Purin ne luukunlinkut vekee olivat murtuneet.. mitä lie kevyt metallia ei taida hitsaaminen onnistua
124kattoluukun vaijerista..?
124kattoluukun vaijerista..?
Oli kattoluukun vaijeri irronnut siitä suojaputki kaukalosta? Jos se tollai jää ilmeisesti se ei kykene työntää luukkua kiinni.onko näi?. Kertokees arvon raatilaiset kokemuksenne..toiminta periaate tosta?
Purin ne luukunlinkut vekee olivat murtuneet.. mitä lie kevyt metallia ei taida hitsaaminen onnistua
Purin ne luukunlinkut vekee olivat murtuneet.. mitä lie kevyt metallia ei taida hitsaaminen onnistua
kattoluukku!
En ole varma tarkoititko sitä takaluukun päätä? mutta luukun puolella vaijeri on tosi paskamainen vaihtaa kun se on prässätty sinne mekanismiin niin ettei saa muuta kun porakoneella niitit irti....(ainakaan minä en aikoinani saanut)
ja sitten pirun pienillä pulteilla uusi kiinni... en kyllä vaihtanut vaijeria vaan koko luukun kun hajosi vanhasta mekanismi!
ja sitten pirun pienillä pulteilla uusi kiinni... en kyllä vaihtanut vaijeria vaan koko luukun kun hajosi vanhasta mekanismi!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
-
maxpower05
- Vakiokalustoa

- Viestit: 331
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
millais sitä saa kiristettyä moottorin päästä, kun moottori pyörii kyllä, mut ei jaksa nostaa luukun takareunaa auki tai työntää luukkua kiinni taka-asennosta??
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
kattoluukku!
maxpower05 kirjoitti:millais sitä saa kiristettyä moottorin päästä, kun moottori pyörii kyllä, mut ei jaksa nostaa luukun takareunaa auki tai työntää luukkua kiinni taka-asennosta??
oletko koittanut rasvata vaijeria? ja sitten kannattaa rasvata niitä kiskoja missä luukku kulkee... se ei kyllä varmaan vaikuta siihen takapään nousuun! se moottorin pää on vähän utopiaa!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
Re: 124kattoluukun vaijerista..?
Ei onnistu hitsaaminen ei. Osta "uudet" linkut, eli siis koko paska jostain käytettynä, tsekkaa vaan ettei niissä osissa ole hillitöntä välystä tai luukku pääsee liikkumaan ja humisee niin maan perkeleesti ajossa eikä edes toimi kunnolla.Reimpo kirjoitti:Oli kattoluukun vaijeri irronnut siitä suojaputki kaukalosta? Jos se tollai jää ilmeisesti se ei kykene työntää luukkua kiinni.onko näi?. Kertokees arvon raatilaiset kokemuksenne..toiminta periaate tosta?
Purin ne luukunlinkut vekee olivat murtuneet.. mitä lie kevyt metallia ei taida hitsaaminen onnistua
Vaijeri kulkee suojaputkessa, vaijerin pää kulkee suojaputken halkeamassa, moottori peräkontissa työntää tai vetää vaijeria. Vaijeri on kiinni semmoisessa sivuttain olevassa "aisassa" joka sitten liikuttaa muuta mekanismia. Jos vaijerin ympärillä oleva muovisuoja repeää niin kohta on edessä se, että vaijeri hajottaa sen suojaputkenkin (vääntelee putken auki kun tunkee itsensä sinne halkeamaan) ja se menee vaihtokuntoon. Tuo mersun koko ketun kattoluukun rakenne on aivan kusipäinen mielestäni. Eikö siellä katossa tosiaan ole BMW jne tyyliin muka ollut tilaa moottorille...
Moottorin pään voi rasvata kun toinen ihminen ajaa vaijeria sisään ja ulos ja toinen ruikkii jotain aseöljyä vaikkapa sinne vaijerin päähän samalla. Luukun kiskot ja nivelet TULEE olla hyvässä rasvassa, muuten se saamarin koneisto jumittaa ja moottori särkee nivelet, se on oikeasti vahva moottori.
Ai niin, Merteilillä ainakin on myynnissä osa nimeltään "KATTOLUUKUN VAIJERIN KIINNIKE", tuo ilmeisesti on semmoinen palikka minkä voi laittaa sinne luukun päähän jos se entinen vaijerin kiinnike rasahtaa poikki. En ole kyllä satavarma, tarkistakaa ennen ostamista.
W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -04
myyn kokonaisen kattoluukun, rhjän ja herkkäliikkesisen
HINTAAN 100 E , NOUDETTUNA
siinä on kaikki vimpstaakit ehjät
kuvaamasi taaki maksaa n. 100e / kpl ( v. 2004 KL )
" kattoluukun nivel"
-tapioh- 050-9177108 Suonenjoki
HINTAAN 100 E , NOUDETTUNA
siinä on kaikki vimpstaakit ehjät
kuvaamasi taaki maksaa n. 100e / kpl ( v. 2004 KL )
" kattoluukun nivel"
-tapioh- 050-9177108 Suonenjoki
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Juu purettu on..aika hyvin lähti.. Liikutelin vaijeria/rauta palikkaa... eesun taasun ja mielestäni ei tule siihen etulaitaa tarpeeks jää jotai 10cm.. purkamastani autosta josta hain noi ehjät nivelet.. Se oli siinä etureunassa ihan...
Voiko siitä motinpäässä olevasta muovi pyörästä tavallaan lisätä vaijeria?...
Voiko siitä motinpäässä olevasta muovi pyörästä tavallaan lisätä vaijeria?...
Re: 124kattoluukun vaijerista..?
Tuo mersun koko ketun kattoluukun rakenne on aivan kusipäinen mielestäni. Eikö siellä katossa tosiaan ole BMW jne tyyliin muka ollut tilaa moottorille...
Väyrysessä ja 140:ssä asia korjaantuu ainakin lasikattoluukussa moottori katossa!
Väyrysessä ja 140:ssä asia korjaantuu ainakin lasikattoluukussa moottori katossa!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
Semmoinen ongelma vielä..että tuo vaijerin pää mihin metalli kampa/nivuset tulee kiinni.. Pitääkösen olla siinä mistä katto verhoilu lähtee taaksepäin.. tai vähän ylikin nokalle päin,siis kun luukku kiinni??? ..mulla jää vajaaksi noin 5cm eli verhoilun reunasta sisään päin vaijeri aivan ajettu eteen..
Vaijeri on myös irti katon osuudelta siitä putkikaukalosta..pitäisi saada se takaisin..vit... hankalaa on... Entäs saako tuota vaijeria mekaanisesti löysytettyy niinkin paljon nokalle päin, ett saa siihen kaukaloon takas ujutettuu...
Moottori toimii ja aivan luukku kiinni asennossa vaijeri tosiaan jää tuon 5cm verhoilun reunasta katon sisään... Tuosta vajavaisuudesta vaa sen tähden..kun kyseisestä autosta josta hain nivuset nii jouduin purkamaan ne ja siinä huomasin tuon eron... se oli siinä etäänpänä mukavati siinä otettavissa.
Onkohan vuosi malleissa eroja hakemani nivuset oli -85 omani 87
olipas se hankalaa
Kiire!
Vaijeri on myös irti katon osuudelta siitä putkikaukalosta..pitäisi saada se takaisin..vit... hankalaa on... Entäs saako tuota vaijeria mekaanisesti löysytettyy niinkin paljon nokalle päin, ett saa siihen kaukaloon takas ujutettuu...
Moottori toimii ja aivan luukku kiinni asennossa vaijeri tosiaan jää tuon 5cm verhoilun reunasta katon sisään... Tuosta vajavaisuudesta vaa sen tähden..kun kyseisestä autosta josta hain nivuset nii jouduin purkamaan ne ja siinä huomasin tuon eron... se oli siinä etäänpänä mukavati siinä otettavissa.
Onkohan vuosi malleissa eroja hakemani nivuset oli -85 omani 87
olipas se hankalaa
Koita kestää tiedän että paska homma on enkä kyllä itekkään muista kun on kolmevuotta aikaa kun sen kanssa nypräsin, mutta oma mistä vaihdoin oli -85 ja muistaakseni vaihto luukku -88 Että ei pitäis olla eroa!Reimpo kirjoitti:Semmoinen ongelma vielä..että tuo vaijerin pää mihin metalli kampa/nivuset tulee kiinni.. Pitääkösen olla siinä mistä katto verhoilu lähtee taaksepäin.. tai vähän ylikin nokalle päin,siis kun luukku kiinni??? ..mulla jää vajaaksi noin 5cm eli verhoilun reunasta sisään päin vaijeri aivan ajettu eteen..
Vaijeri on myös irti katon osuudelta siitä putkikaukalosta..pitäisi saada se takaisin..vit... hankalaa on... Entäs saako tuota vaijeria mekaanisesti löysytettyy niinkin paljon nokalle päin, ett saa siihen kaukaloon takas ujutettuu...
Moottori toimii ja aivan luukku kiinni asennossa vaijeri tosiaan jää tuon 5cm verhoilun reunasta katon sisään... Tuosta vajavaisuudesta vaa sen tähden..kun kyseisestä autosta josta hain nivuset nii jouduin purkamaan ne ja siinä huomasin tuon eron... se oli siinä etäänpänä mukavati siinä otettavissa.
Onkohan vuosi malleissa eroja hakemani nivuset oli -85 omani 87
olipas se hankalaaKiire!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi


