W201 pa-mittari ei toimi oikein
W201 pa-mittari ei toimi oikein
Potilas: W201 2.5D -88, mittarissa 517 tkm.
Oire: Polttoainemittari näyttää mitä sattuu, mutta ei koskaan liian vähän. Yleensä näyttää reilusti liikaa, silloin tällöin näyttää varmaan suunnilleen oikein. Polttoainevalo toimii oikein, se syttyy kun tankissa on tavaraa jäljellä n. 8 litraa.
Liekö maadoitusvika vai mikä? Onkohan vika anturissa vai itse mittarissa vai jossain sillä välillä?
Oire: Polttoainemittari näyttää mitä sattuu, mutta ei koskaan liian vähän. Yleensä näyttää reilusti liikaa, silloin tällöin näyttää varmaan suunnilleen oikein. Polttoainevalo toimii oikein, se syttyy kun tankissa on tavaraa jäljellä n. 8 litraa.
Liekö maadoitusvika vai mikä? Onkohan vika anturissa vai itse mittarissa vai jossain sillä välillä?
Ei varsinaisesti liity itse asiaan,mutta mielestäni raukkamaisesti tehty Mersun mittari toimimaan epäloogisesti:Kun viisari näyttää puolta tankkia,niin sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa...ei ainakaan minun autossani.Parhaimmillaan olen
ajanut 480km kun viisari keskellä.Kun pääsisikin saman sillä jälkimmäisellä osiolla.
Ymmärrän kyllä suunnittelijoiden strategian.Liekö sama kikka muillakin automerkeillä?
ajanut 480km kun viisari keskellä.Kun pääsisikin saman sillä jälkimmäisellä osiolla.
Ymmärrän kyllä suunnittelijoiden strategian.Liekö sama kikka muillakin automerkeillä?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W201 pa-mittari ei toimi oikein
Toivo elää! (kuka Toivo?)petrus kirjoitti: Oire: Polttoainemittari näyttää mitä sattuu, mutta ei koskaan liian vähän. Yleensä näyttää reilusti liikaa, silloin tällöin näyttää varmaan suunnilleen oikein. Polttoainevalo toimii oikein, se syttyy kun tankissa on tavaraa jäljellä n. 8 litraa.
Mittaristossa viisareiden alta paljatui maa katkos. Oli niin sitte reilusti palanu poikki piirilevyssä oleva maadoitus liuska (

...ja mittari kuuluu kakkosneloseen...
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Ei ollut pitkäikäinen viritys tuo hyppymaajohto. Johdossa ei oo vikaa mutta mittarinäyttö palasi pian entiselleen, vaihtelevaksi.
Taloon tuli farkku kakkosnelkku ja siinä kummaili lämpömittari, joskin hieman eri tavalla.
Viimeisin kokeilu on ollut löysätä temppuilevan näytön kohdasta 8 millin avaimella mutteria ja nitkuttaa siitä vähä joka suuntaan. Kun on piuha kiinni ja virrat päällä näkee kivasti kun neula pomppaa tappiin kun heiluttaa pultinpätkästä. Sitte vaan vastakkaiseen suuntaan ja mutteri kiinni.
Ihan sama mikä sillä mutterilla on kiinni, kuori vai käämit, kunhan vain mittarit pelittää. Toistaiseksi farkun lämmöt näyttää uskottavia lukemia ja sedanin tankissa ei ole vuorovesivaihteluja. Näyttää jopa 1/4 osan, joka on ollut tähän asti tuntematon lukema.
Taloon tuli farkku kakkosnelkku ja siinä kummaili lämpömittari, joskin hieman eri tavalla.
Viimeisin kokeilu on ollut löysätä temppuilevan näytön kohdasta 8 millin avaimella mutteria ja nitkuttaa siitä vähä joka suuntaan. Kun on piuha kiinni ja virrat päällä näkee kivasti kun neula pomppaa tappiin kun heiluttaa pultinpätkästä. Sitte vaan vastakkaiseen suuntaan ja mutteri kiinni.
Ihan sama mikä sillä mutterilla on kiinni, kuori vai käämit, kunhan vain mittarit pelittää. Toistaiseksi farkun lämmöt näyttää uskottavia lukemia ja sedanin tankissa ei ole vuorovesivaihteluja. Näyttää jopa 1/4 osan, joka on ollut tähän asti tuntematon lukema.
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha