5-vaihteinen laatikko diesel -> bensa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
SL 300-24 ////AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Pe 17.06.2005 11:11

5-vaihteinen laatikko diesel -> bensa

Viesti Kirjoittaja SL 300-24 ////AMG »

Mitä pitää ottaa huomioon, jos asentaa:

5-vaihteisen W123 300D -83 laatinkon, 280E bensakoneeseen M110 -75 4-vaihteisen manuaalin tilalle?


Mitkä osat täytyy ottaa vanhasta, tai onko jotain mitä täytyy hankkia ulkopuolelta.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Pystäriin siis. 717 400?

Taitaa ton ikäisessä bensakoneessa olla startti "oikealla" puolella, eli oikealla. Diesel-lootissa nimittäin on startille paikka laatikon oikealla puolella, bensakoneiden laatikoissa on uudemmissa vasemmalla, mutta esim. mun W115 alkuperäisessä lootassa 200sen bensakoneen jatkona oli loota, jossa startti oikealla.

Kardaanin joudut sovitelemaan sopivan mittaiseksi, W123sen ja W115 akselivälit on sen verran eroavaiset. Eli etupätkä uusiksi.

Vaihteensiirtovivut tullee lootan mukana, samoin kuin vaihdekeppi asetelmineen, eikö? Nyt dementiassani en muista joudutko säätämään vaihteensiirtovipuja aivan niitten äärirajoille saakka ihan..

Jos tuo 5-v. loota ei sun koneen jatkoksi käy, niin myy mulle! ts. tarvetta löytyy kaveripiiristä ja ehkä omasta takaa. Varaosahaun http://www.varaosahaku.fi/ mukaan nääs W123 bensakoneen 5-v. lootia (717 401) löytyy oikein liian kanssa ja vähänn ajettuja, mutta dieseliin (717 400) ei ensimmäistäkään. Itselläni on laakerivikainen ja herne nenässä.
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Lisäys:
Pystäriin laitetun W123sen dieselin 5-v. lootan vaihteensiirtovivut hieman lyhyet -> lisättävä pituutta hitsailuhommilla.

Lisäys 2:
Pystäriin laitetun W123sen 4-v. lootan kanssa W115 4-v. vaihteensiirtovivut nekin liian lyhyet! -> taas lisättävä pituutta hitsaushommilla.

En ymmärrä minä enkä W115 eksperttiasiantuntija, muut saa selittää..
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Vastaa Viestiin