sen saa toimimaan kun jaksaa vaan kytkeä kaikki tarvittavat johdot huolella! Tuo on kyllä mysteerio mikä mulla on perseellään, kun vaatii sen 20-30sek odottelun ennen kuin menee ovet 1:llä painalluksella lukkoon...sen kun sais vielä toimimaan niin ois hyvä! Kyllähän tuon kanssa näinki elelee kun kerta 2:lla painalluksella saa lukkooon jos on kiire jonneskin! 

- MasaMbW124
- Mersumies
Sainpa lukituksenkin toimimaan ihan kertapainalluksella, ohjelmointi hommahan se oli! Viperia ohjelmoidessa 6.kohta piti muistaakseni kytkeä pois päältä, kun se vakiona oli päällä. Se oli joku kaksoispulssi en nyt muista kun ei ole ohjekirja vieressä! Mutta pääasia että nyt toimii niinkuin pitää!