Nokan momentti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Nokan momentti

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Tervehdys vaan kaikille.Oisko jollain faktaa,mikähän mahtais olla nokka-akselin pukkien kiristysmomentti tossa M102:ssa?Ja auto ompi 230 TE-88.
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
Mica L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 23.10.2005 18:40
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Mica L »

Omasta kiristin juuri 21 Nm:iin nokkaremontin jälkeen.
Muista pyörittää konetta aina niin, että kiristettävän pukin venttiilit
ovat kuormittamattomina eli venttiilit kiinni. Lisäksi kannattaa
kuivata pulttien reijät kannesta jottei kiristäessä öljyä pääse
pukkien ja kannen väliin.

Venttiilikoppa kiristetään vaiheittain 15 Nm:iin seuraavasti:
3, 6, 9, 12 ja lopuksi 15 Nm. Kuulostaa pelleilyltä, mutta
ei ainakaan jäänyt vuotamaan :wink:

Ai niin, oma 230 CE, -88 ja tiedot alfamerin kirjasta, toivottavasti oikeat.
Joku voisi vahvistaa vielä jostain toisesta lähteestä.
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Tattista Mica L. :) Näillä eväillä lähden kiristelemään.
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Vastaa Viestiin