W201 pa-mittari ei toimi oikein

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

W201 pa-mittari ei toimi oikein

Viesti Kirjoittaja petrus »

Potilas: W201 2.5D -88, mittarissa 517 tkm.

Oire: Polttoainemittari näyttää mitä sattuu, mutta ei koskaan liian vähän. Yleensä näyttää reilusti liikaa, silloin tällöin näyttää varmaan suunnilleen oikein. Polttoainevalo toimii oikein, se syttyy kun tankissa on tavaraa jäljellä n. 8 litraa.

Liekö maadoitusvika vai mikä? Onkohan vika anturissa vai itse mittarissa vai jossain sillä välillä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturi irtoaa helposti 46 mm hylsyllä peräkontin puolelta, sen voi purkaa ja samalla hajott... eikun puhdistaa.
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Oireet just samat, antureita vaihdettu yks käytetty ja kun ei tullu kuntoon niin uusi. Eipä pelaa vieläkään. Ei korjaannu itekseen enkä ole niin suurta inspistä viä löytänyt jolla sen vian ettisi :roll:

MB -86 300D
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Onko W201:ssä samanlainen konstruktio kuin esim. W123:ssa, eli 3 lankaa ja koho? Helppo putsaa ja vaikka joku lankakin katki niin laittaa uutta tilalle. :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samanlainen "silikonituubin näköinen" anturi siellä on.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1341
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ei varsinaisesti liity itse asiaan,mutta mielestäni raukkamaisesti tehty Mersun mittari toimimaan epäloogisesti:Kun viisari näyttää puolta tankkia,niin sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa...ei ainakaan minun autossani.Parhaimmillaan olen
ajanut 480km kun viisari keskellä.Kun pääsisikin saman sillä jälkimmäisellä osiolla.

Ymmärrän kyllä suunnittelijoiden strategian.Liekö sama kikka muillakin automerkeillä?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Kokeileppas laittaa polttoainemittarille oma maajohto. Tämä on hyvin yleinen kikka 123 - sarjan mersuissa.
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Re: W201 pa-mittari ei toimi oikein

Viesti Kirjoittaja timo76 »

petrus kirjoitti: Oire: Polttoainemittari näyttää mitä sattuu, mutta ei koskaan liian vähän. Yleensä näyttää reilusti liikaa, silloin tällöin näyttää varmaan suunnilleen oikein. Polttoainevalo toimii oikein, se syttyy kun tankissa on tavaraa jäljellä n. 8 litraa.

Liekö maadoitusvika vai mikä? Onkohan vika anturissa vai itse mittarissa vai jossain sillä välillä?
Toivo elää! (kuka Toivo?)
Mittaristossa viisareiden alta paljatui maa katkos. Oli niin sitte reilusti palanu poikki piirilevyssä oleva maadoitus liuska ( :shock: ) tms. Tinasin hyppylankaa (erikoista kuparijohdetta... :roll: ) katkosta korjaamaan ja toistaiseksi tuntuis pelaavan. Ei ole ennen näyttänyt että olisi neljännes jäljellä!

...ja mittari kuuluu kakkosneloseen...
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Ei ollut pitkäikäinen viritys tuo hyppymaajohto. Johdossa ei oo vikaa mutta mittarinäyttö palasi pian entiselleen, vaihtelevaksi.
Taloon tuli farkku kakkosnelkku ja siinä kummaili lämpömittari, joskin hieman eri tavalla.

Viimeisin kokeilu on ollut löysätä temppuilevan näytön kohdasta 8 millin avaimella mutteria ja nitkuttaa siitä vähä joka suuntaan. Kun on piuha kiinni ja virrat päällä näkee kivasti kun neula pomppaa tappiin kun heiluttaa pultinpätkästä. Sitte vaan vastakkaiseen suuntaan ja mutteri kiinni.

Ihan sama mikä sillä mutterilla on kiinni, kuori vai käämit, kunhan vain mittarit pelittää. Toistaiseksi farkun lämmöt näyttää uskottavia lukemia ja sedanin tankissa ei ole vuorovesivaihteluja. Näyttää jopa 1/4 osan, joka on ollut tähän asti tuntematon lukema.
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Vastaa Viestiin