Ruostuvan Väyrysen maalaus- hinta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ruostuvan Väyrysen maalaus- hinta?

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko kukaan maalaillut Väyrystä kokonaisuudessaan? Pysyykö maali, vai alkaako kukkia - vaatiiko peltipinnalle puhdistamisen? Mitä maksaa?

Aattelin viedä oman Väyrysen maalaamolle kokonaan maalattavaksi. Mitähän maksaa ja pysyykö maali enenmmän kuin vuoden?

Pientä ruostekuplintaa alkaa olla mitä ihmeellisimmissä paikoissa kuten keskellä ovea, takakulmissa molemmin puolin, ovien alalaidoissa ja takalokasuojissa. Kumma kyllä pyöränkaaret ovat ruosteettomat.

Veholla on jo maalanneet tavarasäiliön kannen - näyttäisi kukkivan keskeltä, mutta en ole ihan 100% varma vielä onko kyseessä alta nouseva ruoste vai maalausvirhe. Maalauksesta on vuosi aikaa.

.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Hyvä mies

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

nuo kaikkihan kuuluvat MB:n tehdastakuun piiriin, autovehollejamaalaukseen FREE of charge - as soon as possible
S202 C180T A -99
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

S202 C180T A -99
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Free of charge - my ass! :D

Juu - tuon takakannen ja ovien yläkarmien maalaaminen vuosi sitten maksoi Veholla 500 euroa. Sanoivat, että "70% korvaa tehdas". Kävin kysymässä maalaamolta kustannusarvion siitä samasta hommasta - 500 euroa oli arvio. Ja lupasivat takuuta 5 vuotta.

En mä lähde ainakaan Veholle huijattavaksi - maksamaan kelvottomasta maalaustyöstä "30%" - ja kattele vuoden päästä ruostekukkia uudelleen. Nyt pitäis vain tietää onnistuuko tuon Väyrysen maalaaminen ja millä menetelmillä, sekä hinta-arvio kokemuksineen. Maalausliikkeestä saan ensi viikolla arvion, pitäisi vain saada varmistuksia asialle täältä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

joo,oon ton vehon suhteen samaa mieltä Free of charge - my ass! :twisted: kaikki riippuu siittä maalarista miten tarkkaa hommaa se tekee,eli saa tosi pitkä aikasen jos pohjat tehdään kunnolla.eli hiekkapuhaltaa ruoste kohdat ja happopohja päälle ja sitte vasta kittaus ym mitä nyt tarvii tehä,aika monessa kohtaa mitä omaa väykkyä oon tutkinnu niin se ruoste on tullu sisäpuolta ainakin etulokareissa,ei tarvii olla kun pikkupiste sisäpuolla niin etupuolla jo maalit kuplii :twisted: aina parenpi jos saa sinne sisäpuolle jotain myrkkyä.itellä sama homma lähiaikoina edessä! hinta koko auton maalaus 2000-3.500e siis mun arvio,voi heittää jonpaan kunpaan suuntaan :roll:
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Se on se kaikki muu kuin varsinainen maalaus joka varsinaisesti maksaa. :roll: Ruostepaikkuut, lommojen oikoomiset, osien irrottamiset, teippaukset yms.

Jos pystyy tekemään kaiken muun itse paitsi värin levityksen niin summa on n. 500€. Toki kannataa olla yhteydessä maalariin, ettei tee pohjatöitä väärillä aineilla.

Osaako joku kertoa kuinka lähelle maalarin tulisi päästä alkuperäistä väriä:?: . Mulla on maalattu yksi ovi ja takakulma. Maalatut osat on selvästi vaaleampia kuin orginaali (harmaa metalli.) Aluksi väri näytti olevan varsin lähellä mutta muutaman kuukauden päästä eron huomaa selvästi. En ole vielä käynyt valittamassa....
W210 290TD T
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Saisiko värisävyt lähentymään toisiaan myllyttämällä pinnat - noita firmoja näkyy olevan ja aineetkin lienevät jo hyviä?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Chili kirjoitti:Saisiko värisävyt lähentymään toisiaan myllyttämällä pinnat - noita firmoja näkyy olevan ja aineetkin lienevät jo hyviä?
Voidaankohan myllyttämisellä vaikuttaa muuhun kuin kiiltoon. Kiilto pinnoilla on varsin sama. Tämä korjausmaalaus näyttää siltä, kuin siinä olisi enemmän metallinhohtohiukkasia. :roll:
W210 290TD T
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

ei taida se myllytys auttaa kun kiiltoon,sitä sun väriä on varmaa kahta eri sävyä,vaaleenpi ja tummenpi.eli on tainnu tulla se väärä sävy :roll: itellä on kans metallihopea väri ja samalla koodilla on kahta eri sävyä...mitä autoa vasten katsoin myyjän kans niitä lappuja ei silmin nähtäviä eroa ollu,joten kokeilin toista sävyä ja maalasin puskureitten alaosat korinvärises niin tuli hieman vaaleenmat jos tarkkaa katsoo.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Vastaa Viestiin