Mikä mersu nuoren tytön ajoon?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti: Tai niinku meikäläisen kauniimpi puolisko tuon S124:n kanssa: "mitä, pitääkö mun ajaa tolla kauhean isolla laivalla?"

Ajoi sitten kuitenkin, ja lopulta tunnusti, että "olihan sillä ihan kiva ajaa".
No, on siinä tietty automaatit ja tehostimet että vähän saa tasoitusta...
13-vuotias kummityttö häpeää aina S124:n kyydissä. Haukkuu sitä myös kauheaksi laivaksi. So what, vaimo kyllä tykkää ajella, vaikka nuorempana ihanneauto olikin joku pikkunäppärä 205. Nykyisin aina kiittelee vanhan Mersun laadukkuutta, kun auto on tukeva, eikä natise, nitise, pauku tahi kolise sorarännissäkään ajaessa. Aina muistaa verrata sitä muutaman vuoden takaiseen uudenkarheaan Relluun, joka nykymersutuntumalla oli kuulemma melkoinen rimpula. :lol:
Eli osta likalle pari vuotta vanha Megane, oppinee ajamaan melko nopeasti Väykylläkin :twisted: :wink:
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Itse aloittelin autoilun w115 220D mersulla vm 72.Autokoulu autona oli honda civic 1,4 vm 97 ajettu silloin jo 250tkm kolme vuotiaana.Mersusta tykkäsin enemmän vaikka autossa ei ollut ohjaustehostinta eikä mitään muutakaan ylimääräistä varustetta ja hyvin pärjäsin.Vanha 220D väänsi heti kuin höyrykone kun vertasi vääntöjä civicin 1,4 koneeseeen jolla pääsi liikkeelle vasta kun kierroksia oli jotain 2500.Ajaminen mersulla oli mielestäni todella helppoa autokoulu autoon verrattuna, siis pidä vaan se väyrynen itelläs kyllä tyttö tottuu ajamaan sillä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

....
ehdotomasti PYSTÄRI

...Kaivanneeko tuo edes perus´teluja 8)
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

naiset tykkää A mersusta niinku hullun puurosta tai ainakin kaikki ne naiset ( A mersulla ajelevat) on kehunut hyväksi autoksi .
mikseipä miehetkin vois tykätä A mesestä ( onko sen pakko olla aina niin suurta ja mahtavaa )
ole rohkeasti oma itsesi
vaihda vaan E :arrow: A :han mersujahan ne on molemmat
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tee, niin ku susta ittestäs tuntuu. mikä mää oon sua neuvoon? täältähän tulee kauheesti miälipiteitä, kaikki erilaisia. toiset sanoo, että uus auto, toiset että vanha paska. koita siitä nyt sitte selvittää.

mitä sää itte haluut sille sun tyttärelle?jos sää haluut sille uuden auton ja sulla on oihan sikana hilloo, ni siitä vaan kauppaan ja uutta mersua alle!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja skibe »

no on se kumma jos ei e-malli kelpaa.. höpöhöpö mitään munamalleja.. hävettäs ajaa semmosella.

Sanot vaan et "nyt ei parempaa löydy et koitappa opetella ajamaan!"
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

skibe kirjoitti:Sanot vaan et "nyt ei parempaa löydy et koitappa opetella ajamaan!"
Heh :) "Jos ei parempaa löydy"

Ittelle äitee tarjosi 1.3:sta eskorttia :) Oiskos sitä edes eemelillä uskaltanut ajellakaan :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti: 13-vuotias kummityttö häpeää aina S124:n kyydissä. Haukkuu sitä myös kauheaksi laivaksi. ....Nykyisin aina kiittelee vanhan Mersun laadukkuutta, kun auto on tukeva, eikä natise, nitise, pauku tahi kolise sorarännissäkään ajaessa. k:
Heh. Jospa se on vaan siinä iässä tuo kummilikka, että pitäisi olla jottain menevämmännäköistä.

Laadukkuus kyllä pitää paikkansa, tehtiin tuossa mikkelin-reissu lainatulla 190D:lla. Olkoon 19-vuotias pirssi ja 400 tkm taulussa melkein, mutta on se jotenkin hienoa kun ei ikkunat suhise eikä paikat pauku muutenkaan. Johonkin almeraan verraten meno on kuiskaavaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Ainakaan itseni ei ole mitenkään mahdoton ymmärtää, että minkä takia isompi Mercedes tuntuu niin hankalalta ajaa. Kun itse sain kortin, niin kyllä A-sarjalainen oli niin näppärä ja helppo ajaa vrt. Väyryseen.
Senhän nyt tajuaa viimeistään muutaman kuukauden kuluttua, että kumpi on mukavampi ja laadukkaampi, mutta saa aika sokea olla, jos ei pysty ymmärtämään juuri kortin saaneen tahtoa ajaa pienemmällä autolla.

Mutta en nyt silti vaihtaisi isommasta A-sarjalaiseen. Vaihto on helppo toisinpäin, mutta noinpäin vaatii jo sisua. :)
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Kaksonen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 19.05.2006 11:25

Viesti Kirjoittaja Kaksonen »

Menee jo vähän offtopiciks, mutta on se maailma muuttunu parin vuoden aikana. Itte ku sain kortin iskä osti tonnin carinan ja sano et aja sillä tai kävele :lol: Sit möin sen ja ostin toisen riisikupin :oops: , nyt säästelen rahaa 190 16 V varten, ehkä sitä viimeistään intin jälkeen saan ostettua sen :wink: (joka alkaa tammikuus '07)
Tuleva mersumies :)
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Osta ihmeessä uusi c-sarjalainen,jos e-koppa on kerran liian iso.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Jos jotain ostaisin ostaisin sellaisen jossa on ajonhallinta yms turvavarusteet siinä kunnossa ettei tarvitse sitten surkutella että taisi siinä olla hiukka hapankori taikka huonot renkaat, kun lyheni ja kapeni toista metriä, siinä tiukasssa vasurissa.....

Että tuollaista paasausta täältä ja kaikkea hyvää toivotaan.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
jsaarikoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 16.06.2005 09:24
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja jsaarikoski »

Eipä omakaan emäntä tykännyt vuosi sitten ajaa meidän e-mallilla, oli kuulemma liian iso ja ei nähnyt ulos. Haettiin sitten ford puma kakkosautoksi. Sieltä näki ulos ja ei tosissaan ollut iso, itse en sisään mahtunut kunnolla ajamaan.

Sitten 11 kuukauden päästä vaihdoin puman mondeoon, avaimet pöytään, hyvin oppi ajamaan isommallakin.

Ehkä juuri kortin saaneena on pelkoja isompiin autoihin, ulkomittojen hahmotukseen sieltä ratin takaa. Se mitä aikaisemmin ehdoteltiin, että hommaat halvan ooppelin tai vastaavan, voisi olla järkevämpää kuin vaihtaa nykyistä pienempään. Kun itse ajaminen rupeaa sujumaan niin sitten siirrytään isompaan korisarjaan. Eikä sen ooppelin kolhaisu paljoa lompakossakaan tunnu.

Duunissa oli tuollainen a140 mersu viime keväänä parisen viikkoa, ei kyllä sitten perheautoksi käy ollenkaan, näppärähän se on kaupungissa ajaa, mutta maantiellä turhan kiikkerä. Tavaratilaa kahden hengen viikonloppureissua varten, kauppakassiksi hyvä (kallis) valinta.
Nykyinen MB C220cdi -02, kakkosautona Ford Mondeo 2.0 -05
*******
Ex-kärryt:
Bmw 530d -04 - Jeep Grand Cherokee 3.2td -02
Honda CRV-04 - Bmw 530d -00 - Ford Puma 1,7 -01
MB E220d -98 - Vw Passat -99
Bmw 524td -92 - Renault Scenic -00
Renault Laguna -96 - Honda Accord Ex -90
Honda Accord Lx -89 - Vw Passat -88
Vw Passat -84 - Talbot horizon -83 (tää oli noloa)
Ja paljon muita välissä, jotka jatkoivat seuraavalle samantien
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tytölle ensimmäiseksi autoksi mikä tahansa missä on ESP. Ettei jää viimeiseksi.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

e320 kirjoitti:Tytölle ensimmäiseksi autoksi mikä tahansa missä on ESP. Ettei jää viimeiseksi.
Njäh. Vuosikausia sitä on opeteltu ajamaan ilman ESP:ta tai vastaavia järjestelmiä. Ennemmin pitäisi tolkuttaa sitä, että ajamisen on jusupliut oltava sellaista ettei vakautusjärjestelmää tarvita. Erittäin paha olisi mielestäni sekin, että vasta kortin saanut oppii heti tuudittautumaan elektroniikan kaikkivoipuuteen ja ottaa sen rengin sijaan isännäksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Olen vahvasti eri mieltä todistettuani omin silmin 2-vaiheen ajoradalla muutaman nuoren naiskuljettajan suorituksia vuoden ajokokemuksen jälkeen. On käytännön ihme että he selvisivät siihen asti hengissä - mikäli olivat edes ajaneet siinä välissä.

Ei mua muuten kiinnosta, mutta joku niistä voi pyöriä väkkäränä päin vaikka minua.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

e320 kirjoitti:Olen vahvasti eri mieltä todistettuani omin silmin 2-vaiheen ajoradalla muutaman nuoren naiskuljettajan suorituksia vuoden ajokokemuksen jälkeen. On käytännön ihme että he selvisivät siihen asti hengissä - mikäli olivat edes ajaneet siinä välissä.

Ei mua muuten kiinnosta, mutta joku niistä voi pyöriä väkkäränä päin vaikka minua.
Sitten sua varmaan kiinnostaa että ESP:llä ja muilla kuskin elektronisilla avustajilla varustettu auto lähtiessään pyörimään (elektroniikka ei todellakaan estä lapasesta lähtemistä, se vain antaa kerätä enemmän vauhtia ennenkuin lipsahtaa) tulee kovemmalla vauhdilla väkkäränä sulle syliin.... Mitäs sitten?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Bullshittia.. :lol:

Ne tytöt pyörivät ympäri jarrutustilanteissa sekä suoralla että kaarreajossa. ESP:llä varustettua autoa et saa mitenkään pyörähtämään samanlaisessa tilanteessa. Nyt ei siis puhuta tämän palstan jullikoiden 100km ylinopeuksista vaan normaaleista ajotilanteista. ESP pitää auton lapasessa ellei kuski ole täysi idiootti - muutenhan koko järjestelmä olisi yhtä tyhjän kanssa.
jsaarikoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 16.06.2005 09:24
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja jsaarikoski »

Omasta kakkosvaiheesta muistelleen ajoi sielläkin joku tyttö ajokoulun focuksella, ESP päällä kaarreajoa kuuttakymppiä, auto lähti puskemaan, tyttö kääntää rattia vain enemmän ja enemmän kaarteen suuntaan. Ilmeisesti ei ollut tottunut kitkarenkaisiin, ja kun käskettiin ajaa kaarteeseen kuuttakymppiä niin käsistä se lähti. Kyllä ainakin oma silloinen bemari selvisi hetkeä aikaisemmin kaarteen samalla vauhdilla kunnialla, tosin uusilla nastarenkailla.

Kyllä näitä turvaherkkuja itse arvostan, mutta viikottain joutuu ajaan myös autoa missä niitä ei ole. Ehkä alkuun kannattaisi harjoitella ilman esp:tä ja luistonestoa, jotta saa vähän tuntumaa siihen ajamiseen. esp antaa kuitenkin ajaa paljon kovempaa kurviin aloittelijana ja sitten kun se käsistä lähtee, on harjaantuneellakin kuskilla töitä oikaista autoa, saati tällä juuri kortin saaneella.

Itsellä oli kortti ollut pari kuukautta kun ajoin suoralla tiellä hirvikolarin, abs-jarruilla ehkä olisi voinut olla jonkinlainen mahdollisuus väistää paremmin, toisin kuin sillä paniikkijarrutuksella (väsyneenä ajamassa tampereelta kuopion kautta ouluun) joka tuli hirveä säikähtäessä. Tuloksena rannemurtuma, ja kuskinpuolen valo rikki, lokari pullahti takaisin muotoonsa kun kotelosta paineli.
Nykyinen MB C220cdi -02, kakkosautona Ford Mondeo 2.0 -05
*******
Ex-kärryt:
Bmw 530d -04 - Jeep Grand Cherokee 3.2td -02
Honda CRV-04 - Bmw 530d -00 - Ford Puma 1,7 -01
MB E220d -98 - Vw Passat -99
Bmw 524td -92 - Renault Scenic -00
Renault Laguna -96 - Honda Accord Ex -90
Honda Accord Lx -89 - Vw Passat -88
Vw Passat -84 - Talbot horizon -83 (tää oli noloa)
Ja paljon muita välissä, jotka jatkoivat seuraavalle samantien
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

e320 kirjoitti:Bullshittia.. :lol:

