patalaiska 260E -86
patalaiska 260E -86
Hah.
Ilmeisesti itsetuhoisuus ajaa minut ostelemaan linttamersuja, vaan mitäpä tuosta. Asiaan.
Tuntuu tukehtuvan kaasua painellessa, varsinkin kuormittaessa. Täristää oikein. Arvelin vaihdella kohtapuoleen tulppia ja ilmansuodattimia. Alkoi kuitenkin arveluttaa keskusteluissa mainittu tankin korvausilman saanti. Nimittäin tästä himmelistä kun ruuvaa korkin tankista, viisas pysyy kaukana putkensuulta ellei halua los cojones löytyvän kohta tankin puolesta. Sellaisen suhauksen päästää.
Eli utelu olisi, josko mokoma on normaalia. Teiniaikaiset tojotat (kukapa ei olisi ollut kerran nuori?) ainakin sammuivat jo pienemmistä alipaineista.
Yhtälö ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertainen. Moottoriväylää puksutellessa (kyllä se ...kele puksuttelua on 500:n jälkeen kaikki) rakkine jaksaa hädintuskin 130 ottaa ja kaasua tarjotessa tärrää ynnä pölläyttelee mustaa. Mikä tolkku muka siinä on, että ei muka saa bensaa ja sitten sortaa sen raakana tuutista ulos?
Tulpanjohdotkin ihmetyttää. Joku on katsonut aiheelliseksi niputtaa kaikki johdot nippusiteillä yhteen. Nyt jos kaapelit ovatten vanhat (ja mihin hel.... minä sen yleismittarin muka hukkasin?!?!), on ko punoksessa sen verran sekalainen sähköpläjäys, ettei siitä selvitä enää mersunkaan sähköaivolla.
Ei kalise nokka. Käymään lähtee (ainakin toistaiseksi) ihan auton lailla, eikä öljynpaineissakaan ole kitisemistä. Voisi siis kuvitella, että kottero ei nyt ainakaan puhkiväljä ole.
Onnekkaat arvauksetkin ovat tervetulleita. Soisin kuitenkin, että vaihtoehdot "rengasta ja hoonaa", sekä hanki "uusi ruisku" rastitettaisiin sitten vasta, kun toivo on jo mennyt.
Ja joo. Voisin ostaa kotteroon ovien lukot sikahalvalla. Avainkaan mokomiin lukkoihin ei olisi haitaksi.
Kiitoksia mielenkiinnostanne
Ilmeisesti itsetuhoisuus ajaa minut ostelemaan linttamersuja, vaan mitäpä tuosta. Asiaan.
Tuntuu tukehtuvan kaasua painellessa, varsinkin kuormittaessa. Täristää oikein. Arvelin vaihdella kohtapuoleen tulppia ja ilmansuodattimia. Alkoi kuitenkin arveluttaa keskusteluissa mainittu tankin korvausilman saanti. Nimittäin tästä himmelistä kun ruuvaa korkin tankista, viisas pysyy kaukana putkensuulta ellei halua los cojones löytyvän kohta tankin puolesta. Sellaisen suhauksen päästää.
Eli utelu olisi, josko mokoma on normaalia. Teiniaikaiset tojotat (kukapa ei olisi ollut kerran nuori?) ainakin sammuivat jo pienemmistä alipaineista.
Yhtälö ei kuitenkaan ole ihan niin yksinkertainen. Moottoriväylää puksutellessa (kyllä se ...kele puksuttelua on 500:n jälkeen kaikki) rakkine jaksaa hädintuskin 130 ottaa ja kaasua tarjotessa tärrää ynnä pölläyttelee mustaa. Mikä tolkku muka siinä on, että ei muka saa bensaa ja sitten sortaa sen raakana tuutista ulos?
Tulpanjohdotkin ihmetyttää. Joku on katsonut aiheelliseksi niputtaa kaikki johdot nippusiteillä yhteen. Nyt jos kaapelit ovatten vanhat (ja mihin hel.... minä sen yleismittarin muka hukkasin?!?!), on ko punoksessa sen verran sekalainen sähköpläjäys, ettei siitä selvitä enää mersunkaan sähköaivolla.
Ei kalise nokka. Käymään lähtee (ainakin toistaiseksi) ihan auton lailla, eikä öljynpaineissakaan ole kitisemistä. Voisi siis kuvitella, että kottero ei nyt ainakaan puhkiväljä ole.
Onnekkaat arvauksetkin ovat tervetulleita. Soisin kuitenkin, että vaihtoehdot "rengasta ja hoonaa", sekä hanki "uusi ruisku" rastitettaisiin sitten vasta, kun toivo on jo mennyt.
Ja joo. Voisin ostaa kotteroon ovien lukot sikahalvalla. Avainkaan mokomiin lukkoihin ei olisi haitaksi.
Kiitoksia mielenkiinnostanne
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Käynti häiriöitä
Moro!
En ole varma onko apua, mutta hetki sitten tulin juuri korjaamasta omaan siis "260e" jossa oli samanlaisia ongelmia. Ongelmana oli että kylmänä
pyöri jota kuinkin hyvin, mutta kun on käyntilämpöinen alkaa puistamaan
ja ei ota kierroksia kunnolla. Vaihdoin aluksi tulpat ei auttanut, tänään menin
jakajan kantta ostamaan myyjä kysyi onko sulla vanha kansi "bremi" muistin
ja sanoin että on. Heillä tuntui olevan melko hauskaa, sanoivat että melko
yleistä ko.merkillä kestää muutaman kuukauden niinkuin itselläni.
Ostin tilalle Boschin kannen ja pyörijän, laitoin kiinni huomasi jo siitä että
käynnistyi hipaisemalla virtaavainta, kun vanhalla meni muutama sekuntti
ennenkuin tärähti tulille .
Omani kulki kyllä motarilla ihan normaalisti, ongelmat tulivat yleensä
kaupunki nopeuksissa.
En ole varma onko apua, mutta hetki sitten tulin juuri korjaamasta omaan siis "260e" jossa oli samanlaisia ongelmia. Ongelmana oli että kylmänä
pyöri jota kuinkin hyvin, mutta kun on käyntilämpöinen alkaa puistamaan
ja ei ota kierroksia kunnolla. Vaihdoin aluksi tulpat ei auttanut, tänään menin
jakajan kantta ostamaan myyjä kysyi onko sulla vanha kansi "bremi" muistin
ja sanoin että on. Heillä tuntui olevan melko hauskaa, sanoivat että melko
yleistä ko.merkillä kestää muutaman kuukauden niinkuin itselläni.
Ostin tilalle Boschin kannen ja pyörijän, laitoin kiinni huomasi jo siitä että
käynnistyi hipaisemalla virtaavainta, kun vanhalla meni muutama sekuntti
ennenkuin tärähti tulille .
Omani kulki kyllä motarilla ihan normaalisti, ongelmat tulivat yleensä
kaupunki nopeuksissa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Laitetaanpa arvauskone käyntiin...
Vaikuttaa siltä että suuttimet olisi pikeentyneet. Sumutus on huonoa ja osa tulee ulos palamattomana (savutus). Jos suuttimet on tukossa, syntyy yleensä sellainen kierre että tulpat karstottuu ja palaminen edelleen heikkenee. Lopulta ventiilit ja palokammio nokeentuu. Lopputuloksena em. kuvattu tehottomuus
Vaikuttaa siltä että suuttimet olisi pikeentyneet. Sumutus on huonoa ja osa tulee ulos palamattomana (savutus). Jos suuttimet on tukossa, syntyy yleensä sellainen kierre että tulpat karstottuu ja palaminen edelleen heikkenee. Lopulta ventiilit ja palokammio nokeentuu. Lopputuloksena em. kuvattu tehottomuus

