MB:n perävälitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

MB:n perävälitys

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

mistähän näkee ton perävälityksen? vois vaan omasta autosta katsoa mikä välitys siinä on.auto on W124 260E 5V man.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moi.... oikeassa alakulmassa takapuolelta katsottuna,teräsharja mukaan ja putsailee.
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

Kiitos vastauksesta! täytyypi tossa joku päivä tarkistaa että mikä välitys sieltä löytyy.
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Re: MB:n perävälitys

Viesti Kirjoittaja tapioh »

MB260E kirjoitti:mistähän näkee ton perävälityksen? .auto on W124 260E 5V man.
Välitys on melko varmasti 3,27. Stanssattu perämurikkaan, joskus vaikea
löytää lian alta.
kokeilemalla ja laskemalla kardaaniakselin ja pyörän pyörimiset.
Esim: 3,27 : kardaaniakselin pyörittyä 3,27 kierrosta pyörähtää pyörä yhden täyden kierroksen. Merkkaa ja pyöritä.
Vieras

Soita Vehoon

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Helpoin ja varmin tapa on soittaa johonkin Vehoon (jos pääsee ruuhkaisen puhelin läpi) jollekin varaosapäällikölle. Tarvitset runkonumeron. Varaosapäällikkö sitten kertoo mikä se perä on, eli siis välityksen ja onko se ns. iso vai pieni.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Soita Vehoon

Viesti Kirjoittaja raul »

Meseman kirjoitti:Helpoin ja varmin tapa on soittaa johonkin Vehoon (jos pääsee ruuhkaisen puhelin läpi) jollekin varaosapäällikölle. Tarvitset runkonumeron. Varaosapäällikkö sitten kertoo mikä se perä on, eli siis välityksen ja onko se ns. iso vai pieni.
Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanut :lol: :lol:
Silloin kannattaa alkaa pyöritteleen kardaania.
Eivaan, teräsharjan kanssa sinne ihmettelemään. (Lautaspyörässä ainakin lukee mutta siinä varmaan on jo liikaa puuhaa. )
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Re: Soita Vehoon

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanut :lol: :lol:

Sattunut ja nähtyä :
Saksasta tuodussa perässä tuo stanssaus ei pitänytkään paikkansa.....
sisälle olikin vaihdettu harvempi välitys.
:shock: Muuten hiton hyvä ja tänäkin päivänä ajossa ...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

Re: Soita Vehoon

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

tapioh kirjoitti:Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanut :lol: :lol:

Sattunut ja nähtyä :
Saksasta tuodussa perässä tuo stanssaus ei pitänytkään paikkansa.....
sisälle olikin vaihdettu harvempi välitys.
:shock: Muuten hiton hyvä ja tänäkin päivänä ajossa ...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
niin mul on vähän sama juttu. vitonen on tarkoitettu vissiin tonne moottoritie nopeuksiin! on vaan käynyt mielessä vähän toisellainen perävälitys! tulis noi vaihtovälit vähän lyhyemmäksi.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Soita Vehoon

Viesti Kirjoittaja Jori K »

tapioh kirjoitti:...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
mulla ykkönen on turha, mutta kyllä kaipailisin viidettä pykälää.
juu, ei ne välitykset liian tiuhanakaan oikein toimi. pykälät loppuu kesken jo motarilla = 4.vaihde / 125-130 km/h / 4000 rpm :shock:
Vastaa Viestiin