Ne tytöt pyörivät ympäri jarrutustilanteissa sekä suoralla että kaarreajossa. ESP:llä varustettua autoa et saa mitenkään pyörähtämään samanlaisessa tilanteessa. Nyt ei siis puhuta tämän palstan jullikoiden 100km ylinopeuksista vaan normaaleista ajotilanteista. ESP pitää auton lapasessa ellei kuski ole täysi idiootti - muutenhan koko järjestelmä olisi yhtä tyhjän kanssa.
Niinno. Noniin. Eihän se lapasesta lähteminen ole eeäspeettömyyden vika, vaan oikeista nopeuksista ei edelleenkään ole saatu kerrottua kortikkaalle riittävän selvästi. Järjestelmättömälläkin autolla kun on ihan mahdollista ajaa luistoitta.
Mielenkiintoinen tilanne sekin sitten, kun tällainen nuori likka nakitetaan kavereille juoppokuskiksi jollain taatusti turvavarusteettomalla Sierralla talvi-iltana.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ajoharjoittelu on parasta tehdä suljetussa paikassa lisävarusteettomalla autolla.

Tien päällä pitää jo osata.

Kyllä minä ainakin haluaisin vaimolleni ajoon auton jossa on ESP. Tämä nykyinen mese lähtee hänelle ajoon vaihtaessani itse autoa, valitettavasti ei ole kuin ASR. Olen jopa harkinnut persneton tekemistä ja 320:n vaihtoa johonkin ESP:llä varustettuun ihan turvallisuuden tähden.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hmm...ensimmäiset omat autot silloin 80 luvulla oli takavetoisia Rekortteja ja Kadetteja, joissa oli mitkä lie renkaat mitä sattui ilmaiseksi jostain saamaan. Oli pinnattua NR08 pintaista ja nastallista ja nastatonta miten sattuu. Kaikissa näissä rimpuloissa ei ollut edes turvavöitä tai ne oli sellaset ei rullavyöt mitä ei tosiaankaan jaksanut viritellä kiinni. Rajoja haettiin ja joskus penkkoja nojailtiin mutta ilmeisesti jonkinlainen autonkäsittelytaito kertyi :roll:

Jotenkin tuntuu että nykyautossa ei tarvi enää kuskin osata mitään, ei ajaa, ei huoltaa, ei korjata. Kunhan lompakko on kunnossa niin selviää.
Niin ne ajat muuttuu ja totuuden nimessä en minäkään vaimolle nyt antaisi vanhaa B- Kadettia talviautoksi.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Voin antaa oppitunteja miten Näitä käsitellään :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

e320 kirjoitti: Tien päällä pitää jo osata.
Paitsi että minä ainakaan en uskokaan osaavani. Niin kauan kun itsellä ei ole mitään suuria luuloja osaamisesta, tulee ajettua aika nöyränä.
Tämä ny ei tarkoita mitään maitoilua sen enempää, katson että kun selviän tuosta vuosittaisesta 40-50 tkm taipaleesta hengissä ja silloin tällöin saa kiitoksen kädenheilautuksena, hommassa on onnistuttu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Tällä saa kyllä mojovan tappelun aikaiseksi, mutta...

Omasta mielestäni juuri ne kuljettajat, jotka omasta mielestään osaavat ajaa ja mielellään "opettavat" muita, ovat suurin riskitekijä liikenteessä, ESP:illä tai ilman. Mikään ei korvaa ajokokemusta tienpäällä, ei jääradalla harjoittelu eikä ralliharrastus. Itse olen useamman kilometrin ajanut, enkä todellakaan pidä itseäni erinomaisena kuljettajana. Huvittavinta on juuri ne vasta kortin saaneiden kahvipöytäkeskustelut siitä, "kuinka mä otan mun satasen vauhdissa puskevan etuveto-corollan haltuun painamalla kaasua" jne. Tai väheksytään niitä vuosikymmeniä autoilleita, nopeusrajoituksia kunnioittavia naisia. Muistetaan nyt tilastot. Olikos se riskiryhmä 18-25v miehet..? Hemmetti, piileeköhän tässä suomalaismiehessä feministi?? :lol:

Niinkuin edellä kirjoitettiin: nöyryys tien päällä kannattaa.

Ai niin, vähän poikkesi viesti tuosta aiheesta. Mutta osta sinä hyvä mies lapsellesi kunnon auto, jos siihen varaa on. Itse ostaisin omille lapsilleni niin turvallisen auton, kuin mahdollista.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Henk. koht pidän 190:stä hyvänä autona aloittelijallekin, mutta talviajossa on oltava aluksi tarkkana. Auto on erittäin kevytperäinen aluksi minkä tahansa muun nykyauton jäljiltä. Eli painoa takaluukkuun ja uudet laadukkaat talvirenkaat alle.

