MB:n perävälitys
MB:n perävälitys
mistähän näkee ton perävälityksen? vois vaan omasta autosta katsoa mikä välitys siinä on.auto on W124 260E 5V man.
Re: MB:n perävälitys
Välitys on melko varmasti 3,27. Stanssattu perämurikkaan, joskus vaikeaMB260E kirjoitti:mistähän näkee ton perävälityksen? .auto on W124 260E 5V man.
löytää lian alta.
kokeilemalla ja laskemalla kardaaniakselin ja pyörän pyörimiset.
Esim: 3,27 : kardaaniakselin pyörittyä 3,27 kierrosta pyörähtää pyörä yhden täyden kierroksen. Merkkaa ja pyöritä.
Soita Vehoon
Helpoin ja varmin tapa on soittaa johonkin Vehoon (jos pääsee ruuhkaisen puhelin läpi) jollekin varaosapäällikölle. Tarvitset runkonumeron. Varaosapäällikkö sitten kertoo mikä se perä on, eli siis välityksen ja onko se ns. iso vai pieni.
Re: Soita Vehoon
Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanutMeseman kirjoitti:Helpoin ja varmin tapa on soittaa johonkin Vehoon (jos pääsee ruuhkaisen puhelin läpi) jollekin varaosapäällikölle. Tarvitset runkonumeron. Varaosapäällikkö sitten kertoo mikä se perä on, eli siis välityksen ja onko se ns. iso vai pieni.


Silloin kannattaa alkaa pyöritteleen kardaania.
Eivaan, teräsharjan kanssa sinne ihmettelemään. (Lautaspyörässä ainakin lukee mutta siinä varmaan on jo liikaa puuhaa. )
Re: Soita Vehoon
Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanut
Sattunut ja nähtyä :
Saksasta tuodussa perässä tuo stanssaus ei pitänytkään paikkansa.....
sisälle olikin vaihdettu harvempi välitys.
Muuten hiton hyvä ja tänäkin päivänä ajossa ...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.


Sattunut ja nähtyä :
Saksasta tuodussa perässä tuo stanssaus ei pitänytkään paikkansa.....
sisälle olikin vaihdettu harvempi välitys.

polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
Re: Soita Vehoon
niin mul on vähän sama juttu. vitonen on tarkoitettu vissiin tonne moottoritie nopeuksiin! on vaan käynyt mielessä vähän toisellainen perävälitys! tulis noi vaihtovälit vähän lyhyemmäksi.tapioh kirjoitti:Niin paitsi jos joku on sen jo vaihtanut![]()
![]()
Sattunut ja nähtyä :
Saksasta tuodussa perässä tuo stanssaus ei pitänytkään paikkansa.....
sisälle olikin vaihdettu harvempi välitys.
Muuten hiton hyvä ja tänäkin päivänä ajossa ...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
Re: Soita Vehoon
mulla ykkönen on turha, mutta kyllä kaipailisin viidettä pykälää.tapioh kirjoitti:...säästänyt hintansa
polttoaineesssa, vitonen vain on turha.
juu, ei ne välitykset liian tiuhanakaan oikein toimi. pykälät loppuu kesken jo motarilla = 4.vaihde / 125-130 km/h / 4000 rpm