W210 290TD T
No niin...TIMO T T kirjoitti:Laitetaanpa arvauskone käyntiin...
Vaikuttaa siltä että suuttimet olisi pikeentyneet.....
Tulpat ja ilmanputsari vaihdettu. Kaivelin irti kuutisen kappaletta toinen toistaan nokisempia tulppia, osassa kärki jo kaikonnut maailman tuuliin.
---> Suurin osa tehoista palasi ja kone vetää nyt ylhäälle asti hiukkasen viidessätonnissa kakistellen. Eli Timolla taitaa olla nyt arvaus paikallaan.
Onkos niistä bensiiniin sotkettavista taika-aineista mihinkään, joilla muka suuttimetkin kirkastuvat upposen uusiksi, vai pitääkö purkaa pruutat pihalle ja hoitaa hommat niinkuin parittelu varhaisteininä; manuaalisesti?
Ja pietu: Jos ihminen on kirottu sellaisella lantulla joka mielellään suunnittelee partakoneesta, tuohivirsuista ja hengarista tutkalla varustetun perunannostokoneen, ei taatusti tule mieleen että homman voi hoitaa niinkin tylsällä tavalla kuin irroittamalla korkin tankista. Tottakai odotin jotakin edellämainitun kaltaista koesarjaa, jonka lopputuloksena mersu olisi entistä ehompi, joskin viranomaisten mielestä rekisteröitävä OH-alkuisella tunnuksella. Päähäni ei todellakaan pätkähtänyt mokoma idea

wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Käytin itse Forten puhdistusainetta (diesel) koska pakokaasupäästöt oli hieman yläkantiin. -Auttoi. Seuraavassa mittauksessa päästölukema oli kolmaneksen pienempi. Forten tuoteet on kyllä hyviä mutta varsin arvokkaita. (29e/pullo) Esim Bilthema myy samaan tarkoitukseen omaa litkuansa 7€/pullo- en kyllä tiedä ton tehosta.
-----------------------------------------------
Seuraava vinkki koneen puhdistamiseksi on stten omalla vastuulla. Olen seuraava temppua kokeillut kavereiden kanssa useampaan autoon ja hyvin on toiminut. Kaiki autot ovat kylläkin olleet kaasarivehkeitä
Seikoita jarrunestettä veden kanssa 50/50. Pidä moottorin kierokset n. 2000ssa ja valuta nestetettä ilmanottoaukkoon pikkuhiljaa niin ettei moottori kokonaan sammu. Välillä taas vähän kierroksia ja pientä lirutusta. Pullollinen riittää. Karsta lähtee kävelemään tosi tehokkaasti. Joku on kuulema avanut koneen lähes heti ks. käsittelyn jälkeen ja männät ja ventiilit ovat olleet aivan kirkkaita.
-------------------------------------------------

-----------------------------------------------
Seuraava vinkki koneen puhdistamiseksi on stten omalla vastuulla. Olen seuraava temppua kokeillut kavereiden kanssa useampaan autoon ja hyvin on toiminut. Kaiki autot ovat kylläkin olleet kaasarivehkeitä
Seikoita jarrunestettä veden kanssa 50/50. Pidä moottorin kierokset n. 2000ssa ja valuta nestetettä ilmanottoaukkoon pikkuhiljaa niin ettei moottori kokonaan sammu. Välillä taas vähän kierroksia ja pientä lirutusta. Pullollinen riittää. Karsta lähtee kävelemään tosi tehokkaasti. Joku on kuulema avanut koneen lähes heti ks. käsittelyn jälkeen ja männät ja ventiilit ovat olleet aivan kirkkaita.

-------------------------------------------------
W210 290TD T
Seikoita jarrunestettä veden kanssa 50/50. Pidä moottorin kierokset n. 2000ssa ja valuta nestetettä ilmanottoaukkoon pikkuhiljaa niin ettei moottori kokonaan sammu. Välillä taas vähän kierroksia ja pientä lirutusta. Pullollinen riittää. Karsta lähtee kävelemään tosi tehokkaasti. Joku on kuulema avanut koneen lähes heti ks. käsittelyn jälkeen ja männät ja ventiilit ovat olleet aivan kirkkaita. 
-------------------------------------------------[/quote]
en kyllä ymmärrä miksi jarrunestettä.. itse olen kaatanut raakaa h2o:ta ja ihan selvän jäljen teki.. pakoputki oli täynnä karstaa pienen yskimisen jälkeen.

-------------------------------------------------[/quote]
en kyllä ymmärrä miksi jarrunestettä.. itse olen kaatanut raakaa h2o:ta ja ihan selvän jäljen teki.. pakoputki oli täynnä karstaa pienen yskimisen jälkeen.
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
en kyllä ymmärrä miksi jarrunestettä.. itse olen kaatanut raakaa h2o:ta ja ihan selvän jäljen teki.. pakoputki oli täynnä karstaa pienen yskimisen jälkeen.[/quote]
En kyllä minäkään
, irrottaiskohan toi paremmin karstaa. Tällä tavalla neuvottiin parikymentä vuotta sitten. Tota temppua ei muuten kannata kokeilla diselkoneeseen, kaatamalla suoraan nestettä. Saatta mennä kampura mutkalle. ( palokammion on sen verran ahdas.) Sumutuspullolla vois tietty kokeilla. 
En kyllä minäkään


W210 290TD T