Väykky on huomattavasti vakaampi liukkaalla ja lähtee liikennevaloistakin ilman turhaa sutimista. Kokoonkin tottuu....
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Kyllä on ongelmat :roll: Sanot tytölle, että ei tarvi ajaa jos se eemeli ei kiinnosta. Kummasti alkaa kuitenkin avaimien kärttäminen lähitulevaisuudessa.

MItä tuolee tuohon ESP-keskusteluun, niin sanon että se on yksi turvallisuuden kannalta nerokkaimpia keksintöjä. Kehittäjille pitäs antaa rauhan Nobeli. Kaikissa uusissa autoissa tulis olla vakiona kyseinen laite.

Mitä tulee nuoruuteen, niin täytyy vain todeta, että minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. MItä pahemmalla rakkineella(ja mielellään omalla) aloittaa, niin sitä enemmän oppii ja arvostaa myöhempiä ajoneuvoja. Turha paapominen turhaa, ongelmat vaan siirtyy eteenpäin :(
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kyllähän tältäkin palstalta selkeästi näkee miksi 18-25v miehet ovat riskiryhmä. Sen verran reikäpäisiä juttuja tulee jatkuvalla syötöllä. :lol:

Olen itse tosin sitä mieltä että tilastot eivät kerro koko totuutta naisten osalta. Olisi mielenkiintoista selvittää miten suuri osuus naisten onnettomuuksista on peräänajoja (nainen siis 'syyttömänä' osapuolena) tai nysväämiseen hermostuneen kanssa-autoilijan hermostumisesta johtuneita onnettomuuksia.

Olen nimittäin todistanut useita läheltä piti tilanteita naisautoilijoiden syötyä takanatulijoiden hermot ja ollut osallisena yhteen peräänajoon jossa taas naisautoilija veti jarrut lukkoon keskellä valo-ohjattua risteystä ilman syytä. Koko autoletkalla paniikkijarrutus juuri liikkeelle lähdettyä yllättäen ja takanani tullut pakettiauto ei sitten ehtinyt. Pakettiautoilijan vika?

Voi olla että ylivarovaisuudella ja nysväämällä ja 40km/h moottoritien liittymästä toisten eteen ajamalla saa tilastollisesti moitteettoman kuskin aikaiseksi vaikka aiheuttaa suunnatonta häiriötä liikenteen sujuvuudelle sekä suoranaisia peräänajoja.
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Nyt kun oikein OT:ksi mennään, niin samalla tavallahan se on vaarallista ajella pääväyliä 20 ylinopeutta kuin 20 alinopeuttakin...

Alinopeuden ajaja luultavasti aiheuttaa enemmän vaaratilanteita ylinopeutta ajavaa nähden, kun sitä ohittaa miljoona autoa - ja ohituksethan (varsinkin suutuspäissään kökkijän ohitus) ovat melko vaarallisia

Ohittaja myös usein ajaa ylinopeutta - sitten vielä talvikellillä varsinkin korostuu ohitukseen vaaditun ajolinjan vaarallisuus ja loskavallit jne, jotka pitää ylittää - Pahimmassa tapauksessa siitä "hikisestä mikrasta" menee ohi myös raskasta kalustoa.

Eli turha varovaisuuskin on pahasta. Ittellä ei ole kilsoja takana kuin vajaa kaksi sataa tuhatta, mutta kyllä sitä on kaiken laisia tilanteita tuolla tiellä nähnyt (ja varmaan itse aiheuttanutkin??) :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

e320 kirjoitti: Voi olla että ylivarovaisuudella ja nysväämällä ja 40km/h moottoritien liittymästä toisten eteen ajamalla saa tilastollisesti moitteettoman kuskin aikaiseksi vaikka aiheuttaa suunnatonta häiriötä liikenteen sujuvuudelle sekä suoranaisia peräänajoja.
No tuohan on vallan saatanasta tuommoinen käytös.

....mitä nyt tuli itsekin syyllistyttyä viikonloppuna tuohon, sellaista kiihdytyskaistaa kun ei taida tässä maassa ollakaan millä ehtisi tuon 190D:n piiskata sataankahteenkymppiin ennen kuin on aika siirtyä varsinaiselle ajokaistalle.
:twisted: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin