202 1.8 bensan tyhjäkäynti soutaa
202 1.8 bensan tyhjäkäynti soutaa
tosiaan tyhjäkäynti soutaa n.150 ringin välillä eli n.600-750, olen vaihtanut: tulpat ja johdot, ilmanputsarin eikä auta. mitään alipaine letkuja ei o ainakaan irti. auto vetää hyvin ja käynti ei muuten pätki mut v...ttaa tuo soutaminen. pakokaasu testiä ei o vielä otettu et lambda vois olla yks mut ei se bensaa ainakaan ämpärettäin vie.
Kannattaa käyttää hakua.... tästä on ollut juttua aikaisemminkin ja lainaus yhdestä vastauksesta koskien W202 1.8 bensa tyhjäkäynnin huojahtelua:
"Tyhjäkäynnin huojahtelu on saatu kuntoon Kaasuläppäkotelon irroitus imusarjasta ja huolellinen puhdistus sisältä ja päältä.
Kannattaa kokeilla, jos tyhjäkäynti huojahtelee lämpimänä"
"Tyhjäkäynnin huojahtelu on saatu kuntoon Kaasuläppäkotelon irroitus imusarjasta ja huolellinen puhdistus sisältä ja päältä.
Kannattaa kokeilla, jos tyhjäkäynti huojahtelee lämpimänä"
MB C180 vm -95
Re: 202 1.8 bensan tyhjäkäynti soutaa
Edellisessä kans tuo heilui tuo tyhjäkäynti juurikin samalla lailla. Tuli kokeiltua kaiken maailman niksit ja vaihdettua kaikennäköistä osaa (myös lambda) mutta ei niillä ollut vitunkaan apua tuohon vaivaan. Se piti vaan ottaa ns. ominaisuutena kun kyllästyin osien vaihtoon. Myös tuo kaasuläppä puhdistettiin omaani ja vieläpä merkkiliikkeen toimesta mutta ei vaikutusta. Veikkaisin että tyhjäkäyntimoottorista se vika sitten olis löytynyt mutta se kun ei ole mikään ilmainen osa niin jäi vaihtamatta...kovaluu1 kirjoitti:tosiaan tyhjäkäynti soutaa n.150 ringin välillä eli n.600-750, olen vaihtanut: tulpat ja johdot, ilmanputsarin eikä auta. mitään alipaine letkuja ei o ainakaan irti. auto vetää hyvin ja käynti ei muuten pätki mut v...ttaa tuo soutaminen. pakokaasu testiä ei o vielä otettu et lambda vois olla yks mut ei se bensaa ainakaan ämpärettäin vie.
Niin, yksi mahdollinen vika on katti. Exxässä katti rupesi vetelemään viimeisiään (rupes rämisemään tietyillä kierroksilla) mutta ehdin myydä auton eteenpäin ennenkuin sitä vaihdoin. Notta se on tyyppivika...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
kävin tänään paikallisella mersu proffalla(koskinen) ja meinas oireista päätellen et se on kuitenkin ilma vuoto, vaihdatin siihen kannentiivisteen ja meinas et oon hajottanu jonku "hökötyksen" (ku ei muista ny sen nimee) et näkee auton alta paremmin, joten ens viikolla sekin selviää. ilmoitan tänne mikä oli vikana.
Mites ilmamassa mittari? Niitähän näissä menee, ja oireet vaihtelee kylmäkäynnistys ongelmista nykivään kulkuun....
Isännän mersusta haettii veholla vikaa kaksikin kertaa eikä löytynyt, mutta kiitos foorumilaisten tieto taidon auto saatiin kuntoon!!!
