W 123 perävälitys ja automaattivaiheisto
W 123 perävälitys ja automaattivaiheisto
300D pitää aikamoista murinaa yli 100 nopeuksissa. . Mikä on harvin perävälitys minkä ko malliin saa ja onko 4 vaihteisia automaatteja saatavilla. Eli mitä on asennettu ja mistä mallista voi "elinsiirtoja " tehdä. Tulen ajamaan ko autolla n 10000 km kuukaudessa ja moottorin äänet pitäisi saada alemmas maantie-nopeuksille.
Re: W 123 perävälitys ja automaattivaiheisto
3.07 on pisin välitys mitä on. Niin ja sitten on harvinainen amerikan välitys 2.88, mutta ovat harvinaisia nuo.Scotty kirjoitti:300D pitää aikamoista murinaa yli 100 nopeuksissa. . Mikä on harvin perävälitys minkä ko malliin saa ja onko 4 vaihteisia automaatteja saatavilla. Eli mitä on asennettu ja mistä mallista voi "elinsiirtoja " tehdä. Tulen ajamaan ko autolla n 10000 km kuukaudessa ja moottorin äänet pitäisi saada alemmas maantie-nopeuksille.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: W 123 perävälitys ja automaattivaiheisto
Eikös kaikki 123:n automaatit ole 4-vaihteisia?Scotty kirjoitti:300D pitää aikamoista murinaa yli 100 nopeuksissa. . Mikä on harvin perävälitys minkä ko malliin saa ja onko 4 vaihteisia automaatteja saatavilla.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: W 123 perävälitys ja automaattivaiheisto
Jos Scotty ei tiennyt että autonsa lähtee kakkosella liikeelle... tms...AriK123 kirjoitti:Eikös kaikki 123:n automaatit ole 4-vaihteisia?Scotty kirjoitti:300D pitää aikamoista murinaa yli 100 nopeuksissa. . Mikä on harvin perävälitys minkä ko malliin saa ja onko 4 vaihteisia automaatteja saatavilla.

W123:n automaatit olivat nelivaihteisia.
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Mites nuo ässämersujen perät, eikös net mene heittämällä ja ole harvempia?
Ainaki tuossa kun oli yksi kv-ässä niin oli pirun harva perä ja huiput mittariin 220 km/h, satasessa ei huutanut kone vielä mutta eipä kehdannut taajamassakaan kolmoselle laittaa ellei ajanu vähintään 50 km/h vauhtia...
Ainaki tuossa kun oli yksi kv-ässä niin oli pirun harva perä ja huiput mittariin 220 km/h, satasessa ei huutanut kone vielä mutta eipä kehdannut taajamassakaan kolmoselle laittaa ellei ajanu vähintään 50 km/h vauhtia...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
oukki doukki , täytyy pistää hakuun ko perä.
Joo ja ei siellä laatikosta löydy kuin 3 vaihdetta lukitsemallakaan. Ne alipaine kytkennät ovat vielä kateissa heittää ykköseltä suoraan kolmoselle jos löysästi ajaa, ku tarjoa happea niin vaihtaa nätisti kun vähän löysää, täytyypä ryömiä alle katselemaan se modulaattori, kunhan jostain löytäisi ne kuvat tai kaaviot näyttää olevan tuo braingears,com' kin jumissa. Kiitoksia tähänastisita tiedoista yli 30 v olen vääntänyt noita amerikan laitteita nyt on vähän mallitiedot ja sopivuudet kateissaMB:n kohdalta .
Joo ja ei siellä laatikosta löydy kuin 3 vaihdetta lukitsemallakaan. Ne alipaine kytkennät ovat vielä kateissa heittää ykköseltä suoraan kolmoselle jos löysästi ajaa, ku tarjoa happea niin vaihtaa nätisti kun vähän löysää, täytyypä ryömiä alle katselemaan se modulaattori, kunhan jostain löytäisi ne kuvat tai kaaviot näyttää olevan tuo braingears,com' kin jumissa. Kiitoksia tähänastisita tiedoista yli 30 v olen vääntänyt noita amerikan laitteita nyt on vähän mallitiedot ja sopivuudet kateissaMB:n kohdalta .
Miten ne valitsimen merkinnät menee, itselläni on vain PRNDSL eli ymmärtääkseni Pysäköintilukko, peruutusvaihde,vapaa, ajovaihde eli D ja lukittavat S ja L jotka myöskin jarruttavat. Jos käyttää valitsinta niin vaihdettaessa D asentoon viimeiksi niin ei löydy enää lisää vaihteita eli 2 kertaa vaihtaa isompaan kun aloittaa pienimmästä eli kahva takana. 

Eli S-asennossa vaihteisto ei käytä 3.vaihdetta suurempaa ja L-asennossa 2.vaihdetta suurempaa. Mikäli auto on ennen 9/-79 valmistettu niin 1.vaihde on käytössä ainoastaan lähdettäessä liikkeelle valitsimen ollessa L-asennossa tai kaasu pohjassa. Mikäli auto on uudempi, niin sen kuuluisi lähteä aina ykkösellä. Daimler-Benz ei ole valmistanut kolmevaihteisia henkilöauton automaattivaihteistoja muihin kuin joihinkin V8-malleihin aikanaan.
No niin nyt päästiin asiaan että vanhakin ymmärsi. Kiitos tuosta alipainekaaviosta . Lataan parhaillaan netistä amerikan kielistä Repair manuaalia, saa nähdä tuleeko kaikki vai täytyykö alkaa soittelemaan perään. Lueskelin saksaa 35 vee sitten joten täytyy alkaa elvyttämään kieliopin muistipaikkaa .