Pirssissä ei ole ollut mitään suurempia ongelmia (moottori, vaihteisto, perä, alusta ja sähkökatto toimii loistavasti) ja olen ajanut sillä itse nyt yli 16 000 km, mutta epäilykset mahdollisesta kolarista edellisellä omistajalla ovat voimistuneet. Lähinnä näiden seikkojen perusteella epäilen osumaa etukulmaan:
1. Alumiininen konepelti ei auennut alussa pelkästään vapautussalpaa vetämällä, vaan sitä piti auttaa toisella kädellä. Itse tehtyjen säätöjen jälkeen konepelti aukeaa nykyisin aivan oikein, mutta pelti HEILUU HIEMAN ajon aikana. Onko tämä normaalia? Saako pellin pysymään mitenkään niin, ettei se "väpätä" ajon aikana? Olen yrittänyt säätää peltiä kaikin tavoin, "väpätys" on kyllä vähentynyt, mutta ei kokonaan poissa?
2. Peltisaumoissa on hienoisia eroja auton eri puolilla, erityisesti silmään pistää ovien saumojen kohtalaisen iso ero > toisella puolella saumat ovat silmin nähden tiiviimmät kuin toisella puolella. Tällä ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta ovien toimintaan. Onko normaalia avoautossa?
3. Auton kantavat rakenteet on tutkittu perusteellisesti, eikä sieltä löydy mitään viitteitä kolarista? Toisaalta kojelautaa kun on tarkasti tutkinut, niin siinäkin (matkustajan puolella) on saumoissa pientä "heittoa". Turvatyyny mahdollisesti auennut ja lauta ollut auki??

Mitä mieltä olette, arvon herrat?