Isännän mersusta haettii veholla vikaa kaksikin kertaa eikä löytynyt, mutta kiitos foorumilaisten tieto taidon auto saatiin kuntoon!!!
w202 c180 esprit 97- (käyttis)
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
soutaapihan se
Itse olin joskus tuolla Stuttgartissa erään Sakuinsinöörin kotona kylässä ,ilmeni että hän on se kaveri joka oli suunnitellut bensaruiskuvehkeet tiiminsä kanssa tuolloin uuteen c-Mersuun. Terveisiä vaan Ralfille snne
.
No juttu johtui siitä kun itte ostin samanmoisen auton silloin uutena , ja noudin tehtaalta - samalla kävin sitten moikkaamassa tuttuja sielläpäin.
Ralf silloin viisastelikin että hänelle voi siten osoitaa valituksia jos ruiskut ei pelitä..
Kokemus sitten osoiti n 85 tkm ajeltuani slloisella elegance c-180 autolla, että onhan siinä jotain kummallisuuksia.
Tuo aaltoilu tyhjäkäynnissä on ominaisuus, oli heti uutena sellainen
Moottorissahan on se omanlaisensa ääni, joka sitten vähän kuin korostaa sitä aaltoilua, ja kiekkamittarissahan sen huomaa hyvin.
Toinen asia mikä jäi mieleen c- mesestä , kun omasta kotoani pihatieltä lähdettyä on heti ylämäkeä, aika loivaa mutta pitkähkö.
Kun autolla kylmälläkoneella lähti sinne mäkeen ajamaan, alkuun se veti , sitten hetkenpäästä kummallinen puutuminen, kuin tehot katoaa vähän , ja kohta sitten taas menoa löytyy kuitenkin. Tuntui omituiselta, tätä selittivät rikastimen toiminnalla, että pudottaa pois sen jolloin teho katoaa hetkellisesti.
Tuo voi pitääkkin paikkaansa kyllä, kattivehjehän ei ylimääräisiä rikastuksia paljoa mielellään käyttele.
Tyhjäkäynti aaltoilulle ei syytä löydetty , se on ominaisuus,jokseenkin ärsyttävä kylläkin. Samainen ongelma tuntuu olevan c 200 mallissa, jollainen tuossa naapurissa on edelleenkin.
Myös tuo öljyvuoto kannentiivisteen välistä tuli tutuksi aikanaan, jokaikisen stefan vaihto öljyvuotojen takia koneestä perään , konepellin lukkolaiteen/tuulihan vaihto koska oli aukeamisia tapahtunut jossain ,jotakin massauksia etupalkkiin ekassa huollossa tehtiin , vihdekepin mekaniikka vaihdettiin koska saattoi jäädä loota 5 selle, kun kepin sai vapaalle jonkajälkeen ei mitään muuta vaihdetta sitten saanutkaan ennen auton alle menemistä ja nykimistä (tympeä luistattaa 5 sella ettiessä rasvamonttua oudossa kaupungissa alussa kun vika ilmeni...ja uutamakerta senjälkeenkin ennen korjaukseen pääsyä , jossa vaihdettiin keppi ym osat kokonaan .
Eli ainakin ekat autot oli Maanantai versioita pitkälti, nyttemmin vioista suurinosa korjailtu - aaltoilua ei varmasti saakkaan korjttua. Sentakia ei kannata euroja siis tuhlata

