Nokan momentti
Nokan momentti
Tervehdys vaan kaikille.Oisko jollain faktaa,mikähän mahtais olla nokka-akselin pukkien kiristysmomentti tossa M102:ssa?Ja auto ompi 230 TE-88.
"Mersisti,vaan ei narsisti"
W 124 230 TE -88
W 124 230 TE -88
Omasta kiristin juuri 21 Nm:iin nokkaremontin jälkeen.
Muista pyörittää konetta aina niin, että kiristettävän pukin venttiilit
ovat kuormittamattomina eli venttiilit kiinni. Lisäksi kannattaa
kuivata pulttien reijät kannesta jottei kiristäessä öljyä pääse
pukkien ja kannen väliin.
Venttiilikoppa kiristetään vaiheittain 15 Nm:iin seuraavasti:
3, 6, 9, 12 ja lopuksi 15 Nm. Kuulostaa pelleilyltä, mutta
ei ainakaan jäänyt vuotamaan
Ai niin, oma 230 CE, -88 ja tiedot alfamerin kirjasta, toivottavasti oikeat.
Joku voisi vahvistaa vielä jostain toisesta lähteestä.
Muista pyörittää konetta aina niin, että kiristettävän pukin venttiilit
ovat kuormittamattomina eli venttiilit kiinni. Lisäksi kannattaa
kuivata pulttien reijät kannesta jottei kiristäessä öljyä pääse
pukkien ja kannen väliin.
Venttiilikoppa kiristetään vaiheittain 15 Nm:iin seuraavasti:
3, 6, 9, 12 ja lopuksi 15 Nm. Kuulostaa pelleilyltä, mutta
ei ainakaan jäänyt vuotamaan

Ai niin, oma 230 CE, -88 ja tiedot alfamerin kirjasta, toivottavasti oikeat.
Joku voisi vahvistaa vielä jostain toisesta lähteestä.