No juttu johtui siitä kun itte ostin samanmoisen auton silloin uutena , ja noudin tehtaalta - samalla kävin sitten moikkaamassa tuttuja sielläpäin.
Ralf silloin viisastelikin että hänelle voi siten osoitaa valituksia jos ruiskut ei pelitä..
Kokemus sitten osoiti n 85 tkm ajeltuani slloisella elegance c-180 autolla, että onhan siinä jotain kummallisuuksia.
Tuo aaltoilu tyhjäkäynnissä on ominaisuus, oli heti uutena sellainen

Moottorissahan on se omanlaisensa ääni, joka sitten vähän kuin korostaa sitä aaltoilua, ja kiekkamittarissahan sen huomaa hyvin.
Toinen asia mikä jäi mieleen c- mesestä , kun omasta kotoani pihatieltä lähdettyä on heti ylämäkeä, aika loivaa mutta pitkähkö.
Kun autolla kylmälläkoneella lähti sinne mäkeen ajamaan, alkuun se veti , sitten hetkenpäästä kummallinen puutuminen, kuin tehot katoaa vähän , ja kohta sitten taas menoa löytyy kuitenkin. Tuntui omituiselta, tätä selittivät rikastimen toiminnalla, että pudottaa pois sen jolloin teho katoaa hetkellisesti.
Tuo voi pitääkkin paikkaansa kyllä, kattivehjehän ei ylimääräisiä rikastuksia paljoa mielellään käyttele.
Tyhjäkäynti aaltoilulle ei syytä löydetty , se on ominaisuus,jokseenkin ärsyttävä kylläkin. Samainen ongelma tuntuu olevan c 200 mallissa, jollainen tuossa naapurissa on edelleenkin.
Myös tuo öljyvuoto kannentiivisteen välistä tuli tutuksi aikanaan, jokaikisen stefan vaihto öljyvuotojen takia koneestä perään , konepellin lukkolaiteen/tuulihan vaihto koska oli aukeamisia tapahtunut jossain ,jotakin massauksia etupalkkiin ekassa huollossa tehtiin , vihdekepin mekaniikka vaihdettiin koska saattoi jäädä loota 5 selle, kun kepin sai vapaalle jonkajälkeen ei mitään muuta vaihdetta sitten saanutkaan ennen auton alle menemistä ja nykimistä (tympeä luistattaa 5 sella ettiessä rasvamonttua oudossa kaupungissa alussa kun vika ilmeni...ja uutamakerta senjälkeenkin ennen korjaukseen pääsyä , jossa vaihdettiin keppi ym osat kokonaan .
Eli ainakin ekat autot oli Maanantai versioita pitkälti, nyttemmin vioista suurinosa korjailtu - aaltoilua ei varmasti saakkaan korjttua. Sentakia ei kannata euroja siis tuhlata

joo..auto oli testeris ja niinhän siinä kävi et vikakoodia ei löydy et kaikki pitäis olla kunnos, eli "kuntoon" ei saatu. ilmamäärä mittaria en ala tuon asian takia ostaan ku se toimii muuten hyvin. soutaminen jatkuu ja vitu.us. oli muuten hyvä hinta sillä "ilmamittarilla". mistä sen saa halvalla uutena jos laupeus tulee.
Mikä oli vuosimalli? Vanhemmissa M111 180 ja 200 malleissa (PMS ruisku) ei ole ilmamassamittaria ollenkaan... onko tämä ongelma sitten vain HFM -ruisku malleissa?kovaluu1 kirjoitti:...ilmamäärä mittaria en ala tuon asian takia ostaan ku se toimii muuten hyvin. soutaminen jatkuu ja vitu.us. oli muuten hyvä hinta sillä "ilmamittarilla". mistä sen saa halvalla uutena jos laupeus tulee.
Jos moottorin (1.8l ja 2.0l) ilmaputki ja kaasuläppäkotelo on kuvan mukainen, niin auossa on PMS ruisku, ja siinä ei ole erillistä ilmamassamittaria, ainoastaan imusarjan painemittari (joka sijaitsee PMS-ecu:ssa) ja imulilman lämpömittari.kovaluu1 kirjoitti:auto on -93vm, se ilmamassa mittari on siinä ennen kaasuläppää oleva mälkki mun käsittääkseni vai jälkeen...

jos HFM -ruisku missä erillinen ilmamassamittari (vm 97>) niin ilmaputki on seuraavan kuvan mukainen:

ilmamassamittari on heti ilmaputsarikotelon jälkeen auton oikealla puolella.
Useimmat on tuolla PMS ruutalla , ja niissä on tuo "mukava" ominaisuus. Totuttava vaan siihen on, tai pistettäv auto kiertoon - muuta sille ei ole tehtävissä .
Faka on noin ja 110 % .
Mun auto oli 94 vm , ja nyt n 300 tkm mittarissa olen sitä joskus nähnyt , samallai se vieläkin käy kuin uutena - onko sit hyvä vai pahajuttu en tiedä
Faka on noin ja 110 % .
Mun auto oli 94 vm , ja nyt n 300 tkm mittarissa olen sitä joskus nähnyt , samallai se vieläkin käy kuin uutena - onko sit hyvä vai pahajuttu en tiedä
